- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Zoooooo typisch dat KV (wat doet hij daar op het middenterrein als ONGEPLAATSTE 'schaatser'?) de camera opeist zodra Leerdam zeker is van de titel... mag ik even een teiltje?
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Ik vertrouw die Russen voor geen cent; in opdracht van Poetin zal er wel een dopingmiddel gevonden zijn waar nog niet op betrapt kan worden. Over enkele jaren komt het weer aan het licht. Ik hoop dat de vier jaar schorsing doorgaat. Ook al vermoed ik dat er door Rusland met miljoenen geschoven wordt om de uitsluiting te voorkomen.
IH88
-
- 9785 berichten
- 3195 stemmen
Zo, dat is even een rit zeg, van Graeme Fish. Fantastisch wereldrecord, iedereen compleet naar huis gereden. Heel fijn voor het stayeren, hopelijk het begin van het einde van het altijd overheersende Nederland. Concurrentie is heel goed.
De volgende keer zal het WK wel weer in Heerenveen zijn of Hamar. Dan moet ik het nog zien of Fish het ook kan. Bergsma is altijd slecht op grote hoogte en ook Roest is duidelijk minder in deze omstandigheden. Totdat Fish het ook in Europa of Azië laat zien hou ik een slag om de arm.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Mooi dat Koen Verweij Nederland het grootste succes van dit WK brengt!
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Voor het gemak vergeet je maar even wat de Russen in Sotsji allemaal uitgevreten hebben.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
De volgende keer zal het WK wel weer in Heerenveen zijn of Hamar. Dan moet ik het nog zien of Fish het ook kan. Bergsma is altijd slecht op grote hoogte en ook Roest is duidelijk minder in deze omstandigheden. Totdat Fish het ook in Europa of Azië laat zien hou ik een slag om de arm.
Als je 12.33 kunt rijden in SLC, dan kun je elders ook wel competitief meedoen. Lijkt me heel sterk van niet. Het is niet dat Fish de concurrentie verslaat, hij versloeg ze met Grote Overmacht. Ja, ook Bloemen, die wel daar kan schaatsen, want had daar het wereldrecord gevestigd. Ook hij werd op 12 seconden gereden.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Voor het gemak vergeet je maar even wat de Russen in Sotsji allemaal uitgevreten hebben.
De russische sportautoriteiten. Wat de individuele sporters daar hebben uitgevroten weet ik niet, behalve van hen die gepakt zijn, en wat dat met de huidige russische prestaties te maken heeft ontgaat me ook. Ik proef gewoon veel jaloezie. Zo'n Kulizhnikov en Vororina gaan gewoon op doping gecontroleerd worden hoor, maar je maar niet druk.
En bekijk anders even dit artikel, met name ook de links die er onder staan.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
De russische sportautoriteiten. Wat de individuele sporters daar hebben uitgevroten weet ik niet, behalve van hen die gepakt zijn, en wat dat met de huidige russische prestaties te maken heeft ontgaat me ook. Ik proef gewoon veel jaloezie. Zo'n Kulizhnikov en Vororina gaan gewoon op doping gecontroleerd worden hoor, maar je maar niet druk.
En bekijk anders even dit artikel, met name ook de links die er onder staan.
Als er dan toch met artikelen gestrooid wordt:
Het Russische dopingschandaal: data en feiten op een rijtje | NOS
In al die jaren wijst alles op kwade opzet in de Russische sport - NRC
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Als er dan toch met artikelen gestrooid wordt:
Het Russische dopingschandaal: data en feiten op een rijtje | NOS
In al die jaren wijst alles op kwade opzet in de Russische sport - NRC
Zoals ik al zei, in de Russische sport. Daar kun je individuele sporters niet op afrekenen, die kun je alleen afrekenen op dopingtesten.
Wordt Pavel negatief getest, dan is je wantrouwen gewoon onterecht. Dat is sowieso een goede raad van mij, anders kun je niet van sport genieten. Dan wordt je zo iemand als een filmkijker die alleen maar naar foutjes in de film loert, en ondertussen vergeet te genieten.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Hulde, hulde, niets dan hulde aan de KNSB die volkomen terecht Keizer Kjeld naar de 1500 meter heeft gestuurd en niet die zeurpiet KV. Dankzij de keuzeheren een ouderwetse 1-2 voor de Oranjemannen!
