• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.901 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 654.917 acteurs
  • 200.315 gebruikers
  • 9.456.371 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

stephan-0115 schreef:

Nou.. God Almighty Michael van Gerwen heeft gewonnen. Zoals verwacht, dat wel, maar om nou te zeggen dat het zonder problemen was. Tot en met 5-3 heeft hij gewoon zeer serieuze problemen gehad met Aspinall, want het had ook 5-3 voor Aspinall kunnen staan. Alleen viel het kwartje de andere kant op. Dat de laatste set het vuur weg is, dat is jammer.

Helaas mag je geen (terechte) kritiek hebben op Van Gerwen in Nederland. Zo heb ik onze Van Gerwen-lover nog niet gehoord op hoe het kan dat Van Gerwen de laatste 3 World Matchplay's en laatste 2 Grand Slam's niet heeft gewonnen terwijl dat een lang format is.. Want hij is toch onverslaanbaar op dit format? Of had hij 5x een offday en zijn tegenstander de dag van z'n leven?

Dat zeg ik. Jouw frustratie richting MvG is groter dan dat ik pro ben.

Je mag best kritiek leveren hoor. Zeggen dat hij gister zwak speelde klopt. Dat zijn WK nog niet briljant is klopt. Maar hij is door helemaal niemand nog in de problemen gebracht, dat is het punt dat ik maak maar dat jullie niet schijnen te willen snappen.

En dan met het excuus komen dat hij ook wel eens een potje verliest, hahahaha. Ja, Messi en Ronaldo winnen ook wel eens een keer een pot niet. Lewis Hamilton wint ook wel eens niet. Michael Jordan verloor ook soms. Wat een flauwekul zeg. Van Gerwen heeft in lange set-formats zo vreselijk veel vaker wel dan niet gewonnen dat je stelling gewoon belachelijk is. Natuurlijk treft hij soms wel eens een gelijke of iemand die die dag gewoon beter is. Zou vreemd zijn van niet. Die sporter is nog nooit geboren.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Als michael van gerwen, zeker in een kwart of halve finale, afhankelijk is van zijn tegenstander om een goed gemiddelde van 105 of op zijn minst 100+ te scoren dan stelt dat hele wk geen reet voor.

Je preekt voor het failliet van het darts zonder dat je het in de gaten hebt.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Ik hoop in ieder geval op de MvG en Wright, die beide rond de 105 gaan scoren en dan krijgen we echt een heerlijke finale te zien.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Splinters schreef:

Als michael van gerwen, zeker in een kwart of halve finale, afhankelijk is van zijn tegenstander om een goed gemiddelde van 105 of op zijn minst 100+ te scoren dan stelt dat hele wk geen reet voor.

Je preekt voor het failliet van het darts zonder dat je het in de gaten hebt.

Begrijpend lezen is niet echt je ding merk ik.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

PRO van Gerwen niet waard! Wat hier niemand is! (?) anti van Gerwen iedereen! Op mij na! Ik zou zeggen al je geld op wright zetten aangezien van Gerwen waardeloos is! Go for it! Just do it! Al je geld ver drievoudigt minimaal! Wat houd men tegen!? Van Gerwen gooit waardeloos! Gewoon doen!

Slotje

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wright-van Gerwen 5-7

Gaat een hele spannende, mooie pot worden waar beiden nu wel hun beste darts gaan spelen van dit toernooi.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat zeg ik. Jouw frustratie richting MvG is groter dan dat ik pro ben.

Je mag best kritiek leveren hoor. Zeggen dat hij gister zwak speelde klopt. Dat zijn WK nog niet briljant is klopt. Maar hij is door helemaal niemand nog in de problemen gebracht, dat is het punt dat ik maak maar dat jullie niet schijnen te willen snappen.

En dan met het excuus komen dat hij ook wel eens een potje verliest, hahahaha. Ja, Messi en Ronaldo winnen ook wel eens een keer een pot niet. Lewis Hamilton wint ook wel eens niet. Michael Jordan verloor ook soms. Wat een flauwekul zeg. Van Gerwen heeft in lange set-formats zo vreselijk veel vaker wel dan niet gewonnen dat je stelling gewoon belachelijk is. Natuurlijk treft hij soms wel eens een gelijke of iemand die die dag gewoon beter is. Zou vreemd zijn van niet. Die sporter is nog nooit geboren.

Je verhaal klopt, maar het essentie van je verhaal is dat je van Gerwen op 2 manieren kan kloppen: in een kort format of als hij een off-day heeft en tegenstander een goede dag. Maar op de laatste 5 toernooien met een écht lang leg-format heeft hij niet thuisgegeven en is hij 5x vroegtijdig uitgeschakeld. Dus het is niet per se een incident. Hoewel hij natuurlijk de beste darter blijft. Daar twijfelt ook niemand over.

