- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wel bizar dat men in Japan nog steeds praat over de komende Olympische Spelen. Niet verzetten of verplaatsen. Gewoon door laten gaan. Hoe verzin je het. Uiteindelijk wordt de boel toch wel afgekapt, als er geen atleet heen kan of wil.
mjk87 (moderator films)
-
- 14813 berichten
- 4653 stemmen
Het is koers.
Het was koers.:(
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Het waren twee prachtige dagen.
(Wel mooi dat wielrennen z'n reputatie waarmaakt door nog tot gisteren koers te laten doorgaan in Parijs-Nice.)
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Zolang de Tour maar doorgaat.
'De Tour wacht op niemand..'
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4146 stemmen
Het corona virus is geen persoon. Dus lastig haha.
We gaan wel voorbij aan het feit dat er wel voorbereidingen moeten zijn als je zo'n grote ronde begint. Of de Olympische Spelen. Die kunnen niet georganiseerd worden zonder kwalificaties of wedstrijdritme. Blessures gegarandeerd lijkt me. Zolang er geen enkele wedstrijd plaatsvindt is de kans ook groter dat de grote zomerevenementen niet plaats kunnen vinden.
IH88
-
- 9785 berichten
- 3195 stemmen
Het corona virus is geen persoon. Dus lastig haha.
We gaan wel voorbij aan het feit dat er wel voorbereidingen moeten zijn als je zo'n grote ronde begint. Of de Olympische Spelen. Die kunnen niet georganiseerd worden zonder kwalificaties of wedstrijdritme. Blessures gegarandeerd lijkt me. Zolang er geen enkele wedstrijd plaatsvindt is de kans ook groter dat de grote zomerevenementen niet plaats kunnen vinden.
Maar nergens is gezegd dat wielrenners niet mogen trainen in de buitenlucht. Hoogtestages, routes verkennen, conditie opbouwen. In Zuid-Amerika heb je genoeg bergen
. Dus wielrenners die aan de Tour meedoen zouden wel conditioneel in topvorm kunnen worden gebracht. Of het corona virus in Frankrijk in juli op z'n retour is, is dan weer een andere vraag.
De Olympische Spelen zijn een ander verhaal. In Japan kan eind juli best worden gesport zonder bang te zijn om het corona virus op te lopen (het is in Tokio dan 40 graden, geen enkel virus kan daar tegen), maar hoe zit het met kwalificaties. Sporters hebben 4 jaar lang getraind, maar kunnen zich niet meer kwalificeren (zie de hardlopers). En veel sporters kunnen niet meer trainen, en zullen dus niet in topvorm zijn of wedstrijdfit (Judo, zwemmen, basketbal, voetbal, tennis, hockey en nog vele andere sporten).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zolang de Tour maar doorgaat.
'De Tour wacht op niemand..'
Vergeet het maar. Denk dat er geen enkel toernooi in Europa wordt gehouden tot na de zomer. Geen EK voetbal, geen Tour. Niks. Frankrijk is ook nog eens keihard getroffen en zo'n Tour gaat door het hele land daar met tig toeschouwers.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Vergeet het maar. Denk dat er geen enkel toernooi in Europa wordt gehouden tot na de zomer. Geen EK voetbal, geen Tour. Niks. Frankrijk is ook nog eens keihard getroffen en zo'n Tour gaat door het hele land daar met tig toeschouwers.
Ik ga nergens meer vanuit wat (grote) sportevenementen betreft. September, op z'n vroegst.
Zolang het normale leven maar snel weer redelijk op gang komt dat je weer zelf kan sporten, leuke dingen enzo kan doen, dat is veel belangrijker dan een jaarlijks terugkerend sportevenement. Maar dat duurt nog minimaal 3 weken, en nog wel wat, voor je weer aan opkrabbelen kunt denken.
