menu

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:
Graaf Machine schreef:
Ik ken de renner helemaal niet, maar dit zijn toch altijd tragische incidenten die helaas inherent zijn aan de wielersport. Hoop dat het goed komt.

- Zilver op het WK voor beloften vorig jaar.
- Was beste jongere in de Dauphiné dit jaar.
- Ereplaatsen in bergritten in de kleinere rondes. (Baskenland, Catalonië, Zwitserland, Dauphiné)
- Deed het ook goed in de Ardennen klassiekers. (6de Amstel Gold Race, 4de Waalse Pijl)

Iemand die wel een berg op kan fietsen. Stond ook op de startlijst van de Vuelta, zodat hij zichzelf eens kon bewijzen in een grote ronde.

Deze ochtend met een collega nog over de renner gesproken tijdens een discussie over Evenepoel. "Van Lambrecht zullen we ook nog veel horen. Typische klimmer".
En enkele uren later krijgen we dit nieuws.

Bjorg... dit komt echt keihard aan bij mij. Had deze jongen enorm hoog zitten, zeker na een aantal prachtige ereplaatsen als 22-jarige renner in zware eendagskoersen. Eindigde top-6 in de AGR, Waalse Pijl en Brabantse Pijl en won de witte trui in het Criterium du Dauphiné. Deze jongen had over een paar jaar meegedaan om het podium in de grote rondes. Daar ben ik van overtuigd.. Rust in vrede Bjorg, de hemel heeft er weer een ster bij..

Het ergste vind ik alleen dat de Ronde van Polen gewoon door ging. Het was ruim voor de finish, niet op 1 of 2 km van het einde waardoor je het niet meer stil kan leggen. Hij werd ter plekke gereanimeerd. Dit was vorig jaar ook al met Parijs-Roubaix met de tragische dood van Michael Goolaerts.. Er moet gewoon een protocol komen dat in zo'n geval de koers per direct stilgelegd moet worden, tenzij het echt onmogelijk is zoals bij 3 km van de aankomst. Hopelijk morgen een wandeletappe met Lotto-Soudal de hele dag voorop, die samen als 1e de streep overkomen om vervolgens uit koers te stappen met z'n allen. Net als met Wouter Weylandt in de Giro van 2011..

RUST IN VREDE Bjorg.

kos
Binnenkort WK basketball waar de hele wereld zich op verheugt, maar zal op de Nederlandse tv wel weer niet te zien zijn.

Hier moeten we alleen dagenlang kijken naar schaatsgeneuzel in plaats van echte mondiale topsport.

kos schreef:
Binnenkort WK basketball waar de hele wereld zich op verheugt, maar zal op de Nederlandse tv wel weer niet te zien zijn.

Hier moeten we alleen dagenlang kijken naar schaatsgeneuzel in plaats van echte mondiale topsport.

Kan mij de mondiale topsport schelen. Ik wil nationale topsport zien. Ben gewoon een inwoner van Nederland, niet van America.

Edit: Met excuus aan de Belgische meelezers. Lees voor "Nederland" dan maar "België".

Om dan even door te gaan over nationale topsport. De wielerploeg Jumbo Visma, vorig jaar nog Jumbo Lotto geheten, is dus nu een ploeg die gesponsord wordt door het Nederlandse Jumbo en het Noorse softwarebedrijf Visma.
Interessant. een Noorse Sponsor. Wat wielrennen betreft niet belangrijk, maar strakjes begint het schaatsseizoen weer.
Dan is er dus een Noors bedrijf dat een Nederlandse ploeg sponsort. Pittig.
Gaat er een Noor lid worden van de Jumbo Visma ploeg? (Sverre Lunde Pedersen). Interessant denk ik. Zou goed zijn voor de sport als er internationale ploegen gaan verschijnen.

Tjezes, wat verschrikkelijk. Rip Bjorg Lambrecht. Vanmiddag nog gelezen over de zware val, en dan nu dit. Zeer pijnlijk.

starbright boy (moderator)
Verschrikkelijk inderdaad. Las het vanmiddag ook nog over die val. Serieus talent die zichzelf aan het ontdekken was dit jaar. Pas 22.

kos
Graaf Machine schreef:
(quote)

Kan mij de mondiale topsport schelen. Ik wil nationale topsport zien. Ben gewoon een inwoner van Nederland, niet van America.

Edit: Met excuus aan de Belgische meelezers. Lees voor "Nederland" dan maar "België".

Louter chauvinistische sporthaters dus. Bah.

kos schreef:
(quote)

Louter chauvinistische sporthaters dus. Bah.

Ja, lekker naar Nederlanders kijken, die goed kunnen schaatsen. Hup Patrick !!

Bjorg

NRT
Echt tragisch. Heel België in de hemel met die fantastische prestatie van Evenepoel en nu gewoon in de hel na dit tragisch ongeval. De zoveelste Belgische renner die op jonge leeftijd sterft de laatste jaren. Daar word je echt triest van.

Inderdaad heel triest van Bjorg ook al kende ik em niet zo. Ik zag vandaag nog een artikel in de krant. Het lijstje van overleden beloftevolle Belgische wielrenners over de laatste 10 jaar is deprimerend lang.

