- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Man man man, wat een koers.
Genoten van Langeveld in z'n prachtige stijl. Ik had het gevoel dat hij een kansje had gehad als hij na de aanval van Stybar die werd geneutraliseerd door Greg er direct op en over was gegaan.
Veel pech voor Sagan, helaas.
Boonen deed (veel) te veel tussen 100-60 km en kwam daarna duidelijk tekort.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Boonen deed (veel) te veel tussen 100-60 km en kwam daarna duidelijk tekort.
Vond ook Van Avermaet met zijn krachten smijten maar die kan alles tegenwoordig...
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12904 stemmen
Vooral blij dat Stybar het niet geworden is. Wat een vervelende koersstijl hebben ze daar tegenwoordig bij die ploeg.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Vond ook Van Avermaet met zijn krachten smijten maar die kan alles tegenwoordig...
Moest inderdaad wel wat doen maar had veel hulp van ploeg en auto's. Terwijl Boonen min of meer onnodig meerdere keren de forcing voerde én het gat op Sagan (voor dienst eerste lekke band) zelf aan het dichtrijden was (terwijl Stybar toen volgens mij nog achterin die groep zat).
Het voordeel voor Van Avermaet is dat hij dan in dat laatste deel gemakkelijk z'n werk kan doen in de wetenschap dat hij er niemand meer af hoeft te rijden omdat hij gewoon veruit de beste sprint heeft na een zware koers.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1442 stemmen
Vooral blij dat Stybar het niet geworden is.
Ik ook, maar ook wel begrijpelijk dat hij niet meewerkte. Is in principe trager dan Van Avermaet en met de Boonen-mania in het achterhoofd.. Maar inderdaad mooi dat de sleper niet wint. Zag het eigenlijk al bij de aanval van Stybar op dat oplopend stuk enkele kilometers voor het eind. Hoe Greg daar met een paar halen direct in het wiel zat... Gewoon de allerbeste vandaag.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Fijne eerste kwali hoor! Het is nog erg vroeg, maar het zou dit jaar een mooi gevecht kunnen worden tussen de Mercs en Ferrari's.
Goed voor de Formule 1 inderdaad dat Ferrari en Mercedes aardig dicht bij elkaar lijken te liggen, ik verwacht nog wel een paar mooie clashes tussen Vettel en Hamilton.
Ook knap trouwens dat Red Bull ondanks de mindere auto toch een goed resultaat wist te halen gisteren. Zolang ze daar de auto niet sterker weten te krijgen is het puntjes sprokkelen. (Verstappen toch boven Bottas en Raikonen in het WK).
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Goed voor de Formule 1 inderdaad dat Ferrari en Mercedes aardig dicht bij elkaar lijken te liggen, ik verwacht nog wel een paar mooie clashes tussen Vettel en Hamilton.
Ook knap trouwens dat Red Bull ondanks de mindere auto toch een goed resultaat wist te halen gisteren. Zolang ze daar de auto niet sterker weten te krijgen is het puntjes sprokkelen. (Verstappen toch boven Bottas en Raikonen in het WK).
Ja, klopt. Andersom geredeneerd hoop ik als Ferrari-man dat RB in dit stadium even zo weinig mogelijk punten sprokkelt, omdat ze altijd als een waanzinnige doorontwikkelen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
VANDAAG 12 APRIL: BRABANTSE PIJL
Om 15.15 uur bij Sporza op het Vlaamse één
Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer (Maarten Vangramberen op de motor)
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Weer Vettel! Wat een seizoen tot nu toe. 
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Was een mooie race ook. Zeker de eerste 10 ronden met Bottas die niet kon uitlopen, maar wel het hele rijtje achter zich hield. Erg jammer van de brake failure bij Verstappen.
SouthParkFan
-
- 218 berichten
- 1385 stemmen
Het is alleen nog niet het seizoen van Kimi. Waar hij zijn draai maar niet lijkt te kunnen vinden, oogt Vettel herboren. Dat wordt een mooie strijd tussen Mercedes en Ferrari. Het is verfrissend dat er niet twee Mercedessen aan de horizon verdwijnen.
De misere bij McLaren is ondertussen wel compleet. Vond het bewonderenswaardig hoeveel strijd Alonso nog kon leveren. Alweer de derde DNF jammer genoeg. En Stoffel die niets kan laten zien. Erg jammer.
Perez was overigens erg lekker bezig. Die had van mij driver of the day mogen worden, mooie opmars.
Gretz
-
- 98 berichten
- 309 stemmen
Mooie column van Mart Smeets over twee persoonlijke tragedies die de Amerikaanse sportwereld dit weekend troffen.
Mart op Maandag: Paasnieuws in Amerika :: Binnenland - binnenland.eenvandaag.nl
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Het is alleen nog niet het seizoen van Kimi. Waar hij zijn draai maar niet lijkt te kunnen vinden, oogt Vettel herboren.
