- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Van te voren werd gezegd dat we in de Pyreneëen op onze honger zouden blijven zitten, want er zijn slechts 2 ritten voorzien in dit gebergte en bij geeneen van die 2 ligt de finish op een berg.
Ondanks dat gegeven vond ik beide ritten veel spannender dan de aankomst boven in Orcières-Merlette (rit 4). Wat jammer ook voor Hirschi 
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Twee zware ritten in de Pyreneeën en slechts 15 seconden verschil tussen de favorieten, ik zit nog steeds wat op mijn honger hoor. En waar is Jumbo mee bezig? Geen verschillen tussen de grote namen, behalve Dumoulin, die verliest meer dan drie minuten...
Had het Hirschi gegund, ging iets te vroeg aan in de sprint, jammer.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Waren gewoon drie prachtige ritten achter elkaar.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
En morgen begint alweer de Tirreno. Een makje voor een Van der Poel in topvorm. Maar is hij dat al?
kappeuter (crew films)
-
- 74733 berichten
- 5988 stemmen
Tom Dumoulin wint de Tour - HP/De Tijd
Grappige column. 
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Toch leuk hoe de ploeg van Sagan steeds voor animo zorgt in de zogenaamde 'sprintersetappes'.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Hele mooie overwinning in de Tirreno van Van der Poel en een geweldig spannende finale. Die klassieker-achtige etappes aan het einde van etappekoersen zijn om van te smullen. Net als gisteren in de Tour.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Van Aert blijft ook maar verbazen hoor. Je kunt je toch niet voorstellen dat je een Tom Boonen gearriveerde klimmers en ronderenners ziet lossen in het hooggebergte... Of dat je een Levi Leipheimer massasprints ziet winnen... Wout wisselt dat gewoon af. Binnen dezelfde koers.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
De lyriek is in mijn ogen een beetje overdreven. Fantastische renner hoor, daar niet van. Kwiatkowski sprint minder maar was bergop nog wat sterker een paar jaar geleden in deze rol (en Van Aert zit klimmend ook niet op het niveau van Leipheimer). Hij lijkt me in de vorm van zijn leven, zit helemaal in de flow, en ja, is dé renner van het seizoen, maar zonder hem zou Jumbo nog steeds het sterkste blok zijn.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Ik ben eens benieuwd of Van Aert z'n hoogvorm kan doortrekken naar het WK en naar de klassiekers.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Het gaat mij om de veelzijdigheid. Massasprints, monumenten, tijdritten; in al die onderdelen excelleert hij, is hij absolute wereldtop. En dan rijdt hij bergop ook nog tot in de finale met de besten mee (Kwiatkowsk, Caruso, Bennet, Barguil, Valverde etc (oké, allen niet in topvorm) zijn dan soms in geen velden of wegen meer te bekennen), terwijl hij in de aanloop daarnaartoe vaak al bergen werk verzet. Wint tussendoor gewoon even twee zware etappes. Ik heb zoiets in de 15 jaar dat ik het wielrennen volg nog niet gezien.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Mja, bewijst vooral dat het fijn is om een goede sprint te hebben. Ik vind die solo van Hirschi van afgelopen zondag een sterker staaltje dan wat Van Aert deze Tour laat zien, om een voorbeeld te geven (nogmaals, Van Aert is natuurlijk de beste renner van het seizoen, geen twijfel daarover).
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Andersom geldt hetzelfde, altijd fijn om wat vermogen in de benen te hebben of een klim over te kunnen komen.
Ik begin trekken van een fan te vertonen, dat ben ik niet dus hier laat ik het voorlopig maar bij. Tot de tijdrit of de sprint in de Parijs...
Gelukkig kan Pogacar goed meekomen met Roglic, anders was de spanning ver te zoeken. Van mij mag hij hem winnen, de underdog tegen het grote Jumbo.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13053 stemmen
Tip: altijd kijken naar de Belg. Wuyts en De Cauwer zijn vele malen beter.
Toch vind ik het de laatste paar ritten wat storend dat er tijdens interessante momenten teveel gesprongen wordt naar fragmentjes van eerdere koersen, interviews aan de start, live interviews op de motor. Ik begrijp dat het lange afleveringen zijn om te vullen, maar doe dat dan tijdens de wat saaiere momenten en hou je altijd klaar om af te breken.
