• 17.070 nieuwsartikelen
  • 181.715 films
  • 12.534 series
  • 34.676 seizoenen
  • 654.624 acteurs
  • 200.278 gebruikers
  • 9.453.565 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

IH88

• 9784 berichten
  • 3195 stemmen

Als Froome weer helemaal fit geraakt dan gaat hij denk nog één laatste keer proberen om die 5de Tour te winnen. Met Bernal als back up mocht het niet lukken. Roglic en Dumoulin voor de Tour, dat zou wel een gave strijd opleveren. Beide hebben een geweldige tijdrit in de benen, en bergop ontloopt het elkaar niets. Maar goed, eerst moet Dumoulin maar weer helemaal fit worden. De blessure is wel erger dan in eerste instantie gedacht.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

eRCee schreef:

Je kan je voorstellen dat er parcoursen komen met meer middengebergte en kortere klimmetjes, om Alaphilippe in de kaart te spelen en het Bernal juist lastig te maken. Maar ben het met je eens dat er een dikke kans is dat als Alaphilippe zich er echt op gaat richten het wel eens tegen zou kunnen vallen. En voor Dumoulin zou dat werk ook niet ongunstig zijn.

Het enige wat Dumoulin aan een Tourzege kan helpen is een overvloed aan tijdritkilometers.

Enkele jaren geleden had iedere tour een proloog en 2 tijdritten van 50+ km.

Als je in beide tijdritten Bernal op 2 minuten kan zetten, en bij een aankomst boven de schade kan beperken tot 30 seconden, dan heb je nog overschot.

starbright boy (moderator films)

• 22581 berichten
  • 5239 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Waarom Froome niet uitspelen voor een 5de tour, en Bernal de dubbel Giro-Vuelta laten pakken?

Het is raar om de winnaar van de Tour zijn titel niet te laten verdedigen door een teambeslissing. Omdat Giro en vooral Vuelta wat lager in aanzien staan (met name door het publieksbereik) kom je daar nog wel mee weg, maar bij de Tour? Bovendien is Ineos zo ingericht dat de Tour winnen belangrijker is dan met wie en veel belangrijker is dan alle andere wedstrijden. Ze gaan Froome niet een eervolle vijfde gunnen zonder Bernal als daarmee de kans dat ze de tour volgend jaar winnen kleiner wordt. Ik denk dat ze met Froome-Bernal gaan en dat Bernal de betere zal blijken.

• 22581 berichten
  • 5239 stemmen

AGE-411 schreef:

Het enige wat Dumoulin aan een Tourzege kan helpen is een overvloed aan tijdritkilometers.

Als je in beide tijdritten Bernal op 2 minuten kan zetten, en bij een aankomst boven de schade kan beperken tot 30 seconden, dan heb je nog overschot.

Vorig jaar was er verre van een overvloed en kwam hij aardig in de buurt. Het zou helpen, maar het enige is wat overdreven. Je rijdt hem er echt niet zo makkelijk bergop af als hij in goede vorm is. En soms weet hij daar zelfs wat verschil te maken. Zeker als ze niet heel erg hoog gaan en de etappes wat korter en feller zijn.

Overigens is volgens het geruchtencircuit die blessure van Dumoulin laten we zeggen in elk geval niet alleen lichamelijk.

IH88

• 9784 berichten
  • 3195 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Ik denk dat je Dumoulin een beetje onderschat. Zonder doping wordt er sowieso niet meer met minuten gesmeten in het hooggebergte, en Dumoulin heeft laten zien ook zeer goed te kunnen klimmen. Maar in een bergetappe 30 seconden verliezen op Bernal zou best een keer kunnen, maar ik zie Dumoulin ook wel een keer in staat om Bernal aan te vallen in het hooggebergte.

Alathir

• 2143 berichten
  • 1647 stemmen

IH88 schreef:

Als Froome weer helemaal fit geraakt dan gaat hij denk nog één laatste keer proberen om die 5de Tour te winnen. Met Bernal als back up mocht het niet lukken. Roglic en Dumoulin voor de Tour, dat zou wel een gave strijd opleveren. Beide hebben een geweldige tijdrit in de benen, en bergop ontloopt het elkaar niets. Maar goed, eerst moet Dumoulin maar weer helemaal fit worden. De blessure is wel erger dan in eerste instantie gedacht.

Roglic en Dumoulin rijden volgend jaar in dezelfde ploeg, bij Jumbo. Of toch naar alle waarschijnlijkheid dus ik denk niet dat ze tegen elkaar gaan strijden. Wat Froome betreft, vrees ik er wat voor. Zo'n zware blessure nog te boven komen, ik heb er mijn vraagtekens bij.

