• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.256 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.415 acteurs
  • 199.077 gebruikers
  • 9.375.864 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Daar was ik twee jaar geleden ook van overtuigd. Mooi te zien dat het echt heel moeilijk is, zo'n Grand Slam behalen.

Goed punt. Hij heeft de us open ook pas 3x gewonnen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

Ik ben heel benieuwd naar zondag. Niet alleen djokovic maar ook alcaraz snelt door het toernooi heen.

Ja. Wel knap van zeker Alcaraz. In drie sets langs Medvedev is wel sterk.

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

(quote)

Goed punt. Hij heeft de us open ook pas 3x gewonnen.

Sowieso mooi te zien dat het record van US-Open overwinningen nog ver weg is en blijft. Drie mannen van wie alleen de naam Tilden me iets, een klein beetje, doet rinkelen. Australië, Engeland en Frankrijk zijn duidelijk makkelijker.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Sowieso mooi te zien dat het record van US-Open overwinningen nog ver weg is en blijft. Drie mannen van wie alleen de naam Tilden me iets, een klein beetje, doet rinkelen. Australië, Engeland en Frankrijk zijn duidelijk makkelijker.

Las ik nou dat het record buiten de open era is? Zijn het dan alleen Noord Amerikaanse gasten, die meededen?

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Waar heeft die kopgroep zin in zeg. Kilometers aan het gaste. Voor 20-25 seconden.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Kan iemand het nut van (het bellen met) die gozer op de motor uitleggen tijdens de Tour? Die dan gaat vertellen wat we net hebben gezien of al is verteld door het commentaar?

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

Even bellen met Sebastiaan Timmerman is gewoon voor het ervaren van de sfeer denk ik. Een babbeltje met hoe die gozert de etappe ervaart. Anders zit je ook maar te luisteren naar die babbelende mannen die je helemaal niet ziet. Ook niet echt boeiend verder.

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

NU gaat het los, heerlijk.

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

Domme motorrijder weer hoor.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

De tour is leuker dan de Giro. Heerlijk duel dit.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Twee renners die elkaar volkomen in evenwicht houden. Twee ploegen die dat ook doen. Ee tour waar op vele momenten de beslissing kan vallen. Dat zorgt voor een hele fijne etappe. Jammer van de motoren. Morgen is net wat minder zwaar op papier, maar de beslissing kan overal vallen. Dinsdag de tijdrit en woensdag de zwaarste klim van de tour. En als het dan nog niet beslist is (en dat zou me niet verbazen) zou het weleens neer kunnen komen op volgende week zaterdag.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Graaf Machine schreef:

Even bellen met Sebastiaan Timmerman is gewoon voor het ervaren van de sfeer denk ik. Een babbeltje met hoe die gozert de etappe ervaart. Anders zit je ook maar te luisteren naar die babbelende mannen die je helemaal niet ziet. Ook niet echt boeiend verder.

Klopt hoor. Al doen die andere commentatoren altijd vooral alsof hij het echt het beste ziet. Wat niet zo is natuurlijk.

En ik wil natuurlijk weten waar mn belastinggeld heengaat

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

happie schreef:

De tour is leuker dan de Giro. Heerlijk duel dit.

Daar was ook niet veel voor nodig.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Daar was ook niet veel voor nodig.

Dat is waar, maar toch het gevecht van Vingo was prachtig. Beide op de limiet. Pogi krijgt hem er net niet helemaal af.

Van Aert was trouwens een baas toen hij terugkeerde en Majka terug op zijn plaats ging zetten.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Djokovic staat aardig te geiten. 4-0. 1e set.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Alcaraz staat nu aardig te mini-geiten. Spannend!

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Mooie overwinning voor Poels. Prachtig gereden door hem.

Pogacar en Vingegaard staan meer gelijk heb ik het idee. Gisteren viel het demarrage 1 al mee met het weglopen, dat was daarvoor iets meer en nu kreeg hij hem er al niet meer af, als ze dicht bij elkaar staan na de tijdrit, wat ik wel verwacht, dan krijgen we nog twee spannende bergetappes.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2204 stemmen

happie schreef:

Mooie overwinning voor Poels. Prachtig gereden door hem.

Pogacar en Vingegaard staan meer gelijk heb ik het idee. Gisteren viel het demarrage 1 al mee met het weglopen, dat was daarvoor iets meer en nu kreeg hij hem er al niet meer af, als ze dicht bij elkaar staan na de tijdrit, wat ik wel verwacht, dan krijgen we nog twee spannende bergetappes.

Ik denk dat deze slotklim niet lastig genoeg was en de koers ook niet zwaar genoeg. Als Pogacar wou wegrijden moest het op die steile stroken helemaal aan het begin maar dan is het nog een kleine 10km. Dat is een te groot risico.

