• 143.052 films
  • 7.031 series
  • 21.322 seizoenen
  • 480.036 acteurs
  • 286.304 gebruikers
  • 8.222.767 stemmen

Queen / Freddy Mercury (Was: Yentl)

zoeken in:

Stephan

• 7654 berichten
  • 1325 stemmen

Redlop schreef:

Maar homofiel of niet...volgens mij kan niemand dat echt schelen als het om muziek gaat. Je kan toch ook een gezonde teringhekel aan Queen hebben zonder homofobisch te zijn?

Ik zeg ook niet dat als mensen een hekel aan Queen hebben direct homofoob zijn. Maar je zult de Sjonnies de kost moeten geven die dat wél hebben. Fantastische foto overigens.

BoordAppel

• 14269 berichten
  • 2962 stemmen

Redlop schreef:

Overigens vind ik de muzikale vergelijking tussen Streisand en Mercury een belediging van Streisand. Heel hard 'Barcelona' gillen kan ik ook.

De muziek van Queen zal over 50 jaar nog steeds gedraaid worden terwijl Streisand dan al vergeten zal zijn, o wacht ze is nu al vergeten. Die platen die je noemt zijn trouwens ook alle 3 erg goed.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Redlop schreef:

Overigens vind ik de muzikale vergelijking tussen Streisand en Mercury een belediging van Streisand. Heel hard 'Barcelona' gillen kan ik ook.

Dit slaat echt nergens op. Freddie Mercury was wat mij betreft de beste popzanger ooit. Van mij mag jij de muziek niet mooi vinden, maar zeggen dat hij niet kon zingen is gewoon onzin.

Wouter schreef:

Och jongen, ze hebben zoveel ergere bocht gemaakt. Vaak ook met een facistoide randje.

Hier zal ik maar helemaal niet serieus op in gaan, duidelijk een geval van 'ik heb ook eens wat gehoord en zal dat hier maar eens posten zonder er verder over na te denken wat ik eigenlijk zeg'.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Jordy, gaan muziek-discussies zoals deze nou straks verhuisd worden naar een eventuele MusicMeter?

P.S.- Mag Queen nog steeds graag horen. Vooral heel hard en dan flink meebrullen, heerlijk!

Redlop

• 8972 berichten
  • 3566 stemmen

Stephan schreef:

...je zult de Sjonnies de kost moeten geven die dat wél hebben...

Die zullen er wel zijn inderdaad. Dat zijn dan die stoere types die vroeger met gebalde vuisten tijdens 'We will rock you' mokerslagen in de lucht simuleerden. Totdat ze zich rot schrokken toen bleek dat hun macho rockidool een enorme relnicht bleek te zijn en ze hun vuisten bij zich hielden.

FisherKing

• 18697 berichten
  • 0 stemmen

Redlop schreef:

Totdat ze zich rot schrokken toen bleek dat hun macho rockidool een enorme relnicht bleek te zijn

Even uit mijn herinnering: Dat bleek toch pas toen het nieuwsbericht kwam dat ie AIDS had ?

kos

• 45084 berichten
  • 7853 stemmen

FisherKing schreef:

Even uit mijn herinnering: Dat bleek toch pas toen het nieuwsbericht kwam dat ie AIDS had ?

Nee joh, veel eerder.

Stephan

• 7654 berichten
  • 1325 stemmen

FisherKing schreef:

(quote)

Kijk a.u.b. nog één keer naar de foto...

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1310 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Och jongen, ze hebben zoveel ergere bocht gemaakt. Vaak ook met een facistoide randje.

Misschien kunnen jullie gezellig met zijn 3en Barbie Girl gaan draaien ofzo. En wat dat laatste betreft: Ben je al bij de F, Wouter?

pjotr

• 2672 berichten
  • 2733 stemmen

Wouter schreef:

Queen is er wel in geslaagd om 3 van de 10 meest legendarische kutplaten ooit te maken:

1) I Want to Break Free

2) Radio Gaga

3) It's kind of magic.

Daar kan ik wel inkomen...

Maareh... wat zijn die andere zeven dan..?

cornelis

• 4739 berichten
  • 657 stemmen

PartyMarty schreef:

Ik reageerde slechts op het door mij gequote stuk waarin jij je af vraagt of je daar vandaan komt waar je geboren bent, waarop ik heb verkondigd dat dat mijns inziens zo is.

Je hebt helemaal gelijk.

cornelis

• 4739 berichten
  • 657 stemmen

Stephan schreef:

Kijk a.u.b. nog één keer naar de foto...

Zo zagen alle (ook hetero) zangers en zangeressen in de 80's er toch uit???

cornelis

• 4739 berichten
  • 657 stemmen

Stephan schreef:

Als Liberace het had ontkend wisten we ook wel beter.

