- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ja dat is wel een understatement inderdaad. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Dat houdt een keer op. Kelderman gaat top 5 rijden, zijn vormopbouw lijk echt exact goed te gaan. En bij Kelderman kun je ook goed zien hoe zijn kop staat in interviews en dat is heel goed en dat was weleens anders. Parcours past ook bij hem. Kruijswijk heeft nog op het podium gereden kort geleden, maar ik denk dat hij dat niet meer kan. Rond de tiende plek is het maximaal haalbare. En ik zie Mollema wel een etappe winnen als hij het klassement uit zijn hoofd zet en dagen uitkiest.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Tallon Griekspoor debuteert op Wimbledon .
Mooi. Het zijn deze kleine succesjes waar we het als Nederlandse tennisliefhebbers van moeten hebben. Het lijkt niks, en internationaal gezien stelt het ook weinig voor, maar het hoofdtoernooi van Wimbledon halen is gewoon een prachtig succes voor Griekspoor. Hopelijk weet hij het succes uit te bouwen tot minimaal een ronde verder. Dan zit hij toch al bij de beste helft van de deelnemers. 
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
En ook Botic. Ja, gelukje, maar dat moet je toch ook maar hebben. Tof voor Botic. Hopelijk voor hem ook een fijne eerste ronde.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Netjes. Kerkhove ook knap. 5 Nederlanders doen mee aan het enkelspel toernooi, dat is volgens mij ook lang geleden. Benieuwd wat de loting gaat opleveren, maar lekker is het wel. Tallon en Botic kruipen richting de top 100. Het zijn geen grote talenten, zoals Sinner Tsitsipas, etc., maar als ze op 26/27 jarige leeftijd zich in de top 100 weten te nestelen, dan krijgen ze een lekker degelijke carrière.
Overigens vorige week won Jesper de Jong een challengertoernooi in de finale van Marcelo Tomás Barrios Vera. Deze Vera haalde ook via de Q's Wimbledon. Jesper de Jong ging onderuit op een ITF toernooi in Almaar.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Tallon Griekspoor debuteert op Wimbledon .
Mooi. Het zijn deze kleine succesjes waar we het als Nederlandse tennisliefhebbers van moeten hebben. Het lijkt niks, en internationaal gezien stelt het ook weinig voor, maar het hoofdtoernooi van Wimbledon halen is gewoon een prachtig succes voor Griekspoor. Hopelijk weet hij het succes uit te bouwen tot minimaal een ronde verder. Dan zit hij toch al bij de beste helft van de deelnemers.
Die eerste ronde gaat lastig worden. Hij moet tegen Zverev.
Van der Zandschulp heeft een gelukkiger loting. De nummer 139 van de wereld mag tegen Gregoire Barrere, die nummer 133 staat. Dat is dus een wedstrijd die alle kanten op kan.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Zverev word een lastig karweitje inderdaad.
Botic komt bij een eventuele tweede ronde Berrettini tegen, die is ook wel behoorlijk in vorm momenteel.
Sakkari word voor Rus ook lastig en Bertens zie ik ook geen ronde verder komen. Ik heb het idee, dat het bij Bertens niet uitmaakt tegen wie ze speelt momenteel. Kerkhove is nog onbekend.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
En de eerste massale valpartij is een feit. Jammer dat idioten zich niet kunnen gedragen. Fans langs het parcours is schitterend en máákt de koers, echter heb ik dit in de afgelopen periode zonder fans niet gemist..
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
En nog een valpartij met wellicht einde carrière Froome die er niet goed uitziet. Zoals elk jaar zeggen velen dat het ongekend is, maar dit is jaarlijks,
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Alaphiliippe is de favoriet die het waarmaakt en wint geel. Schelling in de beste bijrol. Kelderman zeer alert vijfde. Kruijswijk, en Yates verliezen tijd.
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Froome probeert naar de finish te harken. Maar ik denk dat hij morgen niet opstapt. Oogt heel pijnlijk.
Carapraz verliest een klein beetje (5 seconden). Lijkt dat hij op het klimmetje gewoon niet meekon. Kuss en Hirschi verlieze echt heel veel.
