• 17.070 nieuwsartikelen
  • 181.734 films
  • 12.538 series
  • 34.680 seizoenen
  • 654.655 acteurs
  • 200.281 gebruikers
  • 9.454.018 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

1x zou best kunnen, maar net als vrijwel elke speler in het vrouwentennis is ze niet consistent genoeg om echt de wereldtop te vormen.

mjk87 (moderator films)

• 14795 berichten
  • 4643 stemmen

Graaf Machine schreef:

Dan zijn er nog TennisKenners die denken dat Bertens ooit een GS wint.

In dit veld van vrouwen wel, vooral, zoals eRCee al zegt, niemand consistent is. Eén keer een goed moment en je wint. Bovendien zijn de Slams, op allicht een hogere druk na, niets anders dan de Masters die ze al wel meer dan eens heeft gewonnen. Bij de mannen met de best of 5 in Grands Slams en 3 superieure tennissers is dat wel anders.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Tadej Pogacar is de naam. Wat een renner. En nog steeds maar 20.. Had de zoon van Valverde kunnen zijn. Bizar.

IH88

• 9784 berichten
  • 3195 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

In dit veld van vrouwen wel, vooral, zoals eRCee al zegt, niemand consistent is. Eén keer een goed moment en je wint. Bovendien zijn de Slams, op allicht een hogere druk na, niets anders dan de Masters die ze al wel meer dan eens heeft gewonnen. Bij de mannen met de best of 5 in Grands Slams en 3 superieure tennissers is dat wel anders.

Als ik het goed heb zijn de Masters 5 of 6 ronden. Slams zijn zeven, dus je moet ook over een betere conditie beschikken om echt zeven partijen lang top te kunnen zijn. Consistenter ook. Dat mis ik bij Bertens wel. En Bertens kan echt totaal niet tegen de extra druk.

mjk87 (moderator films)

• 14795 berichten
  • 4643 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Als ik het goed heb zijn de Masters 5 of 6 ronden. Slams zijn zeven, dus je moet ook over een betere conditie beschikken om echt zeven partijen lang top te kunnen zijn. Consistenter ook. Dat mis ik bij Bertens wel. En Bertens kan echt totaal niet tegen de extra druk.

Madrid 6, Cincinatti 5 (die 2 heeft ze gewonnen). Maar aan zoveel wedstrijden komt ze bij de Slams niet eens, vaak 2 of 3 maar.

Of het ligt eraan dat Sluiter niet de baan op mag bij de Slams, en dat meen ik zonder cynische ondertoon.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ik denk dat het fitter moet zijn wegens 1 of 2 extra rondes niet het punt is bij Bertens. Ze haalt niet eens de kwartfinale of halve finale, maar slechts de 2e of de 3e ronde. Mentaal is ze gewoon heel zwak. Is niet erg, want op de Grand Slam's na kan dat gecompenseerd worden met het feit dat Sluiter op de baan mag en die haar kan coachen. Zie daar een coach die het verschil kan maken.

Nu blijft ze in het negatieve hangen na een verloren set en kan ze dat mentaal niet omdraaien, terwijl Sluiter dat wel lukt met mental coaching. Misschien een idee voor haar om daar eens mee aan de slag te gaan: tennissen kan ze wel.

IH88

• 9784 berichten
  • 3195 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Madrid 6, Cincinatti 5 (die 2 heeft ze gewonnen). Maar aan zoveel wedstrijden komt ze bij de Slams niet eens, vaak 2 of 3 maar.

Of het ligt eraan dat Sluiter niet de baan op mag bij de Slams, en dat meen ik zonder cynische ondertoon.

Mee eens. Sluiter weet altijd wel de goede snaar bij haar te raken. Maar het zou eigenlijk niet mogen dat je als topsporter zo afhankelijk bent van je coach. Mentale begeleiding heeft ze wel gehad stephan-0115, maar het heeft duidelijk niet echt geholpen. Toch zie ik haar nog wel een keer ver komen op Roland Garros, want gravel is toch wel haar beste ondergrond (en buiten Halep is er een stuk minder concurrentie).

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Tadej Pogacar gaat door een goede tijdrit gewoon richting het podium van de Vuelta. Tuurlijk, de ronde is nog lang, maar wie had verwacht dat hij 1 van de 5 was na 10 etappes die kans maakt op eindwinst. En met al een etappe op zak. Waanzinnig.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Tadej Pogacar stoot door en wint op Los Machucos. Wat een dominantie van hem en Roglic..