Maar......je gaat me nou toch niet vertellen dat.........Liberace.........ook al ho was?????????????

FisherKing

• 18697 berichten
  • 0 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Zo zagen alle (ook hetero) zangers en zangeressen in de 80's er toch uit???

Volgens mijn pop/schoolagenda's eind jaren 70 iig wel.

L. luchtloper

• 857 berichten
  • 0 stemmen

Al dat gezeik altijd over dat hij homo was , correctie, hij was biseksueel . Ik vind het gewoon een geweldige band en ik vond hem een geweldige, legendarische zanger. Zijn privé leven zal me worst wezen, ik vind het uiteraard wel tragisch dat hij aan AIDS gestorven is .

Hij had een geweldige performace, stem en de muziek was goed. Iemand van zijn formaat krijgen we volgens mij niet meer.

Van sommige liedjes kan ik niet genoeg krijgen, het is gewoon tijdloos...

Mijn favouriete momenten zijn misschien wel Queen: Live at Wembley, ik ga me toch eens de dvd kopen naast de cd.

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Geniale, legendarische band met misschien wel de meeste hits ooit. De eerste 'best of' CD vind ik de mooiste van de 3. Zeker uitblinker het nummer 'Don't stop me now'.

Freddy Mercury was een geniale zanger. En of hij nu homo-, bi-, hetero- of a-seksueel was, dat kan me niks schelen. Zijn uitstraling was super! De band treedt nog wel soms op met een andere zanger, maar Freddy is onvervangbaar. Schitterende muziek waarvan ik nog lang zal genieten.

Drs. DAJA

• 4287 berichten
  • 4103 stemmen

Mercury was bi-sexueel, en dat citaat van "male stripper in a gay bar" is niet juist. Hij zei alleen "male stripper", ik heb het volledige interview wat in 1984 plaats vond waarbij Rudi Dolezal interviewer was.

Overigens had Mercury in deze tijd een seksueele relatie met Barbara Valentin, en dit was niet de eerste vrouw waarmee hij iets had.

Wouter

• 18491 berichten
  • 2886 stemmen

Wouter schreef:

Hier zal ik maar helemaal niet serieus op in gaan, duidelijk een geval van 'ik heb ook eens wat gehoord en zal dat hier maar eens posten zonder er verder over na te denken wat ik eigenlijk zeg'.[/quote]

Nee hoor, dat vind ik zelf.

Wist niet dat het vaker gezegd is.

One man one goal one mission,

One heart one soul just one solution,

One flash of light yeah one god one vision

One flesh one bone,

One true religion,

One voice one hope,

One real decision,

Wowowowo gimme one vision

Tja.

En dan het liefst een clip met een hoop volk dat allemaal tegelijk hun armen de lucht in gooit....

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Goh, na 3 jaar is dit alles wat je gevonden hebt? Je kunt natuurlijk alles wel op een bepaalde manier gaan interpreteren, maar Queen was een uitgesproken a-politieke band. In hetzelfde nummer: "no hate no fight, just excitation, all through the night, it's a celebration". Bij Queen moet je helemaal niet op de teksten letten, die zijn totaal ondergeschikt aan de muziek.

En dan het liefst een clip met een hoop volk dat allemaal tegelijk hun armen de lucht in gooit....

Volgens mij was dat een ander nummer, maar goed, wel eens in een discotheek geweest? Zijn die mensen die daar kuddegedrag op muziek vertonen ook allemaal fascisten?

Wouter

• 18491 berichten
  • 2886 stemmen

Zavo schreef:

Goh, na 3 jaar is dit alles wat je gevonden hebt?

Ik las dit nu pas terug. En nee, ik kan nog veel meer noemen. Hun teksten voor de film Highlander zijn ronduit eng.

Je kunt natuurlijk alles wel op een bepaalde manier gaan interpreteren, maar Queen was een uitgesproken a-politieke band.

Zal best. De teksten liegen er niet om.

In hetzelfde nummer: "no hate no fight, just excitation, all through the night, it's a celebration".

Moet ik nu echt met naziteksten aankomen die hetzelfde propaganderen?

Roepen om 1 man, 1 visie, 1 religie is eng. Simpel.

Bij Queen moet je helemaal niet op de teksten letten, die zijn totaal ondergeschikt aan de muziek.

Oooo. Zeg dat dan. het lijkt allemaal eng, maar het is gewoon dommigheid.

Toch maar even gegoogled. Mij viel het pas echt goed op bij One Vision, maar het toonaangevende blad Rolling Stone schreef na jazz als dat het hier een fascistische rockgroep betrof:

http://www.rollingstone.com/artists/queen/albums/album/195592/rid/5942056/

(quote)

Volgens mij was dat een ander nummer, maar goed, wel eens in een discotheek geweest? Zijn die mensen die daar kuddegedrag op muziek vertonen ook allemaal fascisten?