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Sommige sportevenementen zijn ook hartstikke afhankelijk van de competities. Zoals het EK uiteraard, maar bijvoorbeeld ook de Olympische spelen. De NBA bijvoorbeeld. Daar moeten ze nog 18-20 wedstrijden per team afwerken. Normaliter zouden ze half april klaar zijn en vanaf dat moment gaan de play-offs in. Die zou nu duren tot en met 21 juni. Ongeveer 4 weken voor de Spelen. Die 4 weken hebben ze dadelijk verloren doordat de competitie stil ligt.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Ga er maar vanuit dat de Spelen niet doorgaan, in elk geval niet op de geplande data. Er loopt nu veel te veel in het honderd. Alleen al alle gecancelde Olympische Kwalificatie Toernooien in diverse sporten, dat haal je zomaar niet in.
Beter misschien om het plan van een tijdje terug door te zetten, en de Spelen naar november of zo verplaatsen.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Overigens heeft Rusland vandaag besloten alle internationale sportevenementen in Rusland af te gelasten.
Dat zou dan ook betekenen dat morgen het Kandidatentoernooi niet door gaat. Het zij zo. Maar wel wrang, want dat is juist een toernooi waarbij de kans op verspreiding van het Coronavirus ongeveer half zo groot als nihil is. Acht spelers in een afgesloten ruimte... en de spelers plus organisatie en bobo's twee keer per dag een test (is het plan).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ga er maar vanuit dat de Spelen niet doorgaan, in elk geval niet op de geplande data. Er loopt nu veel te veel in het honderd. Alleen al alle gecancelde Olympische Kwalificatie Toernooien in diverse sporten, dat haal je zomaar niet in.
Beter misschien om het plan van een tijdje terug door te zetten, en de Spelen naar november of zo verplaatsen.
EK voetbal zomer 2021. Spelen november/december 2020, mits dit al kan. Tot die tijd kun je dan nationale competities voetbal en OS kwalificaties die nog lopen eventueel afwerken.
En in het slechte geval moet je het gewoon skippen. Maar daar hangen zoveel financiële belangen aan vast, dat zullen ze nooit doen.
alexspyforever
-
- 21566 berichten
- 2328 stemmen
EK voetbal zomer 2021. Spelen november/december 2020, mits dit al kan. Tot die tijd kun je dan nationale competities voetbal en OS kwalificaties die nog lopen eventueel afwerken.
En in het slechte geval moet je het gewoon skippen. Maar daar hangen zoveel financiële belangen aan vast, dat zullen ze nooit doen.
En veel sporters hebben jaren toe gewerkt naar die Spelen dus ze helemaal niet door laten gaan lijkt me geen optie. Ik denk bijvoorbeeld aan de Belgische basketvrouw Ann Wauters voor haar een droom om eindelijk naar de OS te kunnen op haar 39ste. Op haar 43ste zal dat niet meer lukken. Dat het EK voetbal misschien wordt geskipt vind ik niet zo erg, je hebt toch om de 2 jaar ofwel EK of WK en aan voetbal geen gebrek op TV met Champions League etc. En een keer geen Tour ook niet erg, dan is Froome misschien wel gestopt en hoeven we wellicht niet langer dat gespeculeer te aanhoren van een 5de eindoverwinning.
WK vrouwenvoetbal mogen ze van mij zelfs om de 2 jaar doen, veel spannender dan de mannen 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
En veel sporters hebben jaren toe gewerkt naar die Spelen dus ze helemaal niet door laten gaan lijkt me geen optie. Ik denk bijvoorbeeld aan de Belgische basketvrouw Ann Wauters voor haar een droom om eindelijk naar de OS te kunnen op haar 39ste. Op haar 43ste zal dat niet meer lukken. Dat het EK voetbal misschien wordt geskipt vind ik niet zo erg, je hebt toch om de 2 jaar ofwel EK of WK en aan voetbal geen gebrek op TV met Champions League etc. En een keer geen Tour ook niet erg, dan is Froome misschien wel gestopt en hoeven we wellicht niet langer dat gespeculeer te aanhoren van een 5de eindoverwinning.
