- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Als Van Aert dit wint dan wordt het helemaal een legende. Dan praten ze over 30 jaar nog over deze wedstrijd.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Waarom rijden die gasten zo slecht met hem mee. Bijhalen is kans op drie medailles, die sprint voor het brons word lastig met Van Aert.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Waarom rijden die gasten zo slecht met hem mee. Bijhalen is kans op drie medailles, die sprint voor het brons word lastig met Van Aert.
Ze kunnen gewoon niet beter.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Carapaz gaat het halen denk ik. Maar iedereen is leeg ongeveer. 2 & 3 kan alle kanten op.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Mooiste Olympische koers die ik me kan herinneren. Met dank aan een zwaar en mooi parcours,
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
België ook in de medailles. Ik denk brons. Pogacar die toch ook altijd gewiekst rijdt lijkt tweede.
edit: Toch andersom, Mollema 5 of 6.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Mollema reed echt fantastisch trouwens. Net onvoldoende voor een medaille, maar wat een fantastische renner. En weer goed vlak na de tour, zoals wel vaker. Ik sta nog steeds achter mijn eerdere woorden in dit topic. Hij hoort bij de 15 beste Nederlandse wielrenners ooit. En verliezen van Van Aert en Pogacar in een sprint is geen schande. Zeker niet na zo'n zware wedstrijd.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Van Aert haalt er het maximale uit in deze koers. Ze hadden hem nooit laten rijden en hij moest ook nog eens alles dichtrijden. Als je zo duidelijk de beste in koers bent, ben je haast kansloos. Had wel verwacht dat Pogacar alleen los zou raken op de klim.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Van Aert is het lot van een favoriet die ook nog een sprint heeft. Misschien had hij in een iets eerdere fase meer kunnen pokeren (hij reed wel heel veel dicht), maar dat ligt niet in zijn aard en is ook risicovol.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Van Aert haalt er het maximale uit in deze koers. Ze hadden hem nooit laten rijden en hij moest ook nog eens alles dichtrijden. Als je zo duidelijk de beste in koers bent, ben je haast kansloos. Had wel verwacht dat Pogacar alleen los zou raken op de klim.
Hij was heel sterk maar ik vind het toch niet helemaal terecht om hem de beste in koers te noemen. Op de zwaarste klim was hij niet bij de eerste zes. Carapaz in mijn ogen een verdiende winnaar. Pogacar en Woods waren ook heel goed. Van Aert beresterk. Die gaat de tijdrit winnen.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Dit was overigens de derde Olympische medaille ooit voor Ecuador (en de tweede gouden). Carapaz wordt daar heilig verklaard.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2287 stemmen
Fantastische koers! Ongelooflijk sterke Van Aert, maar helaas teveel slepers in het wiel.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Op een enkele uitzondering na (van der Poel, Dumoulin) stelt het Nederlandse mannen wegwielrennen in de breedte eigenlijk geen fuck meer voor.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Op een enkele uitzondering na (van der Poel, Dumoulin) stelt het Nederlandse mannen wegwielrennen in de breedte eigenlijk geen fuck meer voor.
Wat een flauwekul. Ik denk dat er hooguit drie of vier landen in de wereld beter zijn,
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Wat een flauwekul. Ik denk dat er hooguit drie of vier landen in de wereld beter zijn,
Een Nederlandse ploeg, als Jumbo Visma moet het van buitenlandse renners hebben
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Sorry, maar ik merk dat je echt heel weinig weet van wielrennen., Ik heb niet eens de behoefte om de discussie met je aan te gaan. Maar om het te illustreren in de wereldranglijst per land staan we op nummer 6. Na Frankrijk, Slovenie, Belgie, Italie en net achter Australie (die we waarschijnlijk op basis van vandaag al gaan passeren).
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Weer een coronageval uit Nederland. Commentator Jeroen Elshoff ditmaal. Komt weer uit de beruchte vlucht van vorige week. Laten we hopen dat het hierbij blijft.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Hij was heel sterk maar ik vind het toch niet helemaal terecht om hem de beste in koers te noemen. Op de zwaarste klim was hij niet bij de eerste zes. Carapaz in mijn ogen een verdiende winnaar. Pogacar en Woods waren ook heel goed. Van Aert beresterk. Die gaat de tijdrit winnen.
Kan ik me eigenlijk ook wel in vinden. Carapaz is in ieder geval de verdiende winnaar en ik ben benieuwd of hij meer zware eendagskoersen kan winnen.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ik denk van wel eigenlijk. Volgende week is San Sebastian al. Ik weet niet of hij daar start, maar dat is een koers die hem zou kunnen liggen.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Sorry, maar ik merk dat je echt heel weinig weet van wielrennen., Ik heb niet eens de behoefte om de discussie met je aan te gaan. Maar om het te illustreren in de wereldranglijst per land staan we op nummer 6. Na Frankrijk, Slovenie, Belgie, Italie en net achter Australie (die we waarschijnlijk op basis van vandaag al gaan passeren).

happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ai verliezen we net <60 kg de strijd om het brons bij het judo.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Jammer ja, ik ben niet erg thuis in judo, maar naar wat ik begrijp was een bronzen medaille ook wel een daverende verrassing geweest. En het was natuurlijk close.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ben daar ook niet zo in thuis, maar we hebben in deze klasse hoorde ik alleen in 2008 een medaille behaald.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
In dat geval is het bijzonder dat nederlanders vrijwel nooit een rol van betekenis spelen in de tour de france. Allicht dat een renner een keer een etappe wint of iemand ergens rol speelt als het gaat om een van de vele truien die de tour rijk is, maar feit blijft dat de enige trui die er echt toe doet nooit wordt gepakt, laat staan dat iemand in de buurt komt.
Dumoulin is eigenlijk de enige nederlandse renner die met recht kan zeggen dat hij een grote prijs heeft gepakt in de wielersport.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
In dat geval is het bijzonder dat nederlanders vrijwel nooit een rol van betekenis spelen in de tour de france. Allicht dat een renner een keer een etappe wint of iemand ergens rol speelt als het gaat om een van de vele truien die de tour rijk is, maar feit blijft dat de enige trui die er echt toe doet nooit wordt gepakt, laat staan dat iemand in de buurt komt.
Dumoulin is eigenlijk de enige nederlandse renner die met recht kan zeggen dat hij een grote prijs heeft gepakt in de wielersport.
In de laatste jaren hebben twee Nederlanders op het podium gestaan door tweede en derde te worden, in 2018 en 2019, dat is toch behoorlijk dichtbij. En nog dit jaar reed er een Nederlander een week in het geel.
Bovendien is de Tour een van de vele wedstrijden (de belangrijkste) , maar alleen mensen die niet veel om wielrennen geven lezen daar de status van het wielrennen in een land aan af. En ook landen die nog een stuk groter zijn als wielerland als Belgie en Frankrijk hebben al heel lang de Tour niet gewonnen. De afgelopen 10 tours gingen sowieso maar naar vier verschillende landen (UK, Italie, Colombia, Slovenie)
En alleen Dumoulin noemen en vergeten dat er ook wedstrijden zijn als de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix die minstens zoveel status hebben als de Giro en ook vrij recent door Nederlanders zijn gewonnen (in 2020 en 2014) duidt weer op iemand die echt geen flauw benul heeft van wielrennen.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Andere indicatie :
De laatste wereldkampioen was in 1985 en Olympisch kampioen in het rampjaar 1972.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.