Ander iets, losstaand van deze discussie: Van Gerwen zegt dat hij veelal zijn B-game speelt, maar deze 'vormcrisis' is al vrij lang aan de gang. Het lijkt er sterk op dat hij momenteel gewoon niet beter kan en dit zijn A-game is momenteel. Hij blijft dan nog steeds beter dan de rest, maar zo ongenaakbaar goed als 2015/2016 gaan we hem niet meer zien: zeker met de toenemende concurrentie.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

Ik verwacht, op basis van het toernooi, trouwens echt dat Wright gaat winnen. Kwartfinale waanzinnig goed, Price simpel uitgeschakeld met een steady-gemiddelde van 100. Is tegen Malicdem ook al eens door het oog van de naald gekropen dus alle ingrediënten voor de wereldtitel zijn daar.

Echter blijft het manco van Wright het killen van wedstrijden: tegen Price had hij ook weer 7 matchdarts nodig. Van Gerwen straft dit normaliter wel af. Ik gun het hem echt waanzinnig, hij verdient zoveel meer dan 1 gewonnen UK Open. Hij heeft alleen de pech dat hij altijd tegenover Van Gerwen stond die beter was, en als hij niet beter was hij de wedstrijden niet kon killen.

Ik verwacht een 6-7 winst voor Van Gerwen na 6 gemiste matchdarts van Wright, hoewel ik hoop op een 7-5 van Wright. Niemand die hem het misgunt, en hij is dit toernooi de beste, meest stabiele speler geweest. Echter dat telt niet in de finale.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Ik zie 2 opties

1. Wright speelt zijn a game tegen de b game van van gerwen en wordt wereldkampioen

2. Wright bezwijkt onder de druk, speelt zijn b game en van gerwen die een betere b game heeft dan wright wordt wereldkampioen.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Ik verwacht een wisselvallige wedstrijd die naar de 6-6 toe gaat. Wie de laatste set wint is af te wachten, hangt af van wie dan net aan de goede kant of net aan de slechte kant van de wisselvalligheid zit.

Ik hoop dat die groene wint, maar die veelkleurige kan ook op mijn sympathie rekenen.

Kortom: alle ingrediënten voor een fijne finale zijn aanwezig en ik hoef mezelf niet van de zenuwen op te vreten.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Je verhaal klopt, maar het essentie van je verhaal is dat je van Gerwen op 2 manieren kan kloppen: in een kort format of als hij een off-day heeft en tegenstander een goede dag. Maar op de laatste 5 toernooien met een écht lang leg-format heeft hij niet thuisgegeven en is hij 5x vroegtijdig uitgeschakeld. Dus het is niet per se een incident. Hoewel hij natuurlijk de beste darter blijft. Daar twijfelt ook niemand over.

Ander iets, losstaand van deze discussie: Van Gerwen zegt dat hij veelal zijn B-game speelt, maar deze 'vormcrisis' is al vrij lang aan de gang. Het lijkt er sterk op dat hij momenteel gewoon niet beter kan en dit zijn A-game is momenteel. Hij blijft dan nog steeds beter dan de rest, maar zo ongenaakbaar goed als 2015/2016 gaan we hem niet meer zien: zeker met de toenemende concurrentie.

Dat ie momenteel niet beter kan dan zijn b-game is onderhand wel duidelijk. Of ie nooit meer zo goed wordt als ie was dat denk ik niet. Die a-game heeft ie in zich, en zal op termijn ongetwijfeld weer tevoorschijn komen.

Eigenlijk zie je dergelijke fluctuaties bij iedere darter. Bij van gerwen is die dip alleen minder diep en ligt de piek hoger. Ik denk dat dat hetgeen is dat de man tot op heden de beste darter ter wereld maakt.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

€50 op Wright

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Splinters schreef:

[...] dan stelt dat hele wk geen reet voor.

Eindelijk weer een verstandige opmerking in dit topic.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

stephan-0115 schreef:

Ik verwacht een 6-7 winst voor Van Gerwen na 6 gemiste matchdarts van Wright, hoewel ik hoop op een 7-5 van Wright. Niemand die hem het misgunt, en hij is dit toernooi de beste, meest stabiele speler geweest. Echter dat telt niet in de finale.

Onzin. Wright lag begin dit WK er zelfs bijna uit tegen een onbeduidende naam.

Zo goed is Wright dit WK niet geweest.

