• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.950 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.968 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Ach ja. De eeuwige discussie over wat de NOS uitzend. Soms begrijp ik er ook geen reet van. Ik kan me nog een keer herinneren dat (ik dacht in Rio) de NOS een samenvatting van een eerder gespeelde wedstrijd hockey uitzond terwijl er live een bokswedstrijd van een Nederlandse was die om een medaille ging. Nou vind ik hockey ook zo'n beetje de minst boeiende sport van de hele Olympische spelen, maar daar gaat het veel verder dan smaak. Ik dacht dat HBO Max nu de meest uitgebreide streamingrechten heeft, Dus NOS heeft ook nog beperkingen van wat ze mogen streamen. Volgens mij één sport naast degene die ze op TV vertonen. En de rest moeten ze dan laten gaan. Eurosport hoort bij HBO Max. Is allemaal Warner namelijk.

Ik dit er dit jaar aanzienlijk minder in dan in Tokyo moet ik zeggen, maar dat ligt 100% aan mij. In eerdere jaren was ik altijd wel blij dat de BBC meestal niks met hockey heeft. Kon ik daar naar toe vluchten voor "iets anders".

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Splinters schreef:

En er is weer een relletje. Deze keer in het boksen.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Persoonlijk sta ik achter de boksbond.

De bond die gestript werd voor officiële erkenning door het IOC mede op grond van ernstige twijfels over ethische integriteit?

En op basis van een test waarvan de resultaten niet openbaar zijn gemaakt en waarvoor geen enkel bewijs is?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

De bond die gestript werd voor officiële erkenning door het IOC mede op grond van ernstige twijfels over ethische integriteit?

En op basis van een test waarvan de resultaten niet openbaar zijn gemaakt en waarvoor geen enkel bewijs is?

Nee. Dat doe ik op basis van het feit dat hermafroditisme geen fake news is maar een erkende aandoening.

Wat mij betreft dient het ioc danig te worden opgeschoond, en niet zozeer de boksbond.

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Nee. Dat doe ik op basis van het feit dat hermafroditisme geen fake news is maar een erkende aandoening.

Wat mij betreft dient het ioc danig te worden opgeschoond, en niet zozeer de boksbond.

Ah, op basis van een donkerbruin vermoeden dus.

Vijf vragen over bokser Imane Khelif, gendertests en intersekse-atleten - nos.nl

"Er zijn geen aanwijzingen dat Khelif intersekse is. In 2023 zei ze tegen het Franse Persbureau AFP dat ze slachtoffer is van een complottheorie."

Casus die oneindig veel ingewikkelder is dan een forum op een filmsite kan herbergen, daarom zal ik het hierbij laten.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Vijf vragen over bokser Imane Khelif, gendertests en intersekse-atleten - nos.nl

"Er zijn geen aanwijzingen dat Khelif intersekse is. In 2023 zei ze tegen het Franse Persbureau AFP dat ze slachtoffer is van een complottheorie."

Casus die oneindig veel ingewikkelder is dan een forum op een filmsite kan herbergen, daarom zal ik het hierbij laten.

Ik kom toch tot een andere conclusie dan jij. Men is "gewoon" in staat om te testen en xy-vrouwen genieten wel degelijk een voordeel tov xx-vrouwen.

Die aparte categorie lijkt mij al met al zo gek nog niet. Zoiets in het leven roepen lijkt inderdaad aardig complex, dat geef ik toe.

Tot slot: khelif zou middels een eenvoudige test een eind kunnen maken aan iedere vorm van speculatie. Dat doet ze niet, daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het is gewoon een relevante discussie in een sporttopic. Dat het niet je interesse geniet mag, maar daarom hoeft het niet te stoppen als er nog discussiewaarde zou zijn.

Het gaat nogmaals niet om wie wat wil, maar wat gewoon de functie van de NOS is. Ze moeten de Nederlandse kijker bedienen met de info die ze zoeken. Voor de rest heb je Eurosport of HBO wil je Turkije-Pakistan zien bij het kogelstoten.

