menu

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:
Luka Doncic heeft een geweldig seizoen, maar er is nog een tweedejaars flink bezig: Trae Young. Hij speelt ook echt geweldig. Van de eerste-/tweedejaars de laatste 50 jaar waren alleen Abdul-Jabbar, McAdoo en Shaq spelers met meer PPG dan deze twee.

Benieuwd of de Hawks wat kunnen bieden aan Young, want die hebben een belabberde seizoensstart met Young als enige lichtpunt.

Saillant detail na de draft van 2018 was Doncic eigendom van de Hawks en Young van de Mavericks. Door een trade tussen deze twee spelers speelt Doncic bij de Mavericks dus en Young bij de Hawks.

Overigens is Vince Carter sinds 2020 de eerste NBA speler, die 4 decennia gespeeld heeft in de NBA. Sinds 1998 al en nog steeds dunken. Heerlijke speler is en was dit.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=-_q4lFMsAs4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Die dubbel 1 was wel een dingetje hoor.

Gewoon alles is werkelijk ruk aan dat WK. Het afgedankte bijzaaltje, de troosteloze ambiance, het niveau van de spelers, Scholten als commentator, het prijzengeld, en ga maar door.

Ik las dat het prijzengeld voor de winnaar, na al verlaagd te zijn van 100.000 pond naar 50.000 pond, nu nog eens verder verlaagd is naar 23.000 pond.
Het zal toch wel dat de winnaar van dit toernooi maar weinig prijzengeld krijgt, maar wel de grote eer om de laatste BDO-wereldkampioen te zijn.

j0enne schreef:
(quote)
Gewoon alles is werkelijk ruk aan dat WK. Het afgedankte bijzaaltje, de troosteloze ambiance, het niveau van de spelers, Scholten als commentator, het prijzengeld, en ga maar door.

Ik zap toevallig net langs Eurosport, wist niet eens dat zij de rechten hadden aangezien ik BDO niet meer volg. De WK finale is net gestart. Zit die Scholten ook daar commentator te spelen ja. Wat een tv-hoer. Eerst RTL met het BDC WK en daarna lekker bij ''de concurrent'' (groot woord in dit geval) hun WK doen...

De hele sfeer en aankleding voelt wel echt minimalistisch aan ja. Vraag me af welke zichzelf respecterende darter nog voor de BDO speelt...

Finale is toch gewoon prima niveau. Beiden 95 gemiddeld, beetje Van Gerwen - Aspinall niveau in halve finale bij PDC. Maar door de ambiance en omdat BDO spelers over het algemeen stuk saaier en trager zijn lijkt het minder.

Moet gezegd worden dat als ik naar gemiddeldes kijk het veelal matig is, maar naar het einde toe wel vaak 90 gemiddeld dus ook niet super slecht.

Na twee ronden valt te melden:

Firouzja doet goed mee: 1 winst, 1 remise
Carlsen heeft moeite, maar schijnt ziek te zijn: 2 remises
Giri is op dreef: 2 remises
Jorden lekker bezig: 1 winst, 1 verlies

De anderen shinen nog niet.

Welshman Warren (57) oudste wereldkampioen darts ooit na titel bij BDO | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Jaja, is dan BDO, maar toch gewoon klasse hoor, op die leeftijd. Dat had Barney ook wel gekund, maar die kon niet over zijn zelfhaat heenkomen.

Er is ook van alle deelnemers geen eentje waarvan je zegt, die moet meedoen aan de Q school van de PDC. Dat was de afgelopen jaren nog wel anders met Durrant, McGeeney en Hughes of de oude Waites, Adams en Mitchell. Die die laatste drie zijn ook wat weggezakt qua niveau.

Williams, Mitchell en Waites gaan wel de Q school spelen begreep ik. Als die drie het halen, dan zou de BDO nog verder leeglopen. Ben benieuwd of er ook Nederlanders zijn, die het gaan proberen. Volgens mij Veenstra ook, maar goed dat is meer een niveautje Kist.

Zal sowieso wel een druk Q school jaartje worden met de problemen bij de BDO.

Als je bij de BDO nu al de heren en de dames samen zouden voegen en je zou er een PDC sfeer aan toevoegen, dan zou er een dame nog best dat toernooi kunnen winnen.

kos
De Ravens er ook al uit. Wat een bizar NFL jaar.

Kansas City tegen de 49ers lijkt me een mooie superbowl.
Maar zou me niks verbazen als Tennessee dit helemaal tot het einde doortrekt met die beer Derrick Henry. Die is echt fantastisch.

stephan-0115 schreef:
Finale is toch gewoon prima niveau. Beiden 95 gemiddeld, beetje Van Gerwen - Aspinall niveau in halve finale bij PDC. Maar door de ambiance en omdat BDO spelers over het algemeen stuk saaier en trager zijn lijkt het minder.

