- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik las hier wat mentale druk met Kiki Bertens kon doen.
Kijk dan naar de Nederlandse volleybal vrouwen en mannen die in de Nations League spelen: het werkelijk dieptepunt van mentale weerbaarheid of zo je wilt het toppunt van mentale zwakte. Beide teams hebben terecht op de Olympische Spelen niets te zoeken.
Over de Olympische Spelen: ik zie net dat de tennisbond slappertje Robin Haase heeft voorgedragen, de huidige nummer 213!!!!!! van de wereld. Soms begrijp ik helemaal niets van selecties!
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Misschien dat de tennisbond het eeuwige gebash van Robin Haasse op internetfora probeert te compenseren?
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Soms kun je ook gewoon zeggen: we hebben geen tennissers van olympisch niveau. Laten we gewoon niemand sturen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Soms kun je ook gewoon zeggen: we hebben geen tennissers van olympisch niveau. Laten we gewoon niemand sturen.
Haha, dat had nu zeker gekund ja. Maar goed, dan gooi je je spelers wel voor de bus natuurlijk. Haasse teert toch op zijn prestaties uit het verleden en we hebben ook niet veel beters. Leuk toch voor die jongen.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Haha, dat had nu zeker gekund ja. Maar goed, dan gooi je je spelers wel voor de bus natuurlijk. Haasse teert toch op zijn prestaties uit het verleden en we hebben ook niet veel beters. Leuk toch voor die jongen.
Nou nee, het is ronduit belachelijk. In andere sporten gebeurt dat ook niet. Top 12 of 16 van de wereld wordt in veel sporten minimaal gevraagd. Dan kun je het geld beter aan jongere sporters besteden, want uitzending is hartstikke duur. Haase heeft de laatste paar jaar helemaal niets gepresteerd.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Dat is ook weer waar, maar bepalen de nationale bonden dat, zo'n criterium?
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Dat is ook weer waar, maar bepalen de nationale bonden dat, zo'n criterium?
Dat is het meest vreemde..... Ik dacht dat de bonden een voordracht doen op basis van de gestelde kwalificatie eisen en dat nocnsf het uiteindelijke besluit neemt over de voordracht.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ik las hier wat mentale druk met Kiki Bertens kon doen.
Kijk dan naar de Nederlandse volleybal vrouwen en mannen die in de Nations League spelen: het werkelijk dieptepunt van mentale weerbaarheid of zo je wilt het toppunt van mentale zwakte. Beide teams hebben terecht op de Olympische Spelen niets te zoeken.
Over de Olympische Spelen: ik zie net dat de tennisbond slappertje Robin Haase heeft voorgedragen, de huidige nummer 213!!!!!! van de wereld. Soms begrijp ik helemaal niets van selecties!
Haase is voorgedragen voor het dubbelspel. Volgens mij mogen we geen NLse man sturen naar het enkelspel. Niet hoog genoeg op de ATP lijst.
We mogen waarschijnlijk wel twee teams bij de mannen voor de dubbel sturen. Rojer-Koolhof en Middelkoop - Haase.
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Dat zou wel een en ander verklaren. Op de een of andere manier zijn we altijd meer een dubbelspelland geweest.
Zaterdag begint de Tour. Ik heb zin om weer eens ouderwets de top 10 te voorspellen (en er weer flink naast te zitten zoals zo vaak). Ik ga er eens over denken.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Haase is voorgedragen voor het dubbelspel. Volgens mij mogen we geen NLse man sturen naar het enkelspel. Niet hoog genoeg op de ATP lijst.
We mogen waarschijnlijk wel twee teams bij de mannen voor de dubbel sturen. Rojer-Koolhof en Middelkoop - Haase.
Middelkoop - Haase hebben in het dubbelspel helemaal niets gepresteerd. Het slaat werkelijk helemaal nergens. In de ene sport moet je presteren terwijl in de andere het meedoen belangrijker is.......
