- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Arme Cullen. Had het echt verdiend maar alles zat net tegen. Vooral die eerste bull scheelde niks. Laatste leg vertelt echter wel het verhaal van de carrière van Cullen: choker. Dit had hij echter niet verdiend, en zo'n laatste leg al helemaal niet.
Van Gerwen zal nu wel wereldkampioen worden helaas, als je zoveel geluk hebt moet dat haast wel.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Dit had van Gerwen in zijn ongenaakbare periode ook, als er iemand hem flink partij bood, dan zakte degene in de allerlaatste leg er compleet doorheen.
Dit is eigenlijk altijd bij Cullen, die staat erom bekend. Heeft dit keer weinig met Van Gerwen te maken. Dit gebeurde precies ook tegen Clayton, al had die laatste er in die leg ook last van waardoor hij nog enigszins kon corrigeren. En toen finishte hij met tops-tops. Nu was hij na 2 beurten al kansloos en gaat het koppie hangen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ben er wel blij mee. Worden nog prachtige dagen tot en met zondag.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Uit Nederlands perspectief mooi. Maar als Cullen gewoon de wedstrijd had uitgegooid en Chisnall wint vanavond van die Belg, hij is underdog maar als hij het op z'n heupen heeft kan het, dan was het het meest onvoorspelbare en leukste WK ooit geworden. Ook leuk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Uit Nederlands perspectief mooi. Maar als Cullen gewoon de wedstrijd had uitgegooid en Chisnall wint vanavond van die Belg, hij is underdog maar als hij het op z'n heupen heeft kan het, dan was het het meest onvoorspelbare en leukste WK ooit geworden. Ook leuk.
Buiten het Nederlandse perspectief denk ik dat de stijl van Van Gerwen geweldig is om naar te kijken. Hij speelt snel en neemt risico's. Wel is hij ook gewoon kwetsbaar, hij gooit niet meer alles uit zoals een jaar of 3 terug. Je maakt kans tegen hem, maar alleen als je genadeloos bent. En dat was Cullen gister niet.
Mooi programma vandaag. Vd Voort vanmiddag en vanavond sowieso 3 krakers.
Middagsessie vanaf 13.00 uur
Drie duels, vierde ronde (best of 7 sets)
Vincent van der Voort - Daryl Gurney
Stephen Bunting - Ryan Searle
Devon Peterson - Gary Anderson
Avondsessie vanaf 19.00 uur
Drie duels, vierde ronde (best of 7 sets)
Dirk van Duijvenbode - Glen Durrant
Gerwyn Price - Mervyn King
Dave Chisnall - Dimitri van den Bergh
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Chisnall heeft inderdaad wel zijn wedstrijden waarin hij anders gooit. Kan een leuke wedstrijd worden. Ben benieuwd. Qua tegenstand heeft het ook niet tegen gezeten dit WK voor van den Bergh. Na zijn Matchplay winst denk je dat hij er doorheen komt, maar het is toch nog wisselvallig. Denk niet, dat mocht hij doorgaan, hij zoveel partij kan bieden als Cullen.
Van der Voort gaat er vandaag denk ik af. Zeker als hij zo start als tegen Meulenkamp. Weet hij Gurney net zo pijn te doen, als Aspinall in de eerste twee sets, dan kan het lukken. Gurney geeft namelijk altijd vrij snel op in zijn hoofd. Echter is Gurney zeer scherp dit WK aan het begin.
Ik denk vandaag overwinningen van Gurney, Searle, Anderson, Dirk, King en Chizzy.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Buiten het Nederlandse perspectief denk ik dat de stijl van Van Gerwen geweldig is om naar te kijken. Hij speelt snel en neemt risico's. Wel is hij ook gewoon kwetsbaar, hij gooit niet meer alles uit zoals een jaar of 3 terug. Je maakt kans tegen hem, maar alleen als je genadeloos bent. En dat was Cullen gister niet.
Mooi programma vandaag. Vd Voort vanmiddag en vanavond sowieso 3 krakers.
Mwah, deels mee eens. Aan het begin was Cullen niet genadeloos nee, maar aan het einde toch wel. Strafte op een gegeven moment alles genadeloos af. Die 2x bull is gewoon pech, die missen noem ik niet 'niet genadeloos zijn'. Alleen de laatste leg was hij zwak en mentaal gebroken. Van Gerwen was bovendien ook niet écht genadeloos (de setdarts om op 2-2 te komen bv., genadeloos afgestraft door Cullen.)
Echter denk ik niet dat heel veel spelers het scorende vermogen kunnen brengen die Cullen gisteren had. En dat is toch wel een vereiste om Van Gerwen bij te houden dit toernooi. Anders creëert hij zoveel kansen dat hij zich die gemiste dubbels (zijn zwakke plek) kan veroorloven. Zie de wedstrijd tegen Evans. De enige die hem scorend kunnen bijhouden zijn Chisnall als hij het heeft en Anderson in zijn beste vorm. Van Duijvenbode en Van den Bergh komen scorend te kort denk ik, die moeten het hebben van finishes. In een kort format kun je dat corrigeren, maar over een lang format valt dat niet vol te houden.
Echter zie ik Chisnall niet winnen vanavond en Anderson niet de halve finale halen, hoe zeer ik het ook hoop.
