- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6241 berichten
- 426 stemmen
- Als Pogacar z'n vormpeil kan doortrekken naar de Vuelta, dan is hij toch wel topfavoriet.
- Een andere favoriet voor de eindzege is toch wel Carapaz. Nog zo'n renner die ik wel graag zie rijden. Vorig jaar was hij in de tour in de Pyreneëen even sterk dan Pogacar. Hij heeft de tour niet gereden, dus misschien is hij dit jaar zelf beter?
Hindley is ook wel favoriet. Bora gaat met Hindley, Higuita en Kelderman waarschijnlijk. Misschien Vlasov ook wel na deze tegenvallende tour. Sterke ploeg dan ook.
Bahrein komt ook met een sterke ploeg. Landa zal wel graag willen.
Pogacar krijgt dan waarschijnlijk ook nog Almeida erbij.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
2 tijdritten in deze tour en beiden gewonnen door een landgenoot. De normaalste zaak van de wereld. 
In 2011 werd Thomas De Gendt vierde in een tijdrit in de tour en was dat plots het sportnieuws van de week 
Bobbejaantje
-
- 2279 berichten
- 2078 stemmen
Wat een geweldige battle alweer en wat een prachtige winnaar(s). Ik ga deze Tour missen.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Het was wederom race. Zoals veel vaker dit seizoen had ferrari de snelste monegask in een auto zitten maar ging een monegask in dienst van red bull er met de winst vandoor. Einde bericht.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het was wederom race. Zoals veel vaker dit seizoen had ferrari de snelste monegask in een auto zitten maar ging een monegask in dienst van red bull er met de winst vandoor. Einde bericht.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4524 stemmen
Ik ben toch altijd wel fan hoor van deze laatste etappe. Lekker op de zondag, sinds enkele jaren fijn in de vroege avond. Wat gekkigheid in het begin, rustig Parijs binnen rijden en daarna een koninklijke sprint. Glas wijn erbij, en echt alvast afkicken van de Tour en het zwarte gat van morgen. En Parijs is toch wel de mooiste stad ter wereld.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Philipsen nu definitief behorend tot de top van de spurtersgilde. En er zit nog veel marge op gezien zijn leeftijd! De strijd met Merlier zal vanaf nu extern i.p.v. intern gevoerd kunnen worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4524 stemmen
Dione de Graaff kan er dus echt helemaal niets van. Ineens begint ze te roepen. "Rebus? Rebus. We krijgen nog een rebus."
Volgens mij krijgt ze in haar oortje te horen dat ze de rebus nog moeten doen, is ze gelijk van slag en ze heeft geen benul waar ze me bezig is. "Ow ja, we hebben alleen nog een uitslag", vermoedelijk ook ingesproken. Pijnlijk om te zien. Herman vd Zandt zou zo'n tafel oneindig veel beter leiden, maar ja, pikorde bij de NOS is belangrijker dan kwaliteit.
starbright boy (moderator films)
-
- 22415 berichten
- 5120 stemmen
Ik heb dat ook bij de laatste etappe. Er wordt vaak gezeurd over de etappe en dat er geen strijd is. Maar ik vind het juist wel een mooie overgang naar een tourloze (nou ja, mannentourloze nu) in een uniek decor.
En ik hoorde vanmiddag dat dit de laatste tour was van Ducrot. Hoewel ik hem altijd wel kon hebben is het wel een prima moment eigenlijk. Clement gewoon op zijn plek de hele tour.
Graaf Machine
-
- 9835 berichten
- 1423 stemmen
Van Gerwen !!!
Eindelijk weer een echte grote prijs voor de andere Groene.
IH88
-
- 9743 berichten
- 3187 stemmen
Ik ben toch altijd wel fan hoor van deze laatste etappe. Lekker op de zondag, sinds enkele jaren fijn in de vroege avond. Wat gekkigheid in het begin, rustig Parijs binnen rijden en daarna een koninklijke sprint. Glas wijn erbij, en echt alvast afkicken van de Tour en het zwarte gat van morgen. En Parijs is toch wel de mooiste stad ter wereld.
Ik ben er totaal geen fan van. Geef mij maar een tijdrit middenin Parijs. Nog iets van spanning.
