- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Iedereen haalde het (nipt) binnen de tijdslimiet.
Na 40 minuten waren er slechts 47 renners over de finish gereden. Gelukkig had zich een grote bus gevormd op 41 minuten.
Edit: Bram Welten was buiten tijd.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Na 40 minuten waren er slechts 47 renners over de finish gereden.
Hebben we sinds pakweg 1990 zulke verschillen gehad (ik kan me een extreme ontsnapping herinneren die tel ik even niet mee, toen zat het peloton op 34 minuten ofzo. In 2003 ofzo. Maar een bergrit, ik vraag het me af).
Het lijkt verder zeer waarschijnlijk dat Pogacar geel en bollen wint en wellicht ook nog wel derde woirdt voor groen. Wit heeft hij niet meer nadat hij van de dertiende etappe in 2020 de trui non stop had tot het einde van de tour 2023.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Tour is beslist.
Tour duurt nog wat zware dagen. In 1989 leek de Tour ook een paar keer beslist, maar een derde bal nekte Fignon. Wie weet wat Pogacar nog kan nekken. De laatste week duurt maar zes dagen, maar daarvan zijn er toch wel minimaal 4 redelijk zwaar.
Ik geeft Vingegard nog niet op, hoewel ik hoop dat Pogacar wint. Maar nog niet nu. Nog even moet hij peentjes gaan zweten.
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Tour duurt nog wat zware dagen. In 1989 leek de Tour ook een paar keer beslist, maar een derde bal nekte Fignon. Wie weet wat Pogacar nog kan nekken. De laatste week duurt maar zes dagen, maar daarvan zijn er toch wel minimaal 4 redelijk zwaar.
Ik geeft Vingegard nog niet op, hoewel ik hoop dat Pogacar wint. Maar nog niet nu. Nog even moet hij peentjes gaan zweten.
In 1989 was het verschil nooit meer dan 53 seconden. Op geen enkel moment Nu is het 3.09. Je probeert er heerlijk nog wat spanning in te praten, maar de tour is beslist.
Natuurlijk kan Pogacar op zijn muil gaan of een spectaculaire inzinking krijgen, maar ik verwacht geen van beiden. En dat zijn de enige mogelijkheden.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
In 1989 was het verschil nooit meer dan 53 seconden. Op geen enkel moment Nu is het 3.09. Je probeert er heerlijk nog wat spanning in te praten, maar de tour is beslist.
Natuurlijk kan Pogacar op zijn muil gaan of een spectaculaire inzinking krijgen, maar ik verwacht geen van beiden. En dat zijn de enige mogelijkheden.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Een mindere dag (hoeft geen *spectaculaire inzinking* te zijn), plus een super tijdrit van V.
Het kan.
Net zoals jij vooraf stellig was dat Cavendish de 36 niet zou halen, kun je hier ook fout zitten.
Ik kan ook fout zitten natuurlijk.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1832 stemmen
Op sportief vlak is Pogacar natuurlijk de grootste van het hele peleton. Zijn palmares op jonge leeftijd is indrukwekkend en voornamelijk bereikt door aanvallend koersen.
Showbizz politie:
In zijn interviews etc vind ik hem alleen iets vervelender worden. Het lijkt vaak een beetje gemaakt positief over alles en iedereen, maar soms zit er dan toch een kleine sneer naar anderen toe. Ik heb af en toe het idee dat hij een soort rol speelt voor de camera.
In dat opzicht is Evenepoel een stuk eerlijker, alleen heeft hij weer van die voetbal trekjes. Gebaartjes op de fiets, schuld ligt vaak bij iets of iemand anders en kan gewoon slecht tegen zijn verlies.
Tot zover de charisma-meter.
Pogacar staat momenteel op de 23e plaats all time op Procyclingstats. En dat op zo'n leeftijd...
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dit had ook weleens het jaar kunnen zijn, dat hij historie had kunnen schrijven, want in deze vorm zou hij de Vuelta ook kunnen winnen.
Hij heeft alleen al vrijwel uitgesloten, dat hij deze rijd. Hij heeft ook nog de OS, het WK en de canadese koersen op het programma staan rond de Vuelta.
Hij weet inderdaad, dat de camera regelmatig op hem gericht staat ja. Dat onderonsje over Roglic met Evenpoel en vorig jaar ook al een keer met Philipsen na die foto finish.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Voor het eerst in jaren kijk ik een stukje wielrennen. Om vervolgens een stel bumperklevers die zichzelf wielrenner noemen te zien rijden.
Met alle respect, dat is toch niet serieus te nemen? Waar gaat het mis met de regelgeving?
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dat gaat nu heel moeilijk worden voor Jasper Philipsen, om Girmay nog uit het groen te fietsen.
