- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2301 stemmen
Gelukkig is Evenepoel goed weg gekomen met die zware crash van gisteren. Weliswaar einde seizoen, maar had zoveel erger kunnen aflopen. Op dat moment van de race was het voor mij niet de vraag of hij ging winnen, maar hoe hij ging winnen. Jammer dat het zo moest eindigen, had hem graag als uitdager gezien ook in de Giro.. Even heel ver weg denkend, zal Evenepoel de potentie hebben om net als Van Looy, Merckx en De Vlaeminck alle 5 de Monumenten te winnen, aangezien Gilbert het denk ik niet meer gaat lukken MSR te winnen..
Daarnaast was de suprematie van Jumbo-Visma weer gigantisch, en dat komt volgend jaar Oomen er nog bij. Ik vind het net als de suprematie van Ineos maar niets, we gaan nu een zelfde soort Tour krijgen als altijd maar dan met Jumbo-Visma in de rol van Ineos dat er momenteel volledig doorheen zakt met Froome en Thomas. Volgens mij is Sivakov hen al in de pikorde voorbij, schrijf die jongen maar op als schaduwkopman.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Moet met het snel stijgende aantal besmettingen en het strooien met code oranjes nog maar zien of de Tour niet alsnog wordt afgelast.
alexspyforever
-
- 21566 berichten
- 2328 stemmen
Moet met het snel stijgende aantal besmettingen en het strooien met code oranjes nog maar zien of de Tour niet alsnog wordt afgelast.
Hoe dan ook het wordt er eentje zonder een aantal ex-Tourwinnaars: Froome naar de Vuelta en Thomas naar de Giro. Ik hoorde ook dat als er 2 besmettingen zijn binnen dezelfde ploeg (en dat geldt voor het hele personeel) die volledig naar huis kan worden gestuurd.
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Hoe dan ook het wordt er eentje zonder een aantal ex-Tourwinnaars: Froome naar de Vuelta en Thomas naar de Giro. Ik hoorde ook dat als er 2 besmettingen zijn binnen dezelfde ploeg (en dat geldt voor het hele personeel) die volledig naar huis kan worden gestuurd.
Welbeschouwd is elke Tour er eentje zonder een aantal ex-Tourwinnaars. Maar dat Froome en Thomas niet meedoen is natuurlijk wel een beetje spijtig, maar ook wel begrijpelijk wellicht.
Had liever het driekoppige monster van Ineos tegen het driekoppige monster van JV gezien, maar da's nu eenmaal niet zoals het gaat.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Dat hele Ineos vs. Jumbo gedoe snap ik niet helemaal. Ja, het zijn allicht de sterkste ploegen, en van een sterke ploeg heb je heus wel voordeel, maar aan het einde van zo'n slopende etappe is het toch gewoon man tegen man. En bij andere ploegen zitten ook hele sterke renners; Lopez, Landa, Pinot, Pogacar, Quintana, Mollema.
Ik ben ook wel benieuwd naar de tussenetappes, net te zwaar voor de sprinters, maar niet lastig genoeg voor klimmers. Lijkt mij een verre van uitgemaakte zaak, zoals voorgaande edities. Sagan lijkt al twee jaar op z'n retour en iemand als Schachmann, ploeggenoot nota bene, dicht ik grotere kansen toe. CCC met van Avermaet, Trentin en De Marchi weet wat dat betreft nog een heel aardig ploegje op de been te krijgen. En dan heb je nog Alaphilippe en Valverde, die tekort zullen schieten voor het geel en het van etappewinsten zullen moeten hebben.
Het belooft een prachtige tour te worden. Veel etappes waar gestreden wordt op twee fronten, want de ronde is te zwaar om veel etappes van begin tot eind te controleren.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
De vrees is dat bepaalde knechten uit die twee teams (met name Bennett, Kuss en Sivakov) op hetzelfde niveau zitten bergop als de door jou genoemde namen, en dan sla je alles dood qua aanvalslust.