Misschien een kans om iets nieuws te proberen.
Graaf Machine
-
- 9835 berichten
- 1423 stemmen
Ik ben er totaal geen fan van. Geef mij maar een tijdrit middenin Parijs. Nog iets van spanning.
Misschien een kans om iets nieuws te proberen.
Zo'n tijdrit kan heel spannend zijn, met het voorbeeld van zowel 1989 als van 1968 in het achterhoofd, maar vaak is de laatste tijdrit helemaal niet zo spannend, of die nou op de zaterdag of de slotdag verreden wordt.
Die van twee jaar geleden was speciaal omdat dat een klimtijdrit was, maar dat gaat niet lukken in Parijs.
Dan zie ik toch liever de majestueuze sprint op de Champs Elysees.
Ik meende overigens dat het al vrij zeker was dat de Tour in 2024 in Nice zou eindigen. Zoiets las ik een paar weken geleden.
happie
-
- 6241 berichten
- 426 stemmen
Mooi inderdaad. Zeker de laatste legs leek hij weer op de MvG van een paar jaar terug. Daarin gaf hij Price geen kans en strafte alles af.
happie
-
- 6241 berichten
- 426 stemmen
Als Noppert zo doorgaat, dan zit hij in de 2023 editie van de Premier League ipv Anderson/Cullen. Ik denk zelfs dat beide als ze niet verbeteren eruit gaan en dan wellicht Luke Humphries ook meedoet, als hij eindelijk stabiel gaat presteren op de tv toernooien.
starbright boy (moderator films)
-
- 22415 berichten
- 5120 stemmen
Pogacar rijdt helaas toch geen Vuelta, wel onder meer San Sebastian (dit weekend al), het WK en Lombardijen. Hij schijnt volgend voorjaar ook anders aan te gaan pakken en geen Ronde van Vlaanderen te rijden.
Ben geneigd Carapraz tot topfavoriet te bombarderen, maar die heeft ook wel iets kwetsbaars.
Volgend jaar tourstart in Bilbao. Ben benieuwd of ze het lef hebben om de pyreneeen al behoorlijk vroeg in de route te leggen.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5309 stemmen
Die fietswissel gisteren was nog sulliger dan die van jumbo. Maar om jezelf daarna dan maar voor een auto te gooien 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als Noppert zo doorgaat, dan zit hij in de 2023 editie van de Premier League ipv Anderson/Cullen. Ik denk zelfs dat beide als ze niet verbeteren eruit gaan en dan wellicht Luke Humphries ook meedoet, als hij eindelijk stabiel gaat presteren op de tv toernooien.
Die Gary Anderson moet zich schamen om met zoveel kwaliteiten zo weinig mentaliteit te hebben. Die doet alleen op het WK zijn best.
Maar de PL tickets worden meestal wel verdeeld aan de hand van de WK prestaties, dus tsja...
IH88
-
- 9743 berichten
- 3187 stemmen
Joe Cullen heeft het toch goed gedaan? In de Premier League in ieder geval. Lijkt me dat mannen als De Sousa, Humphries en zeker Cross en VD Bergh toch wel een grotere kans maken. Zeker VD Bergh schat ik hoger in dan Noppert.
happie
-
- 6241 berichten
- 426 stemmen
Die Gary Anderson moet zich schamen om met zoveel kwaliteiten zo weinig mentaliteit te hebben. Die doet alleen op het WK zijn best.
Maar de PL tickets worden meestal wel verdeeld aan de hand van de WK prestaties, dus tsja...
Tja hij kiest nu voor zijn gezin en geniet nog van het darten, maar niet ten koste van alles schijnbaar. Keuze die je maakt. Wat dat betreft kan hij een voorbeeld aan Taylor nemen, die bleef altijd maar gaan.
happie
-
- 6241 berichten
- 426 stemmen
Joe Cullen heeft het toch goed gedaan? In de Premier League in ieder geval. Lijkt me dat mannen als De Sousa, Humphries en zeker Cross en VD Bergh toch wel een grotere kans maken. Zeker VD Bergh schat ik hoger in dan Noppert.
Joe Cullen heeft inderdaad de Masters gewonnen, maar dat is een non ranked toernooi en PL finalist, maar dat was de Sousa ook dat jaar ervoor en die kreeg ook geen plek.