Ik gun het ze allebei, maar uit historisch oogpunt zou een Eritreër die Groen wint toch wel heel mooi zijn.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Een mindere dag voor Vingegaard.
Blijft het hierbij, of volgt nog een pijnlijke tocht door de Alpen?
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1832 stemmen
Redelijke verspilling van krachten bij Pogacar en Evenepoel. Ze pakken inderdaad secondes, maar het risico op uitputting lijkt me veel gevaarlijker. Het is dan ook voornamelijk een psychologische tik die ze willen uitdelen. In Pogacar zijn geval volstrekt onnodig, want die tik heeft hij allang uitgedeeld.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Redelijke verspilling van krachten bij Pogacar en Evenepoel. Ze pakken inderdaad secondes, maar het risico op uitputting lijkt me veel gevaarlijker. Het is dan ook voornamelijk een psychologische tik die ze willen uitdelen. In Pogacar zijn geval volstrekt onnodig, want die tik heeft hij allang uitgedeeld.
Dus nu wil hij laten zien dat hij, ondanks dat hij de Tour niet gaat winnen, wel degelijk minimaal van hun niveau is. En eerlijk is eerlijk: drie weken geleden had ik niet gedacht dat hij vier dagen voor het einde nog zo kort op Pogacar zou staan. Natuurlijk is 5 minuten een serieuze achterstand, maar ik had wel minimaal het dubbele verwacht.
Hoe hij zich tot Vingegaard zou verhouden kon ik niet inschatten, omdat ik Vingegaard niet kon inschatten.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Dus nu wil hij laten zien dat hij, ondanks dat hij de Tour niet gaat winnen, wel degelijk minimaal van hun niveau is. En eerlijk is eerlijk: drie weken geleden had ik niet gedacht dat hij vier dagen voor het einde nog zo kort op Pogacar zou staan. Natuurlijk is 5 minuten een serieuze achterstand, maar ik had wel minimaal het dubbele verwacht.
Hoe hij zich tot Vingegaard zou verhouden kon ik niet inschatten, omdat ik Vingegaard niet kon inschatten.
Vingegaard en Remco zijn moeilijk te vergelijken. Beetje alsof je Froome en Valderde zou vergelijken.
Beiden hebben een comfortabele afstand op de klassementsman achter hen. Daardoor kan Evenepoel ook naar boven kijken in het klassement. Niet abnormaal om dan aan te vallen wanneer je een teken van zwakte ziet.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Vingegaard en Remco zijn moeilijk te vergelijken. Beetje alsof je Froome en Valderde zou vergelijken.
Het ging mij meer om in te schatten hoe ze zich in de Tour tot elkaar zouden verhouden. Het zijn andere klimmers, maar kunnen het beide goed, en het zijn beide excellente tijdrijders.
Dat Evenepoel ook goed is in ééndaagse wedstrijden staat daar verder los van.
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Leuke etappe waarbij er in de kopgroepen weinig controle was en uiteindelijk de sterkste won.
Opvallend wat Evenepoel deed. Te meer omdat hij op de rustdag liet doorschemeren dat hij niet zijn derde plek in gevaar zou brengen met aanvallen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Toch opvallend dat de top3 weer meer dan 2 minuten weg reed op de rest, en dat op dat kleine stukje 'Col du Noyer' en de slotklim van 3de categorie.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Toch opvallend dat de top3 weer meer dan 2 minuten weg reed op de rest, en dat op dat kleine stukje 'Col du Noyer' en de slotklim van 3de categorie.
Ja, ik las dat vandaag ook ergens. Dat er eigenlijk geen subtop is, dit jaar. Je hebt de top drie, en dan zit er ook direct een enorm gat tussen 3 en 4.
Normaal zou Roglic daar natuurlijk ergens zwemmen, maar die zwemt nu gewoon in de Adriatische zee.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Leuke etappe waarbij er in de kopgroepen weinig controle was en uiteindelijk de sterkste won.
Opvallend wat Evenepoel deed. Te meer omdat hij op de rustdag liet doorschemeren dat hij niet zijn derde plek in gevaar zou brengen met aanvallen.
Ja was wel opvallend, maar hij gaf zelf al aan, dat hij vond dat Vingegaard op de limiet zat.
Overigens derde plek in gevaar brengen lijkt me niet aan de orde. Daarvoor lijkt hij vooralsnog te stabiel. Wellicht te onzeker over een slechte dag? Hij had al een enorme voorsprong.
Benieuwd of hij vandaag nog eens Vingegaard alvast wil testen of dat hij morgen zijn ploeg het initiatief laat nemen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Campenaerts!
Na enkele jaren proberen is het dan toch raak! Vorig jaar was hij mee in haast elke vlucht en hield er enkel de superstrijdlust aan over.