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

20 19 16

Joy4ever

• 4654 berichten
  • 1876 stemmen

Federer gaat eraan

mjk87 (moderator films)

• 14795 berichten
  • 4643 stemmen

Dat denk ik ook ja. Het mooiste zou zijn als deze giganten alle drie op precies 20 uitkomen, maar ik zie Nadal nog zeker tweemaal Roland Garros winnen. En van Djokovic is de vraag in hoeverre de blessure ernstig is en in hoeverre hij kan terugkomen.

Federer heeft op die andere twee wel een groot nadeel dat hij wel jongere concurrentie had. Nadal en Djoko hebben elkaar als concurrentie, maar Federer heeft hen beiden (en die zijn jonger) en wat daarachter komt is pakken minder. Dus die lopen na hun 30e behoorlijk in op het aantal van Federer, die als jongste op 15 Grand Slams zat. Nadal zat net wat eerder op 10 en begon sowieso op jongere leeftijd te winnen, Djokovic liep pas later echt in. Die had er 10 op de leeftijd dat Federer er al 15 had.

Hier een prachtig overzichtje met titels per leeftijd: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Grand_Slam_singles_champions_in_Open_Era_with_age_of_first_title#Men_2

Borg was dus nog sneller, maar stopte op jonge leeftijd.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Tadej Pogacar. 20 jaar oud, neo-prof wint na een magistrale solo van 40 kilometer op het Plataforma de Gredos, na eerder de koninginnenrit in Andorra - Cortals d'Encamp en de rit naar Los Machucos (het grootste onding van de Vuelta) te hebben gewonnen. Na 3 weken geen spatje verval, op een klein dipje afgelopen donderdag na.

Superlatieven komen te kort. 20-jarige debutant in een grote ronde, 3 schitterende etappes, de witte trui en de 3e plek..

Ik denk dat we de komende jaren een tweestrijd gaan krijgen: Evenepoel vs Pogacar.

alexspyforever

• 21565 berichten
  • 2328 stemmen

stephan-0115 schreef:

Tadej Pogacar. 20 jaar oud, neo-prof wint na een magistrale solo van 40 kilometer op het Plataforma de Gredos, na eerder de koninginnenrit in Andorra - Cortals d'Encamp en de rit naar Los Machucos (het grootste onding van de Vuelta) te hebben gewonnen. Na 3 weken geen spatje verval, op een klein dipje afgelopen donderdag na.

Superlatieven komen te kort. 20-jarige debutant in een grote ronde, 3 schitterende etappes, de witte trui en de 3e plek..

Ik denk dat we de komende jaren een tweestrijd gaan krijgen: Evenepoel vs Pogacar.

Opvallend hoe weinig enthousiasme hier voor de vuelta. Ook ik merkte dat ik een beetje wielermoe was na Giro en Tour. Ook het ontbreken van de grote namen zal wel meegespeeld hebben. José De Cauwer denkt dat dit weleens de enige grote ronde overwinning gaat zijn voor Roglic.

Spanje wereldkampioen basketbal voor een 2de keer.

En een comeback van Kim Clijsters in het tennis!

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

De tocht van Haase via de challengers levert bar weinig op. Zowel in Banja Luka, als in Sibiu de eerste ronde eruit. Komende twee weken Florence en Barcelona. Gelukkig heeft hij in de resterende atp/masters toernooien vrijwel geen punten te verdedigen.

Maar ja achtereenvolgens van de nummer 279 en 259 verliezen is niet echt iets waar je met een goed gevoel op terug kan kijken.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

ik heb de afgelopen week de wedstrijden van het Nederlands mannenvolleybalteam gezien op het Europees kampioenschap. Vorig jaar 8e op het wereldkampioenschap. Nu verloren de mannen van de nummer 4 en uiterst teleurstellend van de nummers 27 en 30 van de wereld en zijn al uitgeschakeld. Vorig jaar is de trainer aan de kant gezet en is een zekere Italiaan, Piazza, aangetrokken. Meer een pizza. Het spel van het team was doorzichtig en vooral opslag en verdediging waren ver onder de maat. Ook mentaal kwamen de mannen zwak over. Een soort Haase in het kwadraat. Hartstikke jammer omdat vorig jaar de weg omhoog eindelijk leek te zijn ingeslagen.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Evenepoel zilver op het WK tijdrijden. En dat op 19-jarige leeftijd!

1 Rohan Dennis Australië

2 Remco Evenepoel België +1:08.93

3 Filippo Ganna Italië +1:55.00

Opvallend dat hij op het laatste - en lastigste - stuk slechts 3 seconden verloor op Dennis.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Weinig reuring om de terechte/onterechte DQF van Nils Eekhoff. Ik persoonlijk vind het veel te zwaar en ook niet slim: je moet immers nu altijd strak er op zijn, iets wat slechts een illusie is. Anderzijds, hij kan wel terugkomen en een ander die niet ging stayeren niet. Dus zonder zou hij nooit wereldkampioen zijn geworden.