Vandaag ook weer. Op het begin van de Madeleine zie je Bahrain Merida zich aan de kop zetten, achteraan gaat de deur open, maar omdat er één of ander loos interview bezig is wordt er niet eens op ingepikt. Het gewauwel is geweldig als er niks gebeurt, maar wanneer de koers van start gaat zou het leuk zijn als ze zich meteen daarop zouden richten.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
De heren zijn soms nog nauwelijks met de actuele koers bezig inderdaad. Ik zap deze tour regelmatig naar de NOS.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Jens Debusschere zal morgen niet van start gaan. Kwam vandaag buiten tijd aan!
Morgen trouwens 2km onverhard. Van hier: Google Maps
Tot hier: Google Maps
FritsiFrits
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Het was even wennen, maar het rustgevende gekeuvel van Bobbie Traksel en partner op de Eurosport Player, is bijzonder fijn. Het is mogelijk om de Uninterrupted Coverage te kijken, dus geen hinderlijke reclames meer tussendoor.
Karsten en Jeroen zijn ook heerlijk om naar te luisteren, met de nodige droge humor en inzichten van eerstgenoemde, en daarin de soms niet helemaal begrijpende laatste.
De Cauwer is nog altijd fijn, maar Wuyts slaat mij voor mijn gevoel af en toe wat te veel door de laatste jaren.
Ik heb een zwak voor Maarten Ducrot, maar wat hij soms allemaal uitkraamt tijdens de koers, is toch storend. Hij heeft een goede partner nodig, die iets gedegener is in koersinzichten.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Die kerel naast Ducrot slaat toch wel alles, die is de halve uitzending bezig met lollige woordgrapjes. 'Weinig pi, veel no.' 'Ze maken hasjee van Pacher.' Niet grappig, wel irritant.
Het liefst luister ik ook naar Kroon en Vanbellegum, goeie mix tussen keuvelen (wat dikwijls leidt tot vermakelijke lichte irritaties onderling) en koersverslag, was weer aangenaam tijdens de Tirreno. Ik geloof dat ze de Giro samen gaan doen.
FritsiFrits
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Ja, mooi moment was toen Karsten en Jeroen even over films waren aan het uitweiden. Jeroen was helemaal ondersteboven van Troy uit 2004, als in de beste film ooit (ik chargeer) en een echte klassieker. Karsten dacht er het zijne van, dat voelde je aan alles, kende de film niet echt, maar was toch respectvol en ging de film op zijn "lijstje" zetten, om het gesprek uiteindelijk af te sluiten met de legendarische quote "Jij kent je klassiekers", zonder heel spottend te zijn. Ik ging stuk om de ironie.
Of de rit in de Tirreno die Mathieu van der Poel won. Ze gingen alle kanten op, zo van nu is het toch echt klaar met Mathieu, en toen poefte hij weer een demarrage eruit. In de laatste rechte lijn omhoog, waar het beeld de koploper, achtervolgers en het peloton in een beeld wist te vangen, omdat alles samenkwam. Het moment dat Mathieu aanzette achter Guerreiro, om koploper Fabbro te achterhalen, het tredje dat hij daar had, de verbetenheid en kracht die ik daar zag, in combinatie met Karsten die zei "Hij heeft nog wat over", was voor mij misschien wel het koersmoment van het jaar.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Dat stukje over de film heb ik gemist, maar je kenschetst de sfeer tussen hen beide treffend. Zie het al helemaal voor me.
Overigens lijkt het me lastig Van der Poel te becommentariëren. Leek echt nog wel een stuk verwijderd van zijn topvorm, maar rijdt dan opeens op een lastig stukje in een oogwenk vijftien seconden dicht.
