• 16.127 nieuwsartikelen
  • 179.464 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.365 acteurs
  • 199.428 gebruikers
  • 9.402.859 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hopen op: geen punaises van Nairo fans, geen vallende luchtbogen door Thibaut fans, geen duw van Vincenzo fans en geen loslopende honden van Ilnoer fans.

Dan komt het goed. Bij de 2e meting van Tom is de winnaar bekend.

Heb je dit bericht nog aangepast een uur geleden?

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Graaf Machine schreef:

Maar voor de zekerheid tot het winnen van meer grote ronden is het wel van belang dat er een sterker team om hem heen gebouwd wordt. Dat gaat ook hopelijk gebeuren.

Ja, dat is wel interessant. Dumoulin lijkt wel tevreden met zijn ploeg, maar de andere Sunweb-renners vielen wel snel weg. Wel opvallend. Want afgezien van het uitvallen van Kelderman, stonden er met Geschke, Preidler en Van Dam nog best een aantal renners die langer meekunnen. En Sunweb heeft nog Barguill en Oomen.

Tegelijkertijd is Sunweb eigenlijk meer een sprint- en hardrijdersploeg. Ik zie dan ook niet dat ze heel erg gaan investeren in Spaanse, Italiaanse of Colombiaanse klimmers. Misschien Bob Jungels aan de selectie toevoegen als QuickStep er mee stopt?

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Proficiat ,wij wachten al 39 jaar in België op een rondewinnaar.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Ja, dat is wel interessant. Dumoulin lijkt wel tevreden met zijn ploeg, maar de andere Sunweb-renners vielen wel snel weg. Wel opvallend. Want afgezien van het uitvallen van Kelderman, stonden er met Geschke, Preidler en Van Dam nog best een aantal renners die langer meekunnen. En Sunweb heeft nog Barguill en Oomen.

Tegelijkertijd is Sunweb eigenlijk meer een sprint- en hardrijdersploeg. Ik zie dan ook niet dat ze heel erg gaan investeren in Spaanse, Italiaanse of Colombiaanse klimmers. Misschien Bob Jungels aan de selectie toevoegen als QuickStep er mee stopt?

Ik ben een leek wat betreft hoe het in de hogere wielerwereld werkt, maar ik zou zeggen: trek een zak geld open en contracteer Mollema. Die heeft ondertussen bewezen goed in de bergen te zijn, en nooit een grote ronde te gaan winnen. Met een knechtenrol kan hij wel zelf een belangrijke, en financieel lucratieve (!), positie bekleden, en maakt hij nog meer kans op een dagsucces ook. Maar hoe denkt De Mol daar zelf over....?

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

lucdecoster schreef:

Proficiat ,wij wachten al 39 jaar in België op een rondewinnaar.

Ja, dat moet ook gaan pijn doen, en de Fransen zijn ook niet heel goed bedeeld. (Was Jalabert de laatste, in '95 of '96 met de Vuelta?). Maar jullie Belgen hebben in elk geval nog een hele trits aan eendaagserenners gehad, de laatste decennia. Wereldkampioenen en meervoudig klassiekerwinnaars. Ook dat hadden wij niet.

In navolging van MJK moet ik zeggen dat het ook bij mij nu het laatste half uurtje pas echt goed doordringt. Wat een immens succes. Ik moet bijna huilen nu ik dit schrijf.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Ik denk niet dat Sunweb daar voldoende geld voor heeft. Bij Trek heeft hij eigenlijk de rol die jij omschrijft al, maar Trek is wel een grotere ploeg.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

Knisper schreef:

Ik denk niet dat Sunweb daar voldoende geld voor heeft. Bij Trek heeft hij eigenlijk de rol die jij omschrijft al, maar Trek is wel een grotere ploeg.

Maar voor zo iemand vallen toch subsponsors, of volledig nieuwe hoofdsponsors aan te trekken? Tom is toch niet getrouwd met Sunweb?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Jens Keukeleire wint de Baloise Tour ondanks een val. Die gebeurde in de slotkilometers dus ja neutrale zone. De ronde van België die alweer domweg werd verreden tijdens de slotweek van de giro krijgt hierdoor weinig internationale aandacht . Nu goed niet dat het nodig was, want erg spannend vond ik het niet. Leuk dat de slotetappe aankomst had in mijn geboortestad, maar een ronde in een klein landje vind ik gewoon niet interessant genoeg om een spannendere Giro voor te laten schieten. België kan zich beter focussen op eendagskoersen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Heb je dit bericht nog aangepast een uur geleden?

Haha. Nope. Had echt niet anders verwacht vandaag.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

YES YES YES YES YES! Eindelijk hebben we weer een Grote Ronde gewonnen! Eindelijk na 37 jaar, zevenendertig jaar, winnen we weer een grote ronde. YES YES YES YES YES.

