- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Quintana, Nibali en Pinot leggen de druk volledig bij Tom. Pff, ik houd het niet meer van de spanning. En het erge is, morgen moeten we na de binnenkomst in het ergste scenario 10 minuten in spanning af wachten.
In ieder geval de schade beperkt en nu moet hij morgen vlammen. Mooiste scenario is dat hij de rit en de Giro wint. En die kans is reëel.
Als je dit niet mooi vind moet je ook nooit meer wielrennen kijken.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Dumoulin wat mij betreft de absolute topfavoriet voor het roze morgen. Ik heb die tijdrit van Pinot toen hij Dumoulin versloeg niet gezien, maar dit lijkt me een parcours voor de grote plaat en de aerodynamica. Er schijnt ook nog lichte tegenwind te zijn. Als Dumoulin niet wint dan rust er echt een vloek op Nederlanders in grote wielerrondes.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat was toen over 15 kilometer met 4 kilometer klimmetje aan een procent of 5. Quintana verloor in die tijdrit trouwens maar 7 seconden op Dumoulin.
Morgen is het idd supervlak met extreem lange rechte stukken...
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Dus een terrein voor de renners die echt kunnen stampen. Niet voor lichtgewichten als Quintana.
10 tot 20 seconden op Nibali en Pinot is echt wel te doen, en 53 seconden op Quintana lastig, maar moet kunnen.
Pff, ik houd het echt niet meer. Ben blij als het voorbij is. Hoewel deze Giro qua spanning en strijd nog wel eeuwen mag duren.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Wat een ontknoping belooft dit te worden. Vier renners die evenveel kans maken op de overwinning. De slechtste tijdrijder begint met de grootste voorsprong, de beste met de grootste achterstand. Spannender kan het niet.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Het zal gaan tussen Tom en die Pinot. Pinot denkt dat hij die giro niet zal winnen naar wat ik heb begrepen in het Frans interview op eurosport. Misschien dat Nibali alsnog de giro wint. Hij lijkt mij het meest fris.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ik zie echt niet in hoe Nibali hier minder dan 14 seconden kan verliezen op Dumoulin. Lijkt mij de minst kansrijke voor de eindwinst.
SergioMalick
-
- 1245 berichten
- 1863 stemmen
1. Dumoulin
2. Quintana
3. Pinot/Nobali
Dumoulin acht ik veruit de beste en Quintana zal wel wat vleugeltjes krijgen door de Roze trui. Pinot en Nibali lijken me gewaagd aan elkaar!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De bookies geven Dumoulin 2/3 kans op eindwinst...
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Lijkt me wel redelijk realistisch, maar goed. Het blijft de 21e etappe dus er kan van alles gebeuren.
Ben blij als het morgen 16.47 is en Tom eindelijk begint met de tijdrit. Zit hier nu al met hartslag 200
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
De bookies geven Dumoulin 2/3 kans op eindwinst...
Tom maakt het wel af hoor. Die trapt het snot ui z'n neus. Kan niet mis gaan. Of hij moet poepen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Tom maakt het wel af hoor. Die trapt het snot ui z'n neus. Kan niet mis gaan. Of hij moet poepen.
Poepen in de ideale lijn zou nog wel eens een goede tactiek kunnen zijn, zodat Pinot, Nibali en Quintana zich een weg door de remsporen moeten zien te banen. Letterlijk iemands karretje dus in de poep rijden. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Was wel leuk om ook 2 Belgen in de aanval gezien te hebben. De reclame daargelaten vind ik het wielrennen op Eurosport wel heel goed in beeld gebracht. Die Jeroen mogen ze voor mijn part meteen bij andere grote rondes commentaar laten geven ipv die zagevent van een José De Cauwer.
En alweer vind ik de Giro spannender dan de Tour.
En hoewel ik het wel voor de klimmers heb ga ik toch duimen voor Tom Dumoulin voor de eindwinst. Zonder die aanval van diarree stond hij trouwens nog comfortabel in het roze en hadden de anderen geen kans meer in de tijdrit.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik had vandaag mijn Senna T-shirt aangetrokken. Voor mij blijft hij niet enkel de KIng of Monaco maar de beste F1-rijder aller tijden.
Hoewel ik helemaal geen Kimi-fan ben, ben ik wel blij dat hij de pole pakt en niet Vettel.
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Ik heb trouwens wel veel liever Karsten Kroon als co-commentator dan Bobbie Traksel op Eurosport. En de reclame is nog tot daar aan toe, maar die stomme Flecha-filmpjes moeten echt weg. Eigenlijk heel die Flecha.
Malick
-
- 9146 berichten
- 640 stemmen
Alles aan Eurosport is v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k. Overigens heb ik net een weddenschap afgesloten dat Dumoulin morgen gewoon het roos pakt. Niemand gelooft er meer in. Nou, ik wel! En anders gun ik het de Colombiaan of Fransman ook hoor. Nibali is ronduit kansloos.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik had vandaag mijn Senna T-shirt aangetrokken. Voor mij blijft hij niet enkel de KIng of Monaco maar de beste F1-rijder aller tijden.
