ad
  • 141.851 films
  • 6.875 series
  • 20.917 seizoenen
  • 470.678 acteurs
  • 285.355 gebruikers
  • 8.182.935 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

Graaf Machine schreef:

Voor mij tellen de drie paarse truien toch wel erg zwaar hoor. Alleen Moser en Sarroni hebben er elk eentje meer.

En de Dauphiné, Kampioenschap van Zürich, enkele mooie etappes (ook die die verloren heeft over de Gavia, toen Breukink won). Nog even Geel gedragen in de Tour. Ik plaats hem toch wel boven Peter Winnen, die ik als kunstenaar/schrijver hoger aansla dan als wielrenner.

Maar het blijft subjectief natuurlijk.

Edit: En hij hoorde natuurlijk tot het selecte groepje van 21 renners (van de 174 gestarte renners) die de Verschrikkelijke LBL van 1980 uitreed. Hij werd 9e.

Van Peter Winnen valt dan weer te zeggen dat hij de Ronde van Zwitserland (1989?) op 1 seconde na niet won.

Die Paarse truien tonen inderdaad wel veelzijdigheid aan en een vermogen om op een ander moment in je carriere ook andere doelen te hebben. Die veelzijdigheid hadden Winnen en Boogerd toch wat minder. Maar Winnen reed in 1983 nog een flinke tijd virtueel in het geel in een late bergetappe, werd helaas in die etappe moe en toen kon Fignon hem terughalen. En Boogerds klassiekerpalmares is fraaier.

Het is subjectief. Veel mensen zouden Wagtmans niet op 9 zetten, maar voor mij is dat de eerste Nederlandse renner van echt heel hoog niveau maar omdat wielrennen in de kinderschoenen stond wordt dat niet helemaal gereflecteerd in zijn uitslagen. Zeker in Italie hadden ze daar een renner van kunnen maken die grote rondes had gewonnen.

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

Froome is ruim drie minuten langzamer...

dan Dries Devenyns.

Pijnlijk.

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

En Vingegaard kan een grote ronde winnen. Dat is wel duidelijk. Van Aert fantastisch. Pogacar een beetje moe. Kelderman was zonder zijn laatste valletjes vierde geweest. En wat als Van Aert een paar kilootjes lichter wordt zoals Dumoulin in een bepaalde fase van zijn carrière. Kelderman bereikt ondanks zijn pech toch maar mooi voor de zesde keer de top 10 van een grote ronde (en hij doet het vijf jaar achter elkaar en in alle grote rondes de top 5 gehaald en deze tour is niet het maximum wat hij kan. Fantastisch stabiel, iets wat ik heel fraai vind,

Morgen Parijs en dan Tokyo (en dan Vuelta).

Graaf Machine

• 4320 berichten
  • 516 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Die Paarse truien tonen inderdaad wel veelzijdigheid aan en een vermogen om op een ander moment in je carriere ook andere doelen te hebben. Die veelzijdigheid hadden Winnen en Boogerd toch wat minder. Maar Winnen reed in 1983 nog een flinke tijd virtueel in het geel in een late bergetappe, werd helaas in die etappe moe en toen kon Fignon hem terughalen. En Boogerds klassiekerpalmares is fraaier.

Het is subjectief. Veel mensen zouden Wagtmans niet op 9 zetten, maar voor mij is dat de eerste Nederlandse renner van echt heel hoog niveau maar omdat wielrennen in de kinderschoenen stond wordt dat niet helemaal gereflecteerd in zijn uitslagen. Zeker in Italie hadden ze daar een renner van kunnen maken die grote rondes had gewonnen.

Ben helaas mijn laptop vergeten bij mijn vriendin, en zit nu thuis met een wrakke PC en wrakke muis, maar als het weer iets soepeler schrijft zal ik ook mijn top 15 Nederlandse renners hier posten. Die is emotioneler dan de jouwe. Maar dat komt komende week dan nog wel.

AGE-411

• 10042 berichten
  • 640 stemmen

- Die Denen kunnen echt wel tijdrijden: Asgreen, Vingegaard, Bjerg, Cort Nielsen: 4 man in de top 10!

- Het was al sinds 1985 geleden dat een landgenoot een tijdrit kon winnen in de tour! Toen won Eric Vanderaerden in Villard-de-Lans een ITT van 32km.

- Met zijn 36 jaar en 2 maanden is Cavendish niet de oudste truiwinnaar in de tour. Petacchi was 36 jaar en 6 maanden toen hij in 2010 de groene trui won. Stan Ockers was 36 jaar en 5 maanden bij het behalen van de groene trui in 1956.

De oudste truiwinnaar in de ronde is Lucien Van Impe: Hij won in 1983 de bolletjestrui op de leeftijd van 36 jaar en 9 maanden.

eRCee (moderator nieuws)

• 10358 berichten
  • 1705 stemmen

Goeie sprint van de twee Jumbo-mannen! Cav blijft op 34 staan.

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

Cavendish wint niet in Parijs en dat is nieuws. Dat hadden niet veel mensen vooraf verwacht. Evenmin dat een renner in één ronde een bergrit, tijdrit en massasprint wint. Moet Cav toch nog een jaartje door.

