menu

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:
1x zou best kunnen, maar net als vrijwel elke speler in het vrouwentennis is ze niet consistent genoeg om echt de wereldtop te vormen.

Graaf Machine schreef:
Dan zijn er nog TennisKenners die denken dat Bertens ooit een GS wint.

In dit veld van vrouwen wel, vooral, zoals eRCee al zegt, niemand consistent is. Eén keer een goed moment en je wint. Bovendien zijn de Slams, op allicht een hogere druk na, niets anders dan de Masters die ze al wel meer dan eens heeft gewonnen. Bij de mannen met de best of 5 in Grands Slams en 3 superieure tennissers is dat wel anders.

Tadej Pogacar is de naam. Wat een renner. En nog steeds maar 20.. Had de zoon van Valverde kunnen zijn. Bizar.

mjk87 schreef:
(quote)

In dit veld van vrouwen wel, vooral, zoals eRCee al zegt, niemand consistent is. Eén keer een goed moment en je wint. Bovendien zijn de Slams, op allicht een hogere druk na, niets anders dan de Masters die ze al wel meer dan eens heeft gewonnen. Bij de mannen met de best of 5 in Grands Slams en 3 superieure tennissers is dat wel anders.

Als ik het goed heb zijn de Masters 5 of 6 ronden. Slams zijn zeven, dus je moet ook over een betere conditie beschikken om echt zeven partijen lang top te kunnen zijn. Consistenter ook. Dat mis ik bij Bertens wel. En Bertens kan echt totaal niet tegen de extra druk.

IH88 schreef:
(quote)

Als ik het goed heb zijn de Masters 5 of 6 ronden. Slams zijn zeven, dus je moet ook over een betere conditie beschikken om echt zeven partijen lang top te kunnen zijn. Consistenter ook. Dat mis ik bij Bertens wel. En Bertens kan echt totaal niet tegen de extra druk.

Madrid 6, Cincinatti 5 (die 2 heeft ze gewonnen). Maar aan zoveel wedstrijden komt ze bij de Slams niet eens, vaak 2 of 3 maar.

Of het ligt eraan dat Sluiter niet de baan op mag bij de Slams, en dat meen ik zonder cynische ondertoon.

IH88 schreef:
(quote)

Ik denk dat het fitter moet zijn wegens 1 of 2 extra rondes niet het punt is bij Bertens. Ze haalt niet eens de kwartfinale of halve finale, maar slechts de 2e of de 3e ronde. Mentaal is ze gewoon heel zwak. Is niet erg, want op de Grand Slam's na kan dat gecompenseerd worden met het feit dat Sluiter op de baan mag en die haar kan coachen. Zie daar een coach die het verschil kan maken.

Nu blijft ze in het negatieve hangen na een verloren set en kan ze dat mentaal niet omdraaien, terwijl Sluiter dat wel lukt met mental coaching. Misschien een idee voor haar om daar eens mee aan de slag te gaan: tennissen kan ze wel.

mjk87 schreef:
(quote)

Madrid 6, Cincinatti 5 (die 2 heeft ze gewonnen). Maar aan zoveel wedstrijden komt ze bij de Slams niet eens, vaak 2 of 3 maar.

Of het ligt eraan dat Sluiter niet de baan op mag bij de Slams, en dat meen ik zonder cynische ondertoon.

Mee eens. Sluiter weet altijd wel de goede snaar bij haar te raken. Maar het zou eigenlijk niet mogen dat je als topsporter zo afhankelijk bent van je coach. Mentale begeleiding heeft ze wel gehad stephan-0115, maar het heeft duidelijk niet echt geholpen. Toch zie ik haar nog wel een keer ver komen op Roland Garros, want gravel is toch wel haar beste ondergrond (en buiten Halep is er een stuk minder concurrentie).

Tadej Pogacar gaat door een goede tijdrit gewoon richting het podium van de Vuelta. Tuurlijk, de ronde is nog lang, maar wie had verwacht dat hij 1 van de 5 was na 10 etappes die kans maakt op eindwinst. En met al een etappe op zak. Waanzinnig.

Tadej Pogacar stoot door en wint op Los Machucos. Wat een dominantie van hem en Roglic..

Federer gaat eraan

Dat denk ik ook ja. Het mooiste zou zijn als deze giganten alle drie op precies 20 uitkomen, maar ik zie Nadal nog zeker tweemaal Roland Garros winnen. En van Djokovic is de vraag in hoeverre de blessure ernstig is en in hoeverre hij kan terugkomen.

Federer heeft op die andere twee wel een groot nadeel dat hij wel jongere concurrentie had. Nadal en Djoko hebben elkaar als concurrentie, maar Federer heeft hen beiden (en die zijn jonger) en wat daarachter komt is pakken minder. Dus die lopen na hun 30e behoorlijk in op het aantal van Federer, die als jongste op 15 Grand Slams zat. Nadal zat net wat eerder op 10 en begon sowieso op jongere leeftijd te winnen, Djokovic liep pas later echt in. Die had er 10 op de leeftijd dat Federer er al 15 had.

Hier een prachtig overzichtje met titels per leeftijd: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Grand_Slam_singles_champions_in_Open_Era_with_age_of_first_title#Men_2
Borg was dus nog sneller, maar stopte op jonge leeftijd.

Tadej Pogacar. 20 jaar oud, neo-prof wint na een magistrale solo van 40 kilometer op het Plataforma de Gredos, na eerder de koninginnenrit in Andorra - Cortals d'Encamp en de rit naar Los Machucos (het grootste onding van de Vuelta) te hebben gewonnen. Na 3 weken geen spatje verval, op een klein dipje afgelopen donderdag na.

Superlatieven komen te kort. 20-jarige debutant in een grote ronde, 3 schitterende etappes, de witte trui en de 3e plek..

Ik denk dat we de komende jaren een tweestrijd gaan krijgen: Evenepoel vs Pogacar.

stephan-0115 schreef:
Tadej Pogacar. 20 jaar oud, neo-prof wint na een magistrale solo van 40 kilometer op het Plataforma de Gredos, na eerder de koninginnenrit in Andorra - Cortals d'Encamp en de rit naar Los Machucos (het grootste onding van de Vuelta) te hebben gewonnen. Na 3 weken geen spatje verval, op een klein dipje afgelopen donderdag na.

Superlatieven komen te kort. 20-jarige debutant in een grote ronde, 3 schitterende etappes, de witte trui en de 3e plek..

Ik denk dat we de komende jaren een tweestrijd gaan krijgen: Evenepoel vs Pogacar.

Opvallend hoe weinig enthousiasme hier voor de vuelta. Ook ik merkte dat ik een beetje wielermoe was na Giro en Tour. Ook het ontbreken van de grote namen zal wel meegespeeld hebben. José De Cauwer denkt dat dit weleens de enige grote ronde overwinning gaat zijn voor Roglic.

Spanje wereldkampioen basketbal voor een 2de keer.

En een comeback van Kim Clijsters in het tennis!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:13 uur

geplaatst: vandaag om 20:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.