Eerder won hij al die uitgeregende heuvelrit in de giro naar Goriza.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6853 stemmen
Het is Campenaerts gegund. Ik ga die fransoos niet de schuld geven door de sprint te ontregelen door veels te vroeg aan te gaan. Kwiatkowski zat er kennelijk doorheen.
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Emotioneel interview. Campenaerts is totaal geliukkig. Met vriendin, pasgeboren zoon en overwnning. Hij zal ook weten dat hij volgend jaar minder vrijheid heeft. Want hij gaat naar Visma,
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Tijd dat ze komaf maken met die lange sprintritten.
Men zou de vlakke ritten ook kunnen beperken tot 50-60km (11u00-12u30), gevolgd door een kleine tijdrit van 14u00 tot 17u30. Zo was het tot in de jaren '80.
En van mij mogen ze in een vlakke rit op 10km van de streep een mûr leggen of de aankomst leggen op een col van 4de categorie. Zou ideaal zijn voor renners zoals MVDP, Van Aert, ...
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6853 stemmen
Vergeet de ploegentijdrit niet!
Maar nee, volgend jaar nog weinig veranderingen, geen kasseien ondanks de grand depart in Lille. Een driedaagse van Duinkerken meer met waarschijnlijk allemaal massasprints. De Mûr van Bretagne zit er volgens de geruchten wel in.
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Ik hoorde laatst iemand pleiten voor herinvoering van de rode (tussensprint) trui om aanvallers meer te stimuleren. Dus extra tussenprints in bijna alle etappes leggen die alleen voor die trui gelden. En ook de bestaande tussensprints ook voor de rode trui laten gelden.
Ik vind de route van dit jaar tof maar er zijn inderdaad relatief weinig pittige aanvalsritten.
Wat ook moet (en vaak ook wel gebeurt) is dat je van deze vier er elk jaar minimaal een zou moeten hebben, maar misschien is twee nog wel beter:
1. Klimtijdrit
2. Kasseienrit
3. Gravelrit
4. Ploegentijdrit (deze lijkt wel uit te sterven tot mijn spijt).
Net als dat je Alpe D'huez eens per 3 jaar moet doen en Mont Ventoux elke vijf ongeveer.
Voorts heb ik graag ook af en toe de proloog terug. En een keer een ouderwetse tijdrit van minimaal 45 kilometer zou ook best eens leuk zijn,
Ik durf nu al te voorspellen dat we zware beginetappes de komende tijd jaren vaker gaan zien. Het zorgt voor net wat minder nervositeit in vroege sprintritten als het niet ook om geel gaat.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1832 stemmen
Pogacar gaat dit dichtrijden, voorspelling op 8km voor de finish. Echt heel erg jammer voor Jorgensen, maar ik hoop natuurlijk dat het hem niet lukt. Niet alles is voor Bassie alsjeblieft.
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Als Pogacar dit wint is dat zijn 24e ritoverwinning in een grote ronde. Dit is zijn zevende grote ronde. Het zou zijn 15e etappeoverwinning in de tour zijn. Dit is zijn vijfde tour. Hij is 25.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6853 stemmen
Ik hoop van wel. Er is hierboven gezegd dat er dit jaar geen subtop is maar die is er natuurlijk wel: Vingegaard en Evenepoel.
Pogi is de goat!
Splinters moet nu de tv aanzetten
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1832 stemmen
Als Pogacar dit wint is dat zijn 24e ritoverwinning in een grote ronde. Dit is zijn zevende grote ronde. Het zou zijn 15e etappeoverwinning in de tour zijn. Dit is zijn vijfde tour. Hij is 25.
Ja echt onvoorstelbaar dit. Ik baal er behoorlijk van dat hij ook deze etappe gaat winnen, maar tegelijkertijd diep respect voor Pogacar natuurlijk.
Ik begin me langzaam wel een klein beetje aan zijn gedrag te irriteren, maar heeft ook te maken met jaloezie. Dat achterom kijken slaat bijvoorbeeld helemaal nergens op. Hij begint iets teveel op een showpaardje te lijken.
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Volgens mij was dat omkijken oprecht. Hij lijkt zichzelf soms echt te verbazen.
Achter de schermen kan hij overigens een keiharde zijn. Hij heeft bijvoorbeeld zijn jarenlange (min of meer) privé-trainer dit jaar de laan uit gestuurd. Deels omdat hij in eerdere tours zwakke plekken had op hoogte en in warm weer. En Pogacar dacht dat deels door de trainingen kwam. Maar topsportlui moeten dat hebben.
Heb trouwens de indruk dat Kelderman (zijn beste tourrit ooit wellicht) als knecht veel gelukkiger is dan als kopman.
De vuelta zal ik dit jaar nauwelijks volgen. Want in de tweede en derde week zit ik in Venetie op het filmfestival.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.