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

Overigens grote renners die bij Jumbo rijden doen dat niet voor het geld daar maar omdat ze dat een fijn team vinden. Voor zowel Roglic als Van Aert geldt dat ze in vergelijking met andere toprenners niet zoveel verdienen (al is het bij beide nog altijd wel ongeveer twee miljoen) dat geldt overigens ook voor Van Der Poel. Renners als Bernal, Pogacar, Thomas, Froome, Sagan en zelfs Kwiatkowski (de best verdienende knecht uit het peloton) verdienen meer.

Onderhond

• 85602 berichten
  • 10128 stemmen

Verre van de spannendste, maar ik denk wel de mooiste TdF die ik gezien heb. Uiteraard helpt het dat er 5 Belgische ritzeges waren, maar los daarvan gewoon érg attractief gereden. Amper een saaie dag, die nieuwe generatie renners zijn een dikke meerwaarde voor de sport.

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

Ik heb mooier gezien maar het is zeker zo dat jonge renners erg attractief fietsen en zeker ook de eerste week echt fantastisch leuk was. Het gaat dan niet eens alleen om de sterren als Pogacar, Van Aert, Van der Poel, Alaphilippe en dergelijke, maar ook renners uit de groep daaronder zoals Schelling en Bonnamour enzo. Een paar jaar geleden was een renner als Sagan nog heel belangrijk voor de sport, maar dit jaar was hij geen schim van zichzelf maar werd hij niet gemist. Geen team dat de boel op slot kon zetten. Deze tour was daarmee ook veel leuker dan vorig jaar was ondanks de legendarische tijdrit toen.

stephan-0115

• 1080 berichten
  • 1265 stemmen

AGE-411 schreef:

- Die Denen kunnen echt wel tijdrijden: Asgreen, Vingegaard, Bjerg, Cort Nielsen: 4 man in de top 10!

- Het was al sinds 1985 geleden dat een landgenoot een tijdrit kon winnen in de tour! Toen won Eric Vanderaerden in Villard-de-Lans een ITT van 32km.

- Met zijn 36 jaar en 2 maanden is Cavendish niet de oudste truiwinnaar in de tour. Petacchi was 36 jaar en 6 maanden toen hij in 2010 de groene trui won. Stan Ockers was 36 jaar en 5 maanden bij het behalen van de groene trui in 1956.

De oudste truiwinnaar in de ronde is Lucien Van Impe: Hij won in 1983 de bolletjestrui op de leeftijd van 36 jaar en 9 maanden.

En waar en met wat start de Tour volgend jaar? Juist. Kopenhagen! In die tijdrit van een km of 14 heb ik wel écht zin. Reken maar dat die Denen daar hun zinnen op hebben gezet.

Graaf Machine

• 4320 berichten
  • 516 stemmen

Gefeliciteerd, eRCee.

eRCee (moderator nieuws)

• 10358 berichten
  • 1705 stemmen

Waarmee?

Ik had voorspeld 1 sprint uit 4 ritten. Het zijn er twee uit vier geworden. SB ging voor 4 uit 4. Wie er meer naast zat, laat ik aan een onafhankelijke jury over.

Het vermijden van een massasprint op de Champs-Elysees is ongeveer net zo zeldzaam als een Elfstedentocht.

Graaf Machine

• 4320 berichten
  • 516 stemmen

Oh, dan begreep ik het verkeerd. Ik dacht dat jij nog niet zo happig was op een 35e voor Cav.

Nou ja, dan niet gefeliciteerd. Mij ook best.

Graaf Machine

• 4320 berichten
  • 516 stemmen

Er wordt overigens ook weer voor het echie geschaakt, maar pas als het er toe gaat doen, kwartfinale, dan zal ik er iets over zeggen, heb er nu even geen vrije energie voor.

happie

• 5216 berichten
  • 425 stemmen

Bucks Giannis geweldig afgelopen nacht. Waardige opvolger van Jabbar. Wel hopen, dat hij de Lakers overslaat.

Afgelopen twee seizoenen 2x de beste in the regular season, maar teleurstelling in de Play-offs. Nu niet de beste, maar wel de NBA ring. Zat dit jaar ook dichter bij elkaar dan anders. Geen uitgesproken favoriet.

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

Ik las elders online iemand die dacht dat de vijfde plek van Kelderman weleens voorlopig het laatste goede klassement van een Nederlander in een grote ronde zou kunnen zijn. Dat vind ik wat pessimisch. Kelderman kan nog best een paar jaar mee. Maar het is wel dat ik van de andere top 10 rijders die nog rondrijden ik niet meteen wonderen verwacht (Dumoulin om bekende redenen. Gesink, Kruijswijk en Mollema zitten in de herfst van hun carriere, Oomen is vooralsnog blijven hangen in zijn ontwikkeling) en dat de toekomst op dat gebied er niet rooskleurig uitziet. Misschien dat Arensman een potje kan breken, misschien dat de voor mij enigszins verrassende Giro van Bouwman nog wel een vervolg krijgt. En we hebben natuurlijk nog veelwinnaar Van der Poel., maar dat lijkt (nog?) geen klassementsman. Maar verder gaan we uit een gouden generatie. En de Nederlandse top lijkt veel smaller te worden. En dat lijkt toch schade te zijn die nog steeds samenhangt met het opdoeken van het unieke Rabobankproject. Kelderman is nog net van de generatie die daar opgeleid is en een alternatief qua talent scouten en verder helpen is er nooit gekomen.

kos

• 44995 berichten
  • 7831 stemmen

happie schreef:

Bucks Giannis geweldig afgelopen nacht. Waardige opvolger van Jabbar. Wel hopen, dat hij de Lakers overslaat.

