- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Vandaag niet kunnen kijken. Ik had het gevoel dat vandaag belangrijk zou worden. Een korte en venijnige etappe, van het soort dat vaak onderschat wordt ten opzichte van de reuzen van vrijdag en zaterdag. Maar zoals ik de samenvatting zag, rondrijden als een leider en een één-tweetje met een van je concurrenten om een andere de vernieling in te rijden. Ik durf er nog niet op te rekenen, maar wat komt het dichtbij nu, een Nederlander die voor het eerst in 36 jaar een grote ronde wint. Toen Zoetemelk de Tour won was ik vijf jaar. Nu ben ik 41.
Dan ook nog even Bertens die in de eerste ronde een geplaatste speler naar huis mept. Ik hoop zo dat zij het dan zal zijn die eens door dat plafond breekt van het Nederlandse tennis. Waarbij als ze 45e of 57e staan ze weer in elkaar klappen door blessures of vormcrises zakken naar nummer 140. Zou heerlijk zijn om eens iemand een paar jaar op zijn minst in de subtop te hebben.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
GSW op het randje van uitschakeling. Zou wat zijn na zo'n seizoen.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Zou het record in de regular season toch wat minder glans geven. Ik heb game 3 gekeken (4 heb ik opgenomen, dus die kijk ik nog ff), maar OKC speelde wel echt goed. Die zijn in een play-off vorm gekomen, dat hebben ze het hele seizoen niet gehad. KD en Westbrook dragen de ploeg echt en Ibaka en met name Adams zijn in de play-offs erg sterk aan het spelen.
Wat me in game 3 opviel is dat ze bij OKC de help-side defence na de screens op de verdedigers van Thompson en Curry goed op orde hebben. Daardoor zijn ze geneigd om vaker onder druk te schieten. De laatste 2 games komen ze samen niet boven de 50 punten uit en dan heeft OKC ook nog Green en Barnes goed onder controle.
Ik denk dat zij dit ook niet meer goed gaan maken, want OKC heeft echt een middel gevonden om Golden State te bestrijden zo lijkt het.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Inderdaad en het was een goede overwinning ook. Een sterke eerste zet met een kantelmoment in de tweede set en daarna kantelde deze weer terug in haar voordeel (ondanks de maniertjes die Kerber nog probeerde). Ik zag al een enkele keer de grap voorbij komen, dat Kerber dat zebramotiefje had aangetrokken, zodat Bertens eroverheen kon lopen.
Wat Starbright Boy zegt klopt ook wel, dat we het allemaal nog wel moeten afwachten, want Rus, kleine Kraaij, Sijsling, de Bakker en Haase hebben ook flink in de top 100 gestaan en zijn ook ver teruggevallen. Alhoewel die laatste zich nog aardig wist terug te knokken.
De combinatie Bertens/Sluiter lijkt een ideale samenwerking. Ze oogt de laatste maanden steeds fitter en komt nu ook nog lekker de RG binnen met een toernooioverwinning.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Haha, die heb ik de laatste weken nog al gehoord. Maar volgens mij is het nét dat mantra dat toch het één en ander verraadt
Dat zal ik zeker niet ontkennen onderhond. Ik ben dan ook zeker jaloers op jullie elftal. Ik hoor wel degelijk bij die Nederlanders die met een horde vrienden in het oranje iedere wedstrijd in de kroeg gaat kijken, dus ik zal dat dubbel en dwars missen. Hoe dan ook zijn de overige sportprestaties meer dan een pleister op de wonde. Max en Kruiswijk doen dingen die uniek zijn in de Nederlandse sportgeschiedenis. Boston Redsox doet het goed, OKC doet het goed. Genoeg voor mijn sporthart om te compenseren gelukkig......
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zou het record in de regular season toch wat minder glans geven.
Wat? Ze maken zich compleet belachelijk, of eerder de media.