Staan die allemaal op een rij in de maat te juichen voor een kerel die ervoor staat?

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

@ Wouter: je ziet spoken. (net als die schrijver van het RS artikel (die blijkbaar een gruwelijke hekel aan Queen heeft, waardoor je zijn statement al niet meer serieus kan nemen. Alsof je als rockband niet "We will rock you" mag zingen. De massa bespelen en facisme zijn niet identiek.)

Queen was een uitermate brave maar musikale middle of the road rcokband. Zat geen greintje kwaad, geweldsverheerlijking in. (o.k misschien wel een stukje wij zijn de beste en het bespelen van de massa, maar die twee eigenschappen zijn nog lang geen facisme)

En wat betreft Highlander: it's a kind of magic oh lalalalala facistisch?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Staan die allemaal op een rij allemaal in de maat te juichen voor een kerel die ervoor staat?

Ja, zo ongeveer wel, net als bij sportwedstrijden trouwens. Gewoon mensen die zich vermaken, snap je?

Je haalt een paar zinnetjes uit een tekst (die waarschijnlijk gewoon bedoeld is als: "mensen, hou op met ruzie maken, vier liever samen feest") en plaatst het in een totaal andere context. Dat artikel slaat ook nergens op, net als de onzin die jij uitkraamt. Omdat je de muziek niet leuk vind ga je maar dingen verzinnen om ze zwart te maken (net als sommige "journalisten"). Zet gewoon wat anders op, als je het niks vind.

Ga je eens verdiepen in de bandleden van Queen en je komt erachter dat het 3 hele normale, hoog opgeleide, vriendelijke mensen zijn, met een extravagante zanger die zelf buitenlander was en niet bepaald gebonden was aan één cultuur. Belachelijk om deze mensen fascisten te noemen.

Wouter

• 18491 berichten
  • 2886 stemmen

Reinbo schreef:

@ Wouter: je ziet spoken. (net als die schrijver van het RS artikel. Alsof je als rockband niet We will rock you mag zingen. De massa bespelen en facisme zijn niet identiek.)

Zeker niet, maar kijk verder dan je neus lang is.

En wat betreft Highlander: it's a kind of magic oh lalalalala facistisch?

One dream, one soul, one prize, one goal, one golden glance ....

En dan waren er nog meer nummers.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Het begrip 'fascisme' is niet eenduidig te definiëren. Het is een dermate complex en gevarieerd verschijnsel, dat het moeilijk in een beknopte omschrijving is weer te geven. Toch zijn er wel een aantal basiskenmerken van te geven, die het fascisme omschrijven en afbakenen in relatie tot andere politieke stromingen. Deze zijn:

1 Het fascisme was de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.

2 Het fascisme minachtte contemporaine conservatieve instellingen.

3 Het fascisme vereerde machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat was gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.

4 Het fascisme kende een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen werden toegeschreven.

5 Het fascisme streefde naar de instelling van een politieke dictatuur.

6 Het fascisme streefde naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.

7 Het fascisme was extreem nationalistisch.

8 Het fascisme pleitte voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven temidden van andere staten.

9 Het fascisme berustte in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.

10 Het fascisme streefde naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen

Kan hier niets van terugvinden in liedjes als I wan't to break free, Your my best friend en Crazy little thing called love.

Maar als jij Tie your mother down, Liar en Radio gaga als staatsvijhandig beschouwd, ga je gang.

Wouter

• 18491 berichten
  • 2886 stemmen

Reinbo schreef:

Kan hier niets van terugvinden in liedjes als I wan't to break free, your my best friend en Crazy little thing called love.

Evenmin in een volkwagen en kinderbijslag.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ja, lekker makkelijk, de nummers voor Highlander, die gaan over de film. Dus als er hier al iets fascistisch is is het de film.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Volkswagen is ook niets fascistisch aan, er staan er hier een stuk of 10 in de garage en ik hoor ze nooit klagen over de conservatieve instellingen....

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ga je er nou maar even echt in verdiepen, Wouter, dan zal je zien dat je ongelijk hebt. Dit is gewoon zielig, een paar tekstjes uit hun context plaatsen, zo wordt elke band fascistisch.

Wouter

• 18491 berichten
  • 2886 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Ja, lekker makkelijk, de nummers voor Highlander, die gaan over de film. Dus als er hier al iets fascistisch is is het de film.

Tja, als dit het enige was wat geurt aan Queen zou ik het erbij laten. Maar in het licht van de rest van hun oevre lijkt het me duidelijk dat Queen de film met beide handen aangreep om deze teksten te gaan bleren. Ik vind het niet eens een echt logische tekst na het zien van de film.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.