• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.038 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.146 acteurs
  • 200.360 gebruikers
  • 9.458.689 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

UIteindelijk gaat Hart morgen dus de Giro winnen.

alexspyforever

• 21566 berichten
  • 2328 stemmen

stephan-0115 schreef:

Hoewel het absolute, heroïsche sluitstuk van de Giro ontbreekt en we er in principe een gedrocht voor terug krijgen is er één renner in de top van het klassement die hier heel blij mee is: Kelderman. Met het originele parcours had hij het roze waarschijnlijk kunnen vergeten, nu maakt hij veel meer kans.

Natuurlijk, hij maakt kans op een monumentale inzinking maar eerlijk gezegd ga ik daar niet vanuit. Daar is de klim naar Sestriere te veel een loper voor en zo slecht deed hij het donderdag niet (niet te vergeten, helemaal alleen en zoveel verloor hij niet op de Stelvio). En ik ga er niet van uit dat Hart all-in gaat op de eerste klim naar Sestriere, en eerlijk gezegd ook niet op de 2e klim. En Hindley zal niet mogen aanvallen daar. Daar zijn de tijdsverschillen te klein voor. Ik denk dat het wat de top-3 betreft het op de laatste keer Sestriere aankomt en dat alleen Bilbao eventueel eerder gaat aanvallen. En omdat Sestriere een relatief 'makkelijke' klim is, zal Kelderman de tijdsverschillen wel beperkt houden denk ik. Om het a la Dumoulin af te maken in de tijdrit.

Wat dat betreft is de vergelijkenis met 2017 treffen. Beide vallen op het laatste moment van de ronde stil, maar kunnen bouwen op een sterke tijdrit om toch de Giro te winnen. En allebei in Milaan. Wordt spannend.

Het is uiteindelijk helemaal anders gelopen. Jammer voor Wilco maar ik vind hem eerlijk gezegd niet de meest attractieve renner. Maar dat vind ik van die andere 2 ook niet. Uiteindelijk wordt deze giro dan toch beslist door de versmachtingstechniek (iets wat meer eigen is aan de Tour) met in de hoofdrol Rohan Dennis. Maar qua parcours en attractief koersen blijft de Giro veel fijner dan de Tour.

Ik vond Almeida nog de meest attractieve.

alexspyforever

• 21566 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

UIteindelijk gaat Hart morgen dus de Giro winnen.

Droger kan je het niet zeggen...

starbright boy (moderator films)

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Kelderman Ik had het hem zo gegund. Ik hoop nu wel dat hij eens wat minder onderschat wordt in Nederland.

Maar dit is ook de Giro van een afscheid nemende generatie. In Italië dachten ze nadat Thomas wegviel dat het tussen Nibali en Fuglsang zou gaan. Die laatste wordt om onbegrijpelijke redenen al jaren bij de favorieten genoemd in grote rondes waar hij start terwijl hij ontzettend vaak heeft bewezen heel goed te zijn in ronde's van een dikke week maar veel te instabiel voor een ronde van drie weken. Dit is op zijn 35e pas de tweede keer dat hij de top 10 haalt van zo'n grote ronde. Ter vergelijking: Voor Kelderman is het de vijfde keer en die is zes jaat jonger. Nibali zit definitief in de winter van zijn carriere en dit zou weleens zijn laatste top 10 finish kunnen worden. Ben benieuwd of hij slim genoeg is om klassementsambities volgend jaar volledig los te laten en te mikken op een mooie ritzege in een zware bergrit. En ook Geraint Thomas gaat nooit meer een grote ronde winnen. De klok tikt stevig door en ik heb hem niet hoog genoeg zitten, ik zie het niet meer voor me.

