• 17.177 nieuwsartikelen
  • 181.981 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.102 acteurs
  • 200.343 gebruikers
  • 9.458.256 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1459 stemmen

Pecore schreef:

Bizar dat iemand die massasprints kan winnen en tegen de 80 kilo weegt, ook vandaag gewoon had kunnen winnen, mits in een andere rol.

Denk dat van Aert momenteel op 72-73 kg zit.

Pecore

• 927 berichten
  • 1705 stemmen

Gesink zegt op 71 te zitten, die ziet er toch behoorlijk magerder uit dan Van Aert.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Denk ook niet dat hij echt had kunnen winnen. In het groepje eersten zitten alleen klassementsmannen. Maar dat hij zeer sterk was, dat zeker.

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1459 stemmen

Pecore schreef:

Gesink zegt op 71 te zitten, die ziet er toch behoorlijk magerder uit dan Van Aert.

Als je Wout dezer dagen naast Dumoulin (normaal iets onder de 70 kg) ziet, scheelt het op het zicht weinig.

Maar goed, we gaan zijn precieze Tour-gewicht niet te weten komen, want net als bij hun wattages lijken heel wat renners een soort panische angst te hebben om precieze cijfers te communiceren.

Pecore

• 927 berichten
  • 1705 stemmen

Blijft gissen inderdaad. Maar een Van Aert van 72 kilo zie ik niet zo oppermachtig winnen als zojuist. Staat geen maat op hem. Veruit de beste van de wereld momenteel.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Pecore schreef:

Blijft gissen inderdaad. Maar een Van Aert van 72 kilo zie ik niet zo oppermachtig winnen als zojuist. Staat geen maat op hem. Veruit de beste van de wereld momenteel.

Nou, die eretitel moet hij toch nog wel even delen met Primoz Roglic. Ze hebben alleen beide een andere rol in het peloton/in de ploeg.

Alaphilippe kan overigens ook nog wel aanspraak maken op die titel.

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13053 stemmen

Graaf Machine schreef:

Alaphilippe kan overigens ook nog wel aanspraak maken op die titel.

Roglic is een ander verhaal, maar Alaphilippe heeft het al een keertje man tegen man moeten afleggen tegen Van Aert natuurlijk. En dan nog vanuit een fortuinlijkere positie.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Adam Yates nieuwe leider.

Alaphilippe kreeg 20 seconden straftijd voor het aannemen van bevoorrading in de laatste 20km.

Pecore

• 927 berichten
  • 1705 stemmen

Als je een meerkamp voor wielrenners zou organiseren zie ik Van Aert toch als enige kanshebber. Roglic, Alaphilippe en Evenepoel (tot voor kort) mogen uitvechten wie er nog meer op het podium komen.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Oh god, dat wielrencommentaar van NOS. Nu krijg ik te horen dat de film "Spoorloos" de verfilming van het boek "De Renner" is... zucht.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Pecore schreef:

Als je een meerkamp voor wielrenners zou organiseren zie ik Van Aert toch als enige kanshebber. Roglic, Alaphilippe en Evenepoel (tot voor kort) mogen uitvechten wie er nog meer op het podium komen.

Doen we een tijdrit 50 kilometer, een heuvelrit a la LBL, een vlakke rit met kasseien a la PB en de klim naar Alpe D'Huez.

De laatste drie natuurlijk in pelotonvorm.

Ik wil het nog zien.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2301 stemmen

Graaf Machine schreef:

Oh god, dat wielrencommentaar van NOS. Nu krijg ik te horen dat de film "Spoorloos" de verfilming van het boek "De Renner" is... zucht.

Tip: altijd kijken naar de Belg. Wuyts en De Cauwer zijn vele malen beter. Want het doet me pijn om te zeggen: Joris Van den Berg is nog erger dan Dijkstra en Ducrot samen. Wat is die vervelend zeg, denkt ook echt dat ie super geweldig is maar het is strontvervelend en ergerlijk.