WK vrouwenvoetbal mogen ze van mij zelfs om de 2 jaar doen, veel spannender dan de mannen
Hoe lullig ook, ik denk dat individuele dromen nu even niet tellen. Maar die sporters hebben geluk dat het economische en financiële gedeelte wel zwaar telt, dus de Spelen zullen nooit gecanceld worden. Maar hopelijk wel verplaatst.
Vandaag beslist de UEFA geloof ik wel over het voetbal. Ben benieuwd.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
En veel sporters hebben jaren toe gewerkt naar die Spelen dus ze helemaal niet door laten gaan lijkt me geen optie. Ik denk bijvoorbeeld aan de Belgische basketvrouw Ann Wauters voor haar een droom om eindelijk naar de OS te kunnen op haar 39ste. Op haar 43ste zal dat niet meer lukken.
Eerlijk gezegd vind ik dat totaal onbelangrijk. Dan had ze dus al jaren de kans om naar de OS te gaan, terwijl 99,99 procent van de bevolking die kans, wegens gebrek aan fysieke mogelijkheden, nooit heeft gehad.
alexspyforever
-
- 21566 berichten
- 2328 stemmen
Eerlijk gezegd vind ik dat totaal onbelangrijk. Dan had ze dus al jaren de kans om naar de OS te gaan, terwijl 99,99 procent van de bevolking die kans, wegens gebrek aan fysieke mogelijkheden, nooit heeft gehad.
Het nadeel bij een ploegsport is dat je afhankelijk bent van je ploeggenoten. Je mag dan nog de beste van de wereld zijn als je ploeggenoten niet goed genoeg zijn kan je dat niet halen. En ook de plaatsen voor ploegsproren zijn zeer beperkt. Mannenvoetbal krijgt de meeste plaatsen van alle teamsporten (16) terwijl de dames en de andere balsporten zoals basket, volleybal, hockey etc het meestal met 12 moeten doen. En gezien WK en EK voetbal al grote tornooien zijn lijkt me dat ook niet (meer) nodig naar mijn bescheiden mening.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
EK voetbal verzet naar 2021.
Reken er maar op dat je dit jaar geen groot evenement meer krijgt. Of de Spelen moeten naar november/december gaan.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Het nadeel bij een ploegsport is dat je afhankelijk bent van je ploeggenoten. Je mag dan nog de beste van de wereld zijn als je ploeggenoten niet goed genoeg zijn kan je dat niet halen. En ook de plaatsen voor ploegsproren zijn zeer beperkt. Mannenvoetbal krijgt de meeste plaatsen van alle teamsporten (16) terwijl de dames en de andere balsporten zoals basket, volleybal, hockey etc het meestal met 12 moeten doen. En gezien WK en EK voetbal al grote tornooien zijn lijkt me dat ook niet (meer) nodig naar mijn bescheiden mening.
Ja, dat begrijp ik wel, dat is het nadeel van teamsporten. Neem nou al die grote voetballers die nooit wereldkampioen zijn geworden, of ook maar deel hebben kunnen nemen aan een WK. George Weah, Ian Rush, George Best... dat soort mensen.
Wat dat betreft jammer voor genoemde dame, maar dan moet je maar individueel gaan sporten. Er zijn ook tal van teamsporters die gewoon geluk hebben dat ze in een goede generatie opgroeien en een plaatsje in een gouden team krijgen zonder zelf echt geweldig te zijn. Zie het Gouden EK-team van Nederland, in 1988. Adri van Tiggelen, Berry van Aerle.... dat soort mensen. Niet dat ze niet goed waren, anders haalden ze het Nederlands Elftal niet, maar om dat nou tot Europa's besten te rekenen...