Hindley, Almeida en Geoghegan Hart gaan we wel terugzien. Niet op het niveau van een Evenepoel, Pogacar en Bernal in topvorm, maar wel vlak daaronder. Met name Geoghegan Hart wordt al een paar jaar binnen Ineos en door de Britten gezien als de nieuwe Britse ronderenner. Ineos gaat de komende jaren met Carapras, Bernal en hij als kopmannen rijden. Bernal krijgt de Tour, de andere twee delen de andere rondes en gaan knechten in de Tour. Voor de vorm krijgt Thomas als hij in vorm is medekopman. Maar dat is het.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Tao is, tot nog toe, een erg wisselvallig renner, dus lijkt me niet gemakkelijk om daar een rondeploeg op te bouwen. Zou altijd iemand naast hem zetten als kopman (zoals Thomas, of Martinez, waarom niet).

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2302 stemmen

Trouwens mag het gezegd worden dat qua team het Ineos deze Giro veel meer gegund is dan Sunweb. Ineos heeft de koers gemaakt en niet defensief gereden. Knap na het uitvallen van Thomas. En dan heb ik het niet over de laatste 2 bergritten, maar over de hele Giro. 6 etappezeges, en vandaag de 7e met Ganna waarschijnlijk, en allicht de roze trui en de witte trui met Hart. Etappezeges verspreid over 3 renners en over verschillende soorten ritten, terwijl Dennis en Swift ook al een keer dichtbij een etappezege waren.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Dat is wel zo, maar ja, het blijft Ineos he, of Grenadiers, nog verschrikkelijker.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2302 stemmen

Ik sluit niet uit dat als Thomas in de Giro het roze had (en Bernal het geel in de Tour) ze alsnog heel controlerend hadden gereden. Maar zo zie je maar weer dat ze zoveel klasbakken hebben dat ze de koers kunnen maken en voor entertainment kunnen zorgen. Absolute openbaring, zij het uit nood geboren. Hopelijk valt Carapaz niet weg in de Vuelta, maar zien we alsnog een aanvallend Ineos.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Wat het klassements betreft hebben ze in mijn ogen niet aanvallend gereden. Tao heeft gevolgd en gesprint. Dennis heeft versmacht. Hun gebruikelijke tactiek eigenlijk.

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

eRCee schreef:

Tao is, tot nog toe, een erg wisselvallig renner, dus lijkt me niet gemakkelijk om daar een rondeploeg op te bouwen. Zou altijd iemand naast hem zetten als kopman (zoals Thomas, of Martinez, waarom niet).

Ik denk dat hij dat overwonnen heeft. Maar ze hebben schaduwkopmannen genoeg inderdaad. Dat lijkt me zeker verstandig.

alexspyforever

• 21566 berichten
  • 2328 stemmen

eRCee schreef:

Wat het klassements betreft hebben ze in mijn ogen niet aanvallend gereden. Tao heeft gevolgd en gesprint. Dennis heeft versmacht. Hun gebruikelijke tactiek eigenlijk.

Tja in de Tour hetzelfde maar daar was het Jumbo Visma die deze techniek toepaste vooral met Wout Van Aert. In de Tour wordt deze techniek al toegepast sinds de periode Armstrong.

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Nog veel langer al.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Eind deze week wordt het traject van de Tour De France 2021 bekend gemaakt.

Maar aan de hand van allerlei lekken kon men volgend traject opstellen:

- De 'Grand Départ' ligt in Bretagne.

- De 2de dag is er al een aankomst op een klein colletje: Mur de Brétagne (Cat 3). Hier kan Alaphilippe (alweer) de gele trui nemen en die een hele lange tijd houden.

- Er zijn terug 2 individuele tijdritten. Traditioneel op de voorlaatste dag, maar ook in de eerste week tussen Changé en Laval.

- De Vogezen en het Centraal Massief blijven dit jaar links liggen. Ook de Alpen komen maar heel even aan bod: Een aankomst in Grand Bornand (dus na een afdaling).

- De Mont Ventoux zou wel terug op het traject liggen. Een eerste echt aankomst boven.

- Het zwaartepunt ligt dit jaar in de Pyreneëen:

- Een eerste aankomst boven zou in Andorra liggen. Terug in Arcalis (HC), of op de Port de Cabus (Nieuw: HC, 2338m).