Zeer lastig en vind het persoonlijk veel te zwaar omdat er nog ca. 125 km te rijden was en het na een val was. Hoe dan ook, hartverscheurend.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

stephan-0115 schreef:

Weinig reuring om de terechte/onterechte DQF van Nils Eekhoff. Ik persoonlijk vind het veel te zwaar en ook niet slim: je moet immers nu altijd strak er op zijn, iets wat slechts een illusie is. Anderzijds, hij kan wel terugkomen en een ander die niet ging stayeren niet. Dus zonder zou hij nooit wereldkampioen zijn geworden.

Zeer lastig en vind het persoonlijk veel te zwaar omdat er nog ca. 125 km te rijden was en het na een val was. Hoe dan ook, hartverscheurend.

Zat er een Italiaan in de jury? Behalve doping is corruptie 't wielrennen niet vreemd.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

gauke schreef:

(quote)

Zat er een Italiaan in de jury? Behalve doping is corruptie 't wielrennen niet vreemd.

Geen idee of er een Italiaan in de jury zit, maar er zitten volgens mij 8 of 10 man in de jury. Stel er zit een Italiaan in, dan mag dat nog geen excuus zijn. Want ik denk dat de jury unaniem moet zijn en er niet slechts 1 v/d 8 bepaalt. Hoewel ik het er mee eens ben dat corruptie 't wielrennen niet vreemd is

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

stephan-0115 schreef:

Anderzijds, hij kan wel terugkomen en een ander die niet ging stayeren niet. Dus zonder zou hij nooit wereldkampioen zijn geworden.

Er zijn allerlei ongeschreven regels in het wielrennen, en één daarvan is dat je na een val achter de auto kan terugkomen als de koers niet ontbrandt is. Dus niet na lossen en ook niet in de finale. Als men het niet in beeld had gehouden dan was er niks aan de hand. Daarnaast blijft het een schande dat zoiets besloten kan worden nadat er nog 125 km koers verreden is. Als je echt wil voorkomen dat mensen achter de auto stayeren dan moet je als jury ervoor zorgen dat je het kan monitoren en ingrijpen op het moment dat het gebeurt, en niet dat het afhangt van of er een tv-camera bij is, of er wel/niet een klacht wordt ingediend enz.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Wel extreem stayeren heur...

Annemiek maakt alles weer goed

Justus18

• 742 berichten
  • 84 stemmen

Wat een indrukwekkende solo was dat vanmiddag.

Ondertussen heb ik de beelden van gisteren teruggekeken. Die DQF van Nils is volgens mij terecht. Het is wel wenselijk dat dit al tijdens de koers besloten zou zijn.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Justus18 schreef:

Wat een indrukwekkende solo was dat vanmiddag.

Ondertussen heb ik de beelden van gisteren teruggekeken. Die DQF van Nils is volgens mij terecht. Het is wel wenselijk dat dit al tijdens de koers besloten zou zijn.

Dat is het hem ook. Werd hij 4e, had niemand geklaagd. Was het tijdens de koers besloten, had niemand geklaagd. T is dat hij podium rijdt. Vandaar de ophef.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Hoera !!

Goud voor Sifan Hassan, de grootste Nederlandse atlete sinds FBK !!

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

3 wereldkampioenen vandaag! Buiten SifanHassan en Annemiek van Vleuten, ook Kiran Badloe in het windsurfen, met Dorian vanRijsselberghe op de tweede plaats.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Justus18 schreef:

Die DQF van Nils is volgens mij terecht. Het is wel wenselijk dat dit al tijdens de koers besloten zou zijn.

Op Sporza is men eensgezind hierover, namelijk dat de jury gefaald heeft en dat hetgene wat voorviel een normaal koerselement is. Ik heb ook nog geen enkele renner of ex-renner gehoord die achter het besluit staat.

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13045 stemmen

Het probleem met renners is dat ze het vaak ook niet zo goed lijken te weten. Ze klagen steen en been over UCIs en ASOs, maar als er dan regelmenten zijn en worden toegepast dan is het steevast "ach ja, zo gaat dat in de koers".

Joy4ever

• 4654 berichten
  • 1876 stemmen

Benieuwd wie er straks 2e wordt achter Mathieu van der Poel.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Joy4ever schreef:

Benieuwd wie er straks 2e wordt achter Mathieu van der Poel.

Benieuwd of Nederland eindelijk weer eens een podiumplaatsje weet te halen. Die derde plek van Van Bon is al weer van 22 jaar geleden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.