Daarnaast zeggen de cijfers ook wel het nodige:

Eerste ronde bye bye

Tweede ronde Jelle Klaasen (3-1) Noel Malicdem (3-2)

Derde ronde Ricky Evans (4-0) Seigo Asada (4-2)

Achtste finale Stephen Bunting (4-0) Jeffrey de Zwaan (4-3)

Kwartfinale Darius Labanauskas (5-2) Luke Humphries (5-3)

Halve finale Nathan Aspinall (6-3) Gerwyn Price (6-3)

Links van Gerwen, rechts Wright.

Van Gerwen heeft al zijn potten ruim gewonnen, ook al was het niet altijd heel goed. Maar is ook tegen niemand in de problemen geraakt, laat staan dat uitschakeling heel dichtbij was. Zoals bij Wright. De Zwaan gooide Wright er later ook nog bijna uit.

Het zou werkelijk geen procent onterecht zijn als van Gerwen zijn WK gewoon weer wint.

Wright is wel samen met van Gerwen de beste van dit WK geweest, ik zou het Wright ook niet misgunnen nee. Goede speler, fijne kerel. Maar niet zo goed als van Gerwen kan zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Splinters schreef:

Ik zie 2 opties

1. Wright speelt zijn a game tegen de b game van van gerwen en wordt wereldkampioen

2. Wright bezwijkt onder de druk, speelt zijn b game en van gerwen die een betere b game heeft dan wright wordt wereldkampioen.

3.Van Gerwen haalt gewoon weer het niveau dat hij al jarenlang kan halen en wint gewoon omdat hij beter is.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

3.Van Gerwen haalt gewoon weer het niveau dat hij al jarenlang kan halen en wint gewoon omdat hij beter is.

Beter is of beter was. Wright speelt dit toernooi beter, en het puntenrecord dat Wright onlangs van MvG afpakte zegt ook wel iets over zijn progressie.

ZZ TOP

• 511 berichten
  • 2281 stemmen

Wright heeft dit toernooi toch wel beter gepresteerd dan MvG. Wright heeft ook iets meer tegenstand gehad dit WK dan MvG. Zoals Graaf Machine zegt, Wright is zich het laatste jaar weer aan het terugvinden.

Je kan niet ontkennen dat hij op dit moment in de betere vorm steekt.

Mijn voorspelling is dan ook dat Wright een nipte zege pakt met 7-6.

We zullen het zien. Ik heb er wel ontzettend zin in vanavond. Heerlijk avondje.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Beter is of beter was. Wright speelt dit toernooi beter, en het puntenrecord dat Wright onlangs van MvG afpakte zegt ook wel iets over zijn progressie.

Kijk gewoon na wie in 2019 de meeste belangrijke toernooien heeft gewonnen zou ik zeggen.

Ik zeg overigens nergens dat Wright niet goed is he. Ben een fan van hem. Maar hoe sommigen hier over van Gerwen praten is gewoon idioot.

ZZ TOP

• 511 berichten
  • 2281 stemmen

Zo raar wordt er hier toch niet over MvG gepraat. Je mag toch wel een klein beetje kritisch naar zijn spel kijken van de laatste maanden.

MvG blijft daarentegen gewoon een geweldige darter en de terechte nummer 1. Toch denk ik niet dat hij dit WK gaat winnen.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Kijk gewoon na wie in 2019 de meeste belangrijke toernooien heeft gewonnen zou ik zeggen.

Ik zeg overigens nergens dat Wright niet goed is he. Ben een fan van hem. Maar hoe sommigen hier over van Gerwen praten is gewoon idioot.

Het meeste ja, m.i. niet de belangrijkste. Dat zijn naast het WK de Premier League (MVG), Grand Slam (Price) en de World Matchplay (Cross). Daarna op gepaste afstand de World Grand Prix (wel MVG) en de UK Open (Aspinall).

Dus 2/5 waar anderen er 1 hebben. De rest zijn veelal majors met een invitatiekarakter (World Series Finals, The Masters, Champions League) of minder belang omdat je moet kwalificeren dmv toernooien (EK, Players Championship Finals).

Maar die splitsing in belang van majors is volledig subjectief. En hij wint die, in mijn opzicht minder belangrijke, majors toch gewoon, dus terechte nummer 1.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Al eerder gezegd, kritisch zijn mag. Maar er zit er hier eentje of misschien dat het er meer zijn met zo'n antipathie richting Michael dat hij maar dingen zit te verzinnen of enorm aan te dikken.

Voorlopig is hij wereldkampioen, speelt hij weer een WK finale en heeft hij in tegenstelling tot de rest nog geen pot waar uitschakeling op de loer lag gespeeld. En dat is dan een minder WK van hem.