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Middelkoop - Haase hebben in het dubbelspel helemaal niets gepresteerd. Het slaat werkelijk helemaal nergens. In de ene sport moet je presteren terwijl in de andere het meedoen belangrijker is.......
Dit snap ik ook niet inderdaad. Bij de marathon bijvoorbeeld hanteren ze een superscherpe limiet, terwijl ze bij tennis de lamme en de blinde sturen.
SergioMalick
-
- 1233 berichten
- 1840 stemmen
Zaterdag begint de Tour. Ik heb zin om weer eens ouderwets de top 10 te voorspellen (en er weer flink naast te zitten zoals zo vaak). Ik ga er eens over denken.
Is er ergens toevallig nog een poultje met moviemeter-leden? Heb veel zin om mee te doen, maar in m'n eentje op scorito is wat eenzaam.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Dit snap ik ook niet inderdaad. Bij de marathon bijvoorbeeld hanteren ze een superscherpe limiet, terwijl ze bij tennis de lamme en de blinde sturen.
Is die limiet zo superscherp dan? Ik heb niet het idee dat Nederland een topland is wat marathon betreft, maar toch waren er liefst 6 lopers die de limiet van de atletiekbond wisten te halen. Daarvan konden we er dan drie uitzenden naar Tokio.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Is die limiet zo superscherp dan? Ik heb niet het idee dat Nederland een topland is wat marathon betreft, maar toch waren er liefst 6 lopers die de limiet van de atletiekbond wisten te halen. Daarvan konden we er dan drie uitzenden naar Tokio.
Vergeleken met andere landen is onze limiet best scherp. Kon alleen even zo snel dit artikel vinden Strenge limieten Olympische Spelen Tokio | Hardloopnetwerk
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Vreemd dat Nederland zo streng is voor hardlopers (en bijvoorbeeld ook zwemmers), maar niet voor tennissers.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Vergeleken met andere landen is onze limiet best scherp. Kon alleen even zo snel dit artikel vinden Strenge limieten Olympische Spelen Tokio | Hardloopnetwerk
Ha, ik heb ook even wat opgezocht. De limiet voor Tokio was 2.11.30
De seizoensranglijst van 2019 (het voor-coronajaar, dus zonder beperkingen) gaf op plaats nummer 50 een tijd van 2.06.22. Het gaat om niet om de 50ste beste tijd, maar om de beste tijd van de 50ste beste loper. (Steven Chemlany).
Nou, dan zul je met 2.11.30 ook wel nummer 400 van de wereld zijn.
Edit: Gerard Nijboer liep in 1980 al 2.09.01. Dat nu, ruim 40 jaar later, de limiet 2,5 minuut langzamer is, is echt heel veel.
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Gokje voor de tour top 10:
1. Tadej Pogacar
2. Primoz Roglic
3. Tao Geoghegan Hart (vooral omdat Ineos uiteindelijk alle kaarten op hem zet)
4. Wilco Kelderman
5. Enric Mas
6 Miguel Angel Lopez
7. Lucas Hamilton
8. Richard Carapraz
9. David Gaudu
10. Steven Kruijswijk
Bollen gaan naar een klassementsrenner, Primoz Roglic ofzo, Wit is natuurlijk ook Pogacar. Kan Peter Sagan groen niet winnen als hij op de fiets blijft zitten en de strijd om het geel wordt niet spannend, maar is sneller beslist dan je wil. Verder wordt dit de laatste tour van een hele serie grote namen die ouder worden gok ik. Froome, Fuglsang, Valverde, Kruijswijk, Nibali en Thomas. Van die zes gaan er zeker twee niet uitrijden. Mollema gaat gewoon nog een jaar of wat door en probeert etappes te winnen.
Zandkuiken
-
- 1747 berichten
- 1432 stemmen
De voorpret kan beginnen! Persoonlijk hoop ik dat Carapaz de 2 Slovenen het vuur aan de schenen kan leggen, toffe renner. Lopez lijkt ook wel in goede doen, maar gaat dan weer veel tijd verliezen in de tijdritten. Toch zie ik hem een paar plekken hoger eindigen.