Dat laatste zeg ik dan ook dat prima is, maar je heb me daar niet in begrepen, dat is prima hoor. Ik ben niet tegen wat er uitgezonden word en van mij mag de NOS uitzenden zoals zij dat willen. Kan 10x herhalen, dat ik hetzelfde daarover zeg als jou.

Ik vind het hier niet thuis horen, want het is een televisie discussie en dat is zonde voor de berichten/discussies over de sport zelf.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Die Marchand is wel een geweldenaar. Vier gouden medailles. Fenomeen.

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Vanavond wordt ik wel verwend. Beetje switchen tussen BMX en zwemmen bij de NOS. Beiden vind ik erg leuk.

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Mooi.. Zilver.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Nice van Veenstra. Mooie zilveren plak.

Bizar slechte race van die Britse ineens.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik vond dat roeien van Florijn halverwege de race nog best spannend worden. Toch aan het einde nog het meeste over gelukkig. Nummer 5 is binnen.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Wow, dat was wel echt 1 van de mooiste gouden medailles voor NL in de laatste decennia.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

En de mannen acht ook mooi zilver gehaald hoor.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Mooie gouden medaille weer! Zilver van de acht ook netjes.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een verhaal ook over de familie Florijn. Pa is tweevoudig Olympisch kampioen, ma is wereldkampioen, zoon wint eerder deze week goud en nu dus de dochter.

Dan ben je een sportieve familie.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Jammer gegokt en verloren. Wel mooi brons binnen gehaald.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Leuk feitje. Het goud van Florijn is het 100ste goud voor Nederland op de Olympische Spelen. De eerste? In 1900. Ook roeigoud.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Waar zijn vandaag nog grote medaillekansen voor NL?

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Tja, VD Poel hè. Gemengde estafette vanavond misschien. Veel concurrentie. Korstanje wordt ook lastig, maar niet onmogelijk. Zeilen als er wind is en alles goed valt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Tja, VD Poel hè. Gemengde estafette vanavond misschien. Veel concurrentie. Korstanje wordt ook lastig, maar niet onmogelijk. Zeilen als er wind is en alles goed valt.

Wanneer zijn dan de individuele hardloopnummers van Bol, Klaver, Hassan etc? Kijk daar wel naar uit, dat is de oersport van de Spelen.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wanneer zijn dan de individuele hardloopnummers van Bol, Klaver, Hassan etc? Kijk daar wel naar uit, dat is de oersport van de Spelen.

Maandag, vrijdag en zondag Hassan. Bol donderdagavond (als ze de finale haalt). Klaver weet ik niet precies.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Klaver ook vrijdag als ze de finale haalt. Halve finale woensdag. Halve finale Bol dinsdag.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Zevenkamp vrouwen kijk ik ook erg naar uit. Schitterend onderdeel. Thiam weer de favoriet uiteraard.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zeilen komt sowieso een medaille bij. Mooi hoor.

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Dat was een zure herstart voor Van Opzeeland. Lag bij de eerste een mooi stukje voorop.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Dit dus. Eea aantonen is niet complex. De oplosssing ervan is complex, en daarom schuift het ioc het allemaal onder de pet.

GeenStijl: Nederlands twee linker hersenhelften @GVerbaan en @KuypersMarieke snappen casus Imane Khelif ook niet. Het is zéér waarschijnlijk geen "cis-vrouw" en de ophef is geen "transfobie"

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

België voor de wielrendubbel met Evenepoel. Dat kan eigenlijk nauwelijks nog misgaan Tenzij hij pech krijgt.

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Wow, Dan rijdt hij nog lek ook. Zonder veel erg, maar dat weet Remco niet.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Al een geluk dat we nog met een fiets kunnen rijden! Amai, ongelooflijk straffe prestatie!

Aiai, Remco lek Hem nog nooit zo nerveus gezien

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Wordt de sportfoto van het jaar!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.