- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Queen / Freddy Mercury (Was: Yentl)
Queen / Freddy Mercury (Was: Yentl)
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
bij Yentl (1983):
omdat het zo'n uitgesproken homo was...
Ik begreep ooit dat Mercury juist erg bekritiseerd werd omdat hij tijdens zijn leven nooit expliciet uitkwam voor noch zijn geaardheid, noch zijn Pakistaanse afkomst....
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ik begreep ooit dat Mercury juist erg bekritiseerd werd omdat hij tijdens zijn leven nooit expliciet uitkwam voor noch zijn geaardheid, noch zijn Pakistaanse afkomst....
Dat laatste zou kunnen, maar dat eerste... Tijdens een interview werd hem ooit gevraagd wat hij zou zijn geworden als het zingen geen succes was. "Male stripper in a gay bar" was zijn antwoord.
T.O.
-
- 2413 berichten
- 2790 stemmen
Klopt, hij kwam zeker wél uit voor zijn geaardheid.
Off topic, ik weet het 
chica
-
- 46 berichten
- 0 stemmen
he keesmaster. Ik vind dat ze juist wel ontzettend mooi zingt. Als een bosnimf, dat zei ik toch? Verder geloof ik niet dat de geaardheid van een of andere pakistaan relevante informatie is
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Klopt. En veel mensen vonden het niks omdat het kitscherig gekrijs was. Op een paar aardige nummers na vind ik dat die mensen gelijk hebben, trouwens.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Briljante stem. Hij blies die operazangers met Barcelona ook totaal van de planken. En Yentl... Ik ga maar een fragment van het nummer "pappa can you hear me" online zetten... kunnen jullie nog eens genieten van Barbra's stem... 
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Klopt. En veel mensen vonden het niks omdat het kitscherig gekrijs was. Op een paar aardige nummers na vind ik dat die mensen gelijk hebben, trouwens.
Ik realiseer me dat dit off topic is maar iemand die zoiets zegt heeft waarschijnlijk wel eens een greatest hits cd'tje geluisterd of de top 100 allertijden ofzo, maar om Queen kitscherig gekrijs te noemen vind ik echt het allerdomste gel.. wat ik ooit gehoord heb.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Kom zeg. Doe nu niet of je zulks voor het eerst hoort. Enne... ik ken de meeste van hun platen behoorlijk goed.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Tuurlijk Wouter, ik weet niet hoe behoorlijk goed je ze kent, al heb ik daar wel mijn twijfels over, maar ik vind kitscherig gekrijs niet echt toepasselijk. Misschien omdat ik het mooi vind waar er sprake is van wat hoge noten door Freddie en zeker omdat hij niet altijd hoog zingt. En over je eerste opmerking: Ik moet mijn voorkeur voor Queen idd wel vaker verdedigen.
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Ik realiseer me dat dit off topic is maar iemand die zoiets zegt heeft waarschijnlijk wel eens een greatest hits cd'tje geluisterd of de top 100 allertijden ofzo, maar om Queen kitscherig gekrijs te noemen vind ik echt het allerdomste gel.. wat ik ooit gehoord heb.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
[off-topic]Nee, want Mercury kwam uit Zanzibar, Tanzania [/off-topic]
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Tuurlijk Wouter, ik weet niet hoe behoorlijk goed je ze kent, al heb ik daar wel mijn twijfels over,
Waarom? Ik heb zelfs een paar platen van ze. Als kind draaide ik het nogal eens. As I said, ik vind ook wel dat ze een paar aardige nummer hebben.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
OK laten we het hier maar bij houden en Chica en Jusice4All verder niet tot last zijn.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
[off-topic]Nee, want Mercury kwam uit Zanzibar, Tanzania [/off-topic]
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Nou ja, India is nog steeds geen Pakistan, of wel?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
As for Freddie, he practically never talked about himself, especially not about his childhood and sexual orientation. He never declared himself publically to be homosexually orientated, because, due to his delicacy of feeling, he respected the rule one should not speak about one's most intimate things.
He would casually reject all too personal questions by answering them in laconic, half-jocose, half-ironical way. It was almost impossible to interview Freddie Mercury in the usual way.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
???
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
???
