• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.914 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 654.924 acteurs
  • 200.319 gebruikers
  • 9.456.570 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Moet zeggen dat van Gerwen het sportief op gepakt heeft.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Dik verdiend. Dit jaar de duidelijk de sterkste.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

Staande ovatie van mij. Zo verdiend na zoveel nederlagen op cruciale momenten. Maar dit maakt het goed voor hem. En die emotie is echt zo oprecht.

Hij heeft MVG constant onder druk gehad, een constant niveau de hele wedstrijd volgehouden (behalve de 3e set dat hij 85 gooide en MVG 125), en dat heeft MVG genekt. Die had ook wel de kansen, maar het was te vaak alles of niets.

Wat hem ook wel deels parten heeft gespeeld is het continue negativisme wat hij uitstraalde. Want tot aan 6-3 was het echt nog niet kansloos voor hem.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Goed voor de sport ook. Zet van gerwen ongetwijfeld op scherp aankomend jaar.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Moet zeggen dat van Gerwen het sportief op gepakt heeft.

Klopt. Van Gerwen kan groots winnen, maar ook groots verliezen. Sportieve man.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

Deze finale maakt het WK trouwens wel weer redelijk goed. Schitterende finale, jammer dat het niet nog 2 a 3 setjes doorging, maar dan had Wright het ook niet gehaald denk ik.

Joy4ever

• 4654 berichten
  • 1876 stemmen

Het is Wright gegund. Prachtig die emoties. En mooi ook die houding van MvG. De beste heeft gewonnen.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Mooie emotie bij Wright. Mooier dan dat afgrijselijke kapsel. Dik verdiend. Zeker met deze finale.

De Premier League deelnemers zijn ook allemaal logische keuzes. Ook weer leuk die keuze voor de challengers. Sherrock en Henderson zijn prima keuzes. Denk dat daar Dobey, Humphries, van de Bergh en de Zwaan sowieso bij komen. Wellicht dan nog Clayton of Lewis. Ik hoop op Beaton.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Heerlijk NFL weekend.

Wild Card Weekend en Divisional Playoffs

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Ah, januari.

Binnenkort begint het Grootste Schaaktoernooi Ter Wereld weer. TATA Chess heet het tegenwoordig.

Ditmaal met in de hoofdgroep het Grootste Schaaktalent sinds Magnus Carlsen: Alireza Firouzja, de nog 16-jarige schaakgod uit Iran.

Als de USA hem nog niet doodgebomd heeft, dan zet ik mijn geld op hem!

Hup Alireza !

Alireza heeft zojuist meegedaan aan het WK rapid- en blitzschaak. Bij het blitz stond hij heel erg gewonnen tegen Carlsen, maar onervarenheid leidde tot een reglementaire nul. Van de meer dan 200 deelnemers werd hij wel gewoon effe 3e.

Verder deed hij mee onder neutrale vlag, omdat hij niet mee mocht doen van Iran, want owee misschien een Israëlier als tegenstander...

Nogmaals Hup Alireza !

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13050 stemmen

Maak het nog wat erger

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Kijkers win ik hier niet, dat weet ik al lang. Ik propageer het Wimbledon van het Schaken alleen omdat ik het zelf zo tof vind.

De lachers neem ik voor lief. Dat doet me niets meer.

Kom, sla nog wat harder.

Hit me on the chin, you can't hurt me.

Alirezja Firouzja

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13050 stemmen

Volgens mij is het weinig gesofisticeerde woordgrapje aan je voorbij gegaan. Heb niks tegen schaken, maar wél m'n bedenkingen bij de naamkeuze.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Onderhond schreef:

Volgens mij is het weinig gesofisticeerde woordgrapje aan je voorbij gegaan. Heb niks tegen schaken, maar wél m'n bedenkingen bij de naamkeuze.

Dat is aan me voorbijgegaan. Na even googlen zie ik dat Tata een baby-iets is? Gaat het daarom?

Ja, dan is het niet gek dat dat niet aan mij besteed is, maar ik snap nou de joligheid een beetje.