Alleen jammer dat Wuyts en De Cauwer een tikkeltje chauvinistisch zijn als het om Belgen (en dan specifiek Van Aert) aankomt, maar dat kan ik bij hun nog wel accepteren omdat het gewoon genieten is met die 2.

alexspyforever

• 21566 berichten
  • 2328 stemmen

stephan-0115

Naar het schijnt is de NL commentaar bij F1 ook erg chavinistisch als het om Max Verstappen gaat.

Maar ik ben persoonlijk supporter zowel van Van Aert als Van der Poel, naast het feit dat ze heel polyvalent zijn zowel in de cross als op de weg, zijn beide ook sympathieke mensen. VDP is trouwens ook populair in België en ligt ook goed in de belgisch (vooral Vlaamse) pers. Ex-renner Bram Tankink is ook wel vaker te gast in België, hoor hem eveneens graag spreken.

Wat de Tour betreft, aardig tot nu toe en leuk voor de Belgen dat Van Aert won gisteren en vandaag de Greg een ereplaats pakte maar wat de strijd tussen de groten betreft moeten we voorlopig nog op onze honger blijven. Alaphilippe nam een seconde terug whopee!

Pecore

• 927 berichten
  • 1705 stemmen

Graaf Machine; daar moet natuurlijk wel een sprintetappe bij. En het liefst ook nog een proloog van een kilometer of tien en een waaieretappe door Noord-Holland. Ik voorspel een glansrol voor Van Aert, die is alleen op de Alpe d'Huez kansloos.

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13053 stemmen

stephan-0115 schreef:

Alleen jammer dat Wuyts en De Cauwer een tikkeltje chauvinistisch zijn als het om Belgen (en dan specifiek Van Aert) aankomt, maar dat kan ik bij hun nog wel accepteren omdat het gewoon genieten is met die 2.

Lijkt me ook niet meer dan normaal. Gelukkig blijft de analyse van andere renners wel steeds fair en richten ze zich zeker ook niet alleen op de Belgen.

't Is altijd een beetje alsof je bij je grootouders bent wanneer die twee aan het woord zijn. Komt ook goed van pas in de slaapritten van de afgelopen dagen, waar er in de koers zelf niet al te veel gebeurt.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Pecore schreef:

Graaf Machine; daar moet natuurlijk wel een sprintetappe bij. En het liefst ook nog een proloog van een kilometer of tien en een waaieretappe door Noord-Holland. Ik voorspel een glansrol voor Van Aert, die is alleen op de Alpe d'Huez kansloos.

Het probleem is natuurlijk hoe je de verschillende disciplines met elkaar gaat vergelijken. Wat dat betreft lijkt het me eigenlijk een non-discussie.

Pecore

• 927 berichten
  • 1705 stemmen

Joh...

Heb ik voor niks een heel draaiboek gemaakt.

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13053 stemmen

Graaf Machine schreef:

Het probleem is natuurlijk hoe je de verschillende disciplines met elkaar gaat vergelijken. Wat dat betreft lijkt het me eigenlijk een non-discussie.

Niet op tijd, gewoon op uitslag/plaatsing. Lijkt me niet zo heel moeilijk.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Niet op tijd, gewoon op uitslag/plaatsing. Lijkt me niet zo heel moeilijk.

Mij wel. Als sprinter kun je met een beetje pech in de laatste kilometer zomaar wat plaatsen verliezen, heeft ook wel vaak met kleine dingetjes te maken. In een bergetappe kom je als goede klimmer nooit klem te zitten tussen medeklimmers.

Wordt wel erg makkelijk over gedacht om verschillende disciplines met elkaar te vergelijken.

Volgens de redenering van op uitslag/plaatsing, zou de beste renner van de Tour ook niet de winnaar van de gele trui zijn, maar die van de groene trui. Je kunt dat vinden, maar dan wordt doorgaans het sprinten wel erg zwaar gewaardeerd.

alexspyforever

• 21566 berichten
  • 2328 stemmen

Van Aert wederom niet te stoppen!

Sagan pakt groen maar had wellicht op een veel grotere voorsprong gehoopt.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2301 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Lijkt me ook niet meer dan normaal. Gelukkig blijft de analyse van andere renners wel steeds fair en richten ze zich zeker ook niet alleen op de Belgen.