Noppert heeft een major (de UK open) gewonnen en nu een halve finale World Matchplay. Er is nog veel te gaan, maar als hij deze lijn doorzet, dan maakt hij een grote kans. De vloertoernooien speelt hij goed en hij heeft zichzelf ook opgewerkt naar de top 16 van de Eurotours.
De Sousa en Cross hebben een matig seizoen en zaten vorige editie er al niet bij. Van den Bergh draait ook nog niet beter dan de jaren ervoor.
1 of 2 plekken zijn vaak voor spelers, die een major gewonnen hebben dat jaar ervoor en zich verbeterd hebben. Dat heeft hij vooralsnog uitstekend gedaan. Top 10 op de OoM inmiddels.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Het is dit weekend race. Leuk voor de fans, maar niet voor max. Max vindt het allemaal wat te veel en is toe aan een welverdiende vakantie. Max vindt wel vaker iets te veel, vandaar dat hij bijvoorbeeld een welverdiende verblijfsvergunning voor monaco heeft aangevraagd.
DPG Media Privacy Gate - ad.nl
Er zijn gelukkig ook zaken waarvan max vindt dat het allemaal niet te veel is, bijvoorbeeld zijn eigen buitensporige salaris:
Er zijn natuurlijk mensen die aan de hand daarvan zouden kunnen denken "wat een man". Hoe dan ook, het is race. Benieuwd of de hamilplant deze keer wat minder uitgedroogd is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tja hij kiest nu voor zijn gezin en geniet nog van het darten, maar niet ten koste van alles schijnbaar. Keuze die je maakt. Wat dat betreft kan hij een voorbeeld aan Taylor nemen, die bleef altijd maar gaan.
Dit gedrag vertoont Anderson toch al vele jaren? Hij heeft gewoon weinig passie en ziet darts schijnbaar echt als verplicht werk ipv dat hij er van geniet. Ik heb echt niks met die vent.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het is dit weekend race. Leuk voor de fans, maar niet voor max. Max vindt het allemaal wat te veel en is toe aan een welverdiende vakantie. Max vindt wel vaker iets te veel, vandaar dat hij bijvoorbeeld een welverdiende verblijfsvergunning voor monaco heeft aangevraagd.
Er zijn gelukkig ook zaken waarvan max vindt dat het allemaal niet te veel is, bijvoorbeeld zijn eigen buitensporige salaris:
Er zijn natuurlijk mensen die aan de hand daarvan zouden kunnen denken "wat een man". Hoe dan ook, het is race. Benieuwd of de hamilplant deze keer wat minder uitgedroogd is.
Vettel gaat ermee stoppen aan het eind van het seizoen. Was dat niet een van jouw favorieten?
Ik was nogal kritisch over darts maar ik heb het nu enkele keren recreatief gedaan met vrienden. Fijn totdat je van die mensen ontmoet die competitief en obsessief bezig zijn. Dat terzijde leuker om te doen dan er naar te kijken.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Vettel gaat ermee stoppen aan het eind van het seizoen. Was dat niet een van jouw favorieten?
Ik ben vooral voor mezelf, dat vind ik meer dan voldoende. The oceanic six zou mij waarschijnlijk omschrijven als de gary anderson onder de supporters.
Verder houd ik van ironie en sarcasme. Sport, sporters en hun supporters lenen zich daar bij uitstek voor. Dat komt vooral omdat het kijken naar sport bij uitstek de romcom voor mannen is, terwijl de werkelijkheid/realiteit vaak veel weerbarstiger is.
Al met al kun je concluderen dat ik hier zo'n beetje de enige ben die daadwerkelijk luchtig over sport leest of (soms) kijkt. Voor mij wordt het minder luchtig als ik zelf aan het sporten ben. Zo eerlijk moet ik ook zijn. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik ben vooral voor mezelf, dat vind ik meer dan voldoende. The oceanic six zou mij waarschijnlijk omschrijven als de gary anderson onder de supporters.
Verder houd ik van ironie en sarcasme. Sport, sporters en hun supporters lenen zich daar bij uitstek voor. Dat komt vooral omdat het kijken naar sport bij uitstek de romcom voor mannen is, terwijl de werkelijkheid/realiteit vaak veel weerbarstiger is.