Ik kan er wel om lachen, ze verliezen niet alleen maar worden volledig ingemaakt. Heer-lijk. Ook fijn dat het eindelijk loopt bij OKC, alles lijkt eindelijk te kloppen. Verdedigend hebben ze inderdaad alles op orde, Warriors zijn natuurlijk een one trick pony, ontregel ze en het wordt een lastig verhaal voor ze.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Compleet belachelijk toch niet? Het is wel impressive natuurlijk om dit zo lang vol te houden, maar in tegenstelling tot de Bulls zijn de Splash Brothers wel tegen te houden en MJ niet.
De meeste ploegen geven Curry en Thompson ook wel aan het begin van de wedstrijd de tijd om hun schoten te nemen, dan komen ze er lekker in en raken ze in de loop van de game hun schoten als ze onder druk gezet worden. Niks is zo lekker om in je ritme te komen met je schot. OKC zit er gelijk vanaf het begin van de wedstrijd scherp op, waardoor ze die ritme niet krijgen. Het is vooral die help-side defence, die dat voorkomt (zie de block van Adams in game 3 op het schot van Curry).
Daar komt bij dat KD en Westbrook wel aan het beesten zijn in deze serie. Roberson krijgt de laatste games ook meer minuten en maakt gewoon career heights in punten en rebounds, die is gewoon ook de laatste twee games lekker bezig.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Game 4 ook gekeken. Het was wel een slordige game. Erg veel turnovers van beide teams. Ibaka, Adams en Roberson waren erg goed in deze game. Waiters pakte ook nog 2 drietjes mee op het juiste moment. The Splash Brothers, behoudens Thompson met zijn 19 punten op rij in het derde kwart, zaten totaal niet in de game. Die pick and roll van Golden State kan OKC ook wel dromen inmiddels. Green, Barnes en Iquodala krijgen ook geen poot aan de grond in deze serie, die heb echt moeite. Vooral Green heeft moeite inside met de verdediging van OKC.
De handbal pass van Adams. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Komende zondag is de Formule 1 grand prix van Monaco voor heel het land gratis te zien op de site van Ziggo Sport. En uiteraard op tv voor Ziggo's abonnees.
Mooie poging om meer betalende abonnees in de toekomst te krijgen, maar ook een aardige geste naar de kijkers die vast massaal kijken voor Max.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Het is nog een roddel, maar Kruijswijk, die aan het einde van 2016 einde contract is, zou nu al een aanbieding van BMC op zak hebben.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
In de giro vandaag is het echt een hitchcock thriller met valpartijen van Zakarin en Kruijswijk.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Nee toch hè. 1.5 minuut andere still counting. En morgen horror op 't program.
Gaat nog mis ook. Ongelooflijk. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Pff, typisch dit weer. Moet je nog hopen dat Nibali en niet Chaves gaat winnen en die meeste bonificatieseconden pakt.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Wat ben ik blij dat de NS mijn planning in de war heeft geschopt. Maar dit is inderdaad een horro-scenario. Shit!
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Klotezooi. Podium zelfs weg.
Komende jaren gaan "we" een keer winnen. Hoe dan ook.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Ik denk zelfs dat Kruiswijk in goede doen mee kan doen voor de Vuelta. Dat is het mooie van wielrennen, de dip is lang niet zo groot als een verloren wk-finale. Maar Kruiswijk gaat nog wel wat nachten wakker liggen... Heel erg sneu.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Voor ons wel inderdaad. Maar voor Kruijswijk niet, denk ik. Zo groot is de kans dat hij ooit nog een grote ronde wint ook weer niet. Straks doet Froome & co weer mee.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wie hoog klimt, kan laag vallen 
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Kruijswijk naar ziekenhuis. Niet eens zeker dat hij opstapt morgen.
Froome en co doen geen drie rondes per jaar op volle sterkte natuurlijk en ook Froome en Quintana bepaald niet onkwetsbaar en ik twijfel of Contador ooit nog een ronde zal winnen. En ik zie Kruijswijk dit nog best weleens herhalen. We hebben het bijna allemaal onderschat, maar vorig jaar verloor hij 8 van zijn tien minuten achterstand in de eerste week. Wat er kan als hij dat niet doet hebben we nu gezien. Hij is wel meer Giro/Vuelta dan tour denk ik.