De complottheorieën over ongelijke behandeling tussen Kimi en Vettel steken ook alweer de kop op. Hopelijk maakt hij er nog wat van en neemt hij in september met opgeheven hoofd afscheid. Na 15 jaar op topniveau is het mooi geweest, zeg ik als Kimi-fan.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Pérez trouwens 13 races op rij in de punten! Van wildebras naar Mr Consistency.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
WAALSE PIJL
Vandaag woensdag 19 april
Vanaf 14.20 uur op het Vlaamse één
Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Een upset in de maak met Boston vs Chicago. Zeer verrassende 2-0 voor Chicago. Alhoewel voor Boston dit wel de lastigste van de onderste 4 ploegen is om tegen te spelen. Chicago heeft misschien wel de beste starting five van die 4. Alleen de bench niet echt sterk.
Ik verwacht nog wel een upset met Milwaukee, maar voor de rest gaan de top seeded teams wel door.
Jammer dat Miami het net niet gered heeft. De zwakke start heeft ze opgebroken. In ieder geval is er voor volgend seizoen hoop, want Waiters, Dragic en Whiteside draaiden in de tweede helft zeer sterk. De overige spelers pakten het omstebeurt ook goed op. Na de big three nu a big team.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 berichten
- 4563 stemmen
Wist niet of dat nu hier moet of de RIP-topic.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Ik ook niet. Je was me net voor. Vreselijk nieuws
.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4277 stemmen
Inderdaad. Hij leek ook zo goed in vorm de laatste tijd, dus hij stond weer op mijn radar. Enorm schrikken.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Pfff, vreselijk. Karaktervolle renner.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Ontzettend treurig, de winnaar van de Giro 2011 en mooie renner.
R.I.P.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Daar word je misselijk van...
De Giro zal 1 groot eerbetoon worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 berichten
- 4563 stemmen
O'Sullivan verloren van een sterke Ding Junhui, vooral na een hele zwakke tweede sessie van Ronnie's kant. Maar vooral Selby maakt indruk, vrijwel foutloze pot tegen Fu. Acht Selby wel in staat dit WK weer te winnen, al een tijdje de beste van de wereld.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Hahah goed gelachen om Chicago Bears vanochtend. Wat een onzin pick.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Toch nog één upset in de eerste ronde play-offs NBA. Utah stuurt de Clipps eruit. Nu de conference semi's waar ik toch wel een hete strijd verwacht tussen de nr 2 en 3 seed in beide conferences.
Gok op 1 upset. Houston wint in 7, Cleveland in 6, Boston in 6 en Golden State in 5.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Ja, klopt. Andersom geredeneerd hoop ik als Ferrari-man dat RB in dit stadium even zo weinig mogelijk punten sprokkelt, omdat ze altijd als een waanzinnige doorontwikkelen.
Ben wel benieuwd waar Red Bull qua updates mee gaat komen in Barcelona en Canada. Op deze manier doen ze een beetje voor spek en bonen mee...
Mooi dat de spanning vooraan door blijft zetten. Op een andere baan was de strijd van gisteren tussen Vettel en Bottas wellicht iets meer spectaculair geworden, maar het belooft in ieder geval nog veel mooie races.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ben wel benieuwd waar Red Bull qua updates mee gaat komen in Barcelona en Canada. Op deze manier doen ze een beetje voor spek en bonen mee...
De rest zal ook niet stil zitten. Daarbij: de motorupdate voor Canada is alweer tot nader order uitgesteld.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Toch nog één upset in de eerste ronde play-offs NBA. Utah stuurt de Clipps eruit. Nu de conference semi's waar ik toch wel een hete strijd verwacht tussen de nr 2 en 3 seed in beide conferences.
Gok op 1 upset. Houston wint in 7, Cleveland in 6, Boston in 6 en Golden State in 5.
Utah is toch wel een lekker team hé. Under the radar, maar zo'n Hayward bijvoorbeeld is echt een goede speler.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Utah is toch wel een lekker team hé. Under the radar, maar zo'n Hayward bijvoorbeeld is echt een goede speler.
Inderdaad een zeer fijne speler, die Hayward. Er staat met Hill, Johnson en Favors ook nog wel een behoorlijke ploeg. Denk alleen niet dat zij het Golden State moeilijk gaan maken. 2-1 in het regular season.
Houston intussen een ijzersterke game gehad tegen de Spurs. 22 3-punters voor Houston en alleen Leonard die iets liet zien. Wel verrassend, want de 4 games in de regular season waren close games en daar staat het 3-1 in het voordeel van San Antonio.
Cleveland heeft zijn play-off vorm te pakken. Groeien er in de play-offs er steeds beter in.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Een duel Thomas vs Wall is toch heerlijk, maar zo te lezen hebben ze er wat van gemaakt. Vanavond maar even terug kijken.
Wel een baas die Thomas 29 punten in fourth quarter en overtime. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.