Sorry mensen, het moest er even uit.

starbright boy (moderator films)

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Af en toe zeg ik het hardop om aan het idee te wennen: Tom Dumoulin heeft de Giro d'Italia gewonnen.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

starbright boy schreef:

Af en toe zeg ik het hardop om aan het idee te wennen: Tom Dumoulin heeft de Giro d'Italia gewonnen.

Het klinkt bizar, ik zeg het ook af en toe, maar het lijkt alsof ik in een toneelstuk meespeel.Maar het is waar.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Fernando Alonso laat Monaco schieten om mee te doen aan de Indy 500.

Valt ie uit met een kapotte motor.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Knisper schreef:

Misschien Bob Jungels aan de selectie toevoegen als QuickStep er mee stopt?

Ik denk a) niet dat de ploeg ermee op houdt en b) Als dat wel gebeurd krijgt hij heel veel aanbiedingen en c) Die gaat niet in een knechtenrol rijden behalve als hij zwicht voor een groot Sky-salaris. En dat kan Sunweb met het huidige budget niet opbrengen (Budget Sky is zo'n 35 miljoen, dat van Sunweb is ongeveer 12 miljoen, daarmee zijn ze (net als LottoNLJumbo) een lage middenmoter onder de WT-ploegen).

Ik vond de door de Eurosport-commentatoren geopperde suggestie om Tejay van Garderen aan te trekken eigenlijk een heel goed en wellicht ook haalbaar idee. Die verpietert nu bij BMC en is einde contract. Die zou in een ander team en in een andere rol misschien weer helemaal tot bloei kunnen komen. Laat 'm een ronde knechten en een ronde als vrijbuitende rittenkaper/kopman zonder klassementsdruk rijden.

Of ook interessant: Jan Hirt. Zit nu bij een continentale ploeg, is daar eigenlijk te goed voor en kan klimmen. Dat zou echt een ideale renner zijn voor Sunweb. Ook dat lijkt me haalbaarder dan Jungels.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Land (jaar laatste winnaar van een grote ronde)

Nederland (2017)

Colombia (2016)

UK (2016)

Italie (2016)

Spanje (2015)

USA (2013)

Canada (2012)

Australië (2011)

Luxemburg (2010)

Rusland (2009)

Kazachstan (2006)

Duitsland (1999)

Zwitserland (1997)

Denemarken (1996)

Frankrijk (1995)

Ierland (1988)

België (1978)

Zweden (1971)

Dit zijn tevens alle landen waaruit renners afkomstig zijn die grote rondes hebben gewonnen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Vooral de droogte van Frankrijk blijft onbegrijpelijk.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2584 stemmen

starbright boy schreef:

Land (jaar laatste winnaar van een grote ronde)

Dit zijn tevens alle landen die grote rondes hebben gewonnen.

Een persoon wint (met team). Niet het land.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

(quote)

Een persoon wint (met team). Niet het land.

Emotieloos gezwatel.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

AHWA schreef:

Fernando Alonso laat Monaco schieten om mee te doen aan de Indy 500.

Valt ie uit met een kapotte motor.

Alweer een Honda motor die het begeeft... En de ironie is dat dat een andere Honda won, Takuma Sato, ex F1-rijder. Ik heb de laatste 50 ronden gevolgd via een livestream. Is een heel andere manier van racen zo op een oval. Spectaculair is het wel maar kan me niet voorstellen om daar 200 ronden naar te kijken. Door de vele incidenten en opgaves duurt het allemaal wat lang. Ook dat het telkens recht stuk bocht naar links is wordt het toch wel vervelend. Positief is dat er veel wordt ingehaald maar het voelt toch meer als een uithoudingsrace en flink wat geluk om incidenten te vermijden en met pitstops. Ik mist toch wel de race strategie, positie verdedigen en de variatie in de track design die normale circuits bieden.

1-2 Ferrari in Monaco, laatste Ferrari winst aldaar was al van 2001 geleden. Ik had liever Kimi zien winnen maar eerlijk is eerlijk hij was niet snel genoeg kon nooit een echt grote voorsprong pakken op zijn teamgenoot. Als nu Alonso daar nog had gereden dan hadden we tenminste een titelstrijd met 3 gehad. Aan de andere kant werkt Ferrari bijna altijd met nummer 1 en 2 en gaan ze zelden 2 rijders hebben die beide volop hun kans mogen gaan. Vettel vs Hamilton is een titelstrijd die niet zo tot mijn verbeelding spreekt, en dat heeft wellicht te maken dat ik bij beide warm noch koud van wordt. En Hamilton is nogal inconsistent als het niet perfect loopt met zijn bolide dus Vettel zou wel eens vroegtijdig kampioen kunnen worden.

Als enkel de Red Bull beter was of hun rijders de zitjes van die Finnen hadden dan hadden we pas vuurwerk gehad!