In de andere helft van het schema is de rode loper voor Price uitgelegd, maar die heeft ook niet zomaar gewonnen van King. Wint Price, gaat hij waarschijnlijk wel de finale halen me dunkt. Maar Price is ook geen scorend monster, die moet het toch ook meer hebben van het finishen. Die zal dan ook 110% moeten zijn om hem scorend bij te benen. Van Gerwen haalt vaak wel het beste in Price naar boven, dus laten we ons daar maar aan vast houden.
Ik denk alvast dat Van Gerwen het geluk van de wereldkampioen heeft gehad gisteren en nu niet meer in de problemen komt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Daar mag vd Voort erg blij zijn dat hij op 1-1 komt. Wat een gefaal op het finishen.
edit: alweer 3-1 achter, wat een armoedig niveau. Erger me kapot aan die sneue houding van VvdV.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Vincent is na de eerste leg al kansloos. 2x mis op tops, Gurney gooit 125 uit en daarna praat hij zichzelf helemaal de wedstrijd uit. Gurney is te pakken, maar niet met deze instelling.
Wel blij dat Gurney dat heel erge verongelijkte achter zich heeft gelaten en wat meer positieve energie uitstraalt. Hij zal nooit mijn lievelingsspeler worden, maar dit is al heel veel beter dan vroeger.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Elke keer open ik dit topic weer in de hoop iets aan te treffen over een willekeurige sport, niet zijnde darts.
Graaf Machine
-
- 10138 berichten
- 1533 stemmen
Elke keer open ik dit topic weer in de hoop iets aan te treffen over een willekeurige sport, niet zijnde darts.
Dit keer gaat het om de Rus Nepomniatchi (nummer 4 op de wereldranglijst) en de Oezbeek Abdusattorov (nummer 152 op de wereldranglijst, vorig jaar gepromoveerd naar de A-groep). Ze worden vervangen door de Pool Wojtaszek, nummer 36 op de wereldranglijst en de Zweed Grandelius (72 op de wereldranglijst).
Eerder had nummer 8 van de wereldranglijst, Mamedyarov, zich al teruggetrokken. Hij is vervangen door Harikrishna, Indiër, nummer 22 van de wereld.
Het voorlopige deelnemersveld:
Magnus Carlsen, Noorwegen
Fabiano Caruana, Verenigde Staten
MVL, Frankrijk
Anish Giri, Nederland
Alireza Firouzja, onder de vlag van de Wereldschaakbond spelend
Jan-Krzysztof Duda, Polen
Pentala Harikrishna, India
Radoslaw Wojtaszek, Polen
Daniil Dubov, Rusland
Andrey Esipenko, Rusland
David Anton Guijarro, Spanje
Jorden van Foreest, Nederland
Nils Grandelius, Zweden
Aryan Tari, Noorwegen
Een veld dat attractieve partijen belooft.
Het toernooi vindt overigens plaats in Wijk aan Zee, van 15 t/m 31 januari 2021.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Diezelfde ellende heb ik het hele jaar door als hier geneuzel over wielrennen en schaatsen staat.
We moeten er maar mee leven. Tot zondagavond laat zul je nog veel dartsupdates hier vinden.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Masterclass fouten afstraffen van Gary. En begint in set 3 en 4 ook nog goed te scoren. Zo willen we hem zien. Wordt genieten in de kwartfinale tegen waarschijnlijk Dirk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heb de middag na Vd Voort niet meer gekeken, niet echt boeiend.
Vanavond wel echt leuke potjes.
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Geen beste start van Dirk. Durrant moet je niet teveel weggeven.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Bijblijven en toeslaan. Durrant was tegen Baggish na 3 sets ook al helemaal op maar omdat hij 3-0 voorstond kon hij het veroorloven. Zal vandaag ook wel moeite hebben met het format. Dat hij op was heeft natuurlijk een reden na zijn ziekte ivm corona.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ach Dirk...jongen. Niet de 1-1 maken en nu 2-0 achter. Ben bang dat dit niet goed komt.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Tja.. als je zulke kansen mist ga je niet winnen. Niet handig..
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Cruciale 2-1. Hij leeft nog.
Die Durrent speelt helemaal niet sterk, die is gewoon te pakken.
En geef die commentator eens een klap voor zijn kop met dat gelul over een tafeltje. Nobody cares en hij vind zichzelf geloof ik heel interessant.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Oei oei oei, Dirk.. Had gewoon al 4-0 en klaar moeten zijn. Maar als je zo knoeit win je van niemand. Durrant straft het wel elke keer klasse af, moet ook gezegd worden.
Echter denk ik niet dat het al gedaan is, het verschil in scoren is namelijk enorm. Als hij een keer niet zo knoeit op z'n dubbels kan hij het nog zat omdraaien.
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Oh wauw die 170 finish. Lekker voor je Nieuwlaat.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Mooie comeback. 3-3
Die 170 finish is echt bizar knap zeg.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Die 170 is bruut, zeker op zo'n cruciaal moment. Vergelijkbaar met de 107-finish van Bunting vanmiddag. Maar daarna wel weer vrij veel knoeien op D16 waar hij geluk heeft dat Durrant ver weg stond.
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Zeker, Vooral door de druk die daarop stond.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind die dartscommentatoren niet zo super, maar het niveau vanavond is echt om te janken. Wat een sukkels.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2302 stemmen
Verhaal van Van Duijvenbode. Terugkomen en het initiatief weer uit handen geven. Manmanman. Dit gaat je tegen Anderson WEL opbreken mocht hij het nog weten om te draaien.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hij doet het!
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Nog een spannend slot.
King - Price: nog het meeste zin in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.