- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Ik heb helemaal niets met de arrogante kwal Van Gerwen en hoop dan ook dat ie nog een keer keihard op z'n muil gaat.
Dan moet je niet schrijven dat het voor het toernooi goed zou zijn, maar dat het voor jou goed zou zijn.
In geen enkele sport is het goed als de absoluut beste een toernooi voor de finale verlaat.
Ook voor de eventuele tegenstander die hem verslaat is het het mooist als het in de finale gebeurt. Niets namelijk zo zuur als de nummer één verslaan, en er dan zelf een ronde later alsnog ook uit liggen. Dan heb jij de te kloppen man er uit gewerkt, en een ander gaat met de toernooiwinst aan de haal.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Dan moet je niet schrijven dat het voor het toernooi goed zou zijn, maar dat het voor jou goed zou zijn.
In geen enkele sport is het goed als de absoluut beste een toernooi voor de finale verlaat. Ook voor de eventuele tegenstander die hem verslaat is het het mooist als het in de finale gebeurd. Niets namelijk zo zuur als de nummer één verslaan, en er dan zelf een ronde later alsnog ook uit liggen.
Het is juist leuk voor het toernooi. Een sensatie, een open kwartfinale + halve finale i.p.v. potentiële walk-over. Ik zie liever een 4-3 met 2x 95 gemiddeld dan een 4-0 met 100 vs 90 gemiddeld hoor. Ik denk de meesten wel, maar ik kan niet voor een ander spreken.
Vroeger waren de toernooien toch ook leuker/beter als Phil Taylor verslagen werd?
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Vroeger waren de toernooien toch ook leuker/beter als Phil Taylor verslagen werd?
Als Phil in de finale verslagen werd vond ik het leuk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Op zich is het altijd lachen als de gedoodverfde favoriet faalt en een underdog juist ver komt, maar vind het raar om je eigen landgenoot een verlies toe te wensen. Ik verheug me veel meer op een WK finale als van Gerwen erin staat.
Van Gerwen is niet erg bescheiden nee, maar ik vind hem meestal niet denigrerend over tegenstanders. Misschien zit je de vete met Jelle Klaasen nog dwars? Geef van Gerwen groot gelijk dat hij toen de beerput open trok over hun verleden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik genoot er altijd van als Phil uit het WK vloog. Vervelende kerel was dat. Van Barneveld lukte het een paar jaar terug ook nog bij Phil. Was een epische wedstrijd.
ZZ TOP
-
- 511 berichten
- 2273 stemmen
Whitlock pakt toch nog even de 2de set. Lekker man!
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Op zich is het altijd lachen als de gedoodverfde favoriet faalt en een underdog juist ver komt, maar vind het raar om je eigen landgenoot een verlies toe te wensen. Ik verheug me veel meer op een WK finale als van Gerwen erin staat.
Van Gerwen is niet erg bescheiden nee, maar ik vind hem meestal niet denigrerend over tegenstanders. Misschien zit je de vete met Jelle Klaasen nog dwars? Geef van Gerwen groot gelijk dat hij toen de beerput open trok over hun verleden.
Ik vind het nog steeds niet netjes, nee, maar daarvoor had ik al bitter weinig met Van Gerwen. Geef mij maar een Jeffrey de Zwaan. Alhoewel het wel jammer is dat Chisnall eruit is, altijd fijne speler om naar te kijken. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Goedzo, Whitlock. 4-1 en door. Mooi persoon ook volgens mij.
Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Misschien zit je de vete met Jelle Klaasen nog dwars? Geef van Gerwen groot gelijk dat hij toen de beerput open trok over hun verleden.
Van gerwen is tegelzetter en professioneel darter. Van gerwen is geen advocaat, officier van justitie, rechter, of psychiater.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Gurney, leuke opkomst. Doet leuk mee met het publiek op zijn Sweet Caroline. Lijkt me een sympathieke kerel.
Joy4ever
-
- 4654 berichten
- 1876 stemmen
Durrant 
En nu het lekkere toetje van deze middag.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hup Sherrock!
Hahaha, die Dobey komt gewoon op met 2 Unlimited 
Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Die darters zijn gewoon bang voor meisjes. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22591 berichten
- 5241 stemmen
Stuk discussie met persoonlijke aanvallen verwijderd.
j0enne
-
- 9617 berichten
- 3834 stemmen
Absurd die Sherrock, weer bijna 70% op de dubbels.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Waanzinnig hoe Sherrock gooit, 90 zegt niet veel omdat ze redelijk wat legs gewoon niet thuisgeeft maar de juiste dingen op de juiste momenten doet. Toch gaat Dobey dit wel winnen denk ik, met een finishpercentage van 15% 100 gemiddeld gooien is waanzinnig goed. En hij kan niet de hele tijd blijven missen
Splinters
-
- 2634 berichten
- 1392 stemmen
Sprookje sherrock komt zo te zien rap ten einde.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Ze finisht niet direct meer in 1 pijl, waardoor ze zolang in de wedstrijd bleef, Dobey begint beter te finishen: dus logisch gevolg dat het gedaan is.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Helaas, maar terecht. Ze heeft het goed gedaan dit WK.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2300 stemmen
Zo, Gerwyn. Wat een masterclass. Zit in gunstig kant van het schema, en hoewel de potentiële tegenstanders ook in vorm zijn (belooft veel vuurwerk) zie ik op weg naar de finale niemand hem verslaan. Mooi om te zien dat hij zich herpakt heeft, genot om naar te kijken. Zit namelijk pit en emotie in, zie je niet heel veel meer.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Durrant heeft gewoon een uitstekend debuutjaar achter de rug zeg. Mooie kraker ook weer tegen Dobey dadelijk. Die twee hebben kans zat in de ronde daarop tegen Price.