Hij is in normale doen gewoon huizenhoog beter dan de rest.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Al eerder gezegd, kritisch zijn mag. Maar er zit er hier eentje of misschien dat het er meer zijn met zo'n antipathie richting Michael dat hij maar dingen zit te verzinnen of enorm aan te dikken.

Voorlopig is hij wereldkampioen, speelt hij weer een WK finale en heeft hij in tegenstelling tot de rest nog geen pot waar uitschakeling op de loer lag gespeeld. En dat is dan een minder WK van hem.

Hij is in normale doen gewoon huizenhoog beter dan de rest.

Maar momenteel, en dat duurt al een tijdje, komt hij maar zelden dik boven zijn huidige niveau. Dus dit is momenteel zijn normale doen. T is niet meer de Van Gerwen van 2015, 2016 die alles won met waanzinnig niveau. En nu is er meer concurrentie, dus wordt het vaker afgestraft

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mocht je op mij doelen, dan kan ik je bij deze vertellen dat dat niet zo is. Ik ben niet zo fanatiek als jij maar net chauvinistisch genoeg om als nederlander voor michael van gerwen te zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Maar momenteel, en dat duurt al een tijdje, komt hij maar zelden dik boven zijn huidige niveau. Dus dit is momenteel zijn normale doen. T is niet meer de Van Gerwen van 2015, 2016 die alles won met waanzinnig niveau. En nu is er meer concurrentie, dus wordt het vaker afgestraft

Hoe serieus moet ik dit nu nemen?

Michael van Gerwen - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Die gozer heeft de laatste jaren 3 kwart van alle toernooien die hij speelde zo ongeveer gewonnen.

Daarbij is het ook raar dat je zijn niveau vergelijkt met 1 seizoen. Toen won hij praktisch alles. Nogal bizar om te stellen dat dat een normaal niveau kan zijn. Moet ik weer Messi, Lewis Hamilton en noem ze op erbij halen? Geen sporter houdt zoiets jaar in, jaar uit vol.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Raymond van Barneveld Zilver met kleur - knm.nl

Van Barneveld krijgt een eigen munt als eerbetoon, oplage 180 stuks. Dat worden wel unieke collectors items zeg. Leuk.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hoe serieus moet ik dit nu nemen?

Michael van Gerwen - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Die gozer heeft de laatste jaren 3 kwart van alle toernooien die hij speelde zo ongeveer gewonnen.

Daarbij is het ook raar dat je zijn niveau vergelijkt met 1 seizoen. Toen won hij praktisch alles. Nogal bizar om te stellen dat dat een normaal niveau kan zijn. Moet ik weer Messi, Lewis Hamilton en noem ze op erbij halen? Geen sporter houdt zoiets jaar in, jaar uit vol.

Ik zeg toch ook nergens dat hij met zijn huidige spel minder is dan anderen? Met het huidige spel is hij nog steeds de beste, maar minder ongenaakbaar. Niet meer en niet minder. Dit is zijn huidige niveau, zijn normale niveau: rond de 100 gemiddeld. Maar andere vraag: wat vind jij zn normale niveau ? Omdat je telkens zegt dat hij die niet haalt / hoeft te halen

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Goed nieuws. Mijn vrouw vindt michael van gerwen relaxed opkomen. Dat in tegenstelling tot de halve finale. En zij kan het weten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Ik zeg toch ook nergens dat hij met zijn huidige spel minder is dan anderen? Met het huidige spel is hij nog steeds de beste, maar minder ongenaakbaar. Niet meer en niet minder. Dit is zijn huidige niveau, zijn normale niveau: rond de 100 gemiddeld. Maar andere vraag: wat vind jij zn normale niveau ? Omdat je telkens zegt dat hij die niet haalt / hoeft te halen

Zijn normale niveau is dat hij beter dan de rest is. Hij had 1 of 2 jaar dat hij een wolkenkrabber beter was en nu is hij gewoon nog veel beter, maar soms te pakken ja. Mag het, het niveau in darts ligt tegenwoordig hoger dan ooit. Van Gerwen zal soms ook motivatieproblemen hebben, heeft elk toernooi al tig keer gewonnen. Maar de belangrijkste toernooien wint hij bijna altijd.

Van Gerwen heeft tegenstanders nodig die hem ook kunnen slopen. Dan gooit hij zelf ook beter. Eergevoel enzo.

Maar ben er nu wel klaar mee. Ieder z'n mening. Gelukkig heb ik de cijfers mee.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Wright gelijk toch wel onder druk.

Edit: daar werkt ie zich goed onderuit.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wright 2-0. Tsja, da's wel de eerste die het van Gerwen echt heel moeilijk maakt. Nu moet hij veerkracht gaan tonen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.