't Is altijd een beetje alsof je bij je grootouders bent wanneer die twee aan het woord zijn. Komt ook goed van pas in de slaapritten van de afgelopen dagen, waar er in de koers zelf niet al te veel gebeurt.

Klopt, maar in de rit naar Orcières-Merlette sloegen ze wel wat door jegens Van Aert omdat hij knechtte en zijn kans niet mocht gaan.. Maar goed, het is inderdaad ook niets anders dan het eeuwige 'waar is Mollema' van Dijkstra en Ducrot..

Ze zijn inderdaad ook fair jegens de andere renners en niet alleen maar chauvinistisch. En het blijft inderdaad altijd leuk hun te horen praten als er niet veel gebeurd. Wat zal het verschrikkelijk zijn als Wuyts en De Cauwer er mee besluiten te stoppen, maar dat gebeurd voorlopig nog niet hopelijk.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2301 stemmen

Nou, dames en heren: de Tour staat op zijn kop. En dat na de eerste echte bergrit. Het is koers. En oorlog.

Want ondanks de minieme favorieten kunnen er al een paar weggestreept worden. Wat te denken van Pinot die er vroeg of laat altijd wel een keer doorzakt vanwege zij het kwalen, zij het falen. Vorig jaar in de 20e etappe naar Val Thorens, nu al in de 8e etappe. Je kunt het haast geen verrassing meer noemen.

Daarnaast weer een zwak Movistar gezien. Valverde zit nu toch echt slijtage op, Soler en Mas hebben het niveau (nog) niet. Hoewel Mas nog keurig 10e staat.

Ineos heeft het ook niet dit jaar, maar dat was te voorspellen. Sivakov te zwaar gehavend na de val in rit 1, en Carapaz is dusdanig laat opgetrommeld (zat in voorbereiding op de Giro) dat je daar niets van mocht verwachten. Carapaz is als schaduwkopman al flink weggeduikeld in het klassement, maar Bernal (die paar keer een gaatje moest laten maar telkens met speels gemak weer terugkwam) lijkt het wel in zijn eentje te kunnen.

En dan hebben we Jumbo - Visma. Jumbo - Visma dat met 3 (!) kopmannen naar de Tour wou. Kruijswijk viel al in de Dauphine uit. Toen waren er nog 2. Roglic met als meesterknecht Dumoulin die zo lang mogelijk mee moest gaan voor het klassement. Maar bij Jumbo - Visma dachten ze dat het handig was om een dusdanig tempo te rijden dat ze alleen maar hun eigen renners pijn doen. Eerst Gesink. Nutteloos opgesoupeerd. Toen Van Aert, waarvan het al een wonder was dat hij zo lang mee kon. Ondertussen was Kuss al in geen velden of wegen te bekennen. Hij had een slechte dag en werd onder het geweld van Gesink gelost. Toen Van Aert klaar was mocht Dumoulin het overnemen, op het moment dat alle andere kopmannen al nagenoeg geïsoleerd waren. Niet Bennett die het tempo ging maken voor zijn 2 kopmannen. Nee, het was toch echt onze Tom. Gevolg: Bennett overboord. Uiteindelijk kraakte iedereen door het geweld van Tom, wat het sein zou moeten zijn voor Roglic. Maar daarvan heeft niemand een aanval kunnen zien, alleen één reactie op Pogacar en één op Quintana. Gevolg: iedereen kwam weer bij elkaar, Tom staat op 2.5 minuut en Pogacar doet weer mee. Chapeau, Jumbo - Visma: jullie hebben jullie hier onsterfelijk belachelijk mee gemaakt. Ik dacht tot vanmiddag echt dat alleen Movistar zo dom kon koersen, maar blijkbaar is het succes ze tot hun hoofd gestegen.

Daarnaast een ferme chapeau voor Tadej Pogacar. Daags na de Tour wordt hij 22, maar WAT EEN COUREUR. Vorig jaar in de Vuelta kon je zijn klasse zien, maar gisteren leek hij kansloos voor het klassement doordat hij zich liet verrassen in de waaiers. Maar vandaag pakt hij alweer de helft terug en ik zie hem morgen ook nog wel wat terugpakken. Mooi dat hij er weer tussen staat: hij heeft zich vorig jaar in de Vuelta ontpopt tot één van mijn favorieten. Kan nu haast al wel zeggen dat hij misschien wel mijn favoriete renner is. Sieraad voor de sport, koesteren die handel!