Adam Yates en Mikel Landa doen overigens niet mee aan deze Tour.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Er doen 32 dubbels mee, dus dat is makkelijk gezegd de top 64. Middelkoop staat 30 en Haase staat 44. in 2016 deed Haase ook mee, toen stond hij (SR 82 en DR 170). Toen deed hij wellicht mee op basis van zijn single ranking en de hoge plaatsing van Rojer.
Middelkoop heeft niet een veel minder jaar dan Rojer, die staat maar 3 plaatsten hoger. Middelkoop heeft wat kwartfinales gehaald (waaronder Aus open) en een halve finale op een masters en vanuit vorig jaar nog wat finales en een overwinning staan.
Haase zakt gewoon langzaam dankzij de laatste 16 RG en eind vorig jaar wat goede challenger resultaten.
Moet je wel gelijk geven, dat hij niet echt in de topvorm van zijn carrière zit. Zijn single uitslagen zijn om te huilen.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik dacht altijd dat, voor recht op uitzending, er een reële kans moest zijn op een top 8 klassering. Dat lijkt me hier uitgesloten. Bovendien zijn deze tennissers nauwelijks op elkaar ingespeeld, hebben ze samen nauwelijks gedubbeld.
Het lijkt hier meer sprake te zijn van een cadeautje, maar op welke gronden......
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Ik dacht altijd dat, voor recht op uitzending, er een reële kans moest zijn op een top 8 klassering. Dat lijkt me hier uitgesloten. Bovendien zijn deze tennissers nauwelijks op elkaar ingespeeld, hebben ze samen nauwelijks gedubbeld.
Het lijkt hier meer sprake te zijn van een cadeautje, maar op welke gronden......
Als er 32 dubbels meedoen, hoef je twee rondjes door te mazzelen, en dat kan bij dubbel zo maar, en dan ben je top 8 geklasseerd.
Het is niet dat die andere 31 dubbels allemaal wereldtop zijn.
In 2000 haalden Kristie Boogert en Miriam Oremans de Olympische finale (verloren van de Williams-zusters). Toch was dat ook echt geen koppel dat op goede resultaten kon bogen, en stonden ze ook niet heel hoog op de dubbel-lijst.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Gewoon een gecombineerde ranking. Niet iedereen dubbelt continue met een landgenoot, dus er zijn er meer bij, die amper met hun OS-teamgenoot dubbelen. Vind overigens ook niet dat Haase het verdiend op basis van zijn afgelopen 12 maanden. Maar goed hij heeft ook jaren top 100 gestaan met matige jaren en af en toe een uitschieter. RG haalde hij dit jaar de laatste 16.
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
De voorpret kan beginnen! Persoonlijk hoop ik dat Carapaz de 2 Slovenen het vuur aan de schenen kan leggen, toffe renner. Lopez lijkt ook wel in goede doen, maar gaat dan weer veel tijd verliezen in de tijdritten. Toch zie ik hem een paar plekken hoger eindigen.
Adam Yates en Mikel Landa doen overigens niet mee aan deze Tour.
Paar aanpassingen gedaan. Lopez iets hoger gezet maar er zijn te veel tijdritkilometers voor hem.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Ik gok op twee etappes voor Van der Poel en een week de gele trui. En dan in de tweede week naar huis en de focus op het mountainbiken.
De eindwinst maakt me niet uit, zo lang het maar geen Roglic wordt.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Wie wint de tour?
1) Roglic
2) Pogacar
3) Porte
4) Thomas
5) Lopez.
6) Yates
7) Buchmann
8 ) Carapaz
9) Uran
10) Mas
Ik verwacht dat Roglic geleerd heeft uit z'n fouten van vorig jaar en reeds vrij vroeg op een aanvallende manier zal koersen. Gedaan met het een uitgedunde peletonspurt in een bergrit. Enkel op 'Col de Loze' toonde hij vorig jaar z'n oppermacht aan de concurrentie.
