- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ja man, en wat voor een dag. Heel bijzonder.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 berichten
- 4563 stemmen
Waar kan ik nog meer Giro kijken naast Eurosport? Vreselijk al die reclames die je helemaal uit het rust en ritme van een etappe halen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Misschien vind je hier iets: 2017 Giro d'Italia Live Video, Preview, Startlist, Route, Results, Photos, TV - steephill.tv
Lekker bochtje trouwens op 3K van de finish vandaag... En Pöstlberger, wie kent hem niet!?
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
In de voorjaarsklassiekers was hij wel heel aanwezig. Als hij dit kan, dan hebben we misschien een nieuwe Cancellara gevonden?
SergioMalick
-
- 1245 berichten
- 1863 stemmen
Vanaf nu gaat het grote-ronde-werk beginnen! De reclames en povere analyses neem ik maar voor lief, zolang er maar vuurwerk gaat komen op de Etna.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 berichten
- 4563 stemmen
Het blijft wel een genot om Quintana tegen een berg op te zien fietsen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Iedereen is met een zekere andere sport bezig, maar wat een waanzinnige slotklim vandaag in de Giro. Bizar en met volle teugen genoten. Meteen het aantal favorieten in een klim tot een paar teruggebracht.
Quintana lijkt echt in topvorm. Beter dan hij de afgelopen twee jaar is geweest. Maar er komt nog veel, waaronder een zware derde week.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een versmachtende, schitterende slotklim idd.
Quintana rijdt na zijn bruuske aanval geen seconde verder weg van Dumoulin in de laatste 6km van de klim, dat biedt toch mogelijkheden...
Die gestoorde motard is natuurlijk wel weer een ongelooflijke smet op de etappe...
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Quintana lijkt echt in topvorm. Beter dan hij de afgelopen twee jaar is geweest. Maar er komt nog veel, waaronder een zware derde week.
Vond het nog wel meevallen eigenlijk. Meest indrukwekkend wat mij betreft Dumoulin. De top-3 van de dag gaat meest waarschijnlijk strijden om de podiumplaatsen, hoewel Nibali er alles aan zal doen om dat te doorkruisen dus dat kan interessant zijn.
Verder werd het sportieve aspect inderdaad overschaduwd door die val, bijzonder jammer. Weer kunnen Thomas en Landa zichzelf niet bewijzen in het grote ronde werk.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Prachtige tijdrit van Tom Dumoulin. Voor mij is hij een complete renner en zo goed als Sagan.
SergioMalick
-
- 1245 berichten
- 1863 stemmen
Dat Dumoulin kan tijdrijden wisten we natuurlijk allang al. Wat het geniale van deze overwinning is, is dat hij vooraf op hoogtestage is geweest en aanzienlijk veel kilo's is kwijtgeraakt. Wanneer je op de Blockaus met de beste mee kan en MINUTEN op een tijdrit kan pakken, ben je een baas. Overigens zegt het nog helemaal niks over de eindoverwinning, aangezien er in de laatste week 5 loodzware bergritten komen waarin het hard kan gaan bij een mindere dag.
Het was ook weer genieten om Mollema te zien stampen naar een 3e plek in het klassement.
Fillumon
-
- 2240 berichten
- 0 stemmen
Aan het eind van de Giro zullen we weer met lege handen zitten qua eindoverwinning........neemt niet weg dat dit een geweldige prestatie is van Dumoulin ! 
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ik ben er voor de derde keer in drie jaar vrij zeker van dat een Nederlander een grote ronde gaat winnen!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dan wordt het dus gewoon weer Quintana of Nibali. 
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Ik ben er voor de derde keer in drie jaar vrij zeker van dat een Nederlander een grote ronde gaat winnen!
Zo ver ben ik nog niet, maar wat heb ik vandaag op het puntje van mijn bank gezeten. Wat is Dumoulin een zege voor het Nederlandse wielrennen.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Nu is het inderdaad gewoon van dag tot dag kijken. Er kan nog veel gebeuren en Dumoulin zal echt elk bergetappe de schade beperkt moeten houden. Wordt weer spannend!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het wordt zenuwslopend de komende weken, idd etappes één voor één afstrepen en er is als escape nog een platte tijdrit op de slotdag van 30 kilometer...