En kos je mag Graaf Machine een chauvinistische sporthater vinden. Hij zal zoals de meeste van ons voor landgenoten supporteren al klopt zijn hart ook wel duidelijk voor een Bernal, Remco Evenepoel. Ik heb het als Belg ook voor Bernal en voor Mathieu Van der Poel.

Als je een liefhebber bent van basketbal kan ik wel snappen dat je graag de sport op het hoogste niveau wil zien en dat is de NBA met grote voorsprong. En ja het WK is dan een gelegenheid om die Amerikanen aan het werk te zien. Hetzelfde eigenlijk voor American Football en baseball. Maar die 2 laatste zijn weinig populair in Europa en boeien mij ook geen sikkepit. Aan de andere kant vind ik ook dat je de nationale competitie mag steunen. Enkel kijken naar de Amerikaanse en neerzien op de andere nationale competities komt voor mij over als elitair alsof niet-Amerikaanse ploegen maar een stel klungels zijn die het aankijken niet waard zijn.

Als ik zie wat de steun voor het vrouwenvoetbal in Europa heeft teweeg gebracht door het recente WK, daar zou ik nu wel sneller voor thuis blijven dan een wedstrijd van de mannen.
Ik hoop dat ook het vrouwenwielrennen zo een evolutie zal doormaken. Giro Rossa en Tour niet meer op hetzelfde moment dan graag.

Een gedevalueerd WK basketbal. Zonder James, Harden, Westbrook, Durant, Curry, Thompson, Leonard en al die andere sterren. Waar zit je dan naar te kijken? Goed, met die sterren kan je net zo goed naar het WK korfbal kijken (net zo spannend) maar nu komt het sterkste land met college spelers. Ik snap wel dat de NOS of een andere partij er geen tijd en geld in gaat steken.

Ik zoek wel een stream op voor het WK basketbal.

Zonder die sterren kan het best boeiend zijn hoor, maar je moet er dan wel wat mee hebben. Vaak ook nog leuk om te kijken wat voor spelers er nog buitenom de NBA zijn. Giannis Antetokounmpo en Jokic zijn ook grote sterren om op te verheugen. Nog meer dan James, Leonard, Harden en Westbrook.

Curry en Thompson vind ik sowieso niet boeiend om mee te nemen. Daarbij is Donovan Mitchell gewoon een nieuwe ster bij USA. Kuzma Brown en Turner hebben ook een prima seizoen achter de rug. Middleton en Walker zijn ook prima spelers.

kos
alexspyforever schreef:

Als je een liefhebber bent van basketbal kan ik wel snappen dat je graag de sport op het hoogste niveau wil zien en dat is de NBA met grote voorsprong. En ja het WK is dan een gelegenheid om die Amerikanen aan het werk te zien. Hetzelfde eigenlijk voor American Football en baseball. Maar die 2 laatste zijn weinig populair in Europa en boeien mij ook geen sikkepit. Aan de andere kant vind ik ook dat je de nationale competitie mag steunen. Enkel kijken naar de Amerikaanse en neerzien op de andere nationale competities komt voor mij over als elitair alsof niet-Amerikaanse ploegen maar een stel klungels zijn die het aankijken niet waard zijn.

Wie heeft het over Amerikanen?? Basketball is over de hele wereld immens populair, ook in Europa behalve Nederland.

kos schreef:
(quote)

Wie heeft het over Amerikanen?? Basketball is over de hele wereld immens populair, ook in Europa behalve Nederland.

Tja als er hier als eens mensen zijn die over basketbal spreken, niet meer zo veel tegenwoordig gaat dat toch vaak over de sterren van het NBA. Geen idee hoe Nederland het doet in basketbal maar dat heeft wellicht te maken met de matige interesse voor de sport van de Nederlanders? In België is het best wel populair al heeft dat wel te maken met goede prestaties van de nationale mannen en vrouwen.

kos
alexspyforever schreef:
(quote)

Tja als er hier als eens mensen zijn die over basketbal spreken, niet meer zo veel tegenwoordig gaat dat toch vaak over de sterren van het NBA. Geen idee hoe Nederland het doet in basketbal maar dat heeft wellicht te maken met de matige interesse voor de sport van de Nederlanders? In België is het best wel populair al heeft dat wel te maken met goede prestaties van de nationale mannen en vrouwen.

Ja dus omdat Nederlanders er geen drol van kunnen moeten we er maar geen aandacht voor hebben, lekker verhaal.

kos schreef:
(quote)

Ja dus omdat Nederlanders er geen drol van kunnen moeten we er maar geen aandacht voor hebben, lekker verhaal.

Ik kan ook zitten brommen als ze de sporten die ik graag wil zien niet uitzenden op de nationale omroep, maar als ik het echt zou willen zien zoek ik wel een stream. Juist zoals bij films, series, muziek etc hangt het af van populariteit, vraag en aanbod. Ik ben vaak niet tevreden met het nationale aanbod van films dus zoek ik een andere oplossing.

