• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.123 films
  • 12.561 series
  • 34.733 seizoenen
  • 655.254 acteurs
  • 200.375 gebruikers
  • 9.459.912 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

stephan-0115 schreef:

Zonde dat Chisnall het net niet wist te brengen vandaag. Het niveau van het hele toernooi (want laten we eerlijk zijn, hij speelde tegen Van den Bergh hetzelfde niveau als tegen Van Gerwen op 1 set na - al deed de uitslag toen anders vermoeden) kon hij helaas net niet vasthouden en dan heb je de sluwe vos Anderson toch wel een verkeerde. Wel fantastisch dat Andersom dit na een zwak jaar weet te brengen hoor, het enige aansprekende resultaat van hem was de finale van de World Matchplay. Daaraan kun je zien dat hij een van de grootste darters ooit is.

Droomfinale morgen, de herhaling van de memorabele finale van de GSOD 2018. Game on!

Die finale was geweldig ja. Jammer dat Anderson zich uit zijn spel liet halen. Door die grote kleuter, daar heeft Price terecht een tijdje last van gehad.

Knap ook van Gary, dat hij dit haalt. Een Gary in normale doen is voor mij top 3 waardig. Ik hoop ook dat Smith bijvoorbeeld ook weer beter weet te presteren. Stiekem hoop ik ook nog eens op Jackpot, want deze twee heb ik ook liever dan Price en Wright.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hey onze vriend Ray180 vanavond als analist.

Heerlijk, geen Stompé of Langnek.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Anderson is een stuk sympathieker, maar Price heeft er misschien meer recht op. En ik denk dat het heel goed voor Van Gerwen zou zijn als hij naar de 2e plek op de ranking zakt. Die mist af en toe een beetje het heilige vuur.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Price imponeert. Zelfs Anderson kan hem niet bijhouden.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Indrukwekkende pot van Price. Gedraagt zich ook keurig, gewoon zoals normaal. Probeert Anderson niet bewust te irriteren zoals toen in de finale GSOD 2018. Knap hoor in je eerste finale. Doet me denken aan de finale van Cross tegen Taylor.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Anderson is een stuk sympathieker, maar Price heeft er misschien meer recht op. En ik denk dat het heel goed voor Van Gerwen zou zijn als hij naar de 2e plek op de ranking zakt. Die mist af en toe een beetje het heilige vuur.

Wat het ook interessant maakt is dat hij nu in een lastiger helft van het speelschema komt met Peter Wright omdat zij 2 en 3 zijn en dat voorlopig niet gaat wijzigen omdat Price heel ver weg is op de Order of Merit. Dat betekent dat hij in principe langs beide heren moet voor een titel in plaats van 1 van de 2. Maakt het winnen van titels er niet makkelijker op.

j0enne

• 9618 berichten
  • 3840 stemmen

Ongekend wat Price aan 't doen is, die gooit met z'n ogen dicht zelfs nog een dubbel.

Joy4ever

• 4655 berichten
  • 1877 stemmen

The Iceman

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Wat het ook interessant maakt is dat hij nu in een lastiger helft van het speelschema komt met Peter Wright omdat zij 2 en 3 zijn en dat voorlopig niet gaat wijzigen omdat Price heel ver weg is op de Order of Merit. Dat betekent dat hij in principe langs beide heren moet voor een titel in plaats van 1 van de 2. Maakt het winnen van titels er niet makkelijker op.

Zo diep zit ik er niet in, maar je bent als nr 1, 2 of 3 toch wel beschermd bij lotingen? Daarbij moet je toch altijd in een halve finale of finale langs lui als Anderson, Wright of Price?

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Mag allemaal een tikkie spannender, zo is er wat mij betreft geen reet aan.

j0enne

• 9618 berichten
  • 3840 stemmen

Splinters schreef:

Mag allemaal een tikkie spannender, zo is er wat mij betreft geen reet aan.

Hier valt gewoon niet tegenop te boksen.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Hier valt gewoon niet tegenop te boksen.

Ben al afgehaakt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mocht graafmachine kijken, die Anderson is normaal gesproken best goed hoor...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ben al afgehaakt.

Vind ik best droevig. Je zit naar een ongekende masterclass in de belangrijkste dartswedstrijd die er in een jaar is te kijken. Geniet er gewoon eens van zou ik je adviseren.