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3597 stemmen

stephan-0115 schreef:

Toen Van Aert, waarvan het al een wonder was dat hij zo lang mee kon.

Euh ?

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2301 stemmen

Badalamenti schreef:

(quote)

Euh ?

Kom op, we moeten nu niet gaan doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Van Aert met de groep der favorieten meerijdt op de Port de Balès. Misschien op termijn, maar na alles wat hij deze week al heeft gedaan vond ik dit wel vrij verrassend ja.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

stephan-0115 schreef:

Ze zijn inderdaad ook fair jegens de andere renners en niet alleen maar chauvinistisch. En het blijft inderdaad altijd leuk hun te horen praten als er niet veel gebeurd. Wat zal het verschrikkelijk zijn als Wuyts en De Cauwer er mee besluiten te stoppen, maar dat gebeurd voorlopig nog niet hopelijk.

In principe is 2021 de laatste tour van Michel Wuyts, aangezien hij in december 2021 met pensioen moet.

Hij kan natuurlijk altijd verder als 'zelfstandige'. Frank Raes is ook 65+ en doet nog altijd het voetbal.

Bij José De Cauwer is dat al zo. Hij is nu al 70 jaar.

"Bernal zal op z'n best zijn in de derde week".

Iedereen lijkt dat te weten. Waarom hem nu dan niet op achterstand zetten? Roglic had bij Pogačar moeten blijven. Tezamen hadden ze de rest op een minuut kunnen zetten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Van Gerwen is zijn aura van onoverwinnelijkheid wel kwijt zeg. Niet eens the finale four gehad bij Premier League of Darts.

Pecore

• 927 berichten
  • 1705 stemmen

AGE-411 schreef:

"Bernal zal op z'n best zijn in de derde week".

Iedereen lijkt dat te weten. Waarom hem nu dan niet op achterstand zetten? Roglic had bij Pogačar moeten blijven. Tezamen hadden ze de rest op een minuut kunnen zetten.

Dat zal toch ook deels aan het parcours liggen, geen aankomst bergop in de Pyreneeën, vreemde keuze. Wil je daar aanvallen dan moet je daarna ook nog een stuk door de wind heen zwoegen, niet erg verleidelijk.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Pecore schreef:

(quote)

Dat zal toch ook deels aan het parcours liggen, geen aankomst bergop in de Pyreneeën, vreemde keuze. Wil je daar aanvallen dan moet je daarna ook nog een stuk door de wind heen zwoegen, niet erg verleidelijk.

Gisteren waren er na de laatste col geen vlakke kilometers meer. Het was een kwestie van goed af te dalen. In het verleden zijn er al renners geweest die meer dan een minuut wonnen/verliezen in een afdaling.

Pogacar won gisteren 40 seconden. Als ze met 2 tempo konden maken had dat zeker een minuut kunnen zijn.

En waarom maakt Jumbo-Visma nu tempo? José De Cauwer (oud-ploegleider) is bijzonder kritisch voor de ploegleiding van Jumbo-Visma. Volgens hem zijn die onervaren én is er een gebrek aan leiderschap.

Pecore

• 927 berichten
  • 1705 stemmen

Het waren nog wel degelijk een paar vlakke kilometers naar de finish, wel heel weinig. En aanvallen in de afdaling kan wel natuurlijk, maar zo vaak zie je dat ook weer niet. Een moeilijke aankomst bergop had onherroepelijk voor verschillen gezorgd.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Pecore schreef:

Het waren nog wel degelijk een paar vlakke kilometers naar de finish, wel heel weinig. En aanvallen in de afdaling kan wel natuurlijk, maar zo vaak zie je dat ook weer niet. Een moeilijke aankomst bergop had onherroepelijk voor verschillen gezorgd.

De laatste 5km gisteren.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/8/19154/0:0,1155:799-960-0-70/54d5e

De laatste 5km vandaag.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/9/19155/0:0,1155:799-960-0-70/933c4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.