Ik denk dat je Dumoulin een beetje onderschat. Zonder doping wordt er sowieso niet meer met minuten gesmeten in het hooggebergte, en Dumoulin heeft laten zien ook zeer goed te kunnen klimmen. Maar in een bergetappe 30 seconden verliezen op Bernal zou best een keer kunnen, maar ik zie Dumoulin ook wel een keer in staat om Bernal aan te vallen in het hooggebergte.

Dumoulin probeert tempowisselingen te vermijden. Hij is geen aanvaller en als ze (zoals ik al eerder zei) elke Tour 7x boven de 2000m gaan klimmen weet ik al wie de Tour wint. Bernal, de Colombiaan die op 2600 meter hoogte geboren is. Als je het op je 22e al kan dan lijken we de volgende jaren weer naar saaie edities van de Tour te gaan kijken. Al weet ik niet of hij tegen Pinot had gewonnen, maar dat zullen we nooit weten. Natuurlijk is er hoop met Evenepoel voor binnen een aantal jaar.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Dumoulin sloeg vorig jaar een gat met de huidige nummer 3 Kruijswijk van 4 minuten over de gehele Tour. Terwijl hij ook de Giro had betwist. Dumoulin in vorm is echt van het allerhoogste niveau in het ronderennen en een duel met Bernal lijkt mij zeer interessant, maar het zou mij niks verbazen als Dumoulin dat in zijn voordeel kan beslissen.

Van Froome valt het af te wachten op welk niveau hij terugkomt. Met twee andere gele trui-winnaars in de ploeg lijkt het mij niet evident om een ploeg in dienst mee te krijgen, sterker nog, ik denk niet dat dit zal gebeuren en ik denk ook niet dat hij nog een vijfde Tour wint.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Bizarre race zeg. Word een mooi podium.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1283 stemmen

starbright boy schreef:

Bovendien is Ineos zo ingericht dat de Tour winnen belangrijker is dan met wie en veel belangrijker is dan alle andere wedstrijden.

Dat is niet helemaal waar. Ineos (toen Sky) moest eerst met Wiggins winnen vorig jaar gold eigenlijk hetzelfde voor Froome (maar die had niet de benen). Bij dat team telt een Britse zege dubbel.

Alathir

• 2143 berichten
  • 1647 stemmen

eRCee schreef:

Dumoulin sloeg vorig jaar een gat met de huidige nummer 3 Kruijswijk van 4 minuten over de gehele Tour. Terwijl hij ook de Giro had betwist. Dumoulin in vorm is echt van het allerhoogste niveau in het ronderennen en een duel met Bernal lijkt mij zeer interessant, maar het zou mij niks verbazen als Dumoulin dat in zijn voordeel kan beslissen.

Ik wil Kruijswijk hier niet afbreken maar wat mij betreft denk ik niet dat hij ooit een grote Ronde gaat winnen. Dumoulin is (als hij in vorm is) zowel een betere klimmer als tijdrijder als Kruijswijk. De combinatie Giro + Tour is niet voor iedereen slecht of te zwaar. Deze Tour was voor Kruijswijk wellicht zijn beste kans die hij in de toekomst nog zal krijgen en als Pinot niet had moeten afstappen stond hij vermoedelijk niet op het podium. Je kan ook niet voortgaan met wat hij vroeger gepresteerd heeft. Vorm en conditie zijn vergankelijk, net zoals je mentaal sterk in je schoenen moet staan. Roglic heeft ook de Giro verloren omdat hij al piekte in de Ronde van Romandië. Zeker de derde week was er gewoon teveel aan.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Nee denk het ook. Een Tour winnen sowieso niet. Als het heel erg mee zit zou het in de Giro of Vuelta eventueel kunnen lukken maar hij is echt afhankelijk van hoe goed de concurrentie is en alles moet dan op z'n plek vallen.

• 22581 berichten
  • 5239 stemmen

Jumbo-Visma gaat trouwens met Kruijswijk, Roglic, Bennett, Gesink en Tony Martin en nog drie te kiezen renners naar de Vuelta. Waarschijnlijk geen Groenewegen en helpers voor hem.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Bijzonder.

Nadat het Nederlands Kampioenschap Schaken gewonnen is door de 18-jarige Lucas van Foreest, is het Open Nederlands Kampioenschap Schaken gewonnen door de nog jongere 17-jarige Casper Schoppen, die daarmee overigens deelname aan het Nederlands Kampioenschap Schaken 2020 veiliggesteld heeft.