Doet er niet toe, en welgemeende dank voor de aandacht !

Hup Firouzja!

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13050 stemmen

Nou nee, vandaar het extra linkje dat ik nog toegevoegd had. Het wordt wel eens gebruikt om borsten aan te duiden.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Onderhond schreef:

Nou nee, vandaar het extra linkje dat ik nog toegevoegd had. Het wordt wel eens gebruikt om borsten aan te duiden.

Goh. Wat hebben die niet-schakers toch een lol. Een tietentoernooi... hahaha.

Ik heb zelf een notatieboekje met de borsten van de vrouw van Hans Böhm als versiering.

Daar doen wij schakers niet zo lollig om, wij weten wat schaken is en wij weten wat vrouwen zijn.

Was de rest van de wereld maar zo ver gevorderd.

Maar verder begrijp ik de lol wel hoor.

Voor de Belgen: Hans Böhm is een voormalig Nederlands topschaker en een voormalig Nederlands toptelevisiemeneer. Hij is momenteel een voormalig Nederlands Bekendheid, en dat zal wel zo blijven.

Voormalig Belg zit er niet in, wat dat betreft moeten jullie het doen met Bart Veltkamp.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Tata Steel is nogal een grote en vrij bekende multinational...

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Ja, was Hoogovens ook, en daarna Corus. Maar nu is het TATA, en nu is het dus niet meer het Hoogovenstoernooi, maar TATASteel Chess. Al weet ik niet hoe je dat precies moet schrijven, en eigenlijk blijft het voor mij gewoon het Hoogovenstoernooi.

Valt er ook weinig te lachen, dat scheelt, en is ook publicitair wel weer jammer.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Maar verder iedereen een goed 2020 gewenst, al is dit niet de juiste topic daarvoor !

Pecore

• 927 berichten
  • 1705 stemmen

Graaf Machine schreef:

Daar doen wij schakers niet zo lollig om, wij weten wat schaken is en wij weten wat vrouwen zijn.

Als ik die koppen zo zie, heb ik wat dat laatste betreft toch sterk mijn bedenkingen.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Pecore schreef:

(quote)

Als ik die koppen zo zie, heb ik wat dat laatste betreft toch sterk mijn bedenkingen.

Geen idee over welke koppen je het hebt. Kun je iets duidelijker zijn?

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

En dan na dat tietentoernooi, lopen we langzaam richting maart, en dan is het weer tijd voor het Kandidatentoernooi.

Ditmaal met Giri, Caruana, Ding, Hoa, Alekseev, Nepomniatschi, Grischuk, en Radjabov.

Klinkt niet eens erg sterk, gaat gemakkelijk een prooi worden voor Caruana of Ding.

Pecore

• 927 berichten
  • 1705 stemmen

Dan wordt het grapje wel heel persoonlijk. Maar de gemiddelde schaker lijkt niet bepaald een casanova. Het is nog net geen darter.

IH88

• 9785 berichten
  • 3195 stemmen

kos schreef:

Heerlijk NFL weekend.

Wild Card Weekend en Divisional Playoffs

De Patriots lijken op hun laatste benen te lopen. En dan heb ik het niet alleen over Tom Brady . Thuis tegen Tennessee moet nog net lukken, maar daarna...

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

De Patriots lijken op hun laatste benen te lopen. En dan heb ik het niet alleen over Tom Brady . Thuis tegen Tennessee moet nog net lukken, maar daarna...

De beste benen zijn de laatste, of geldt dat in honkbal niet?

IH88

• 9785 berichten
  • 3195 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

De beste benen zijn de laatste, of geldt dat in honkbal niet?

American Football, geen honkbal. Maar voor de rest zit je bijna goed .

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

OK, ben geen kenner van de Amerikaanse sporten. Ben al blij dat ik bijna goed zit.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Brady lijkt idd wel klaar. Defense is nog wel in orde bij Patriots maar ze gaan idd niet veel verder dan nog 1 ronde komen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.