• 17.117 nieuwsartikelen
  • 181.832 films
  • 12.551 series
  • 34.702 seizoenen
  • 654.762 acteurs
  • 200.303 gebruikers
  • 9.455.507 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Jammer. Knap gevochten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ah, jammer zeg. Geweldige pot, toch nog. Leek halverwege nergens op. Wright was net wat beter op het einde.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

j0enne schreef:

(afbeelding)

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

Je hebt een flinke dosis zelfvertrouwen dat het neigt naar arrogantie (bv. Van Gerwen, Price en nog wel wat anderen) en je hebt arrogantie zoals Huybrechts. Wat een stuitend interview gister na het verlies tegen Humphries, wat echt geen schande is. Wat liet die zich kennen zeg, niet gezond.

Joy4ever

• 4654 berichten
  • 1876 stemmen

Aspinall

Mooie halve finale tegen MvG. Aspinall staat prima te gooien. Sympathieke gozer ook.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Aspinall was vroeger keeper en had als held van der Sar. Deze heeft ie laatst ontmoet. Heel mooi filmpje was dat.

Overigens komt hij hiermee in de top 10 terecht.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Mooie pot tussen Wright en Humphries. Waanzinnige gemiddelden ook tot aan set 6. Wright heeft op 110 gestaan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Aardige potten met mooie comebacks vanmiddag. Maar wel 2x met de terechte winnaars uiteindelijk.

Van Gerwen-Wright zou mijn gewenste finale zijn.

ZZ TOP

• 511 berichten
  • 2276 stemmen

Wright weet het toch vaak tot het laatste moment spannend te houden.

Het lijkt me ook zeker mooi als Wright tegen Van Gerwen moet in de finale.

Kan dan een mooie pot worden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Kolere, daar ontsnapte van Gerwen net aan een 2-0 achterstand in sets...

Dan toch de 1-1. Maakt bijna een heel andere pot.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Een pleister om de vinger-blessurebehandeling

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Hij is ook helemaal los nu.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Dit is dan ook wat ik al dagen probeer te zeggen. In wedstrijdconcepten als deze met veel sets ben je kansloos tegen van Gerwen, of hij nou slecht start of niet. Hij komt vanzelf wel weer in het ritme.

Kan zo wel eens heel snel 5-1 of 5-2 worden.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Van gerwen is nog steeds wisselvallig. Als dat niet snel betert kan hem dat tegen een betere speler lelijk opbreken.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Dit soort potjes zijn voor mij gewoon veel te spannend. En dan moeten hopelijk de halve en hele finale voor Van Gerwen nog komen. Wordt weer regelmatig naar het plafond staren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Splinters schreef:

Van gerwen is nog steeds wisselvallig. Als dat niet snel betert kan hem dat tegen een betere speler lelijk opbreken.

Van Gerwen is helemaal niet wisselvallig. Hele WK al sterk, zonder tot het gaatje te moeten gaan.

Zijn enige nadeel is onderschatting. Kostte hem vanavond een slecht begin, maar twijfel(de) geen seconde dat hij in de problemen komt.

Halve finale moet ook gewoon te doen zijn. Pas in de finale lijkt hij een tegenstander van hoog niveau te treffen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Van Gerwen die 3 matchdarts mist. Zie je zelden.

En dan mist die kerel ook zijn darts.

En dan alsnog 5-2 en door

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Van gerwen in topvorm had die laatste 240 punten in 6 ipv 16 pijlen uitgegooid.

Zo. Tijd om een film aan te zetten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hij hoeft geen topvorm te halen om redelijk simpel gewoon bij de laatste 4 te staan. Iedere keer dit WK als het moest ging de turbo aan en nam hij afstand.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hij hoeft geen topvorm te halen om redelijk simpel gewoon bij de laatste 4 te staan. Iedere keer dit WK als het moest ging de turbo aan en nam hij afstand.

Welke tegenstand heeft hij dan ook gehad? Klaasen, Evans, Bunting en Labanauskas. Dan faal je ook als topspeler als je daar niet van wint.

Natuurlijk: je moet het nog maar doen, maar het is niet meer dan normaal dat hij zonder enige moeite de halve finale haalt. Maar ik blijf er bij, het kan ook een nadeel zijn tegen een Aspinall die duidelijk de topvorm heeft en wel een paar keer getest is. Hoewel hij natuurlijk veruit de topfavoriet blijft.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Welke tegenstand heeft hij dan ook gehad? Klaasen, Evans, Bunting en Labanauskas. Dan faal je ook als topspeler als je daar niet van wint.