Ben benieuwd hoe het er nu precies met Roglic voor staat, er gaan wat wisselende verhalen over, als die niet op niveau is dan zal er allicht toch wat meer risico genomen worden door de diverse teams.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Dat zou kunnen. Maar ik ben optimistisch. Ik zie Bennett en co nog niet zo goed zijn als Pinot, Quintana en Lopez (die overigens ook beschikken over heel aardige knechten) in topvorm. En met zo'n breed scala aan toprenners lijkt het mij ondoenlijk al die bergetappes te controleren.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Dat hele Ineos vs. Jumbo gedoe snap ik niet helemaal.
Uiteraard zijn er veel meer sterke renners uit andere ploegen, en etappes winnen kunnen er velen, maar voor de eindzege zijn Ineos en JV gewoon de favorieten
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Men doet voorkomen alsof het stuivertje wisselen is tussen die teams. Vind ik, met oog op het parcours en de andere renners, iets te voorbarig.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
OK, nee, ik zie dat stuivertje wisselen niet terug in de commentaren, maar ik snap je wel daarin. Maar het is natuurlijk logisch dat Ineos en JV als grote kanshebbers/concurrenten gezien worden. Zo moeilijk is voorspellen ook niet in de wielersport.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2301 stemmen
Ik hoor iedereen wel over de sterkte van de ploeg Jumbo-Visma, maar wat te denken van UAE? Pogacar, Aru, Formolo, De La Cruz hebben zich allemaal dik bewezen, en Polanc is ook niet misselijk. Misschien hebben deze rijders wat minder allure, maar ik vind dat UAE qua team niet waanzinnig veel onder doet t.o.v. het door de Dauphine licht verzwakte Jumbo-Visma en Ineos.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Vind ik geen team van minder allure hoor, allemaal klasbakken inderdaad. Ook Astana komt erg sterk voor de dag met klimmers als Lopez en Fraille, de broertjes Izaguirre en krachtpatsers Lutsenko en Sanchez.
Ben ook benieuwd naar Arkea. Barguil, mits in vorm en loyaal aan het team, als meesterknecht voor Quintana is niet mis.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13053 stemmen
Het verschil met Jumbo-Visma en Ineos en die teams is toch vooral dat er bij de 2 grote namen echte een uitgebouwde ploeg staat om een ronde te winnen, terwijl er bij andere teams misschien wel veel sterke renners zitten, maar je ze niet meteen een ronde van start tot finish ziet controlleren in functie van hun kopman.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Vind AUE en Astana ook wel een beetje papieren-ploegen hoor. Als Aru de lijn van de laatste twee jaar doortrekt dan heb je nog wat aanvallers rondom de piepjonge Pogacar en dat is het dan. De genoemde Astana renners heb ik dit jaar nog weinig bijzonders zien doen, met name Lutsenko lijkt niet over het vormpeil van vorig jaar te beschikken, Fraille en de Izaguirres blijven al jaren hangen.
Sepp Kuss in de vorm van de Dauphinee kletst die mannen allemaal lachend uit het wiel als het wat serieuzer bergop gaat.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Over vormpeil valt nog niet zoveel zinnigs te zeggen, ook een Kwiatkowski en een Van Baarle hebben zich nog niet bewezen. Kuss en Bennet hebben dat inderdaad wel, maar houden ze dat drie weken lang vol?
En laat JV en Ineos die etappes maar proberen te controleren (wat opzich al zwaar genoeg gaat zijn). Die zullen allicht vooral op elkaar letten, zeker in het begin. De andere ploegen kunnen daar hopelijk van profiteren.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2301 stemmen
Het gaat beginnen! Eindelijk! Le Grand Départ!
Nu al zin in de etappe van morgen. Omdat de verschillen nihil zijn, zal er geen ijzersterke vlucht wegrijden. En met deze zwaarte zullen de klassementsrenners zich wel roeren ook morgen. Dus ik denk dat het gaat tussen de sterke vluchters (Lutsenko, Mohoric, Alaphilippe, Kämna) en de klassementsrenners.