De beste aller tijden is lastig te zeggen, appels en peren. Maar hij was hoe dan ook fantastisch.
Hoewel ik helemaal geen Kimi-fan ben, ben ik wel blij dat hij de pole pakt en niet Vettel.
Ik ben wel groot Kimi-fan. Was er dus wel weer een keer aan toe. 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Alles aan Eurosport is v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k.
Jij bent zeker zo'n iemand die ook bij een conducteur gaat zeuren dat de prullenbakken in de trein niet snel genoeg geleegd worden? (timmienoelie
)
Je bedoelt dat niemand in jouw omgeving er meer in gelooft? Want hij wordt door vriend en vijand juist als de favoriet gezien om dat roze truitje morgen in Milaan op te halen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb trouwens wel veel liever Karsten Kroon als co-commentator dan Bobbie Traksel op Eurosport. En de reclame is nog tot daar aan toe, maar die stomme Flecha-filmpjes moeten echt weg. Eigenlijk heel die Flecha.
Een post naar mijn hart, met name over Flecha. Hoe snel kun je een gruwelijke hekel aan iemand krijgen? Als-ie weer (vaak in volle finale!) met zijn smoel in beeld komt, om gek van te worden.
Die Belg (Jeroen?) doet het ook zo slecht niet (wel wat kleurloos) en Karsten is idd goed. Het is zeker geen Sporza-niveau maar nog wel veel beter dan het gebruikelijke NOS-duo.
Fillumon
-
- 2240 berichten
- 0 stemmen
Judgement Day voor Dumoulin ; zal er dan eindelijk eens een Nederlander (weer ? ) de Giro winnen ? Als ik het nu moet voorspellen denk ik dat het lastig wordt door de geschiedenis van het niet halen daarvan, maar dat soort negatieve records zijn er ook om gebroken te worden..... 
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Een post naar mijn hart, met name over Flecha. Hoe snel kun je een gruwelijke hekel aan iemand krijgen? Als-ie weer (vaak in volle finale!) met zijn smoel in beeld komt, om gek van te worden.
Die Belg (Jeroen?) doet het ook zo slecht niet (wel wat kleurloos) en Karsten is idd goed. Het is zeker geen Sporza-niveau maar nog wel veel beter dan het gebruikelijke NOS-duo.
Ook dit is weer een post naar m'n hart. Ik sta vaak snel even op om wat drinken te pakken als die verschrikkelijke vent van een Flecha in beeld komt. Jeroen heeft een fijne stem om naar te luisteren en met een goede co-commentator ernaast is het zelfs prima om naar Eurosport te luisteren.
Alleen aan die verschrikkelijke reclameblokken kan ik nog steeds niet wennen, maar goed, het is minder erg dan verwacht en vaak is de laatste 1.5 uur in volle finale zonder reclame dus vind ik iets meer reclame daarvoor wat minder erg. Tijdens de Tour en de Vuelta zal ik gewoon naar mijn favoriete Sporza, maar als Sporza niet uitzend (zoals altijd tijdens de Giro met de Belgium Tour) ga ik gewoon naar Eurosport, want het is me alleszins meegevallen.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Bij Flecha heb ik altijd het idee dat zijn mimiek en mondbewegingen totaal losstaan van de woorden die uit zijn mond komen. Het is als een slecht gedubte film uit de jaren '70. Daar moeten ze echt vanaf. Trouwens ook van die stoere montages van de tussensprints in het geval er helemaal niet is gesprint.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12904 stemmen
Vind ze zowel afzonderlijk en als duo niet veel waard. Zal blij zijn als de andere rondes weer gewoon op Sporza te volgen zijn.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4277 stemmen
Vind het wel meevallen met het commentaar op Eurosport. Zit mij alleen wel te ergeren als naast die Belg ook die Bobbie plaatsneemt. Elke keer als die Belg 'Bobbie' roept heb ik het idee naar Kuifje te zitten kijken.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Ik word alleen gek van die Belg dat hij het 7 x per etappe heeft over het "bakken van een poets". 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ik ben pro-Pijl. Wat een haat. Aan die ongelukkige timing van (de herhaling van) zijn items kan hij weinig doen.
Heb overigens Engels commentaar op Eurosport. Zitten er bijna even vaak naast, maar het stemgeluid is een stuk prettiger dan die van de Nederlandstalige commentatoren. Hoor Boogie wel altijd erg graag.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Hopen op: geen punaises van Nairo fans, geen vallende luchtbogen door Thibaut fans, geen duw van Vincenzo fans en geen loslopende honden van Ilnoer fans.
Dan komt het goed. Bij de 2e meting van Tom is de winnaar bekend.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Alle respect voor eurosport verloren
SergioMalick
-
- 1245 berichten
- 1863 stemmen
Alle respect voor eurosport verloren
"Alles wat ik nu zie zal ik nooit kopen"
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.