Als Andorra niet doenbaar is wegens Corona, dan zou de aankomst op de Port d'Envalira (HC, 2401m) kunnen liggen op de grens tussen Frankrijk en Andorra, of ergens in het département Ariège: AX-3-Domaines of Plateau De Beille.

- Gevolgd door een bergrit met aankomst in het dal (Saint-Gaudens).

- Gevolgd door een aankomst boven te Saint-Lary-Soulan: Wellicht op de Col de Portet (HC 2215m), die in 2018 voor het eerst werd beklommen.

- Gevolgd door een aankomst boven te Luz-Ardiden (HC).

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2302 stemmen

AGE-411 schreef:

Eind deze week wordt het traject van de Tour De France 2021 bekend gemaakt.

Maar aan de hand van allerlei lekken kon men volgend traject opstellen:

- De 'Grand Départ' ligt in Bretagne.

- De 2de dag is er al een aankomst op een klein colletje: Mur de Brétagne (Cat 3). Hier kan Alaphilippe (alweer) de gele trui nemen en die een hele lange tijd houden.

- Er zijn terug 2 individuele tijdritten. Traditioneel op de voorlaatste dag, maar ook in de eerste week tussen Changé en Laval.

- De Vogezen en het Centraal Massief blijven dit jaar links liggen. Ook de Alpen komen maar heel even aan bod: Een aankomst in Grand Bornand (dus na een afdaling).

- De Mont Ventoux zou wel terug op het traject liggen. Een eerste echt aankomst boven.

- Het zwaartepunt ligt dit jaar in de Pyreneëen:

- Een eerste aankomst boven zou in Andorra liggen. Terug in Arcalis (HC), of op de Port de Cabus (Nieuw: HC, 2338m).

Als Andorra niet doenbaar is wegens Corona, dan zou de aankomst op de Port d'Envalira (HC, 2401m) kunnen liggen op de grens tussen Frankrijk en Andorra, of ergens in het département Ariège: AX-3-Domaines of Plateau De Beille.

- Gevolgd door een bergrit met aankomst in het dal (Saint-Gaudens).

- Gevolgd door een aankomst boven te Saint-Lary-Soulan: Wellicht op de Col de Portet (HC 2215m), die in 2018 voor het eerst werd beklommen.

- Gevolgd door een aankomst boven te Luz-Ardiden (HC).

De geruchten zijn dat de Mont Ventoux geen MTF is, maar een downhill-finish. Waanzin...

De tijdritten schijnen 50km (etappe 5) en 30km (etappe 20) te zijn. Dat zorgt wel voor meer spektakel waarschijnlijk, omdat de verschillen direct al groot zijn zullen de mindere tijdrijders al vroeg in de ronde achterstand moeten goedmaken en voorsprong moeten pakken voor de afsluitende tijdrit.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Verweij: Rugblessure komt mede door 'superzware' zoektocht naar naamgever | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Wel sneu dat die Jutta in deze onzin wordt meegesleept. Door die carrière kan ook een streep.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

otherfool schreef:

Verweij: Rugblessure komt mede door 'superzware' zoektocht naar naamgever | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Wel sneu dat die Jutta in deze onzin wordt meegesleept. Door die carrière kan ook een streep.

Dat artikel twee keer gelezen. De kop dekt de lading geenzins. Natuurlijk is elk bericht over KV er één te veel, zeker in deze toch al zware tijden, maar KV stelt nergens dat de rugblessure veroorzaakt is door de zoektocht naar een sponsor. Hij stelt dat hij de tijd die hij nodig had om van een hernia te herstellen gebruikt heeft om een sponsor te zoeken.

Buiten een hekel aan KV heb ik een hekel aan nieuwssites die koppen gebruiken die de lading niet dekken.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Van schaatsen.nl:

Verweij denkt wel te weten hoe hij de hernia heeft opgelopen. "Het zijn meerdere factoren: veel trainen, hard trainen, te weinig rust en te veel met het zakelijke bezig zijn".

Dat 'harde trainen' zal dan wel weer...

