• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.110 films
  • 12.560 series
  • 34.732 seizoenen
  • 655.254 acteurs
  • 200.370 gebruikers
  • 9.459.771 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 10140 berichten
  • 1533 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

QF Players Championship Finals, finale World Grand Prix en QF WK tegen een fenomenale Gary Anderson. En jij zegt dat het een middelmatige speler is. Even ter vergelijking, jaarlijks zijn er maar 1 a 2 spelers die een toerkaart verdienen en na jaar 1 stevig in de top-64 staan. Cross en Durrant bijvoorbeeld. Dit jaar alleen Heta en Dirk. Maar goed, wat jij wil. Als je nooit darten kijkt, geef dan ook geen mening. Doe ik ook niet met schaken als iemand een offday heeft.

Ik heb er geen enkel probleem mee als iemand die nooit schaken volgt een mening daar over heeft. Wat kan mij dat schelen. Blijkbaar zijn er mensen die nogal lichtgeraakt zijn en boos worden als ik wel een mening geef over wat ik zie.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik heb er geen enkel probleem mee als iemand die nooit schaken volgt een mening daar over heeft. Wat kan mij dat schelen. Blijkbaar zijn er mensen die nogal lichtgeraakt zijn en boos worden als ik wel een mening geef over wat ik zie.

Je kunt geen mening vellen over de kwaliteit van een speler obv 1 wedstrijd, zeker als je hem verder nooit volgt. Dat is mijn punt.

Graaf Machine

• 10140 berichten
  • 1533 stemmen

stephan-0115 schreef:

Je kunt geen mening vellen over de kwaliteit van een speler obv 1 wedstrijd, zeker als je hem verder nooit volgt. Dat is mijn punt.

Toch doe ik dat. Ik zie een waardeloze wedstrijd. Niet dat hij verliest, maar hij speelde als een natte krant. Na set 1 is hij compleet weggevaagd. Daar geef ik gewoon een oordeel over. Jammer voor zijn fans, maar die moeten maar leven met mijn mening.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Toch doe ik dat. Ik zie een waardeloze wedstrijd. Niet dat hij verliest, maar hij speelde als een natte krant. Na set 1 is hij compleet weggevaagd. Daar geef ik gewoon een oordeel over. Jammer voor zijn fans, maar die moeten maar leven met mijn mening.

Als je een keertje slecht speelt ben je volgens jou dus direct een middelmatige speler. Duidelijk.

Graaf Machine

• 10140 berichten
  • 1533 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Als je een keertje slecht speelt ben je volgens jou dus direct een middelmatige speler. Duidelijk.

Als je een paar leuke wedstrijdjes gooit ben je geen topper. Martin Verkerk heeft ook wel eens de finale van Roland Garros gehaald, en Harm Ottenbros is zelfs wereldkampioen wielrennen geworden. Beide geen toppers in hun sport. Voorlopig zie ik geen reden Dirk van Duivenbode een topper in darts te vinden, en dan noem ik hem gewoon een tweederangsspeler.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

QF Players Championship Finals, finale World Grand Prix en QF WK tegen een fenomenale Gary Anderson. En jij zegt dat het een middelmatige speler is. Even ter vergelijking, jaarlijks zijn er maar 1 a 2 spelers die een toerkaart verdienen en na jaar 1 stevig in de top-64 staan. Cross en Durrant bijvoorbeeld. Dit jaar alleen Heta en Dirk. Maar goed, wat jij wil. Als je nooit darten kijkt, geef dan ook geen mening. Doe ik ook niet met schaken als iemand een offday heeft.

Uitstekend jaar inderdaad en top 32 na één tourkaart jaar is uitermate knap. Daar doet een mindere wedstrijd tegen een uitstekende Gary niks aan af. Hij moet ook niet te grote stappen nemen. Hij zal het volgend jaar ook weer moeten laten zien, maar goed, dat geld voor iedere darter.

Knap van Gary, die gooit gewoon een uitstekend toernooi. Had ik niet verwacht. Hijzelf ook niet. Kan alleen maar een mooie finale pot worden met MvG. Als MvG het haalt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Niet een onwelgevallige mening als trollen wegzetten. Bij de meeste sporten kijk ik de eerste ronden niet omdat het echte werk pas later begint. Zo kijk ik ook WK-voetbal, of Grandslamtoernooien bij tennis. Die eerste paar ronden, of de groepswedstrijden zal allemaal wel.

