• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.087 films
  • 12.557 series
  • 34.729 seizoenen
  • 655.253 acteurs
  • 200.369 gebruikers
  • 9.459.689 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Niet onverdiend, maar man man man hij maakt het te spannend. Had gewoon met 4-0 kunnen/moeten winnen. Tegen Anderson moet het flink beter, die straft het wél af i.t.t. Durrant.

Joy4ever

• 4654 berichten
  • 1876 stemmen

Volgens mij doen ze het er soms om . Lekker Dirk!

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Relatief eenvoudige overwinning voor Price. Vooral finishend weer fenomenaal. Denk dat de eerste finalist al wel bekend is.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Lekker Dave! Gooi kwalletje er maar uit! In deze vorm is ook Van Gerwen voor hem te pakken, maar Chisnall heeft het nooit tegen Van Gerwen helaas.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Middagsessie:

QF1: Ratajski - Bunting

QF2: Anderson - Van Duijvenbode

Avondsessie:

QF3: Price - Gurney

QF4: Van Gerwen - Chisnall

Ik voorspel overwinningen voor Ratajski, Price en Van Gerwen. Anderson - Van Duijvenbode zit voor m'n gevoel het dichtst bij elkaar. Als Van Duijvenbode niet zo knoeit als vanavond is hij m.i. favoriet, maar Anderson zal zulke fouten WEL afstraffen i.t.t. Durrant. Leuke potjes wel, kunnen allemaal close worden (moet Chisnall wel blijven scoren zoals vandaag tegen die Belg).

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mooi programma om lekker brak 1 januari te kijken.

Ik gok op Bunting, Anderson, Price en van Gerwen, maar hoop natuurlijk dat Dirk het haalt. Denk alleen dat Anderson te sluw is en het in een langer format niet weg gaat geven.

Van Gerwen treft toch de winnaar van Anderson-van Duijvenbode? De grootste finale zou dan wel Mvg-Price zijn.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mooi programma om lekker brak 1 januari te kijken.

Ik gok op Bunting, Anderson, Price en van Gerwen, maar hoop natuurlijk dat Dirk het haalt. Denk alleen dat Anderson te sluw is en het in een langer format niet weg gaat geven.

Van Gerwen treft toch de winnaar van Anderson-van Duijvenbode? De grootste finale zou dan wel Mvg-Price zijn.

Klopt. Winnaar van Anderson - van Duijvenbode tegen de winnaar Van Gerwen - Chisnall. Anderson zag je glimpen van tegen Petersen, is wel een beetje een diesel de laatste wedstrijden dus Dirk moet gok ik vroeg in de wedstrijd toeslaan. Wel de leukste QF op het eerste gezicht. Kan beide kanten op.

Stel je toch eens voor dat Cullen had gewonnen van Van Gerwen mensen, dan was het zo'n schitterend open veld geweest.. Nu heb je toch wel het gevoel dat Van Gerwen in dit kwart wel 'eventjes' de finale gaat halen.

Daarnaast hoop ik op Ratajski i.p.v. Bunting, omdat dat zal betekenen dat Anderson in de top-16 blijft ongeacht het resultaat in zijn kwartfinale. Tenzij Dirk de finale haalt maar daar ga ik niet echt vanuit. Dit is noodzakelijk voor Gary i.v.m. plaatsing grote toernooien zodat hij niet elk vloertoernooi af hoeft te gaan, echter om safe te zijn haalt hij beter de halve finale.. Gary hoort namelijk gewoon op elk groot toernooi te spelen. Anders wordt het een beetje Barney-verhaal en dat zou zonde zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bunting dendert over onze Poolse vriend heen, Nog 1 set nodig. Hopelijk pakt hij hem meteen, dan kan de wedstrijd van Dirk beginnen.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Jammer dat Ratajski de comeback niet door wist te zetten. Had de wedstrijd goed gedaan, vond het namelijk een tamelijk tamme wedstrijd die nooit echt los kwam. Ook omdat Bunting direct al een grote voorsprong had natuurlijk.

