• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.231 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.071 gebruikers
  • 9.375.420 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2204 stemmen

Wat wel zo is, is dat Pogacar vorig jaar geen enkele keer Vingegaard kon lossen. Dat kon hij nu wel en de huidige achterstand is nihil omdat je weet dat Pogacar nog wel een sloot bonificatieseconden kan gaan binnenhalen t.o.v. Vingegaard. De Tour is nog lang niet beslist, maar ik denk dat na gisteren het mentale voordeel bij Pogacar ligt, nog meer als bij Vingegaard woensdag. Ook vanwege de beroerde voorbereiding die Pogacar had i.t.t. Vingegaard.

Maar misschien kijk ik nu door een iets te gekleurde bril.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ja, ik zie dat anders. Na het openingsweekend is voor mij het mentale voordeel in de Pyreneeën verschoven naar Vingegaard. Hij heeft laten zien aan te durven vallen en het sterkste team te hebben. Dat hij gisteren tekort schoot zullen ze ongetwijfeld analyseren en ik denk ook dat ze een tandje terug zullen schakelen qua aanvalslust, maar de eerste Pyreneeëndag heeft qua krachtsverhoudingen mijns inziens meer aan het licht gebracht dan de tweede. Wat er gisteren precies aan de hand was weet ik niet, maar dat Vingegaard op de slotklim niet sneller is dan Rodriguez en Hindley in de achtergrond, zegt veel. Misschien te weinig gegeten of toch wat te diep gegaan op de Tourmalet of het komt in de eerste Tourweek nog wat te vroeg om twee dagen achter elkaar all-in te gaan.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

De goat speelt momenteel tegen wawrinka. Viel er toevallig in, meestal skip ik de eerste week vanwege veelal eenzijdig. Zo ook deze partij, al blijf ik toch even hangen.

Edit.

En toch he, bedenk ik net, wawrinka is drievoudig gramd slam kampioen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Fisico schreef:

Knap van Pogacar, die mentale veerkracht

En Wout, amai, hoeveel km kop deed hij nu weer vandaag? Ik kwam op 65km terug in het hotel en zag hem 61km sleuren (en dalen)

Dan moet jou hotel ongeveer rond Sainte-Marie-de-Campan gelegen hebben?

Ben er vorig jaar ook nog geweest.

Volgens mij gaan we zondag nog niets wijzer zijn. Gewaagd aan mekaar tot aan de top, waarna Pogi de sprint wint.

Benieuwd of iemand de ritwinst wil op de mythische Puy De Dôme, anders zal het voor de vluchters zijn.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Op gras gaat het allemaal niet vanzelf voor alcaraz. Dat wordt nog wat als ie straks betere tegenstanders treft.

Edit.

Jep. Eerste setverlies alcaraz. Dat zat eraan te komen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Prognose morgen: Pogacar met Vingegaard op een klein gaatje als nummer 2.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Dan moet jou hotel ongeveer rond Sainte-Marie-de-Campan gelegen hebben?

Ben er vorig jaar ook nog geweest.

Volgens mij gaan we zondag nog niets wijzer zijn. Gewaagd aan mekaar tot aan de top, waarna Pogi de sprint wint.

Benieuwd of iemand de ritwinst wil op de mythische Puy De Dôme, anders zal het voor de vluchters zijn.

Haha, neen, klein misverstand. Ik ben niet naar de TdF. Wel simpelweg op vakantie, aan de Stelvio weliswaar, toch ook koersgerelateerd.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

En alcaraz trekt de partij toch in 4 sets over de streep. Moeizaam, dat wel. Aan het eind van zijn carriere zal alcaraz wimbledon ongetwijfeld een paar keer hebben gewonnen. Maar duidelijk mag zijn dat gras zijn ondergrond niet is.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

starbright boy schreef:

Prognose morgen: Pogacar met Vingegaard op een klein gaatje als nummer 2.

Ik denk omgekeerd: Vingegaard met Pogi op 15 seconden.