Maar eerst een lekker nerveus ritje vandaag, ik vrees voor een grote valpartij met alle gevolgen van dien (enkele klassementsrenners abandon).
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Pronostiekje dan maar:
1. Roglic
2. Bernal
3. Pogacar
Normaal had Tom 'de Vlinder' Dumoulin hier altijd tussengestaan maar die zal (helaas) moeten knechten voor de Schansspringer. Verder hoop ik als altijd op de wederopstanding van Ilnur 'de Tataar' Zakarin én dat we geen voortzetting zien van die vreselijke valpartijen eerder deze maand.
Enfin, on y va!
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
1. Dumoulin
2. Bernal
3. Pogacar
Normaal had Primoz 'De Schansspringer' Roglic hier altijd tussengestaan maar die zal gelukkig moeten knechten voor de Vlinder. Verder hoop ik als altijd (nou ja, sinds een jaar of 20 dan toch) op een Fransman die de Tour wint, maar Pinot gaat ook dit jaar weer geen potten breken. Hopelijk ook geen botten, die vreselijke valpartijen eerder deze maand moeten maar eens afgelopen zijn.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Ik voorspel ook Dumoulin. Corona volente.
alexspyforever
-
- 21566 berichten
- 2328 stemmen
Armchair experts at work in bovenstaande berichten, we zullen zien wat er zal gebeuren 
Over valpartijen gesproken de UCI willen een onderzoek instellen wat er precies uit de achterzak werd gehaald van de onfortuinlijke Evenepoel toen die werd weggevoerd na zijn vreselijke val. Zo willen ze nog maar eens de aandacht wegtrekken van waar er werkelijk iets aan moet worden gedaan, met name de veiligheid van de renners.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
John Degenkolb mag z'n koffers al pakken. Kwam buiten de tijdslimiet aan!
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Mooi staaltje mea culpa voor Astana. Maar wel een stijlvolle crash van Lopez.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Philippe Gilbert zal niet meer van start gaan in de volgende rit. Heeft z'n knieschijf gebroken!
Lotto-soudal gaat met 6 man verder.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Was toch wel weer een uiterst domme val van Dumoulin hoor. Totaal onnodig.
Alaphilippe is weer lekker bezig. Mooie renner.
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Saaie race op Spa gisteren zeg. De dominantie van Mercedes was weer te groot. Door Ricciardo kon Verstappen ook geen tweestopper maken. Dat Albon in geen velden of wegen te bekennen is maakt het ook niet makkelijker voor Verstappen en ook het uitblijven van strijdbaar Ferrari kan Max niet oppompen.
Als het andersom geweest was en Max zo dominant zou zijn, dan zou het ook niks aan zijn. Je wil wel wat strijd hebben.
Ferrari wel ongekend slecht zeg, dat worden twee pijnlijke Italiaanse weekenden voor ze. Leek wel of ze een auto van 5 jaar geleden hadden meegenomen.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Prachtig ploegwerk van Van Aert en Kuss, mooi gecommuniceerd door Roglic. Tactisch zeer sterk, ook in de manier waarop hij de sprint rijdt en zijn concurrenten van de ideale lijn afhoudt.
alexspyforever
-
- 21566 berichten
- 2328 stemmen
Prachtig ploegwerk van Van Aert en Kuss, mooi gecommuniceerd door Roglic. Tactisch zeer sterk, ook in de manier waarop hij de sprint rijdt en zijn concurrenten van de ideale lijn afhoudt.
Dat wel maar erg spannend was het niet. Nu goed de Tour is nog lang.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Bizar dat iemand die massasprints kan winnen en tegen de 80 kilo weegt, ook vandaag gewoon had kunnen winnen, mits in een andere rol.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
De tour lijkt dan toch uit te draaien op het verwachte duel Roglic - Bernal.
Pinot zou ik ook niet helemaal afschrijven. Had vorig jaar gewonnen mocht hij niet uitgevallen zijn door een blessure.
Quintana lijkt me ook terug een goed jaar te hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.