Hopelijk maken Gary en Dirk er wel een spektakel van. En als ze het beiden op hun heupen hebben dan kan dat zo. Lekker tempo i.i.g. gegarandeerd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Van Duijvenbode begint lekker zeg. 1e set voor hem.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Heerlijk begin. 1-1 terechte tussenstand. Beide heren laten hier en daar kleine kansen liggen en Dirk 1 grote met 3 darts op tops. Wat is het toch heerlijk om Gary zo te zien. Nog steeds wereldtop als hij zo gooit. Denk dat Gary het geluk heeft van de ervaring vandaag, maar het is nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Gary is denk ik wel favoriet ja, door de routine. Je ziet Dirk wat vaak twijfelen in deze wedstrijd. Maar goed, hij gooit wel lekker.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Overigens heeft een eventuele exit van DvD een voordeel, dat we niet een Nederlandse halve finale tegen elkaar krijgen. Ik vind dat altijd pijnlijk, dan vliegt er sowieso eentje uit. Ik heb liever dat ik duidelijk voor een speler kan supporten in een wedstrijd. Maar goed, deze wedstrijd is nog wel even bezig, wie weet een comeback van Dirk. Hij speelt sinds zijn eerste set als een natte krant.

Graaf Machine

• 10140 berichten
  • 1533 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens heeft een eventuele exit van DvD een voordeel, dat we niet een Nederlandse halve finale tegen elkaar krijgen. Ik vind dat altijd pijnlijk, dan vliegt er sowieso eentje uit.

Jij hebt liever dat een Nederlander er in de KF uitvliegt, zodat hij er niet in de HF uit kan vliegen?

Wel een halfleeg glas verhaal.

Je kunt ook hopen op een Nederlandse HF, zodat er zeker één Nederlander in de finale staat.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Jij hebt liever dat een Nederlander er in de KF uitvliegt, zodat hij er niet in de HF uit kan vliegen?

Wel een halfleeg glas verhaal.

Je kunt ook hopen op een Nederlandse HF, zodat er zeker één Nederlander in de finale staat.

Nee, dat hoop ik helemaal niet. Dat staat er ook niet eens een beetje.

Ik zeg dat een exit nu een voordeeltje zou hebben.

j0enne

• 9618 berichten
  • 3840 stemmen

Gaat helaas richting de 5-1 op deze manier.

Graaf Machine

• 10140 berichten
  • 1533 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nee, dat hoop ik helemaal niet. Dat staat er ook niet eens een beetje.

Ik zeg dat een exit nu een voordeeltje zou hebben.

Dat staat er zeker wel een beetje, je noemt het zelfs een voordeel dat aan de elliminatie van Van Duivenbode kleeft. Blijft een beetje een angsthazenvoordeel, maar dat mag.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Deze Gary tegen Michael.. pohh dat is toch wel een affiche waar je u tegen zegt. Gary ook weer stevig in de top-16 in plaats van erbuiten na dit toernooi bij de aanstaande overwinning, doet mij als fan toch goed.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dat staat er zeker wel een beetje, je noemt het zelfs een voordeel dat aan de elliminatie van Van Duivenbode kleeft. Blijft een beetje een angsthazenvoordeel, maar dat mag.

Dat staat er niet. Ik hoop dat Dirk wint en van Gerwen vanavond ook. Maar ik vind het altijd pijnlijk om een landgenoot eruit te zien vliegen tegen elkaar, omdat ik bij sport gewoon altijd partij wil kiezen. Dus het heeft een klein voordeeltje als Dirk eruit gaat. Wat overigens nu gaat gebeuren, want Anderson is belachelijk sterk. Daar krijgt van Gerwen als hij het haalt een loodzware klus tegen.

Joy4ever

• 4654 berichten
  • 1876 stemmen

Echt genieten van Anderson nu. Hij beukt Dirk van het bord.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

Echt genieten van Anderson nu. Hij beukt Dirk van het bord.

Op imponerende wijze inderdaad. Geen schande, in topvorm is Anderson met MvG en Wright de top 3 van het darts. Alleen haalt Gary dat maar zelden, maar dit WK piekt hij weer. Prima kerel. Wordt wel een mooie titanenstrijd in de halve finales.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Op imponerende wijze inderdaad. Geen schande, in topvorm is Anderson met MvG en Wright de top 3 van het darts. Alleen haalt Gary dat maar zelden, maar dit WK piekt hij weer. Prima kerel. Wordt wel een mooie titanenstrijd in de halve finales.

In absolute opvorm kan Wright absoluut niet tippen aan Gary en Michael. Die hebben zo'n waanzinnige piek, en dan is het gewoon puur genieten. Het is alleen dat Gary zijn prioriteiten stelt en niet alles meer speelt.. jammer.

Die 131 net ook weer, zo smerig, zo goed.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

In absolute topvorm kan Wright absoluut niet tippen aan Gary en Michael. Die hebben zo'n waanzinnige piek, en dan is het gewoon puur genieten. Het is alleen dat Gary zijn prioriteiten stelt en niet alles meer speelt.. jammer.