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Als Dumoulin uit het roze wordt gereden moet degene die dat doet hem voor de laatste tijdrit op 2 minuten hebben om redelijk zeker te zijn. Dat betekent dat (een van ) zijn concurrenten hem dus op een kleine vijf minuten moet gaan rijden. Daar zijn wel nog verdraaid veel kansen voor. Het is nog zo ontzettend vroeg. En de nadruk ligt qua klimmen extreem op de derde week in deze Giro.
Buiten dat Dumoulin vloog valt vooral op dat zijn 4 belangrijkste rivalen (Quintana, Mollema, Pinot, Nibali) zo ongelofelijk dicht op elkaar geëindigd zijn. Staan nu binnen 24 seconden van elkaar en waren in de uitslag 46 seconden van elkaar verwijderd. Dat is eigenlijk best goed nieuws voor Quintana en een beetje teleurstellend voor Pinot.
Verder zou je het bijna vergeten, maar dit is de eerste keer dat Dumoulin een grote ronde is gestart met klassementsambities. Vorig jaar was zijn Olympisch jaar en was hij puur aan het trainen op tijdritten en in de Vuelta 2015 ging het bijna per ongeluk.
Verder heb ik me gisteren en zondag verbaasd over Tejay van Garderen. Die leek een paar jaar terug af te stevenen op podiumplaatsen in grote rondes of misschien wel meer. Maar hij is nu zo vaak mislukt in grote rondes (dit is de vijfde op rij!) dat het tijd wordt om die ambities op te gaan geven. Dat is wel bizar jong. Hij zou nu op zijn best moeten zijn. Hij is pas 28. Pieken tussen je 23e en je 25e in rondecapaciteiten, het lijkt Damiano Cunego wel (die fietst trouwens ook nog, maar in een continentaal team dat geen wildcard kreeg voor de Giro).
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1441 stemmen
Ik ontkom toch helaas niet aan een dubbel gevoel bij het volgen van de Giro. Geweldig hoe Tom Dumoulin bezig is tot nog toe, zeker in de tijdrit, en ook Bauke doet weer mee voor een goede klassering in een Grote Ronde. Dat moet vreugde geven. Geeft het ook. Heerlijk dat "we" weer meedoen.
Maar elke keer als ik dat roze ding zie komt toch ook weer de pijn van vorig jaar naar boven.
Ik wist zelf niet dat dat nog zo diep zat.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Maar elke keer als ik dat roze ding zie komt toch ook weer de pijn van vorig jaar naar boven. Ik wist zelf niet dat dat nog zo diep zat.
Ik heb het vooral als je Kruijswijk ziet rijden, of zijn sippe gezicht in de interviews. Treurig dat hij totaal niet in de buurt komt van zijn vorm van vorig jaar, die hij niet heeft kunnen verzilveren.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Het is vooral ook te hopen dat Tom uitrijdt, aangezien hij slechts 3 van de 7 grote rondes heeft uitgereden. Als je zo vaak valt, heeft het niet alleen met pech te maken, maar wellicht dat hij zich ook op dat punt verbeterd heeft.
Quintana gaat vast winnen, maar het is al meegenomen dat het zo spannend is. Tom lijkt zijn vorm van 2015 (Vuelta) te pakken te hebben, maar hij gaat - net als toen - nog flink onder druk gezet worden in de laatste week.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Waanzinnige Premier League of Darts finale tussen Wright en van Gerwen. Fantastische Wright die het lijkt te halen, maar een gigantische comeback van MvG in de laatste pakweg 20 minuten. Wright mist 6 matchdarts en van Gerwen pakt de titel alsnog. Adembenemend.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Peter Wright. Heel erg sneu.
Dat ook ja. Wat een geweldige man, ook erg sportief als verliezer.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1441 stemmen
Ik vind Wright maar een vervelende clown.
j0enne
-
- 9611 berichten
- 3787 stemmen
Qua outfit en kapsel een clown oké, maar vervelend?
Geweldige kerel.
Taylor en Wade, dat zijn pas vervelende spelers.
Anderson en Lewis ook twee sympathieke gasten, al heeft die laatste soms nog wel eens z'n streken als die aan 't gooien is.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Dumoulin had veel vertrouwen voor vandaag. Gaat hij een nieuwe slag uitdelen?
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Schitterende overwinning van Tommeke zeg. De Vlinder deelt een pak slaag uit.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Wat een beest. Quintana eventjes minuutjes aan de broek geven. Schitterend.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Qua schoonheid benaderde dit de Alto de Puig van twee jaar terug. Manmanman...
Ik ga er echt in geloven nu (niet doen!).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.