- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Hij gooit ook matig, maar zijn tegenstander niet beter. En dus hoeft hij ook nu nog niet alles te geven. Wat goed uit komt, want met dit niveau kan je er inderdaad uitvliegen tegen een echt goede tegenstander. Dat was dan ook mijn punt.
Waarom ga jij er vanuit dat ie niet alles geeft in de halve finale van het wk? Heeft ie nooit eerder gedaan, waarom nu ineens wel?
Hij heeft de vorm niet. Hij heeft vooralsnog het geluk dat ie tegenstanders treft die tegen hem niet in topvorm steken en is ook uit vorm goed genoeg dat te verzilveren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jouw punt is dat er behalve MvG eigenlijk geen echt goede tegenstanders zijn in dit toernooi. Dat MvG zelf ook niet goed gooit komt omdat hij geen goede tegenstand krijgt, maar dat kan ook niet als er geen echt goede tegenstanders zijn. Dus iedereen prutst, maar bij MvG komt dat doordat de anderen prutsen.
Of zoiets.
Hij heeft in zijn WK schema dit jaar nog niet dé top getroffen nee, dus dan gaat hij niet voluit. Dat is gewoon vrij normaal in sport, dat je tegenstander het beste of slechtste in je naar boven haalt.
In principe is van Gerwen veel beter dan alle andere darters, al zijn er een paar waaronder Wright die in zijn buurt kunnen komen als ze een goede dag hebben. En dan is van Gerwen te pakken ja. Niet vanavond, dan had Aspinall heel wat beter moeten scoren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Waarom ga jij er vanuit dat ie niet alles geeft in de halve finale van het wk? Heeft ie nooit eerder gedaan, waarom nu ineens wel?
Hij heeft de vorm niet. Hij heeft vooralsnog het geluk dat ie tegenstanders treft die tegen hem niet in topvorm steken en is goed genoeg dat te verzilveren.
Sorry, ben geen grammofoonplaat. Van Gerwen moet je uitdagen, dat is nog niet gebeurd dit WK.
Je mag het oneens zijn hoor, prima. De uitslagen zeggen alleen steeds wat anders.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Oke, de laatste minuut nu is wel comedy capers. Heel slecht.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Van Gerwen speelt gewoon slecht, dat is duidelijk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Van Gerwen slaat wel steeds toe als het echt moet. 5-3, ondanks matig niveau.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Van Gerwen heeft het ook regelmatig verprutst toen het echt moest. Zijn geluk is dat Aspinall zich aan zijn niveau aanpast.
j0enne
-
- 9617 berichten
- 3837 stemmen
Van Gerwen speelt wel met vuur zeg.
Maar nu met 5-3 moet 't toch gedaan zijn.
Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Van Gerwen heeft het ook regelmatig verprutst toen het echt moest. Zijn geluk is dat Aspinall zich aan zijn niveau aanpast.
Het geluk van de kampioen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kortom, zijn tegenstander is weer niet beter en scherper. En dat heb je nodig om van Gerwen te verslaan in dit lange setsysteem. Op routine pakt hij geregeld een set.
Kan het nog zo'n slechte pot zijn, de stand is ruim.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
De uitslagen zeggen alleen steeds wat anders.
Zuiver gevalletje scorebordjournalistiek.
Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Laat gaan joh... Zinloos.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dan doen we al een jaartje of 10 en een bereikte WK finale van 4 tot nu bijna zeker 5 aan scorebordjournalistiek.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Aspinall zijn (toch wel) gebrek aan ervaring breekt hem op. Jammer. Maar het is nog niet gedaan hoor. Zoals net ook al gezegd: eigen set houden en kijken of je Van Gerwen 1x kan breken en dan kan het 5-5 worden. Net had hij ook wel de mogelijkheden.
Beide heren zijn aan elkaar gewaagd, 1 leg-break maakt het verschil tot nu toe.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Als Wright en MvG hetzelfde niveau in de finale halen als dat ze vandaag haalden, wordt Wright voor het eerst Wereldkampioen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Boem. Gewoon zonder serieuze problemen.