FritsiFrits
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Zelfs een zwoegende Van der Poel heeft iets. Wat had hij last van die hitte zeg, en dat eindeloze geklim waar hij niets mee kan. Verwachtingen zijn altijd hoog als hij meedoet, maar achteraf was dat ook mooi. Ook zit hij volop in de leerschool van de dynamiek van de koers. Daarom was die overwinning in de Tirreno mooi. Het was ook gewoon tactisch goed gereden. Mooi moment was wat Vervaecke net na de streep tegen Van der Poel zei, "What the fuck man", waar Vanbellegum "Wat een vakman" van maakte.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13053 stemmen
Mooi moment was wat Vervaecke net na de streep tegen Van der Poel zei, "What the fuck man"

Iedereen klaagt steeds dat Van der Poel en Van Aert teveel vergeleken worden, maar dan helpen zulke situaties niet natuurlijk.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Maar toch tiende in Lombardije, daar moet je meer dan aardig voor kunnen klimmen. Hij is vooralsnog lastig te peilen, maar des te interessanter.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13053 stemmen
Jammer dat de Ineos mannen voorop waren, dit was een mooi ritje geweest voor Van Aert 
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2301 stemmen
Nu er praktisch alleen nog maar een individuele tijdrit voor de boeg staat en het klassement in een plooi ligt (Roglic gaat normaliter geen 57 seconden verliezen op Pogacar, die op zijn beurt een betere tijdrit heeft dan M.Á. López die op zijn beurt waarschijnlijk geen 2 minuten gaat verliezen op Porte vanwege de klim), moet ik concluderen dat het ondanks een vrij hoge amusementswaarde het een vrij saaie Tour is geweest als je het alleen hebt over de klassementsrenners. De Tour is beslist in de waaierrit naar Lavaur waar Pogacar vlak voor het cruciale moment te kampen had met pech en daarom op de verkeerde plek zat. Daarnaast een aanval van Pogacar op de Peyresourde, hele kleine verschillen in de etappe naar Laruns, geen enkele aanval op de Grand Colombier en vandaag ook al niet. Ja, gisteren op de Col de la Loze. Maar op 3 weken is dit wel heel magertjes allemaal en ondanks dat Roglic de verdiende winnaar is, vind ik er net als de meeste Tour-overwinningen van Froome amper glans op zitten. Bij een eventuele overwinning van Pogacar had er m.i. meer glans op gezeten (toegegeven, als Pogacar-fan en iemand die niets met Roglic heeft ben ik ook niet helemaal objectief..).
Daarnaast heeft iedereen het wel telkens over het sterke collectief van Jumbo-Visma. Eens dat zij veruit het sterkste team hadden, maar hoe vaak zijn zij nu écht getest? Gesink en Bennett (of Van Aert) konden alles mooi oplossen met z'n tweeën omdat niemand aanviel. En als er al eens een serieuze aanval kwam, had Roglic vaak alleen nog maar Kuss over om het op te lossen waar Ineos in de beste jaren nog 5 man had om het op te lossen. Ik denk niet dat ze compleet onverslaanbaar waren deze Tour, maar bij gebrek aan lef bij de andere ploegen.. Waarom niet met Astana, Movistar, UAE en Bahrain de handen in elkaar slaan om Roglic eraf te krijgen, dan kun je elkaar daarna wel uitmoorden..
Het enige wat nog interessant wordt is de strijd om de bollen. Carapaz met 2 punten meer dan Pogacar, dus dat gaat op La Planche beslist worden. Pogacar moet de hele tijdrit vol, waar Carapaz zich enigszins kan sparen om te vlammen op La Planche voor de punten. Dus ik denk Carapaz (wie ik het ook echt wel gun), maar ik hoop Pogacar.
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Vrij onverwacht doet mijn team Miami het toch goed in de Play-offs. Favoriet Bucks uitgeschakeld en nu 2-0 voor tegen Boston. Niet slecht voor 5th seed. Op naar de derde upset. Even snel de serie tegen Boston killen en afwachten of het Denver of de Lakers gaat worden. Lebron zou mooi zijn. 
De starting five is goed, maar in de play-offs spelen ze echt sterk. Dragic is een baas, Bam een beest en Robinson een openbaring. De addition van Butler was al geweldig, maar die van Crowder in februari ook top.
Herro is een goede rookie, die ze binnen hebben gehaald. De bench is prima met hem, Iqgy en Nunn.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Inderdaad een saaie Tour, eigenlijk zoals altijd de afgelopen jaren. De Giro en de Vuelta zijn toch veel leuker blijkt altijd maar weer.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Waarom niet met Astana, Movistar, UAE en Bahrain de handen in elkaar slaan om Roglic eraf te krijgen, dan kun je elkaar daarna wel uitmoorden..
.
FritsiFrits
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Eerste week vond ik wel mooi, ook voornamelijk vanwege de beelden/omgeving. Wat ik heb gemist zijn de hele korte ritten van om en nabij de honderd kilometer. Een paar jaar geleden experimenteerden ze daarmee, mag van mij wel terugkomen.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Ik heb eigenlijk gewoon het hele juli-zomervakantie-tourgevoel gemist. De Tour was verder inderdaad net zo saai als meestal. Dan verheug je je er van te voren op, en meer dan negen van de tien keer eindigt het teleurstellend.
Nou ja, volgend jaar beter dan maar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.