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Hoewel ik alles liever heb dan die ene, die otherfool nog met twee hoofdletters aanduidt, vind ik Kjeld ook maar een ventje hoor. Maar echt een hekel heb ik niet aan hem, dus zijn wereldtitel is hem gegund. Maar veel liever zag ik Thomas Krol zijn wereldtitel prolongeren.
Ik erken echter dat Nuis gewoon de grotere is, en dat Krol groot genoeg is om ondanks Nuis ook mooie prijzen te pakken.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Het is leuk te zien dat die schaatsers zelf die massastart steeds serieuzer nemen, want mij lukt het nog niet. Maar eigenlijk vond ik 15 jaar geleden de ploegachtervolging ook niets, en begin ik dat ook gewoon steeds meer te waarderen, zoiets heeft natuurlijk ook tijd en geschiedenis nodig.
Nou ja, Jorrit heeft goud, dat is toch leuk.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Remco Evenepoel reed dit jaar al 2 koersen:
- Ronde van San Juan: Eindwinst.
- Ronde van de Algarve: Na de bergritten is hij leider in het klassement. Morgen volgt een afsluitende tijdrit, wat voor de Europese kampioen geen probleem zou mogen zijn!
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13051 stemmen
En hij wint Algarve ook, net als de laatste tijdrit tegen ... wereldkampioen Dennis. 
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Wel een sterke renner, die Evenepoel. Gaat hij dit jaar ook een grote ronde doen, of is hij (zijn ploegleiding) zo verstandig nog even een jaartje te wachten. Nou ja, zo zegt men altijd, dat je niet te snel aan die grote ronden moet beginnen, maar misschien geldt dat alleen voor mindere renners, en kan Evenepoel het nu al aan.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Dacht dat hij genoemd werd voor de Giro. Maar het zou me verbazen als hij echt voor een klassement zal rijden daar. Beter een beetje spelen en uitproberen.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Gewoon een etappetje pakken zeg maar. Alsof er geen hordes wielrenners zijn die hun carriere geslaagd vinden als ze niks winnen buiten een etappetje in de Giro. 
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Gewoon een etappetje pakken zeg maar. Alsof er geen hordes wielrenners zijn die hun carriere geslaagd vinden als ze niks winnen buiten een etappetje in de Giro.
Hij maakt best wel kans op etappewinst.
- Als je kijkt naar z'n etappeoverwinning deze week, of z'n overwinning in de Classico San Sebastian vorig jaar, dan weet je dat hij gemakkelijk een aankomst op een kleine col aan kan.
- En wat met een tijdrit? Hij is Europees kampioen en klopte vandaag Rohan Dennis en Stefan Kung. Dan kan je ook een tijdrit winnen in een grote ronde.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Ja ik geloof dat als hij aan de Giro meedoet, dat hij zeker een etappe kan winnen. Dat was geen grapje, evenmin als het een grapje was dat massa's profrenners het als bekroning op hun carriere zien om een etappe in een grote ronde te winnen.
Voor Evenepoel zou het een bevestiging zijn, niets meer of minder.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13051 stemmen
Hij doet inderdaad mee aan de Giro. Stond origineel niet op z'n planning, maar heeft zelfs blijkbaar aangedrongen. En terecht zo blijkt, al is het wel te hopen dat hij niet te snel aan het pieken is.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Mooi. Niet te snel opbranden inderdaad, maar ik zie grote renners graag ook niet te lang wachten.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13051 stemmen
Gelukkig zit hij bij QuickStep wel goed. Ze lijken ook niet al té gek te doen met Evenepoel, het is gewoon dat hij boven verwachting presteert.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Gaat dit jaar al gewoon meerdere etappes in de Giro winnen.
Pecore
-
- 927 berichten
- 1705 stemmen
Nibali zei hem al te vrezen voor het klassement. Dit is gewoon een betere Dumoulin.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Mijn vertrouwen in Dumoulin wordt er sowieso niet sterker op. Die man lijkt pech en ziekte aan te trekken. Heel jammer.
Werd Dumoulin maar weer eens gewoon beter.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Gaat dit jaar al gewoon meerdere etappes in de Giro winnen.
Als de Giro doorgaat...
Milaan-San Remo mogelijk afgelast wegens coronavirus
Eerst maar eens afwachten hoe de zaken in Italië zich gaan ontwikkelen. Het gaat best hard daar, de laatste dagen.
Gretz
-
- 98 berichten
- 309 stemmen
Zet dit topic ook maar even in quarantaine de komende weken/maand
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.