Van Duivenbode stond gewoon als een klein meisje te darten, het was na de eerste set geen moment meer ook maar spannend. Vrijwel een walkover vanaf dat moment.

Ik had nog wel om je kunnen gniffelen als je gewoon een opzichtige trollpoging had gedaan, maar als je dit serieus meent vind ik je mening lachwekkend. Van Duijvenbode heeft net 2 weken lang wereldkampioenen uitgeschakeld en net tegen een andere oud wereldkampioen die echt in topvorm was krijgt hij een pak slaag en jouw conclusie is dan dat Dirk een middelmatige darter is. Dan moet je gewoon eens zijn wedstrijden kijken. Heeft het hele jaar mooie dingen laten zien en op dit WK al helemaal. Dat jij die eerdere potjes als onbelangrijk ziet zegt meer over jou dan over zijn niveau. Jij volgt schaken, maar als ik een behoorlijke subtopper uit zou lachen op basis van mijn enige potje die ik ooit van hem zag en dik verloor, dan zou je me ook een dombo noemen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Had verwacht dat Price een klasse beter zou zijn, maar Gurney doet prima mee.

Knappe comeback tot 2-2...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Weet iemand trouwens waarom van Barneveld nooit bij RTL als analist zit?

Zie nu elke keer die saaie figuren als Có de belastingontduiker of langnek Scholten. Aardige mensen hoor, maar niet zo boeiend.

IH88

• 9792 berichten
  • 3198 stemmen

Wat een verandering heeft die Gurney doorgemaakt zeg. Vond hem altijd tegen het depressieve aanzitten, maar nu staat er een totaal ander persoon. Net zoals Pryce ook gewoon een fijne darter om naar te kijken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Oef. Price met 4-2, terwijl Gurney een worp op de 3-3 niet benutte.

Dan is het denk ik nu wel gedaan. Gurney is niet zo goed om er nu 3 op rij nog te winnen.

j0enne

• 9618 berichten
  • 3840 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Weet iemand trouwens waarom van Barneveld nooit bij RTL als analist zit?

Zie nu elke keer die saaie figuren als Có de belastingontduiker of langnek Scholten. Aardige mensen hoor, maar niet zo boeiend.

Als d'r nou één is die niet te harden is is 't depressieve, naar zelfmoordneigende Barney wel.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Als d'r nou één is die niet te harden is is 't depressieve, naar zelfmoordneigende Barney wel.

De oude Barney niet, maar hij lijkt tegenwoordig weer ontspannen. En ik heb gewoon enorm veel respect voor hem. De man waardoor ik darten leuk ben gaan vinden. Hoor hem liever praten dan Co Cliché.

IH88

• 9792 berichten
  • 3198 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

De oude Barney niet, maar hij lijkt tegenwoordig weer ontspannen. En ik heb gewoon enorm veel respect voor hem. De man waardoor ik darten leuk ben gaan vinden. Hoor hem liever praten dan Co Cliché.

Van Barneveld is fijn ja. Scholten is saai maar wel kundig. Stompé is vooral saai. Jelle Klaassen is trouwens nog erger.

Van Gerwen zelf is trouwens het leukst als analist. Zit er niet vaak (bijna nooit), maar als hij er een keer zit durft hij tenminste wel wat te zeggen. Vooral in combinatie met bijvoorbeeld Van Der Voort.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Van Barneveld is fijn ja. Scholten is saai maar wel kundig. Stompé is vooral saai. Jelle Klaassen is trouwens nog erger.

Van Gerwen zelf is trouwens het leukst als analist. Zit er niet vaak (bijna nooit), maar als hij er een keer zit durft hij tenminste wel wat te zeggen. Vooral in combinatie met bijvoorbeeld Van Der Voort.

Dit inderdaad. Ben het met al je analyses eens.

Van Gerwen was vast analist geweest als hij gewoon naar huis had gekund na zijn 1e partij, maar hij bleef door corona in Londen.

Maar ik heb nog van niemand antwoord, is er een reden dat Raymond er niet bij is?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha gaaf. 4-4 en 2-2. We krijgen een allesbepalende leg.