Afgelopen twee seizoenen 2x de beste in the regular season, maar teleurstelling in de Play-offs. Nu niet de beste, maar wel de NBA ring. Zat dit jaar ook dichter bij elkaar dan anders. Geen uitgesproken favoriet.

Wat een heerlijke blocks ook deze serie weer haha.

Mooi typerend berichtje ook van Shaq naar hem: 'thanks for bringing old school bullying basketball back to the nba'.

En zo is het

happie

• 5216 berichten
  • 425 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wat een heerlijke blocks ook deze serie weer haha.

Mooi typerend berichtje ook van Shaq naar hem: 'thanks for bringing old school bullying basketball back to the nba'.

En zo is het

Zeker. Absoluut een beest is het. Volgend jaar weer uitkijken naar het duel tussen Giannis, Davis en Williamson. Dan heb je op de PF positie ook nog Siakam en Sabonis.

Top 3 spelers dit NBA seizoen:

1. Giannis

2. Donovan Mitchell

3. CP3

kos

• 44995 berichten
  • 7831 stemmen

Hmm.. Nou een Doncic en Booker die alleen maar beter gaan worden zou ik niet onderschatten

happie

• 5216 berichten
  • 425 stemmen

Zeker niet, maar ik doelde meer op de spelers op de PF positie. 4 zijn er mid 20 en Williamson pas 21, maar voor deze positie zijn dit heerlijke spelers. Komende jaren de 5 beste op de PF.

Doncic is op de guard echt een groot talent en een geweldige speler. Met Mitchell en Trae Young zijn dat de drie grootste talenten op die positie, die de komende jaren de dienst uit gaan maken.

Booker is inderdaad ook geweldig op de guard en die is gewoon al heel goed. Draait ook al 6 jaar mee en pas 24. Altijd al veel te goed geweest voor de ploeg de jaren hiervoor, maar nu klopt het in de ploeg ook gewoon. Dankzij CP3. Daarom verkoos ik hem boven een Booker.

Splinters

• 812 berichten
  • 926 stemmen

Nou. De os worden voor teamNL een farce met die coronauitbraak tijdens de vlucht. Conclusie: die gasten zijn uiteindelijk voor jan met de korte achternaam volstrekt schaamteloos voorgedrongen tijdens de vaccinatiecampagne. Iets met karma, dat vind ik ervan.

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

Olympische wegwedstrijd wielrennen bezig. En wie ligt alweer op zijn snufferd. Geraint Thomas, Samen met Tao Geoghegan Hart uit het waarschijnlijk uit vorm zijnde Britse team (of zou A, Yates wat kunnen). Titelhouder van Avermaet als luxe knecht voor favoriet Van Aert. Verder een saaie koers tot nu toe. Over een paar uur weten we of Belgie (kans vrij groot) of Nederland (aanzienlijk minder kans dan de Belgen) een medaille winnen.

Geen wonderen bij Zonderland. Geen finaleplek en daarmee einde carrière van een legende in Nederland.

stephan-0115

• 1080 berichten
  • 1265 stemmen

Het is dus niet voor Valverde, verrassend vroeg eraf. Maar hoewel het rustig lijkt zit er al heel veel slijtage op bij de meesten. Zin in de Mikuni Pass. Ik ga voor een zeer verrassende winnaar. Een outsider a la Kwiatkowski ofzo.

eRCee (moderator nieuws)

• 10358 berichten
  • 1705 stemmen

Denk inderdaad dat er heel wat Tour-mannen door gaan zakken. Maar dat wil niet zeggen dat álle Tour-mannen tekort zullen komen. Mollema met een goede dag lijkt mij niet kansloos.

Dumoulin ook nog altijd aan boord voor zover ik weet. Dat is geen slecht teken voor de tijdrit!

alexspyforever

• 19321 berichten
  • 2160 stemmen

Gemengd dubbel in boogschieten Nederlands duo strijdt om goud, nice. Mooie 5de plaats voor Belgische Nina Sterckx in het gewichtheffen in de -49 kg.

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

Wat een loodzwaar parcours trouwens. Smijt van Aert nu niet met zijn krachten?

happie

• 5216 berichten
  • 425 stemmen

Pittig klimmetje inderdaad zeg.

happie

• 5216 berichten
  • 425 stemmen

Eerste medaille. Zilver bij het handboogschieten. Netjes wel.

• 20005 berichten
  • 3861 stemmen

Het wordt de enigszins verrassende Mcnulty of favoriet Carapaz denk ik. Derde plek voor Van Aert?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.