Overigens zie ik Anderson nog wel in de wedstrijd komen. Ik gok op 7-5 als eindstand voor Price.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zo diep zit ik er niet in, maar je bent als nr 1, 2 of 3 toch wel beschermd bij lotingen? Daarbij moet je toch altijd in een halve finale of finale langs lui als Anderson, Wright of Price?

Klopt maar normaal is het 'de grote drie' die op de majors de dienst uitmaken. Price, Van Gerwen en Wright dus. De nummer 4 (Cross) staat meer dan 500 duizend achter op de nummer 3 van de Order of Merit. De Grote Drie zijn dus over het algemeen veel constanter en halen de meeste halve finales/finales waardoor je beter aan de kant van de nummer 1 (die treft in principe de nummer 4 van de seeding) kan zitten waardoor je er in principe maar 1 uit hoeft te schakelen in plaats van 2.

Je moet van iedereen kunnen winnen om de titel te winnen, klopt helemaal, maar liever of Wright of Van Gerwen in plaats van allebei denk ik zo.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ok, moet terugnemen dat het nog spannend gaat worden. Lijkt hard op 7-2 uit te gaan.

Dik verdiende titel voor Price. Wat was hij dit WK goed.

Het darten is wel leuker geworden met wat meer competitie nu. MvG, Wright, Price en Anderson vind ik wel de grote vier. En daaronder zit een beste subtop en ook gasten als van Duijvenbode en van den Bergh zitten erg aan de poort te rammelen.

Maken ze vanavond nog bekend wie de PL darts in mogen? Benieuwd of er verrassingen bij zitten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mijn hemel, hoeveel matchdarts wil Price krijgen?

Nouja, zijn voorsprong is nog steeds gigantisch.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Nou lekker Gary. Kom op!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha ze choken allebei als een malle op de beslissende momenten.

En Price maakt het dan wel af. Mooizo, wilde gaan slapen

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maken ze vanavond nog bekend wie de PL darts in mogen? Benieuwd of er verrassingen bij zitten.

Ja dat maken ze meestal vanavond bekend. Sowieso de top 3: MvG, Price en Wright. Anderson, Aspinall en Durrant zullen ook een ticket krijgen.

Gurney, Smith en Cross kunnen weleens wegvallen. Dan kan het van den Bergh, Chizzy, Wade of de Sousa.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Heerlijke tv om Price zo kapot te zien gaan en toch te zien winnen. Het is hem echt gegund!

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ja dat maken ze meestal vanavond bekend. Sowieso de top 3: MvG, Price en Wright. Anderson, Aspinall en Durrant zullen ook een ticket krijgen.

Gurney, Smith en Cross kunnen weleens wegvallen. Dan kan het van den Bergh, Chizzy, Wade of de Sousa.

Cross is erbij. De top-4 wordt standaard uitgenodigd waar Cross bij zit. Is Cross zijn redding, anders zat hij er echt niet bij. Was voor hem overigens niet slecht geweest om een jaartje over te slaan.

Daarnaast Van den Bergh en de Sousa waarschijnlijk, over het algemeen worden alle major winnaars uitgenodigd. Dan heb je er al 9. Het laatste ticket zal tussen Smith, Chisnall, Gurney en Wade gaan waarbij Wade het m.i. op basis van 2020 het meest verdiend.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Leuk dat ze maar 9 namen bekend maken voor de Premier League nu e.e.a. is opgeschoven. De laatste naam bekend maken na The Masters, geeft dat toernooi leuk extra tintje.

Graaf Machine

• 10146 berichten
  • 1533 stemmen

OK dan, en vanaf nu heeft MVG maar twee doelen: de nummer 1 positie heroveren en weer wereldkampioen worden.

De Jacht Is Mooier Dan De Vangst.

Graaf Machine

• 10146 berichten
  • 1533 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mocht graafmachine kijken, die Anderson is normaal gesproken best goed hoor...

Zat in de trein, maar heb begrepen dat Price in zijn normale doen ook best een pijltje kan gooien.

Hoelang ga je nog kinderachtig doen? Heb mijn mening gegeven, verdedigd en daarna de discussie laten gaan. Blijf jij door klieren? Ben jij zo iemand? (En dan en passant een ander van trollen beschuldigen?)

