- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Fantastische rit van Tom. Hij wint tijdritten en bergetappes, een zeer complete renner zoals er vroeger waren. Quintana zal nu zeker slecht slapen.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Dumoulin had veel vertrouwen voor vandaag. Gaat hij een nieuwe slag uitdelen?
Ja.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Qua schoonheid benaderde dit de Alto de Puig van twee jaar terug. Manmanman...
Daar moest ik ook aan denken ja (hoewel ik denk dat je met 'benadert' juist formuleert, want puur als etappe-overwinning op zich was die nog onwaarschijnlijk, de derde keer dat ik hem terugkeek dacht ik nog steeds dat hij niet kon winnen).
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Ik durf er nog steeds niet in te geloven (en zit mezelf te vertellen dat er nog 6 zware etappes zijn voor de afsluitende tijdrit komt) maar zat me vanmiddag toch weer even in mijn arm te knijpen. Wat een wielrenner!
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1440 stemmen
Ik durf ook nog nergens op te hopen, maar gevoel en verstand zeggen me wel dat Dumoulin een rijder van buiten categorie is, en dat als er één Nederlander is die dit kan vervolbrengen, dat hij dat dan is.
Vorig jaar had Kruijswijk dat ook gekund, maar die is net een klasse minder, en had het verdorie vorig jaar moeten doen, dat was toch waarschijnlijk een once in a lifetime chance. En dat maakt me dan weer zo triest, want Kruijswijk is, net overigens als Dumoulin, wel een vreselijk sympathieke wielrenner. En je weet dat de kans zo vreselijk groot is dat hij nooit meer zo'n kans krijgt, terwijl ik Dumoulin nog wel vaker in een positie als de huidige zie verschijnen.
Ach ja, zo gaan die dingen.
SergioMalick
-
- 1245 berichten
- 1863 stemmen
Ongeacht het resultaat van vandaag, wat zeldzaam is tegenwoordig, lijkt het me voor Dumoulin het beste wanneer we onze verwachtingen zo laag mogelijk houden. Pas dan gaat het hier los... Maar het kriebelt wel
Malick
-
- 9146 berichten
- 640 stemmen
Grootse finale!
Wat is eigenlijk de reden dat als Quintana demarreert hij constant achter zich te kijken? Vrijwel iedere 25 meter? Vertrouwt hij zichzelf niet?
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Grootse finale!
Wat is eigenlijk de reden dat als Quintana demarreert hij constant achter zich te kijken? Vrijwel iedere 25 meter? Vertrouwt hij zichzelf niet?
Dat noemen we ook wel het syndroom van Valverde, voor het eerst gediagnosticeerd bij Purito. Zelfs als Bala niet in koers is, zal langdurige blootstelling aan El Imbatido op termijn leiden tot een fantoom Piti in je wiel. Heel vervelend. 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Die Quintana valt mij dik tegen. Dat was ook al zo in de tour verleden jaar. Ik denk dat Tom Dumoulin die giro op 1 been zal winnen en de rest op minuten zal staan.
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Weer genoten inderdaad van een gekke finale die dan ook nog eens eindigt in een vlakke sprint met onder andere de eerste zes van het algemeen klassement. Jungels wint, vind ik ook een ontzettend leuke renner.
Erg, erg leuk parcours ook. Met veel Ronde van Lombardijen erin.
En Dumoulin is weer een dag goed doorgekomen. Nog 5 te gaan, waarvan dinsdag wellicht de allerheftigste is (al is komende donderdag ook niet misselijk). Als hij dinsdagavond nog in het roze staat durf ik langzaam gaan hopen. Maar eerst rustdag.
En die val van Kangert die voelde ik zelfs een beetje.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Belangrijke dag vandaag voor Dumoulin. Weet hij vandaag geen tijd te verliezen, zie ik hem het volhouden, maar ik heb zo'n gevoel dat Bahrein-Merida en Movistar een pact gaan sluiten tegen Dumoulin vandaag (en donderdag)
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Pijnlijke serie voor San Antonio. Een keiharde sweep, alhoewel het ook wel te verwachten was na het uitvallen van Leonard en het gemis van Parker. Hoe anders was het gelopen, als zij die voorsprong in game 1 hadden kunnen vasthouden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Horrorscenario voor Tommeke ligt op de loer. 
Kruijswijk zie ik nog wel in de top 5 eindigen deze Giro.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Kruisie zal vooral voor een etappe willen gaan denk ik.
Het uur U is daar... Lo Stelvio!
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Uiteraard. Maar als hij minuten pakt... Die wordt alleen maar sterker naarmate de dagen voorbij zijn.
SergioMalick
-
- 1245 berichten
- 1863 stemmen
Horrorscenario voor Tommeke ligt op de loer. 
Kruijswijk zie ik nog wel in de top 5 eindigen deze Giro.
Het lijkt me dat er nog wel een status quo gaat komen tussen Trek, Merida en Sunweb wanneer Kruiswijk en Amador te ver uitlopen. Gaat Quintana, dan zullen Pinot, Nibali en Dumoulin automatisch volgen.
Ik heb er toch een goed gevoel bij! Kelderman was wel onwijs handig geweest vandaag als meesterknecht.
Edit: Die juichende cannondale-renner op 11 minuten
Beetje humor op zo'n loodzware dag.
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Aiaiaiai, dit zou wel de lulligste manier ever zijn om de boel te verliezen.
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Gaat heel heel hard nu, van 45 seconden naar 1:25 in no time.
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Als we de tijdswaarneming mogen geloven stabiliseert het nu, neemt zelfs iets af.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als je denkt alles al hebt gezien qua leiderstruien en dramatiek... 
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Aaaaiii. Maagproblemen Tommeke volgens Sunweb. Het zit ook nooit mee met de Nederlanders hè.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Hier word je toch schijtziek van?????
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Zit constant naar linksboven te kijken: 1:14 1:15 1:14 1:13 1:12 1:11 1:09 enz
En de aanvallen zijn begonnen......
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Het jammere is: Ik heb de indruk dat Quintana ook niet zo heel goed is. Hier hadden wellicht kansen gelegen,
Achterstand Dumoulin loopt weer iets op.
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
En blijft oplopen.... 1:42 nu, was even op een minuut
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Zal wel 2,5 minuut worden.
Hopen dat zijn maagprobleem morgen over is. Ff nachtje op de pot slapen.
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
2:19, bij de top al 2:30 vrees ik.......
En dan de afdaling nog.... Nibali.....
-
- 22491 berichten
- 5153 stemmen
Man man dat sprongetje van Nibali.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Tom daalt goed! Tijd terug gebracht naar 2:12. En dat t.o.v. Nibali.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.