Al met al kun je concluderen dat ik hier zo'n beetje de enige ben die daadwerkelijk luchtig over sport leest of (soms) kijkt. Voor mij wordt het minder luchtig als ik zelf aan het sporten ben. Zo eerlijk moet ik ook zijn.
Ik vind het bij momenten ook wel grappig dat sommige fanaten vooral mannen dan er zo in op kunnen gaan en soms zelfs humeurig van worden als hun favoriet (meestal een landgenoot) niet de verwachte resultaten behaalt. Of hoe sommige sporten pas echt interessant worden als een landgenoot succesvol is en dat ook blijft. F1 is een mooi voorbeeld daarvan, de periode voor Max 1ste zege en erna. Zelf volg ik de sport al sinds late jaren 80 omdat ik het knap vond die snelle racewagens maar niet omdat er een landgenoot (in mij geval een Belg dan) meedeed en het goed deed.
F1 volg ik nog wel, veel minder fanatiek dan toen ik nog tiener was maar heb een F1 groep op facebook opgericht omdat andere F1 groepen en sites gewoon veel te toxisch zijn en het gewoon niet meer om de sport gaat, maar gewoon gebekvecht tussen supportersclans en mensen die eigenlijk gewoon anti een bepaalde rijder zijn en ganse dagen daarover lopen te trollen.
Tegenwoordig volg ik ook wat meer de damessporten. Heb toch redelijk wat wedstrijden van het EK voetbal meegepikt ook de Tour de France femmes vind ik wel boeiend. Ik verwachtte niet dat de damestour hier dezelfde aandacht zou krijgen als de Tour voor de heren, maar dat er gewoonweg niet over wordt gepraat ondanks 'Nederlands succes' een pak meer dan bij de mannen overigens vind ik toch verrassend. Of misschien is het niet verrassend, houdt het gros van mannelijke sportliefhebbers vooral van het kijken naar de sporten wanneer de mannen aan zet zijn. Ok sportende vrouwen zijn misschien niet zo sexy of aantrekkelijk in volle inspanning maar zijn de sportende mannen dat dan wel? Vind ik wel een goeie romcom voor de mannen
Vrank en vrij kunnen praten als (hetero) man dat ze een man crush hebben op een bepaalde mannelijke sporter, het heeft wel iets aandoenlijk ja. Ok Pogacar en Vinegaard zijn best wel mooie jongens hoor maar als ik dan nar het snuitje van Katarzyna Niewiadoma kijk is mijn keuze toch snel gemaakt 
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Pogi en Vingegaard mooie jongens? Joh, die schamen zich kapot in hun blootje. Vel over been, dat ziet er niet uit. Voor de mooie jongens zit je in het hooggebergte verkeerd, me dunkt. Cipollini, Cancellara, Boonen, Bertoli, Vandenbroucke, Sagan, Matthews, dat soort namen spreekt qua uiterlijk toch veel meer aan?
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Renaat Schotte heeft het regelmatig over 'mooie Mikel' als Landa in beeld rijdt. Bij fietsen is het overigens niet puur het uiterlijk maar ook de rijstijl waardoor iemand 'mooi' is, dat wil zeggen, mooi op de fiets. Contador vond ik schitterend om te zien. Kuss dus ook.
happie
-
- 6241 berichten
- 426 stemmen
Dit gedrag vertoont Anderson toch al vele jaren? Hij heeft gewoon weinig passie en ziet darts schijnbaar echt als verplicht werk ipv dat hij er van geniet. Ik heb echt niks met die vent.
Hij haalde voor 2021 jaarlijks regelmatig een overwinning, finale, laatste vier of laatste 8 in een major. Alleen de vloer- en eurotoernooien heeft hij al jaren geen zin in. Pas sinds corona traint hij ook veel minder en worden zijn prestaties minder.
Het is inderdaad een wat saaie speler, die zich snel irriteert aan extravagante uitbundige spelers. Anderson op topniveau is wel echt een geweldige darter. Grote concurrent voor een Taylor en MvG op hun top.
Net als Lewis, die kon ook geweldig gooien. Lewis - Taylor op de Grand slam van 2013 is nog altijd de beste pot.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.