Die 131 net ook weer, zo smerig, zo goed.

Graaf Machine

• 10140 berichten
  • 1533 stemmen

Ben dan vanaf vandaag maar eens lekker gaan kijken naar dat darten, nu zit het toernooi in de beslissende fase. Had me verheugd op Dirk van Duivenbode, zoveel lovends over hem gelezen.

Blijkt het gewoon een tweederangs speler te zijn. Dit is echt bedroevend om te zien. Wel goed te zien dat een klassespeler als Anderson daar dan ook korte metten mee maakt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ben dan vanaf vandaag maar eens lekker gaan kijken naar dat darten, nu zit het toernooi in de beslissende fase. Had me verheugd op Dirk van Duivenbode, zoveel lovends over hem gelezen.

Blijkt het gewoon een tweederangs speler te zijn. Dit is echt bedroevend om te zien. Wel goed te zien dat een klassespeler als Anderson daar dan ook korte metten mee maakt.

Niet zo opzichtig proberen te trollen. Dan had je het hele WK maar moeten bekijken.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Niet zo opzichtig proberen te trollen. Dan had je het hele WK maar moeten bekijken.

We zijn het niet vaak eens maar nu wel. Vooral Cross verslaan, een Cross die ik al tijden niet zo heb zien spelen, was fenomenaal. Net als de comeback tegen Brooks, de galavoorstelling tegen een Hunt die niet slecht was. Alleen tegen Durrant was het beste er wel af al, maar kon hij het telkens toch nog knap corrigeren. Schitterend toernooi gespeeld.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

We zijn het niet vaak eens maar nu wel. Vooral Cross verslaan, een Cross die ik al tijden niet zo heb zien spelen, was fenomenaal. Net als de comeback tegen Brooks, de galavoorstelling tegen een Hunt die niet slecht was. Alleen tegen Durrant was het beste er wel af al, maar kon hij het telkens toch nog knap corrigeren. Schitterend toernooi gespeeld.

Een goed jaar en een sterk WK. En nu eruit tegen een geweldige Anderson. Geen schande.

Op naar de avondwedstrijden!

Graaf Machine

• 10140 berichten
  • 1533 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Niet een onwelgevallige mening als trollen wegzetten. Bij de meeste sporten kijk ik de eerste ronden niet omdat het echte werk pas later begint. Zo kijk ik ook WK-voetbal, of Grandslamtoernooien bij tennis. Die eerste paar ronden, of de groepswedstrijden zal allemaal wel.

Van Duivenbode stond gewoon als een klein meisje te darten, het was na de eerste set geen moment meer ook maar spannend. Vrijwel een walkover vanaf dat moment.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Een goed jaar en een sterk WK. En nu eruit tegen een geweldige Anderson. Geen schande.

Op naar de avondwedstrijden!

Dirk staat 32e na dit WK en heeft niets te verdedigen komend jaar waardoor hij alleen maar kan stijgen. Op korte termijn gewoon de nummer 2 van Nederland. En ik zie hem liever op de World Cup dan een Noppert, dat is qua tempo en doen en laten in niks een goede match met Van Gerwen. Spelers moeten elkaar aanvoelen, dat zag je afgelopen World Cup met Price en Clayton.

Hoop wel dat de avondwedstrijden iets meer spanning opleveren dan deze twee.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Niet een onwelgevallige mening als trollen wegzetten. Bij de meeste sporten kijk ik de eerste ronden niet omdat het echte werk pas later begint. Zo kijk ik ook WK-voetbal, of Grandslamtoernooien bij tennis. Die eerste paar ronden, of de groepswedstrijden zal allemaal wel.

Van Duivenbode stond gewoon als een klein meisje te darten, het was na de eerste set geen moment meer ook maar spannend. Vrijwel een walkover vanaf dat moment.

QF Players Championship Finals, finale World Grand Prix en QF WK tegen een fenomenale Gary Anderson. En jij zegt dat het een middelmatige speler is. Even ter vergelijking, jaarlijks zijn er maar 1 a 2 spelers die een toerkaart verdienen en na jaar 1 stevig in de top-64 staan. Cross en Durrant bijvoorbeeld. Dit jaar alleen Heta en Dirk. Maar goed, wat jij wil. Als je nooit darten kijkt, geef dan ook geen mening. Doe ik ook niet met schaken als iemand een offday heeft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.