In Clermont-Ferrand worden vandaag temperaturen tot 36°C voorspelt. En Pogi is geen fan van extreme hitte.

De kans dat de ritzege naar een vluchter gaat is ook niet onbestaande. Wie gaat de koers controleren? Wil Jumbo de ritzege? Wil UAE dat?

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

De ouwe rot Woods vanuit de vlucht en winnend op de ervaring. Een man die weet wat hij wel en vooral ook wat hij niet kan, die op zijn oude dag nog een mooie touretappe wint. Geen etappe met grote verhalen. Wel weer fijn om de Puy de Dome terug te zien. Gewoon elke vijf jaar doen. Vlucht was ook in het belang va Jumbo-Visma.

Tadej en Jonas steken heel heel ver boven de rest uit. Die versnelling van Pogacar toen hij iedereen behalve Vingegaard losreed deed zelfs pijn in mijn benen. Het was kort, maar heel erg fraaie strijd

weer.

We leven in een tijdperk van twee supertoppers. Ik ben wel nieuwsgierig wat Evenepoel in topvorm tegen hen zou kunnen, maar ik denk eerlijk gezegd dat zijn niveau dichter bij Hindley zit dan bij de grote twee.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2204 stemmen

En het staat 2-1 in het voordeel voor Pogacar qua onderlinge duels, al heeft Vingegaard natuurlijk wel de voorsprong in het klassement. Op de eerste bergrit na vind ik Pogacar ook beter ogen.

Jumbo was niet sterk vandaag trouwens. Kelderman, Van Aert en Kuss gaven relatief gezien snel af en waar normaal iedereen af moet haken als Kuss versnelt konden er nu nog wat andere renners volgen.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Kelderman deed wel twee beurten en alles bij elkaar langer dan beurten op eerdere dagen. Kuss en Van Aert hadden allebei niet zo'n buitenaardse dag als ze weleens hebben, maar als geheel vind ik ze nog altijd wel overtuigender als team dan UAE terwijl de teams op papier aan elkaar gewaagd zijn.

Dinsdag en donderdag normaal een vlucht, woensdag wellicht een sprint. Vrijdag een jurarit en volgend weekend de Alpen,.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Zo'n speler als hurkacz is niet bepaald reclame voor het tennis. Mijn god zeg.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Ha. Op wimbledon is vandaag de 2e week begonnen. De dames waren vandaag lekker op tijd klaar en boem, met alcaraz vs berrettini is daar de eerste echt leuke partij om te kijken. Berrettini heeft zojuist de eerste tik uitgedeeld door de eerste set te pakken.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

En djokovic vs alcaraz is weer een rondje dichterbij, want alcaraz is door. In een uiteindelijk toch wat tegenvallende partij doordat berrettini na de 1e set te ver is weggezakt. Jammer maar helaas.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

CP3 voor Poole is een interessante trade. Alhoewel ze wel hun afgelopen seizoen fitste speler inruilen voor een 38 jarige veteraan, die het team wel beter maakt. Als Green-Wiggins-Klay-Curry fit blijven, dan is CP3 wel een goeie fit in dit team, maar ook hij kan geen 82 games spelen, dat kon Poole wel. Daarmee kiezen ze voor hun 4 basistoppers en toekomstige flexibiliteit.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

starbright boy schreef:

Dinsdag en donderdag normaal een vlucht, woensdag wellicht een sprint. Vrijdag een jurarit en volgend weekend de Alpen,.

Dinsdag lijkt geen vlucht te worden blijkbaar. Nog altijd geen vlucht vertrokken. Wat een heerlijke zware etappe is dit. Vrijwel alle sprinters gelost. WvA ook en MvdP is ziek en die zit er ook al niet meer bij. Laporte, Flip en Pogi zijn belangrijke kandidaten voor de etappewinst.

Pogi en Vingo al in de aanval geweest.