Moet gezegd worden dat als ik naar gemiddeldes kijk het veelal matig is, maar naar het einde toe wel vaak 90 gemiddeld dus ook niet super slecht.

Ik geloof je meteen. Heb het vijf minuten volgehouden, toen gestopt. Als je eerst het PDC WK bekijkt, dan is dat de Champions League van het darts. Als je dan de BDO finale ziet, dan is dat toch een beetje de 1e divisie op de zondagmiddag. Alles voelt goedkoop en middelmatig. Da's lullig voor die darters, maar ik hecht al zeker 10 jaar geen enkele waarde meer aan de WK winnaar van de BDO. Heb wat dat betreft respect voor Glenn Durant. Die probeert het als WK winnaar tenminste bij PDC. Zijn kwartfinale daar vind ik knapper dan zijn WK titels bij BDO.

[/quote]

Daags na het winnen van de BDO-wereldtitel weet Wayne Warren nog steeds niet hoeveel prijzengeld hij ontvangt voor zijn prestatie.
De 57-jarige Welshman werd de oudste dartswereldkampioen ooit door landgenoot Jim Williams in de finale met 7-4 te verslaan. Het toernooi werd echter gedomineerd door negativiteit, onder meer door onduidelijkheid over het beschikbare prijzengeld.

”Ik weet nog steeds niet hoeveel prijzengeld ik krijg”, vertelt de Welshe darter aan BBC Radio Wales. ”Het is aan mijn managementteam om te onderhandelen over wat ik ga ontvangen.”

”Er is nog ergens een prijzenpot. Ik heb gehoord dat er nog 150.000 pond beschikbaar is, maar je hoort zoveel verschillende verhalen. Natuurlijk doet het pijn. In het verleden kregen winnaars 100.000 pond, dat is een groot bedrag. Nu moet ik meer demonstraties spelen om wat van dat geld terug te verdienen.”[quote]

Top tien hoogste gemiddeldes op BDO WK 2020 - Dartsnieuws.com

Bij het PDC WK zat de top 10 hoogste gemiddelden allemaal boven de 100

Na vier ronden staat So alleen aan kop, met 3 punten.
Vandaag versloeg hij Firouzja, die nu, net als o.a. Jorden van Foreest, volgt op een half punt.
Jorden had vandaag kunnen winnen van WC Magnus Carlsen, die nog steeds niet op dreef is.
Net als Carlsen gaat het ook met Giri moeizaam. Beide hebben vier keer remise gespeeld, en komen daar nog goed mee weg ook.

Morgen een rustdag, donderdag een uitje naar het PSV-stadion, daar zal ik ze in persona komen inspecteren. Laat ze dan maar eens flink hun best doen.

Daags na het winnen van de BDO-wereldtitel weet Wayne Warren nog steeds niet hoeveel prijzengeld hij ontvangt voor zijn prestatie.
De 57-jarige Welshman werd de oudste dartswereldkampioen ooit door landgenoot Jim Williams in de finale met 7-4 te verslaan. Het toernooi werd echter gedomineerd door negativiteit, onder meer door onduidelijkheid over het beschikbare prijzengeld.

”Ik weet nog steeds niet hoeveel prijzengeld ik krijg”, vertelt de Welshe darter aan BBC Radio Wales. ”Het is aan mijn managementteam om te onderhandelen over wat ik ga ontvangen.”

”Er is nog ergens een prijzenpot. Ik heb gehoord dat er nog 150.000 pond beschikbaar is, maar je hoort zoveel verschillende verhalen. Natuurlijk doet het pijn. In het verleden kregen winnaars 100.000 pond, dat is een groot bedrag. Nu moet ik meer demonstraties spelen om wat van dat geld terug te verdienen.”

Je kunt er om lachen, ik kan er ook wel om lachen, maar het is te triest voor woorden hoe er met die mensen wordt om gegaan. Het zijn niet de beste darters van de wereld, maar ze spelen wel een toernooi waar vooraf een prijzenpot aan vast zit, die dus gewoon niet uitgekeerd, of slechts heel mondjesmaat uitgekeerd wordt. Dat is heel rot voor die mensen.

Het is inderdaad te triest voor woorden.

Inmiddels is bekend wat hij ontvangt. 23000 pond. Ter vergelijking Duzza ontving vorig jaar 100000 pond.

Warren gaat ook meedoen met de Q school, die ter gelijke tijd een record aantal deelnemers heeft. 30 van de 40 BDO WK deelnemers gaan een poging wagen. Ook Fitton en O'shea gaan proberen een tourkaart te bemachtigen.

853 deelnemers over beide Q schools waarin 31 tourkaarten zijn te bemachtigen.