In de finale zal van Gerwen ook vast flink beter gaan spelen, aangezien Wright wel van bijna zijn niveau is.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Op zo'n moment denk je: ik kan beter blackjack gaan spelen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Fijne avond heren

Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Als Wright en MvG hetzelfde niveau in de finale halen als dat ze vandaag haalden, wordt Wright voor het eerst Wereldkampioen.
Als ik peter wright zou zijn dan zou ik het wel weten ja.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Over je foute prognose van die andere partij horen we je niet. Niet alleen de uitslag fout, zelfs de winnaar fout. Je bent een lachertje.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Over je foute prognose van die andere partij horen we je niet. Niet alleen de uitslag fout, zelfs de winnaar fout. Je bent een lachertje.
Haha wat frustreer je je toch heerlijk. Zo slaap ik nog wat fijner.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
tot je dienst. 
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Nou.. God Almighty Michael van Gerwen heeft gewonnen. Zoals verwacht, dat wel, maar om nou te zeggen dat het zonder problemen was. Tot en met 5-3 heeft hij gewoon zeer serieuze problemen gehad met Aspinall, want het had ook 5-3 voor Aspinall kunnen staan. Alleen viel het kwartje de andere kant op. Dat de laatste set het vuur weg is, dat is jammer.
Helaas mag je geen (terechte) kritiek hebben op Van Gerwen in Nederland. Zo heb ik onze Van Gerwen-lover nog niet gehoord op hoe het kan dat Van Gerwen de laatste 3 World Matchplay's en laatste 2 Grand Slam's niet heeft gewonnen terwijl dat een lang format is.. Want hij is toch onverslaanbaar op dit format? Of had hij 5x een offday en zijn tegenstander de dag van z'n leven?
Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Zal je zien dat wright totaal verlamd is van de spanning, en we weer een zaadpartij voorgeschoteld krijgen waarin van gerwen net aan het langste eind trekt. In het interview na afloop pleurt mvg vervolgens zijn beker weg, roept wat doe ik hier eigenlijk, ik had hier van meet af aan al geen zin in, want er is niemand die me uitdaagt. Om vervolgens vervolgens verveeld het podium af te benen. Het zou wat zijn, niet? 
Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Denk trouwens niet dat de van gerwen fanclub ongerust hoeft te zijn. Dit toernooi geloof ik niet langer in een epische pot van mighty mike, maar dat hij beter kan en dat op termijn weer gaat laten zien staat buiten kijf.
Benieuwd wie morgen de titel uit het vuur gaat slepen.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Ik geloof er ook niet in. Het hele WK is al een teleurstelling an sich.
Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Van gerwen heeft het wk 'pas' 3 keer gewonnen. Is er een paar keer uitgevlogen, terwijl hij wel in goede vorm stak. Bijvoorbeeld tegen cross een aantal jaar terug.
Als van gerwen deze titel pakt terwijl ie niet in vorm is middelt eea zich mooi uit. Al zit de tv kijker die een leuke wedstrijd wil zien daar niet op te wachten.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Van Gerwen speelt voor zijn doen waardeloos maar vergeleken bijvoorbeeld met barny laat ie zn hoofd niet zakken! En peter moet volgens mij 20 matchdarts hebben wil hij van van Gerwen winnen
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
20 vind ik nogal weinig voor Wright. 
Uiteindelijk heeft MvG een matig toernooi achter de rug en of dat ligt aan de tegenstanders laten we maar achterwege. Als je niet beter hoeft te gooien dan dit, dan is dat ook prima. Aan de andere kant is het de vraag of hij echter beter kan gooien, als hij onder druk staat. De laatste twee jaar is op meerdere toernooien gebleken, dat hij dat niet altijd kan. Het is helaas niet zoals vorig jaar, dat hij iedere pot 100+ heeft. Alleen tegen Bunting was hij echt sterk.
Als hij het toernooi wint, dan zal hij er niet wakker om liggen. Kampioen is kampioen. Zelfs voor het eerst back to back.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.