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

otherfool schreef:

Van schaatsen.nl:

Verweij denkt wel te weten hoe hij de hernia heeft opgelopen. "Het zijn meerdere factoren: veel trainen, hard trainen, te weinig rust en te veel met het zakelijke bezig zijn".

Dat 'harde trainen' zal dan wel weer...

Dat is toch een iets ander verhaal dan zoals dat op nu.nl staat.

Dat KV veel en hard traint geloof ik wel. Dat hij *goed* traint is een ander verhaal. Daarvoor moet je niet eigenwijs zijn en naar een coach kunnen luisteren. Dat zie ik KV nog niet zo snel doen.

Met enkel veel en hard trainen kun je natuurlijk gemakkelijk je rug overbelasten, dat is het zwakke punt van elke schaatser, door die geforceerde kromme houding. En een overbelastingsblessure niet goed tot rust laten komen kan ook door buiten het trainen met veel andere zaken bezig te zijn. Herstel van blessures vergt ook focus.

Kort samengevat denk ik dat KV zijn hernia vooral aan zijn domheid en eigenwijsheid te danken heeft. En als ik gelovig zou zijn zou ik het ook een geschenk van god willen noemen.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Over het algemeen is er geen specifieke oorzaak voor een hernia aan te wijzen (komt net zo goed voor bij mensen die helemaal geen zware belasting doen), dus het is gewoon vooral een beetje pech. Maar dat past vast niet in de kraam van de Verweij-bashers.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

eRCee schreef:

Over het algemeen is er geen specifieke oorzaak voor een hernia aan te wijzen

Wie van nature aanleg heeft voor hernia, zal de kans door schaatstraining zeker vergroot zien worden. Zwaar werk met grote belasting voor de (onder)rug vergroot natuurlijk de kans op hernia.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2302 stemmen

Preudhomme geeft aan dat er wellicht etappes in de eerste week van de Tour 2021 worden ingekort naar ca. 150 kilometer. Meer spektakel, zeg hij. Krijgen de renners toch hun zin. Maar een biljartvlakke rit maakt qua amusementswaarde niet uit of het 150 km is of 200. Maar die 50 km per dag extra hakt er uiteindelijk wel in de laatste week. Evenals lange bergetappes t.o.v. korte bergetappes. Korte bergetappes is allicht meer spektakel, maar weinig tijdverschillen. Lange bergetappes zorgen voor grotere verschillen en veel meer vermoeidheid bij de renners.

De Morbegno - Asti etappes van 260 km was too much, maar de beweegredenen van Vegni zijn goed te begrijpen. Het is dat de Tour de meeste status heeft, maar in alles is de Giro ze verder voorbij. De enige grote ronde met een goed evenwichtig parcours.

Ik vind dat het tijd wordt voor de UCI om eisen te stellen waar een grote ronde aan moet voldoen. Denk aan een minimumaantal tijdritkilometers, minimaal aantal etappes boven de 175 km en boven de 200 km. En bijvoorbeeld minimaal 2 bergetappes met zo'n afstand. Ik roep maar wat. Als we binnenkort alleen nog maar etappes krijgen van 150 km gaat dat op een gegeven moment ook minder spektakel brengen omdat men niet elke dag kan blijven geven.

Go Vegni!

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Graaf Machine schreef:

Wie van nature aanleg heeft voor hernia, zal de kans door schaatstraining zeker vergroot zien worden. Zwaar werk met grote belasting voor de (onder)rug vergroot natuurlijk de kans op hernia.

Het klinkt logisch en ik sluit het niet uit, maar volgens mij is daar toch geen goed onderzoek naar beschikbaar. Ook bij wielrenners, die eveneens veel vanuit hun onderrug moeten doen in gebogen houding, komen niet vaak hernia's voor.

De meeste hernia's zou je eigenlijk verwachten bij gewichtheffen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

Maar dat past vast niet in de kraam van de Verweij-bashers.

Het is gewoon weer typisch KV, ik moest er hartelijk om lachen. Op naar het volgende incident.