Er doen echt ook mensen aan die kampioenschappen mee die nog uit de vorige eeuw stammen.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Wat is die Evenepoel aan het doen?

Arnie

• 1082 berichten
  • 1891 stemmen

Allemensen, op z'n 19de

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

De eerste tapas zijn voor de kinderen.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Toch echt bijzonder. De naam Evenepoel wordt al 2 jaar in dit topic genoemd. Van in de jeugd domineert hij de koers. In z'n eerste jaar bij de profs is dat al niet veel anders, wie had dat gedacht?

De eerste keer dat hij in zo'n grote koers aan de start komt, en die wint hij direct.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Heerlijk, ik hou van grote namen voor de dragers ervan groot zijn. Hup Remco !!

alexspyforever

• 21564 berichten
  • 2328 stemmen

Naar het schijnt is Remco Evenepoel de eerste tiener in meer dan 100 jaar die een klassieker bij de profs wint.

Na 7 overwinningen een allereerste pole voor Max Verstappen, de eerste Nederlander die daar in slaagt. Blijkbaar is hij de 100ste rijder die een pole position heeft bemachtigd in de F1.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

alexspyforever schreef:

Naar het schijnt is Remco Evenepoel de eerste tiener in meer dan 100 jaar die een klassieker bij de profs wint.

Kleine correctie: Georges Ronsse won in 1925 op zijn 19e Luik - Bastenaken - Luik.

alexspyforever

• 21564 berichten
  • 2328 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Kleine correctie: Georges Ronsse won in 1925 op zijn 19e Luik - Bastenaken - Luik.

Dan had ik het ofwel verkeerd begrepen of was de verslaggever fout (die zei iets van 1909). In elk geval was het wel al heel lang geleden.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Hoe goed hij is doet er weinig toe. Als Remco kan klimmen, dan is hij de opvolger van Merckx. Kan hij niet klimmen, dan is zijn naam snel vergaan. Zo gaat dat.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Graaf Machine schreef:

Hoe goed hij is doet er weinig toe. Als Remco kan klimmen, dan is hij de opvolger van Merckx. Kan hij niet klimmen, dan is zijn naam snel vergaan. Zo gaat dat.

Ik hoop op het eerste.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Robin Haase dondert volgende week maandag de ATP top 100 (tennis) uit.

Veelzeggend: geen Nederlandse tennisser meer in de mondiale top 100.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Je gaat bijna terugverlangen naar de tijden van Michiel Schapers...

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

gauke schreef:

Ik snap ook niet, dat hij Kitzbühel over heeft geslagen. Hij had hier weliswaar veel punten te verdedigen, maar dat werd via de kwalificaties sowieso een lastige weg. Nu speelt ie Winston Salem. Als hij daar een vlotte exit heeft en hij verliest de US open ook in ronde 1 of in het gunstigste geval ronde 2, dan ben ik benieuwd wat hij daarna gaat doen.

Hij kan niet zomaar de challengers ingaan. Aangezien hij de rest van het seizoen gaat dubbelen met Koolhof. Misschien gaat hij zich daar nu ook wel meer op focussen.

Alathir

• 2143 berichten
  • 1647 stemmen

Graaf Machine schreef:

Als je de Classica kan winnen, ben je zeker een goede klimmer. Dat heeft hij zaterdag wel bewezen. Valverde en co maakten niets goed op Remco. Een goede tijdrit heeft hij ook al. Rondewerk is natuurlijk iets helemaal anders dan een eendagskoers.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

gauke schreef:

Het is een fraai rijtje:

121. Robin Haase

198. Tallon Griekspoor

301. Jelle Sels

335. Botic van de Zandschulp

342. Gijs Brouwer

345. Igor Sijsling

380. Tim van Rijthoven

409. Scott Griekspoor

563. Thiemo de Bakker

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Alathir schreef:

(quote)

Als je de Classica kan winnen, ben je zeker een goede klimmer. Dat heeft hij zaterdag wel bewezen. Valverde en co maakten niets goed op Remco. Een goede tijdrit heeft hij ook al. Rondewerk is natuurlijk iets helemaal anders dan een eendagskoers.

Ja ik bedoel meer of hij ook meerdere dagen achtereen goed kan klimmen.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Ik ken de renner helemaal niet, maar dit zijn toch altijd tragische incidenten die helaas inherent zijn aan de wielersport. Hoop dat het goed komt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.