Ik vind overigens wel dat Vingegaard te defensief koerst. Ja, hij heeft het geel dus hoeft in principe niet maar hij neemt veel te veel risico. 10 seconden is niks. Heel benieuwd naar de tijdrit dinsdag, zal me niks verbazen als ze dan exact in tijd gelijk staan. En dan moet het voor Vingegaard woensdag gebeuren op de Loze, want de etappe van zaterdag (een wat meer 'klassiek' parcours) lijkt Pogacar beter te liggen.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

Alcaraz staat nu aardig te mini-geiten. Spannend!

De geit is gepakt. Mooie partij.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wout 'Woutje' Poels, wie heeft er geen zwak voor deze Held van Beroep sinds de Val zovele jaren geleden? Toch maar mooi een Tourrit en een Monument gewonnen, prachtig!

En je mag de Gele Deen dan geen wieltjeszuiger noemen, maar gisteren had hij natuurlijk altijd een poging moeten wagen toen hij ogenschijnlijk makkelijk aan Tadej bleef plakken. Maar neen: afwachten.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Ik denk dat deze slotklim niet lastig genoeg was en de koers ook niet zwaar genoeg. Als Pogacar wou wegrijden moest het op die steile stroken helemaal aan het begin maar dan is het nog een kleine 10km. Dat is een te groot risico.

Ik vind overigens wel dat Vingegaard te defensief koerst. Ja, hij heeft het geel dus hoeft in principe niet maar hij neemt veel te veel risico. 10 seconden is niks. Heel benieuwd naar de tijdrit dinsdag, zal me niks verbazen als ze dan exact in tijd gelijk staan. En dan moet het voor Vingegaard woensdag gebeuren op de Loze, want de etappe van zaterdag (een wat meer 'klassiek' parcours) lijkt Pogacar beter te liggen.

Vingegaard moet het ook wel kunnen om te demarreren. Misschien was hij blij dat hij ditmaal kon volgen tov de eerdere bergetappes.

De tijdrit is erg interessant. Beide moeten er echt voor gaan. Valt lastig zeggen wie daar winst gaat pakken. Vingegaard is wel beter geworden in zijn tijdrit. Pogacar heeft alleen de tijdrit van het Sloveense kampioenschap gereden, maar die had hij met vierkante wielen ook nog wel gewonnen.

Woensdag gaat Jumbo hun tactiek van zaterdag weer doen denk ik. De koers vanaf het begin hard maken en kijken of ze Pogacar kunnen afmatten op de Loze, maar ik heb het idee, dat zowel dinsdag, woensdag, als zaterdag kruimelwerk is qua secondes.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

otherfool schreef:

En je mag de Gele Deen dan geen wieltjeszuiger noemen, maar gisteren had hij natuurlijk altijd een poging moeten wagen toen hij ogenschijnlijk makkelijk aan Tadej bleef plakken. Maar neen: afwachten.

Kunnen afwachten lijkt mij een essentiële kwaliteit als je een grote ronde wil winnen. Vingegaard is van de tactiek 'hoog druk zetten' met zijn team, en als hij zwakte bespeurt durft hij een lange aanval op te zetten. Pogacar is van de explosieve maar korte aanvallen in de laatste kilometers. Pogacar richt zich ook op de bonificatie-secondes, terwijl Vingegaard gokt op zijn herstelvermogen en dus sommige etappes afwacht. Allemaal perfect te begrijpen tactieken en mooi om te zien hoe deze twee verschillende renners proberen hun sterktes optimaal in te zetten.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ja bizar, dat hij gelijk weer zo negatief is. Ik heb de wedstrijd gekeken, maar bij 5-3/6-3 zat hij nog rond de 100 gemiddeld. Daarna zakt hij weg, maar Searle gooide gewoon goed, die heeft gewoon meer dan 105 gemiddeld en miste weinig. Had een leg, waarin Barney nog tot 9-4 kwam, met 5/6 gemiste dubbels.

Dit jaar heeft hij juist door goede optredens op de vloer en de eurotour deelname aan de matchplay verdiend en waarschijnlijk ook de WGP en European championship. Dat lukte hem vorig jaar niet. Dan kan je in één van die toernooien tegen een zeperd aanlopen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Weergaloos optreden van Vingegaard. Ook prachtig hoe hij door de bochten vliegt.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Wat een bizarre tijdrit van Vingegaard. Fenomenaal...

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Nuttige fietswissel ook. Kan je zoiets niet tussentijds aanpassen? Hij liep al zo ver achter, dat ging nooit meer praktisch zijn.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ongekend dit. Mooi ook de oprechte bewondering van Dumoulin.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Fenomenaal! Pogacar die de rest op minuten zet en Vingegaard die er bovenop nog eens 1,38" bij doet. Ongezien, en dat op amper 22 km. Dit lijkt me één van de strafste tijdritten ooit ...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Het is denk ik ook pijnlijk als je als voormalige wereldtopper nog maximaal middenmoot bent. Hij moet van de potjes en de sfeer genieten en niet constant nog denken een finale te kunnen bereiken.

Maar ik blijf stiekem wel een beetje fan. Toch een icoon, ook nu nog.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.