(Toegegeven: de krantenkop was het mooist. Vooral die aanhalingstekens. Genieten.)

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Van Duijvenbode verslaat wereldkampioen Wright. In zijn eerste TC jaar staat al in de top 32 van de wereld. Hij ontwikkelt zich echt goed dit jaar. Zijn eerste majorfinale al achter de rug. PC gaat hij ook spelen en met deze deelname en de GSoD gaat hij ook wel het WK halen.

Kleermaker overigens ook in de top 64 in zijn eerste tourcard jaar.

Dekker en van de Pas lijken hem kwijt te raken. Thornton en Jamie Lewis ook. .

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Tata (even lachen voor de Belgen) gaat gelukkig weer gewoon door,

Nou ja, niet gewoon.

Er wordt enkel een Grootmeestersgroep verspeeld. Geen groep b, c of lager. Zeker dus ook geen volle zaal met amateurs.

Wel wordt de zaal vol gebouwd voor de 14 grootmeesters.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5LueSSQGJqnkhj4yIZX6sF0HFoVvStOoI2A&usqp=CAUDit gaan we komend jaar dus niet zien.

Men mag ook komen kijken. Met vooraf afgegeven goedkeuring. Maar dat is sinds een dag geleden ook al achterhaald nieuws, dus kom maar niet.

Wel valt er op honderdduizend sites te volgen hoe de kanjers het er vanaf brengen. Zelf zou ik een gratis site uitzoeken, want gratis of betaald: de zetten veranderen er niet door.

En ik sleep de zetten zelf wel door de computer, Fritz is hier de meester.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vanavond begint het WK darts weer. Alleen is er vanavond publiek, alle avonden niet. Ik heb er om die reden niet heel veel interesse in, darts zonder fans is echt totaal saai. Al zal ik vast wel weer een beetje gaan kijken als het leuk word.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Alle sport zonder publiek werkt gewoon niet.

Ben al lang afgehaakt als sportkijker, gewoon omdat publiek een belangrijke factor is.

Straks weer, nu even niet.

Klote.

IH88

• 9789 berichten
  • 3198 stemmen

Zoals gisteren met die Braziliaanse darter, dat is wel mooie tv. Een geluidsband vind ik bij darten nog wel een uitkomst maar inderdaad, het is niet hetzelfde. Maar als de grote darters tegen elkaar gaan darten ga ik wel kijken. Aspinall en Van Den Bergh zie ik wel als mooie outsiders. Beide ook leuk om naar te kijken.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

De grotere darters tegen elkaar ga ik ook wel kijken en misschien wat Nederlanders. Daarbij zet ik het op de achtergrond wel aan, als ik in de avond op de bank FM21 aan het spelen ben.

Aspinall en van den Bergh zijn ook wel leuke spelers ja. Vooral van den Bergh heeft een mooie stijl ook. Leuke pot kan hij gelijk krijgen tegen Humphries, dat is DE pot van de tweede ronde waarschijnlijk. Smith is overigens ook wel een mooie darter om te zien. Net zoals de stijl van King.

Jammer dat Beaton er al weer uit is, dat is toch wel iemand, die je een ronde of 2. 3 gunt. Meer ook wel, maar dat zit er sowieso niet in.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2302 stemmen

IH88 schreef:

Zoals gisteren met die Braziliaanse darter, dat is wel mooie tv. Een geluidsband vind ik bij darten nog wel een uitkomst maar inderdaad, het is niet hetzelfde. Maar als de grote darters tegen elkaar gaan darten ga ik wel kijken. Aspinall en Van Den Bergh zie ik wel als mooie outsiders. Beide ook leuk om naar te kijken.

Van den Bergh leuk om naar te kijken?!?!? Los van dat ik het een verschrikkelijke kwal vind, er is gewoon niks aan om naar hem te kijken. Straalt 0 uit, maar dan ook echt 0. Hoop dat hij ronde 2 er al uitvliegt tegen Humphries mochr die zijn 1e ronde winnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.