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

starbright boy schreef:

Of ook interessant: Jan Hirt. Zit nu bij een continentale ploeg, is daar eigenlijk te goed voor en kan klimmen. Dat zou echt een ideale renner zijn voor Sunweb. Ook dat lijkt me haalbaarder dan Jungels.

Jungels zie ik dat van z'n lang zal ze leven niet doen. Heeft 'ie ook geen enkele reden voor. Misschien valt één van de Sky-knechten wel los te weken, zoals Konig, Nieve of Henao.

Overigens: als Kelderman op z'n fiets was blijven zitten was hij misschien wel de beste knecht in koers geworden (niveau Reichenbach, Pelizotti, Winner Anacona en Kiserlovski was toch haalbaar lijkt me).

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

En voor wie Renaat gemist heeft deze Giro, een mooi sfeer-filmpje: klik.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Emotieloos gezwatel.

Hiermee bevestig je wel het cliché dat mensen vaak pas interesse krijgen als een landgenoot het goed doet of kans heeft op eindwinst. Dumoulin had net zo goed een Belg kunnen zijn. Was er in dat geval ook zo een inlevingsvermogen geweest van jou?

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Hiermee bevestig je wel het cliché dat mensen vaak pas interesse krijgen als een landgenoot het goed doet of kans heeft op eindwinst. Dumoulin had net zo goed een Belg kunnen zijn. Was er in dat geval ook zo een inlevingsvermogen geweest van jou?

Ik ben geen Belg. Ik ben Nederlander. Net als Tom Dumoulin, Sven Kramer, Max Verstappen, Daphne Schippers, Epke Zonderland, en wijlen Johan Cruijff.

Laat me dan maar een cliché bevestigen, leuk voor de clichébusters, maar sport is emotie, en bijvoorbeeld bij de OS worden niet voor niets landenmedailleklassementen bijgehouden.

En, naschrift, hoe durf je impliciet te beweren dat ik pas interesse in wielrennen heb sinds Dumoulins Girowinst? Een bijkans onbeschofte bewering. Ik volg het wielrennen al bijna 40 jaar.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik ben geen Belg. Ik ben Nederlander. Net als Tom Dumoulin, Sven Kramer, Max Verstappen, Daphne Schippers, Epke Zonderland, en wijlen Johan Cruijff.

Laat me dan maar een cliché bevestigen, leuk voor de clichébusters, maar sport is emotie, en bijvoorbeeld bij de OS worden niet voor niets landenmedailleklassementen bijgehouden.

En, naschrift, hoe durf je impliciet te beweren dat ik pas interesse in wielrennen heb sinds Dumoulins Girowinst? Een bijkans onbeschofte bewering. Ik volg het wielrennen al bijna 40 jaar.

Ja dat weet ik ook wel dat sport emotie is en klopt wel wat je zegt.

Er is nu ook meer aandacht voor vrouwenvoetbal nu dat de Belgische dames zich hebben gekwalificeerd voor het EK voetbal. Ook voor hockey is er meer interesse in België. Maar ik ben nog steeds geen fan, vind het niet zo een interessante sport.

Ik beweerde ook niet dat je pas interesse kreeg in wielrennen nu dat een Nederlander het goed doet. Ik sprak algemeen. Ik volg Formule 1 al bijna 30 jaar en ook als er geen Belgen meededen.

Als mijn vermeende bewering onbeschoft was die van jou van emotieloos gezwatel eveneens. Het is niet Dumoulin die dit alleen won maar ook dankzij de ploeg Sunweb en die is Duits.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Sunweb is meer Nederlands maar heeft een Duitse licentie

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

Nou, laat de Duitsers dan ook lekker feest vieren. Zelfs ik vierde feest in de magere jaren, toen Menchov de Giro won, maar dat maakte Menchov geen Nederlander, en de Giro van 2009 geen Nederlandse overwinning. Zo heb ik ook nog nooit een Nederlander horen beweren.

Dat indertijd Nederland een beetje mee genoot, wegens gebrek aan beter, dat mag. Van mij mogen nu jouw Duitsers ook een beetje mee genieten.

Maar Tom Dumoulins overwinning is een NEDERLANDSE overwinning. Basta.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Prachtige prestatie van Dumoulin. Heb er helaas niet veel van gezien, maar stiekem toch wel een beetje jaloers op de Nederlandse ronderenners. Laatste jaren zijn jullie sowieso een stuk beter in het rondewerk dan wij Belgen, met Dumoulin dus als kers op de taart. Jammer dat we hier in België momenteel geen ronderenners hebben.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

3 van de vier Nederlanders door op Roland Garros. Helaas is het voor Haase sowieso afgelopen nu tegen Nadal. Bertens en Hogenkamp zie ik wel de volgende ronde overleven tegen Bellis en Mertens. Jammer van Lemoine, maar een deelname aan RG is al een mooi resultaat.

Kansen voor de eerste GS finale voor Zverev zijn groot en dan tegen Nadal, die zich in de halve finale heeft ontdaan van Thiem of Djokovic

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.