Bovendien is hij nog steeds een betere tijdrijder dan Pogcar, zeker op het vlakke. Met een groot aantal tijdritkilometers in deze tour kan hij daar wel het verschil maken.
Enkel Thomas en Porte kunnen nog beter tijdrijden dan Roglic, maar beiden zullen in de bergen minder goed zijn dan de Slovenen.
Pogcar zal zich nu minder kunnen verstoppen dan vorig jaar. Bovendien is z'n ploeg minder sterk dan Jumbo-Visma en Ineos. Als hij fouten maakt (hij is nog jong) zal z'n ploeg niet in staat zijn om een rol van betekenis te spelen.
Roglic zou zelf het geel kunnen pakken op de Mur De Bretagne. Cadel Evens won er in 2011 ... en stond in Parijs in het geel.
In 2014 veroverde Nibali het geel op dag 2. Hij gaf het toen ook niet meer af.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Op dag 1 verwacht ik Alaphilippe in het geel. Maar eigenlijk zijn er nog meer kanshebbers: Vander Poel, Hirschi, ...
Of wat dacht je van Valverde? In de Dauphinée toonde hij dat hij het nog kon. 
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Ik denk dat Pogacar de beste ronderenner van dit moment zal blijken. Roglic is heel stabiel maar Pogacar heeft flinke uitschieters die hem net wat extra's geven. Onzekerheid over de ploeg is Pogacars grootste twijfel. In Thomas en Porte geloof ik niet meer voor drie weken. Ze worden oud, al stuntte de tweede vorig jaar nog naar het podium, maar zijn reactie was toen al alsof hij zijn laatste kans gegrepen had. Misschien dat Ben O'Connor nog kan verrassen of dat (eeuwige rondebelofte) Guillame Martin echt door gaat breken. Ik zou het een stunt vinden als Cavendish weer eens een etappe gaat winnen, hij is in vorm en gaat rijden en teamgenoot en groenetrui-winnaar Bennett niet. Ik geloof dat als hij er vijf wint hij Merckx voorbij gaat. Dat lijkt me veel gevraagd, maar je weet maar nooit. Andre Greipel rijdt trouwens ook in het bejaardenteam van Israel Start Up Nation. Wie dat heeft verzonnen? Typisch voorbeeld van een poenerig team dat zonder idee bij elkaar is gekocht.
Guillaume Boivin (32 jaar)
Chris Froome (36, gelooft er nog iemand in hem?)
Omer Goldstein (24 jaar, de uitzondering en een Israelisch team zonder Israelier gaat wat ver)
André Greipel (38)
Reto Hollenstein (35)
Dan Martin (34)
Michael Woods (34)
Rick Zabel (27, qua leeftijd zou Erik (50) even goed gepast hebben in het team)
Statistiekje: Ineos heeft sinds de tour van 2018 geen ronde meer gewonnen (groot of klein) meer gewonnen waar Roglic aan de start stond en nog nooit eentje waar Pogacar aan de start stond. Aan de andere kant: Voor het eerst sinds 1969 is er een team aan de start met drie grote ronde winnaars in één team. Team Ineos.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Pogacar wint.
Kruiswijk beste Nederlander op plaats 9 of zoiets (misschien 7 zelfs, maar kan ook 12 zijn, dat is niet te voorspellen, gewoon in de categorie die nooit meedoet, maar er wel altijd bij zit).
MvP wint een etappe, ook de enige etappe die de Nederlanders winnen.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Qua resultaten gok ik op Kelderman als beste Nederlander. De afgelopen jaar vind ik Kruijswijk wel tegenvallen. Vind een top 15 wel een knappe prestatie in deze vorm. Alhoewel zijn voorbereiding op zijn top Giro (die hij bijna won) ook niet echt denderend was.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Ik denk ook dat Kelderman momenteel beter is dan Kruijswijk. Maar Kelderman heeft, meer nog dan Kruijswijk, de pech aan zijn kont hangen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.