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Algemeen klassement grote namen:
1. Julien Alaphilippe
3. Primoz Roglic op 14 seconden
5. Wilco Kelderman op 18 seconden
6.Tadej Pogacar zt
7. David Gaudu zt
9. Bauke Mollema zt
10. Geraint Thomas zt
12. Pelle Bilbao zt
15. Enric Mas zt
16. Rigoberto Uran zt
17. Nairo Quintana zt
18. Vincenzo Nibali zt
20. Matthieu van der Poel zt
21. Jakob Fuglsang zt
22. Richard Carapaz op 23 seconden
24. Wout van Aert zt
28. Lucas Hamilton op 48 seconden
40. Ben O'Connor op 1:59
41. Miguel Angel Lopez zt
44. Steven Kruijswijk zt
46. Guillome Martin zt
64. Wout Poels op 2:26
65. Richie Porte zt
75. Simon Yates op 3:27
93. Alejandro Valverde op 5:43
123. Tao Geoghegan Hart zt
154. Michael Woods op 8:59
171. Chris Froome op 14:47
177. Sepp Kuss op 16:39
180. Marc Hirschi op 18:19
181. Marc Soler op 24:48
3 uitvallers.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
De mevrouw is er wel in geslaagd in beeld te komen in ieder geval...
Keldermercx niet bij een grote valpartij, dat belooft nog wat de komende weken!
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Lag en er schijnbaar wel bij maar had alleen een pijnlijke elleboog: Kelderman houdt gekneusde elleboog over aan val: 'Deed veel pijn tijdens de koers' | Indeleiderstrui.nl
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Toch 50% van de valpartijen ontweken dan 
Bovenkomen met de besten is veelbelovend iig!
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Ik stoor me nog steeds aan de onderschatting van hem. Zoals mensen met weinig kijk op wielrennen die Fuglsang of Woods bij de favorieten noemen en Kelderman niet. Terwijl de kans dat Kelderman de top 10 haalt een stuk groter is.
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Soler blijkt zijn arm gebroken te hebben en start niet meer.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
BAM

Du jamais vu. Wat een fenomeen. En geel. Alles erop en eraan...
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Wow, wow, wow. Veel emotie.
We leven in bijzondere tijden. Met een luxe aan drie extreem goede wielrenners, Alaphillipe, Van Aert en Van Der Poel zijn een trio apart waar een berg druk op staat van hier tot overmorgen en ze maken het zo ongelofelijk waar steeds en er is onderling veel competitie, maar ook veel respect. De eerste keer ooit dat vader en zoon in het geel gereden hebben. En Kelderman en Mollema weer heel goed. Thomas die tijd verliest.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
Groots nummer van Van der Poel. Unfassbar.
Thomas tijd verloren toch onverwacht. Ineos begon met 4 kopmannen: Porte en Hart na gisteren al kansloos en Thomas vandaag kwetsbaar waardoor Carapaz waarschijnlijk kopman zal worden. Echter is die kwetsbaar in de tijdrit dus die moet gaan aanvallen.
Ook mooi hoe Pogi en Rogi elkaar niets toegeven, nu al. Roglic pakt gisteren 4 seconden waarop Pogacar denkt: hold my beer, dan pak ik er vandaag 5. Benieuwd hoe ver ze woensdag uit elkaar eindigen, denk dat Pogacar toch iets tijd gaat verliezen maar niet meer dan 30 seconden. Echter vind ik hem vandaag en gisteren een iets scherpere indruk maken bergop als Roglic dus dat hoeft dan weinig te zeggen..
Belooft een schitterende tweestrijd te worden. Go Tadej!
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Froome staat 172e van de 180. Toch even wennen. Thomas verloor maar 23 seconden, maar het is wel een teken. Lopez verloor hetzelfde trouwens, mar die kwam gisteren al niet ongeschonden door. Ongeschonden zijn er niet veel meer trouwens. 16 renners. Plus 3 renners die maar 5 seconden onder die groep staan, waaronder Carapraz. Ineos heeft wel behoorlijk pech gehad in de eerste dagen, maar ze zijn ook niet erg alert en volgens mij werd Thomas er vandaag gewoon afgereden. Jumbo had ook veel pech gisteren, maar er wordt daar wel alerter gereden. Zelfde bij UAE.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Wow, wow, wow. Veel emotie.