Respect voor Gurney.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mooie pot. Price verdiende het in mijn ogen ook wel meer. En in de halve finales vind ik Price interessanter, vind ik meer een ''character''.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Zo wat een heerlijke pot. Eens dat Price de verdiende winnaar is, hij liet Gurney toch in de wedstrijd door hier en daar wat nonchalant te worden. Wel respect voor Gurney, als hij had gewonnen was het zeker niet gestolen geweest. Hopelijk kunnen Van Gerwen en zchisnall ook zo'n pot brengen.

Wat het ook lekker maakte was het haantjesgedrag van beide heren. Zit dan toch direct pit in zo'n wedstrijd, met 2 types die alleen maar gooien komt zo'n wedstrijd minder snel los.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Komt omdat Raymond geen pijlen meer gooit. Als hij zijn comeback maakt en verliest neigt hij gewoon weer naar zelfmoord en wil hij per direct stoppen. Mooie tv wel, maar je moet zo'n man tegen zichzelf in bescherming nemen op zulke momenten. Dan maar uurtje later het interview.

IH88

• 9792 berichten
  • 3198 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dit inderdaad. Ben het met al je analyses eens.

Van Gerwen was vast analist geweest als hij gewoon naar huis had gekund na zijn 1e partij, maar hij bleef door corona in Londen.

Maar ik heb nog van niemand antwoord, is er een reden dat Raymond er niet bij is?

Nee, weet niet waarom dat is. Misschien omdat Stompe en Scholten vast in dienst zijn en Barney niet?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Volgens mij zat Barney er wel begin van dit WK...

IH88

• 9792 berichten
  • 3198 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Volgens mij zat Barney er wel begin van dit WK...

Ja klopt. Bedoel meer dat Stompe en Scholten daarom vaker ingezet moeten worden. En dan hebben ze ook nog al die tweederangs darters die een salarischeque willen innen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat Barney zelf er niet al te vaak wil zitten. Voor het geld hoeft hij het niet te doen. Cootje Stompe wel .

IH88

• 9792 berichten
  • 3198 stemmen

En die darters hebben ook wel egootjes. Misschien wil die ene darter niet de andere aan tafel zitten, en die andere weer niet met een andere darter. Who knows?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

IH88 schreef:

En die darters hebben ook wel egootjes. Misschien wil die ene darter niet de andere aan tafel zitten, en die andere weer niet met een andere darter. Who knows?

Avondje van Gerwen samen met Jelle Klaasen lijkt me wel leuk haha.

En hebben vd Voort en Stompé ook geen pleurishekel aan elkaar?

Chisnall 1-0 voor trouwens. Opvallend. Goed voor de wedstrijd.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Misschien is Barney te druk met zijn comeback of houd hij hier gewoon niet van om er vaker te zitten.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Chizzy gooit vooralsnog als een baas. Ijzersterk.

robertinho

• 1525 berichten
  • 3026 stemmen

Chizzy gooide dit hele toernooi al aardig, maar dit had ik niet verwacht. Het begint ook al langzaam te keren..

robertinho

• 1525 berichten
  • 3026 stemmen

En een vraag: zijn jullie meer fan van het set-systeem of de legs?

Ik vind sets veel spannender, meer mogelijk. Helaas zijn de meeste toernooien (op tv) enkel met legs.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

Chisnall gooit net als in de 1/8e finale weer fenomenaal al had hij de 2e set eerder moeten killen. Wel een veeg teken aan de wand dat Van Gerwen gedurende het toernooi steeds iets minder begint te gooien. Hij is niet meer zo ongenaakbaar als tegen Murray en Evans. Hij is te pakken vandaag, als Chisnall een keer wil winnen tegen Van Gerwen moet het vandaag.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2304 stemmen

robertinho schreef:

En een vraag: zijn jullie meer fan van het set-systeem of de legs?

Ik vind sets veel spannender, meer mogelijk. Helaas zijn de meeste toernooien (op tv) enkel met legs.

Het setsysteem is mooier m.i. maar als we overal sets gaan doen gaat dit ook snel vervelen! Zo heeft elke major wel iets onderscheidends in zich ook al is het veelal legs.

Grand Slam - groepsfase

World Matchplay - vanaf het begin al heel lang format en tiebreak

UK Open - loting gedurende het toernooi, zonder seeding

Premier League - spreekt voor zich.

World Grand Prix - setsysteem en dubbel in dubbel uit

Masters - alleen top-16 doet mee

EK - plaatsing en seeding via EuroTours.

PCF - plaatsing en seeding via Players Championships

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.