Het is niet fair dat niet alle sporten evenveel aandacht krijgen maar populariteit en geld spelen nog altijd een grote rol of men het besluit om uit te zenden. Hockey heeft de afgelopen jaren in België aan populariteit gewonnen door de prestaties van de nationale mannen waardoor ook WK's en EK's te zien waren op de Belgische TV-zenders.

kos schreef:
(quote)

Waterpolo, handbal, volleybal, korfbal etc. Genoeg sporten waar we goed in zijn en die ook weinig aandacht krijgen op de televisie. Basketbal wordt wel vaak op zondag uitgezonden volgens mij (Nederlandse competitie). Maar WK basketbal wordt net zoals OKT volleybal, WK korfbal, WK waterpolo en handbal ergens in een kwartiertje gepropt tussen 18.45 en 19.00 in de avond. Of helemaal niet.

Voetbal, zwemmen, atletiek, schaatsen, wielrennen en hockey (geen ijs , dat zijn de sporten die de meeste aandacht krijgen ( en nu natuurlijk Formule 1 door Max). Zwemmen, atletiek en wielrennen zijn we ook niet altijd de beste of behoren we tot de favorieten, maar het wordt wel uitgezonden.

kos
Maar basketball is wereldwijd een enorme sport. Wel even wat anders dan korfbal of handbal.

Ziggo sport zendt veel live uit. Afgelopen weekend (vr-zo) bijvoorbeeld OKT volleybal vrouwen en mountain bike.

kos schreef:
Maar basketball is wereldwijd een enorme sport. Wel even wat anders dan korfbal of handbal.

Cricket ook, daar heb ik je niet over gehoord. Tenzij je nu alsnog vindt dat daar ook heel wat uren aan besteed hadden moeten worden maar het jou niet interesseert.

kos schreef:

Het blijft verder niet te vergelijken met echte wereldwijde topsporten, zoals voetbal dus. Het blijft een sport waar net even wat minder mensen in geïnteresseerd zijn.
Het is zoals hierboven al gezegd al een teken aan de wand dat een topland als Amerika niet eens de moeite neemt om een fatsoenlijke delegatie heen te sturen. Je kan het onmogelijk serieus nemen als absoluut topevenement wat even de sporten zou moeten verdrijven die in Nederland wel populair zijn.
Volgens mij doen die Amerikanen hetzelfde altijd met honkbal. Je kan die toernooien gewoon niet serieus nemen als ploegen bewust de beste spelers niet meenemen. Wat voor waarde heeft het dan?

kos
Dat heeft niks te maken met 'bewust' maar omdat de NBA vrij snel er na begint.
Zelfde als op de OLympische Spelen en daar zonden we ook van alles van uit niet?

Basketball is in aardig wat landen bijna net zo populair als voetbal hoor, het is gewoon een grote sport.
Waarom zenden we tennis wel veel uit bvb?

De NOS is maar in twee sporten geinteresseerd, namelijk voetbal en schaatsen. Verder nog in de echt grote evenementen, zoals de Tour en Olympische spelen. En in Nederlandse sporters (waardoor we nu telkens vergast worden op beelden van motorcross, ook als Herlings niet eens meedoet).

Meest genante vind ik altijd nog dat ze dan op zondag eerst het algemene sportjournaal hebben en daarna een vol uur voetbal, maar dat ze dan de helft van de uitzending 'algemene sport' vullen met reportages van Joep Schreuder die bij PSV of Ajax is voorafgaand aan een competitiewedstrijd, of een obscure Zuid-Amerikaanse spits interviewt, dat soort werk.

Iets te kort door de bocht. Vooral in april/mei/juni als de competities op hun einde lopen of er een bekerfinale is zie je op zondagmiddag op Nederland 1 toch vaak basketbal, volleybal, hockey, handbal, korfbal etc. Wielrennen wordt ook heeeeeel veel uitgezonden. Zwemmen ook als er een EK of WK is.

Voor voetbal en schaatsen wordt de meeste tijd uitgetrokken, maar dat is ook logisch als je de kijkcijfers ziet. Die liegen er niet om, Nederlanders houden nou eenmaal van schaatsen en voetbal. Basketbal is leuk, maar vooral als het 3 tegen 3 is tegenwoordig. Daar zijn we namelijk redelijk goed in en het is Olympisch .

kos
Ja dat is al helemaal debiel. Wel 3x3 uitzenden maar niet echt basketball, haha.

3x3 is ook gewoon olympisch geworden en Nederland was 2 WK's hiervoor 2de geworden. Dat en dat het in eigen land werd gehouden was een goede reden om het live uit te zenden.

Helaas was het een vrij teleurstellend toernooi.

3x3 is erg upcoming in het basketbal zelfs.

Desalniettemin kijk ik graag het "gewone" basketbal WK ook zonder Nederland. Alhoewel zij het hun laatste EK niet slecht hebben gedaan en de kans op plaatsing voor Eurobasket 2021 is ook wel behoorlijk.

kos
Ik heb bvb niet veel met ijshockey maar ook dat is wereldwijd zo'n immense sport dat ik het graag op tv wil volgen. 100 keer liever dan dat suffe rondjesrijden.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.