Ik weet natuurlijk ook niet exact zeker hoe het met Mercury zit. Ik zag ooit een documentaire over Britse musici van aziatische afkomst, en 1 daarvan beweerde dat Mercury geen held was omdat hij zijn Pakistaanse afkomst en zijn homosexualiteit nooit openlijk had willen bespreken.
Als die betreffende muzikant ongelijk had, had hij ongelijk, en ik dus ook.
Maar de eerdergenoemde link biedt niet echt een aanknopingspunt, immers (het wordt een beetje discussie op details):
Mijn neefje is in Zuid-Afrika geboren (toen zijn Nederlandse ouders tijdelijk in het buitenland woonden), maar is toch echt een Nederlander. Dat-ie daarna heel lang in België heeft gewoond, alvorens zich op zijn 20e in Parijs te vestigen, maakt toch niet dat hij 'van Zuid-Afrikaanse afkomst' is, lijkt me.
Andere speurtochten op Google geven aan dat zijn ouders van Iraanse afkomst waren, maar ik heb geen idee wat hun nationaliteit is of was.[/off-topic]
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Als je ergens geboren bent kun je stellen dat je er vandaan komt denk ik. Gerommel met paspoorten en de nationaliteiten van de ouders maken het er vaak niet duidelijker op inderdaad.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Als je ergens geboren bent kun je stellen dat je er vandaan komt denk ik.
Hij was amper 1 toen hij uit Zanzibar naar India verhuisde.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Ja je kunt nu wel kinderachtig gaan doen met je Appie Heijn vergelijking maar dat slaat natuurlijk nergens op. Het is een beetje het geboren en getogen verhaal: Hij is geboren in en komt uit Zanzibar en is getogen/opgegroeid in India en Engeland. Ik meng me verder niet in de discussie over waar zijn ouders vandaan komen of van welke afkomst Freddie was. Ik reageerde slechts op het door mij gequote stuk waarin jij je af vraagt of je daar vandaan komt waar je geboren bent, waarop ik heb verkondigd dat dat mijns inziens zo is.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Niks bijzonders. Ik verbeeld me even dat er voor het eerst iemand hier op de site komt en meteen dit topic ziet. Best vage titel 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Freddie Mercury is geboren op Zanzibar, op z'n 5de naar India verhuisd en op z'n 14de naar Engeland. Z'n ouders waren "Parsi's" (één of ander geloof).
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Waar het allemaal mee begon was dat Freddy een uitgesproken homofiel was. Letterlijk heeft hij het dan misschien niet "uitgesproken" maar in de context van mijn zin is het woord "uitgesproken" meer figuurlijk. Kijk naar hem en je ziet het. Ik geloof niet dat mensen daar wat tegenin kunnen brengen. Als Liberace het had ontkent wisten we ook wel beter.
Waar het mij om ging is dat zijn geaardheid (in of uit de kast) bij een aantal mensen een rol speelt om zijn muziek slecht te vinden. Zo ook de neus van Barbra.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Waar het allemaal mee begon was dat Freddy een uitgesproken homofiel was. Letterlijk heeft hij het dan misschien niet "uitgesproken" maar in de context van mijn zin is het woord "uitgesproken" meer figuurlijk. Kijk naar hem en je ziet het.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Waar het allemaal mee begon was dat Freddy een uitgesproken homofiel was... Kijk naar hem en je ziet het.
Meen je dat nou?

Maar homofiel of niet...volgens mij kan niemand dat echt schelen als het om muziek gaat. Je kan toch ook een gezonde teringhekel aan Queen hebben zonder homofobisch te zijn?
Queen is er wel in geslaagd om 3 van de 10 meest legendarische kutplaten ooit te maken:
1) I Want to Break Free
2) Radio Gaga
3) It's kind of magic
Brian May die zijn gitaar als Hammond orgel gebruikt en daar trots op is, heeft ook een grote bijdrage in de bombastische leegte van hun herkenbare sound.
Overigens vind ik de muzikale vergelijking tussen Streisand en Mercury een belediging van Streisand. Heel hard 'Barcelona' gillen kan ik ook.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Queen is er wel in geslaagd om 3 van de 10 meest legendarische kutplaten ooit te maken:
1) I Want to Break Free
2) Radio Gaga
3) It's kind of magic
.
Och jongen, ze hebben zoveel ergere bocht gemaakt. Vaak ook met een facistoide randje.