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Roland Garros inmiddels verplaatst tot een week na US open. Dat zal dan wel ongeveer samenvallen met de Ronde van Italië en de Tour de France. Misschien moeten ze de Drie Grote Ronden dit jaar maar samenvoegen en er in het najaar een Superronde van 5 weken door Italië, Spanje en Frankrijk van maken.
alexspyforever
-
- 21566 berichten
- 2328 stemmen
Graaf Machine ik was nog maar een jaar of 10 in 1988 maar herinner me nog goed die wedstrijd Nederland-Engeland waar Van Basten er 3 binnen knalde. Daarnaast had je nog een Gullit, Rijkaard en Koeman maar inderdaad dat leek me ook niet hun sterkste generatie. Maar het blijft ook wel de enige generatie die een prijs heeft gepakt op een groot tornooi. België won 100 jaar geleden in eigen land het olympisch voetbaltornooi dat met een ploeg of 5 natuurlijk niets voorstelde en daar zal niemand nog enige speler van herinneren.
Maar als je dan denkt aan Argentinië 1986 waar Maradona echt wel het verschil kon maken ondanks bescheiden ploegmaats. Zoiets zou nu niet meer kunnen denk ik.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Graaf Machine ik was nog maar een jaar of 10 in 1988 maar herinner me nog goed die wedstrijd Nederland-Engeland waar Van Basten er 3 binnen knalde. Daarnaast had je nog een Gullit, Rijkaard en Koeman maar inderdaad dat leek me ook niet hun sterkste generatie. Maar het blijft ook wel de enige generatie die een prijs heeft gepakt op een groot tornooi. België won 100 jaar geleden in eigen land het olympisch voetbaltornooi dat met een ploeg of 5 natuurlijk niets voorstelde en daar zal niemand nog enige speler van herinneren.
Maar als je dan denkt aan Argentinië 1986 waar Maradona echt wel het verschil kon maken ondanks bescheiden ploegmaats. Zoiets zou nu niet meer kunnen denk ik.
Het grappige was dat die wedstrijd tegen Engeland net zo goed gewonnen had kunnen worden door de Engelsen. Gary Lineker had alleen alle pech die wedstrijd. En later tegen de Ieren had Wim Kieft natuurlijk alle geluk. Die titel was ook best toevallig achteraf. We verloren zelfs nog de eerste wedstrijd tegen de Sovjets.
Maar de halve finale tegen de Duitsers, dat was top, dat pisgoaltje van Van Basten. Heerlijk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vond die goal technisch anders best briljant binnen gegleden 
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Vond die goal technisch anders best briljant binnen gegleden
Je hebt nog gelijk ook. Ik verwarde hem met het ultieme pisgoaltje eerder dat seizoen. Die van Edward Linskens tegen Real Madrid, waardoor PSV de finale van de Europacup 1 behaalde.
Die van Van Basten, met zijn nagel van de grote teen nog net de bal geraakt, was inderdaad heel mooi.
Edit: ook leuk weer eens die Hugo Sanchez te zien, met zijn salto na een goal.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Da's wel een typische PSV pisgoal ja 
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Anish Giri is het kandidatentoernooi niet best begonnen. Met wit verloor hij van de Rus Nepomniatchi. Ook medetitelfavoriet (samen met Fabiano Caruana) Ding Liren heeft verloren. Ook met wit, van medeChinees Wang Hoa.
Nou ja. De vorige keer dat Giri meedeed aan het kandidatentoernooi speelde hij 14 partijen remise. Dat trieste record gaat hij in elk geval dit jaar niet meer evenaren.
De overige twee partijen, MVL - Caruana en Grischuk - Aleksejenko zijn remise geworden.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Geen stofhappen op de kasseitjes = geen sportjaar.
Boeken toe.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Wat mij betreft zenden ze de Knaven-editie integraal opnieuw uit.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Wat mij betreft zenden ze de Knaven-editie integraal opnieuw uit.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
En de editie van LBL van 1980 mag sowieso herhaalt worden, hoewel er wellicht weinig terzakedoende beelden nog van zijn.
En de elfstedentochten van Evert, de Roland Garros van de onderhands serverende Michael Chang, de ECI overwinning van PSV, Ria Stalman met de Gouden Worp, Bobby Fischer die Spassky een dreun geeft, Mohammed Ali die hetzelfde deed met Rudy Lubbers, Conny van Rietschoten met zijn boten, Johan Cruyff met zijn prachtige backhands, laten we alle sport de komend tijd herhalen. Heerlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.