Hopen dat Aspinall zijn goede vorm heeft vandaag en er een goede kraker van kan maken.
Joy4ever
-
- 4654 berichten
- 1876 stemmen
Aspinall 
Het leek wel alsof Anderson op het laatst niet echt zijn best meer deed.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Van Gerwen met een makkie. Ofja, hij was zelf weer imponerend las ik. Heb het helaas gemist.
Wel jammer dat Anderson eruit ligt. Niet goed voor een WK als alle grote namen sneuvelen.
Van Gerwen lijkt de komende ronde ook nog wel makkelijk door te moeten kunnen komen. Dan krijgt hij pas in de halve finale misschien serieuze tegenstand.
IH88
-
- 9784 berichten
- 3195 stemmen
Ik zie Price als zijn grootste uitdager. Dat was voor het toernooi begon al zo (Cross en Anderson heel misschien), maar nu helemaal. De grootste tegenstander van Van Gerwen is Van Gerwen zelf. Durrant, Aspinall, de Belgen, De Zwaan, Dobey etc. Aardige tegenstanders, maar alleen als Van Gerwen een slechte dag heeft kunnen ze winnen. En dan nog is het heel close.
Price is de enige die van Gerwen ook op een goede dag kan verslaan.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Als Price Van Gerwen ook op een goede dag (van Van Gerwen) kan verslaan, is de grootste tegenstander van Van Gerwen niet Van Gerwen zelf, maar Price.
Van Gerwen heeft dan immers geen slechte dag nodig om te kunnen verliezen van Price.
IH88
-
- 9784 berichten
- 3195 stemmen
Als Price Van Gerwen ook op een goede dag (van Van Gerwen) kan verslaan, is de grootste tegenstander van Van Gerwen niet Van Gerwen zelf, maar Price.
Van Gerwen heeft dan immers geen slechte dag nodig om te kunnen verliezen van Price.
Je hebt helemaal gelijk Graaf Machine. Hoewel Price dan zelf ook wel echt top moet zijn. Met goede dag bedoel ik ook een "gewoon goede dag" hé. Als Van Gerwen top is dan kan Price er ook niet tegenop.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als van Gerwen zijn normale niveau haalt, dan doet ook een goede Price hem weinig kwaad. Zeker later in het WK met flink meer sets dan de 3 of 4 van de afgelopen rondes. De kans dat van Gerwen in zo'n lang format faalt is minimaal. Ik denk dat Jelle Klaasen er nog het dichtste bij was, met de 3 sets uit de eerste speelronde. Toen zwijnde van Gerwen niet, maar had hij het wel minstens moeilijk.
Ik mis alleen een beetje een extra gigant die hem elk toernooi uit weet te dagen, zoals Taylor nog een aantal jaar bij van Gerwen deed. Of voorheen van Barneveld of Anderson. Ik had meer van Rob Cross verwacht na zijn wereldtitel 2 jaar terug. Een dominatie a la van Gerwen is niet al te boeiend voor kijkers. Al vind ik het wel fijn dat hij Nederlander is, maakt het een stuk makkelijker te accepteren.
IH88
-
- 9784 berichten
- 3195 stemmen
Als van Gerwen zijn normale niveau haalt, dan doet ook een goede Price hem weinig kwaad. Zeker later in het WK met flink meer sets dan de 3 of 4 van de afgelopen rondes. De kans dat van Gerwen in zo'n lang format faalt is minimaal. Ik denk dat Jelle Klaasen er nog het dichtste bij was, met de 3 sets uit de eerste speelronde. Toen zwijnde van Gerwen niet, maar had hij het wel minstens moeilijk.
Ik mis alleen een beetje een extra gigant die hem elk toernooi uit weet te dagen, zoals Taylor nog een aantal jaar bij van Gerwen deed. Of voorheen van Barneveld of Anderson. Ik had meer van Rob Cross verwacht na zijn wereldtitel 2 jaar terug. Een dominatie a la van Gerwen is niet al te boeiend voor kijkers. Al vind ik het wel fijn dat hij Nederlander is, maakt het een stuk makkelijker te accepteren.
Je hebt gelijk Ajax, maar Van Gerwen heeft er nogal een handje van om laconiek met zijn dubbels om te springen. Zeker als er weinig uitdaging is. Dat moet je tegen Price (en vroeger tegen Anderson) niet doen. Zo'n lang format is ook op het lijf geschreven van Price, de fitste speler op de hele toer.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
We vergeten trouwens wel Peter Wright. Die bezit wel de ervaring en het niveau om het iedereen lastig te maken. Alleen faalt Peter vaak in wedstrijden waarin het echt moet op bepaalde momenten.
Zal nooit de Premier League finale vergeten. Had hij 6 matchdarts om de finale te winnen achter elkaar en alles mis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.