De eerste keer ooit dat vader en zoon in het geel gereden hebben.
Haha, ik wist wel dat grootvader 8 keer het podium gehaald heeft, maar nooit de Ronde gewonnen heeft, maar dat hij ook nooit ook maar in het geel gereden had is nieuw voor me.
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Hij kwam ooit tot op 14 seconden geloof ik laat in de legendarische tour van 1964 maar won de trui inderdaad nooit.
Hij starte elk jaar in de tour van 1962 tot 1976, behalve in 1971. Hij viel twee keer door een val uit (1968 en 1973) en had een jaar een mindere tour (19e in 1975). Alle andere jaren eindige Poulidor in de top 10. (3x 2e en 5x 3e en een keer 7e, 8e, 9e) en een voor die tijd uitzonderlijk lange carriere (renners waren in die tijd veel eerder einde carriere dan nu). Ten tijde van zijn laatste tour (hij werd derde) was hij 40.
Hij won overigens wel een keer de Vuelta maar die was toen relatief slechter bezet dan nu.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
1 woord voor de organisatie: SCHANDE.
Benieuwd wat dit voor invloed heeft op de tijdrit woensdag, naast de schade van vandaag. Carapaz grote winnaar, Pogacar de 'beste' verliezer..
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Succesje voor het Nederlandse tennis.
Lesley Pattinama wint van de voormalig tweevoudig Grand Slam winnares Kuznetzova. Welliswaar is Kuznetzova gezakt naar plaats 40 op de ranglijst, maar Pattinama staat 176, dus voorwaar een goede prestatie.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
1 woord voor de organisatie: SCHANDE.
Benieuwd wat dit voor invloed heeft op de tijdrit woensdag, naast de schade van vandaag. Carapaz grote winnaar, Pogacar de 'beste' verliezer..
Benieuwd wie de nieuwe leider wordt na de tijdrit.
Zowel Alaphilippe als Van Aert zijn in staat om de tijdrit te winnen en de dubbelslag te slaan.
Of misschien Pogacar?
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Ik stoor me nog steeds aan de onderschatting van hem. Zoals mensen met weinig kijk op wielrennen die Fuglsang of Woods bij de favorieten noemen en Kelderman niet. Terwijl de kans dat Kelderman de top 10 haalt een stuk groter is.
Ik heb overigens, anders dan je misschien uit mijn wellicht wat lullige bericht bleek, absoluut geen onderschatting wat betreft Kelderman. Ik zie hem al minimaal sinds die plek 7 in de Giro (2015?) als een mogelijke grote ronderenner, en dat hij dat is heeft hij zeker vorige Giro bewezen.
Maar het moest er gewoon even uit dat hij gewoon wel altijd pech lijkt te hebben.
Leek, want nu iedereen pech heeft blijft hij mooi buiten schot. Laat dat zo blijven, dan denk ik ook dat hij heel strak kan eindigen in Parijs.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Na die Giro was hij ook geweldig in de Dauphine, dat was met die ene etappe dat hij bijna niks toegaf op Contador en Froome. Hij heeft ook iets van drie keer top 10 gereden in de Vuelta toch? Alle rondes waar hij geen pech kende heeft hij volgens mij goed gereden, dus ik ben ervan overtuigd, als hij uit de problemen blijft, dan word het een mooie tour voor hem.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Succesje voor het Nederlandse tennis.
Lesley Pattinama wint van de voormalig tweevoudig Grand Slam winnares Kuznetzova. Welliswaar is Kuznetzova gezakt naar plaats 40 op de ranglijst, maar Pattinama staat 176, dus voorwaar een goede prestatie.
Netjes inderdaad. Ze is ook gestegen richting de top 150. Muguruza word zwaarder.
Griekspoor vandaag op court 1, als eerste. Benieuwd of Eurosport die uitzend. Rus en Bertens ook nog in actie. Zandschulp word morgen.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
DPG Media Privacy Gate - ad.nl
Mooie instelling heeft ze wel. Ze komt toch mooi nog ergens. Met Kiki lol maken in het enkelspel.
Zo kan het dus ook. Ze dubbelt met iemand, die druk en verwachtingen niet meer kan handelen en zij staat er lekker los in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.