Natuurlijk: je moet het nog maar doen, maar het is niet meer dan normaal dat hij zonder enige moeite de halve finale haalt. Maar ik blijf er bij, het kan ook een nadeel zijn tegen een Aspinall die duidelijk de topvorm heeft en wel een paar keer getest is. Hoewel hij natuurlijk veruit de topfavoriet blijft.

Alsof zijn collega's die we als top zien het niet geregeld lastig hebben gehad. Een groot deel is kunde, een gedeelte is ook soms wat geluk hebben.

Van Gerwen heeft nog niks buitengewoons gedaan dit WK, maar staat wel probleemloos in de halve finale. Gewoon netjes. Morgen nog een keer gas geven en dan 1 januari wel een echte strijd.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2300 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Alsof zijn collega's die we als top zien het niet geregeld lastig hebben gehad. Een groot deel is kunde, een gedeelte is ook soms wat geluk hebben.

Van Gerwen heeft nog niks buitengewoons gedaan dit WK, maar staat wel probleemloos in de halve finale. Gewoon netjes. Morgen nog een keer gas geven en dan 1 januari wel een echte strijd.

Tuurlijk, hij doet het wel maar even zonder een greintje moeite. En dat is klasse en daaraan zie je af dat hij de absolute nummer-1 van de wereld is. Maar hij heeft ook wel geluk gehad met de loting en het feit dat een Wade (enige potentiële tegenstander van naam) er al uit lag. Voor het zelfde geld zit je in een lastiger kwart. Hij treft Evans als laag-geseede speler, terwijl je ook Durrant had kunnen treffen (of 2 jaar terug Cross)

Morgen gaat hij voor 80% zeker winnen, maar denk wel dat het spannend potje kan worden. 6-3, 6-4 ofzo. Een beetje zoals Aspinall er vorig jaar tegen Smith is afgegaan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Aspinall-van Gerwen en Wright-Price dus. Dat wordt smullen morgen.

Of Durrant moet nog zin in een comebackje hebben...vind er nog niet veel aan bij deze pot.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Van Gerwen gaf ook aan dat hij wat ongeconcentreerd was. Vooral bij die 103 uitgooi was dat duidelijk. Het zijn ook saaie tegenstanders met weinig niveau waar je tegen gooit. Dan ga je zelf ook automatisch slordiger spelen.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Weten dat je beter bent dan de rest is een luxe en het is menselijk dat je jezelf daar na verloop van tijd naar gaat gedragen. Tegelijkertijd is het op moment van schrijven een aardige valkuil want echt goed is ie zover ik heb gezien (niet alles) nog niet geweest. Hij zou niet de eerste, noch de laatste topfavoriet zijn die op een dergelijke manier onderuit gaat.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Splinters schreef:

Weten dat je beter bent dan de rest is een luxe en het is menselijk dat je jezelf daar na verloop van tijd naar gaat gedragen. Tegelijkertijd is het op moment van schrijven een aardige valkuil want echt goed is ie zover ik heb gezien (niet alles) nog niet geweest. Hij zou niet de eerste, noch de laatste topfavoriet zijn die op een dergelijke manier onderuit gaat.

Hoe vaak wil je nog horen dat hij nog geen enkele keer dit WK serieus in de problemen is geweest in tegenstelling tot zijn concurrentie?

Hij laat het zover komen als hij wil. Of heb je hem de laatste jaren met de ogen dicht gevolgd?

Mijn prognose:

Peter Wright-Gerwyn Price 5-6

Nathan Aspinall-Michael van Gerwen 3-6

Ben bang dat Wright weer goed begint en dan gaat choken. En Price heeft genoeg niveau dat af te straffen.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Is allemaal niet relevant. Ik stel iets vast, zonder dat daarmee wordt gezegd dat van gerwen het wk darts niet kan winnen.

Mocht van gerwen 'gewoon' het wk winnen dan ben ik van mening dat deze titel weinig glans heeft vanwege zijn gebrek aan scherpte.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Ik gok dat wright en van gerwen vanavond doorgaan.

j0enne

• 9617 berichten
  • 3834 stemmen

Ik hoop op Wright, verwacht echter Price.

ZZ TOP

• 511 berichten
  • 2276 stemmen

Toch wel 2 mooie halve finales dit jaar.

Mijn prognoses ook maar even:

Peter Wright-Gerwyn Price 6-5

Nathan Aspinall-Michael van Gerwen 4-6

Zou toch fijn zijn als Wright Price er even uitkegelt,.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.