Gaudu en Bardet gaan zo de verliezers van het klassement worden.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

happie schreef:

(quote)

Dinsdag lijkt geen vlucht te worden blijkbaar. Nog altijd geen vlucht vertrokken. Wat een heerlijke zware etappe is dit. Vrijwel alle sprinters gelost. WvA ook en MvdP is ziek en die zit er ook al niet meer bij. Laporte, Flip en Pogi zijn belangrijke kandidaten voor de etappewinst.

Pogi en Vingo al in de aanval geweest.

Gaudu en Bardet gaan zo de verliezers van het klassement worden.

Nu toch wel een vlucht.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Goat-time op wimbledon. Eens kijken of rublev in staat is om een leuke partij op de mat te leggen.

Edit.

De eerste slagenwisselingen zijn in ieder geval veelbelovend.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

En mr goat staat in de halve finale. Dit was overigens de eerste echt leuke partij om te kijken op wimbledon, wanr djokovic werd goed getest door rublev. Weinig misperen, veel mooie punten.

Benieuwd of rune morgen in staat is alcaraz goed weerstand te bieden. Zou leuk zijn met een schui oog op de gewenste finale.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Alcaraz vs rune lijkt mij een rivaliteit met potentie. Zeg ik na 8 games te hebben gezien.

Maar ik denk het echt.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Alcaraz overtuigend door. Die ouwe geit kan z'n borst nat maken tegen de jonkies.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

Alcaraz overtuigend door. Die ouwe geit kan z'n borst nat maken tegen de jonkies.

Benieuwd naar Sinner ook tegen Djokovic. Denk wel dat Djoko in 4 sets wint. Alcaraz lijkt me wel te gaan winnen van Medvedev.

Stiekem hoop ik dat Djokovic deze pakt, want dan ben ik ervan overtuigd, dat hij 4de ook wint. Daarna mag Alcaraz het stokje wel overpakken. Anders gaat het GS record in de toekomst wel bijna onmogelijk worden

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Het is alweer een aardige strijd om een kopgroep te krijgen. Benieuwd naar deze etappe.

Graaf Machine

• 9796 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

Stiekem hoop ik dat Djokovic deze pakt, want dan ben ik ervan overtuigd, dat hij 4de ook wint.

Daar was ik twee jaar geleden ook van overtuigd. Mooi te zien dat het echt heel moeilijk is, zo'n Grand Slam behalen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2204 stemmen

Geen grote tijdsverschillen, zoals verwacht. Zijn er nooit geweest op deze klim. Maar toch wel verrassend dat Pogacar niet wint na alle inspanningen.

Pogacar duidelijk de betere t.o.v. Vingegaard. Ik denk dat die laatste alleen de Tour kan winnen als we een Granon-scenario krijgen, een coup van het team. Maar met wie? Vorig jaar hadden ze Roglic erbij, nu niet. Jumbo heeft wel in de breedte het betere team, maar heeft als adjudant met Yates iemand die korter in het klassement staat dan Kuss..

Graaf Machine

• 9796 berichten
  • 1412 stemmen

Djoko in de finale. Mooi zo. Gun het hem dat hij dat doet. Liefst dat hij wint en dan volgend jaar weer. Is die braverik ook daar uit de boeken.

Overigens over boeken gesproken: het record van US Open titels is nog lang niet aan de orde, en gaat The Djoker waarschijnlijk ook niet breken. Dat record is natuurlijk veel mooier, staat al bijna honderd jaar.

Graaf Machine

• 9796 berichten
  • 1412 stemmen

Zoals standaard is: een bergrit, en dus saai.

Graag meer sprintritten in de Tour. Dan hoef je pas drie kilometer voor de meet te gaan kijken, maar krijg je wel spektakel.

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Ik ben heel benieuwd naar zondag. Niet alleen djokovic maar ook alcaraz snelt door het toernooi heen.

Graaf Machine

• 9796 berichten
  • 1412 stemmen

Ja, overmorgen is het eigenlijk een prachtige finale. Oud tegen jong is zelden zo urgent geweest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.