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Cross is erbij. De top-4 wordt standaard uitgenodigd waar Cross bij zit. Is Cross zijn redding, anders zat hij er echt niet bij. Was voor hem overigens niet slecht geweest om een jaartje over te slaan.

Daarnaast Van den Bergh en de Sousa waarschijnlijk, over het algemeen worden alle major winnaars uitgenodigd. Dan heb je er al 9. Het laatste ticket zal tussen Smith, Chisnall, Gurney en Wade gaan waarbij Wade het m.i. op basis van 2020 het meest verdiend.

Je heb gelijk inderdaad. De Top 4. Het word voor Cross wel een belangrijk jaar zeg, want hij heeft dit jaar twee major overwinningen en twee finaleplaatsen te verdedigen uit 2019.

Ben benieuwd wie ze gaan uitnodigen als nummer 10 en of ze dat doen op basis van the Masters.

De Q school gaat in februari weer beginnen met Barney uiteraard. Zal wel weer drukker worden op de Qschool. Ook van de Pas en Dekker moeten hun tourkaart weer terug zien te winnen. Wellicht ook nog wat voormalig BDO gasten zoals Mitchell, Fitton, O'shea. Ik hoop dat Adams ook een poging gaat wagen en Norris mag zijn tourkaart wel weer terug verdienen.

Berry van Peer is in ieder geval verzekerd van een tourkaart.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Zat in de trein, maar heb begrepen dat Price in zijn normale doen ook best een pijltje kan gooien.

Hoelang ga je nog kinderachtig doen? Heb mijn mening gegeven, verdedigd en daarna de discussie laten gaan. Blijf jij door klieren? Ben jij zo iemand? (En dan en passant een ander van trollen beschuldigen?)

Ik heb een naam van vervelende provocateur hoor te houden

Ik stop er ook mee hoor, was een geintje.

Graaf Machine

• 10146 berichten
  • 1533 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik heb een naam van vervelende provocateur hoor te houden

Ik stop er ook mee hoor, was een geintje.

Hahaha ha zo is het ook weer. Dan reageer ik wat chagrijnig, maar dat provoceren is ook wel weer leuk, en ik snap dat ook wel.

Graaf Machine

• 10146 berichten
  • 1533 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Opnieuw hebben twee spelers die deel uit maakten van het veld voor Tata Steel Chess zich teruggetrokken. Vermoedelijk in verband met de covid-19-maatregelen.

Dit keer gaat het om de Rus Nepomniatchi (nummer 4 op de wereldranglijst) en de Oezbeek Abdusattorov (nummer 152 op de wereldranglijst, vorig jaar gepromoveerd naar de A-groep). Ze worden vervangen door de Pool Wojtaszek, nummer 36 op de wereldranglijst en de Zweed Grandelius (72 op de wereldranglijst).

Eerder had nummer 8 van de wereldranglijst, Mamedyarov, zich al teruggetrokken. Hij is vervangen door Harikrishna, Indiër, nummer 22 van de wereld.

Het voorlopige deelnemersveld:

Magnus Carlsen, Noorwegen

Fabiano Caruana, Verenigde Staten

MVL, Frankrijk

Anish Giri, Nederland

Alireza Firouzja, onder de vlag van de Wereldschaakbond spelend

Jan-Krzysztof Duda, Polen

Pentala Harikrishna, India

Radoslaw Wojtaszek, Polen

Daniil Dubov, Rusland

Andrey Esipenko, Rusland

David Anton Guijarro, Spanje

Jorden van Foreest, Nederland

Nils Grandelius, Zweden

Aryan Tari, Noorwegen

Een veld dat attractieve partijen belooft.

Het toernooi vindt overigens plaats in Wijk aan Zee, van 15 t/m 31 januari 2021.

Laatste update:

Daniil Dubov (29ste wereldranglijkst) wordt op het laatste moment vervangen door de 22-jarig Duitser Alexander Donchenko. (nr. 71)

Uiteraard is ook hier corona weer de boosdoener. Hoewel Dubov, voor zover ik weet, zelf niet positief is getest, is hij wel in nauw contact geweest met een positief geteste persoon.

Jammer. Dubov is een zeer attractieve speler. Donchenko ken ik eigenlijk helemaal niet. Hopelijk maakt hij er ook wat moois van.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.