Graaf Machine schreef:
Na vier ronden staat So alleen aan kop, met 3 punten.
Vandaag versloeg hij Firouzja, die nu, net als o.a. Jorden van Foreest, volgt op een half punt.
Jorden had vandaag kunnen winnen van WC Magnus Carlsen, die nog steeds niet op dreef is.
Net als Carlsen gaat het ook met Giri moeizaam. Beide hebben vier keer remise gespeeld, en komen daar nog goed mee weg ook.

Morgen een rustdag, donderdag een uitje naar het PSV-stadion, daar zal ik ze in persona komen inspecteren. Laat ze dan maar eens flink hun best doen.

Overigens, maar dat vind ik zelf minder belangrijk, heeft Jorden, door niet te winnen van Carlsen, diezelfde Carlsen het wereldrecord ongeslagen bezorgd.
Carlsen is nu 111 partijen achter elkaar zonder verlies. HIermee heeft hij het record van Sergei Tiviakov (een Nederlandse Rus, of Russische Nederlander) verbroken.

Het echte record, een onafgebroken reeks WINST-partijen tegen wereldtoppers, blijft gewoon staan op 17, gevestigd door Robert James Fischer, a long time ago, in a galaxy far away...

Opmerkelijk moment bij Higgins-Carter als een insect onder de roze bal kruipt. Higgins pot nog een rode, maar verzoekt dan de scheidsrechter het beestje te verwijderen. Bij het wegrollen van de roze overlijdt het beestje, waarop de scheidsrechter in de lach schiet.

Nu na zeven ronden meer dan de helft van het toernooi er op zit, begint zich langzaam wat tekening in de stand te vormen.

Duidelijk is dat de wereldkampioen Carlsen niet in goede doen is, al zeven remises, en niet eens spectaculaire. Wel heeft hij en passant het wereldrecord ongeslagen partijen op zijn naam gebracht. Na vandaag staat dat meen ik op 114 partijen, al telt Carlsen zelf zijn twee potjes in de Norwegian League niet mee, omdat hij daar de tegenstand niet sterk genoeg vond. Anyway: het vorige record stond op 111 partijen.

Ook oud-wereldkampioen Anand is nog niet echt erg op dreef, al speelt hij wel beter dan Carlsen, of in elk geval attractiever. Hij waagt iets meer, maar dat houdt dan ook in dat hij risico’s moet nemen. Hierdoor heeft hij net zoveel puntjes als Carlsen, maar, net als onze eigen topper Anish Giri, niet door 7 keer remise te spelen, maar er een winstpartij en een verliespartij tussendoor te proppen.

Er staan overigens nu 6 spelers op 3,5 punt, de 50-procent score.

Daarboven staan dan de twee wereldtoppers Wesley So en Fabiano Caruana, twee Amerikanen. Zij worden echter vergezeld door de op papier zwaktste deelnemer, onze landgenoot Jorden van Foreest, die een werkelijk schitterend toernooi aan het spelen is. Deze drie spelers staan een vol punt boven de grote middengroep, met 4,5 punt.

Eenzaam bovenaan staat de nog pas 16 jarige Iraniër Alireza Firouzja, die, na vier dagen geleden door de Amerikaan Wesley So verslagen te zijn, vandaag tegen een andere Amerikaan, Jeffery Xiong (ook pas 17 jaar oud) de stand Iran - Amerika weer op 1-1 bracht. Hiermee bracht Firouzja zijn score op 5 punten. Mocht Firouzja dit volhouden, en als 16-jarige dit toernooi gaan winnen, waar enkele absolute wereldtoppers aan meedoen, inclusief de huidige en vorige wereldkampioen, dan is dat één van de grootste prestaties uit de geschiedenis van het moderne schaak.
Dat Firouzja het grootste talent is dat er sinds Carlsen in de schaakarena verschenen rondloopt, is mij al duidelijk.

Overigens nog een leuk feitje: na zeven ronden zijn er 18 partijen in een overwinning geëindigd. Slechts 1 van die 18 overwinningen betrof een winstpartij voor zwart. Die eer kwam vandaag in ronde zeven Jorden van Foreest toe, die met de zwarte stukken Nikita Vitiugov, toch de nummer 20 van de wereld, versloeg.

Zojuist twee en een half uur vrij gemaakt om de partij van Cowboy vs. Conor McGregor te zien. Leuke pre-matches maar de hoofdgevecht was wel mijn mikpunt en had mijn aandacht.