Maar wat baal ik, al had ik de hele week al een naar voorgevoel bij het enthousiasme. Het had een topweekend kunnen worden.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Gaat de veelbelovende sportzomer dan toch op een ultieme anticlimax uitlopen? Ik vrees hem nu al voor Daphne, Tom en Epke...
Man, man, man, wat loop ik al de hele avond te balen. Dit voelt voor mij nog erger dan het WK 2010. Daar verloren we simpelweg omdat we niet goed genoeg waren. Hier is het verlies te wijten aan één stom moment.
Dievegge
-
- 3173 berichten
- 8199 stemmen
In een Hollywoodfilm zou hij de roze trui vandaag heroveren, bij voorkeur in slow motion met heroïsche muziek op de achtergrond. In werkelijkheid met een gebroken rib (?) dreigt hij het podium nog af te donderen... Het leven is niet rechtvaardig.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Gaat de veelbelovende sportzomer dan toch op een ultieme anticlimax uitlopen? Ik vrees hem nu al voor Daphne, Tom en Epke...
Man, man, man, wat loop ik al de hele avond te balen. Dit voelt voor mij nog erger dan het WK 2010. Daar verloren we simpelweg omdat we niet goed genoeg waren. Hier is het verlies te wijten aan één stom moment.
Niet (veel) slechter dan Spanje in die finale, waarin ook 1 moment erg bepalend was; de megakans van Robben. Denk dat we die gouden cup mee naar huis hadden genomen zonder de teen van Casillas.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Zoveelste (heftige) incident met koersmotoren/renners: Rit in Baloise Belgium Tour afgelast na nieuwe zware valpartij met motards
MaartenTuinstra
-
- 251 berichten
- 0 stemmen
Ontspannen rit vooralsnog. Valverde is de krant aan het lezen. 
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Zoveelste (heftige) incident met koersmotoren/renners: Rit in Baloise Belgium Tour afgelast na nieuwe zware valpartij met motards
En dan duikt Verstappen ook nog een muurtje in en mag achteraan starten morgen. Het is wel het vallende Nederlanders weekend. In Belgie lag de halve Roompotploeg erbij.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Kruijswijk podium kwijt helaas. De haai is los.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
mooie finale,Chaves past nogmaals, misschien kan het nog. Toch niet...
Balen. Één stuurfout. Eigen schuld. Ik denk vermoeid, misschien honger gister. Zoiets hoorde ik op Sporza vanuit TLJ.
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Wat is Nibali toch een onwaarschijnlijke eindbaas. Prachtige Giro sowieso. Had liever iemand anders de sneeuw in zien duiken gisteren maar dat is ook topsport.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Nou Kruijswijk niet meenemen naar de Tour en daar semiknechten voor Kelderman of Gesink. Dit jaar niet, volgend jaar ook niet. Nu rust en dan langzaam in minder prominente wedstrijden weer terugkomen. Eventueel Olympische Spelen en dan Vuelta. Dat zou ik doen als ik ploegleider was.
Ook volgend jaar zou ik dubbel Giro-Vuelta kiezen (bij welk team hij dan ook zit). Kruijswijk is een pure ronderenner en daar hoort hij ook te staan. Ik ben alleen bang dat LottoJumbo (als hij daar dan nog zit) dan met een vage drie kopmannenploeg naar de tour gaat. En de Giro met een vrijbuitersteam gaat rijden.
Nibali zegt zelf waarom hij won. Sterk team en niet bang om te verliezen. Geholpen door de val van Kruijswijk wint hij daarom de Giro. Niet kijken maar tijd pakken. Hij had ook zijn podiumplek kunnen verdedigen.
Graaf Machine
-
- 9797 berichten
- 1416 stemmen
Was toch al bekend dat Kruijswijk geen Tour gaat rijden, maar dat daar Gesink en Kelderman de mannen van LJm zijn?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.