Ik blijf Cowboy respecteren, goede vechter maar duidelijk dat hij McGregor heeft onderschat die vrij snel uit verschillende hoeken wist te komen wat hij niet door had. Wat dacht je van die schouderstoten, dat vond zijn neus echt niet fijn. Terechte winnaar wil ik Conor nog niet noemen maar terug is hij zeker, hij zoekt het wel wat lichter op want jongens zoals Khabib vind hij wel echt lastig (Diaz broertjes zelfde). Dus, mijn zondagochtend even vergooid voor veertig seconden vechten, maar als persoonlijke McGregor fan uiteraard wel erg tevreden met de uitslag. Ook mooi om het onderlinge respect te zijn vanuit beiden vechters, even wennen om McGregor op deze manier te zien, normaal blaat hij veel onzin uit en is het een mooie act wat hij opzet van te voren, dit keer vrij rustig. En met dit soort respect momenten waardeer ik hem als vechter steeds iets meer.

Holm daar in tegen het gevecht daar voor was oersaai, echt jammer dat ze gewonnen heeft.

Hij zoekt ze niet lichter op, hij moet gewoon z'n weg naar boven eerlijk terugvechten. Hierna Justin Gaethje, Tony Ferguson, Masvidal (liefst zo snel mogelijk!!) en hopelijk Diaz tussendoor... Allemaal geduchte tegenstanders. Cowboy is dat in mindere mate ook, al is het een perfecte binnenkomer voor Connor. Befaamde slow starter, terwijl hij zelf juist agressief domineert in de eerste en tweede ronde. Bovendien is Cowboy een vechter met twee gezichten en was dit een duidelijke money fight voor hem, die hij met zijn staat van dienst ook terecht heeft gekregen.

Ah, geen idee dat er hier meer users waren die UFC/mma volgden . Indrukwekkend performance inderdaad van McGregor, al maakt Cowboy het zichzelf steeds ook wel erg moeilijk. Alle respect natuurlijk, maar de beste man is in zijn laatste twee gevechten aardig bruut gefinisht (waarvan 1 een doctor stoppage) en besluit amper drie maanden later weer doodleuk de ring in te gaan tegen McGregor. Als ik hem was zo ik het toch echt wat rustiger aan gaan doen.

Masvidal of Gaethje lijkt me nu de meest logische stap ja, al hoop ik op de eerste.

leatherhead schreef:
Ah, geen idee dat er meer users waren die UFC/mma volgden .

Uiteraard. Ik heb het al wel eens vaker in deze topic gegooid maar jammer genoeg veranderde het daarna al weer snel naar 'Algemeen darttopic' .

Ik heb ook zin in een pot als een McGregor tegen Masvidal. Hopelijk van beiden kanten dat er weer net zoveel respect getoond word zoals vannacht maar goed, een leuke act is nooit verkeerd .

Tjezes, Anand. Pijnlijk. Dit soort dingen. Auw.

Wat ben je stil, waar denk je aan...

Erg....auw...

Chardine Sloof heeft net aangekondigd na dit seizoen te stoppen

Moest even googlen, uiteraard, maar jammer. Zo dik zitten we niet in de biatletes.

Uiteindelijk heeft Firouzja een mooi, maar geen opzienbarend toernooi gespeeld. De belofte voor de toekomst is echter wel ingelost.
Carlsen heeft matig gespeeld, en kan Caruana, de beste schaker die nooit wereldkampioen is geweest, niet meer inhalen. Met nog een ronde te gaan staat Caruana immers 1,5 punt voor.
Jorden van Foreest heeft een goed toernooi weten voort te zetten, en wordt, waarschijnlijk, de beste Nederlander, wat een grote prestatie is in het gezelschap van Giri.
Giri op zijn beurt speelde weer een Giri. Schakers weten dan genoeg.

In de tweede Grootmeestergroep, Grootmeestergroep B. is nog een spannende strijd gaande om de eerste plaats, die recht geeft op deelname aan de Masters, volgend jaar.

In de hoogste amateurgroep speelt mijn clubgenoot Nico Zwirs een hoofdrol. Hij heeft nu 7 punten uit 8 partijen. Dat is heel veel. Maar vandaag, in de laatste ronde, speelt hij tegen de Duitser met de mooie naam Roven Vogel.
Als Nico dit verliest eindigen ze beiden op 7 uit 9, en zal volgens mij Roven de grootste kans maken op winst in het toernooi wegens weerstandspunten.
Spannend. De winnaar mag volgend jaar meedoen in de Grootmeestergroep B.
Ik hoop natuurlijk dat dat mijn clubgenoot is. Dan is dat ook een klein beetje ik.

Eind van de middag weet ik meer.

Spannend vierpaardeneindspel nu. Voor de anderhalve paardenkop hier die geïnteresseerd is: Vogel, Roven vs. Zwirs, Nico | Tata Steel Qualifier 2020 | chess24.com

Gast
geplaatst: vandaag om 01:32 uur

geplaatst: vandaag om 01:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.