• 16.959 nieuwsartikelen
  • 181.417 films
  • 12.516 series
  • 34.634 seizoenen
  • 654.124 acteurs
  • 200.196 gebruikers
  • 9.448.709 stemmen
Avatar
 

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:
avatar van Respekked

Respekked

  • 6286 berichten
  • 1232 stemmen

2 keer tops. Blijft bizar als iemand dat doet.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wat een genot dit.

Van Gerwen is de Lionel Messi van het darten. Onaantastbaar geworden.


avatar van j0enne

j0enne

  • 9617 berichten
  • 3826 stemmen

Houdoe Phil.

Wat een niveau weer. Bizar.


avatar van Joy4ever

Joy4ever

  • 4653 berichten
  • 1874 stemmen

Die blik ook van Taylor naar het publiek . Kansloze missie voor hem vanavond.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Eerst uitgefloten door een vol Ahoy en een week later afgemaakt door onze landgenoot. Lekker zeg.

Heb echt niks met Taylor, ondanks dat ik hem een geweldige darter vind. Beetje wat ik in het voetbal met Cristiano Ronaldo heb.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Voorspelbaar, maar verre van saaie avond.


avatar van happie

happie

  • 6260 berichten
  • 426 stemmen

Roel- schreef:

(quote)

Uitzonderlijk dat Federer niet aan een GS mee doet. Zal wel wennen zijn. Is dit dan toch echt het begin van het naderende afscheid? Of komt hij straks toch weer terug.

Misschien houd hij ook wel rust voor het grasseizoen. Althans dat geeft hij ook wel aan voor het verdere seizoen, dat hij Roland Garros overslaat. Gezien zijn prestaties in Monte Carlo en Rome is dat een verstandige keuze, want hij gaat hooguit 2 misschien 3 rondes ver komen, als hij Parijs mee zou pikken.

Dichterbij huis: Kiki Bertens in de halve finale van een WTA toernooi, die slaat de laatste weken aardig wat punten bij elkaar.


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18945 berichten
  • 16694 stemmen

grappig sprintje.


avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

  • 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Zo. Valverde eraf. Kruijssie erg sterk. Die gaat podium rijden.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22563 berichten
  • 5229 stemmen

Vorige week een Nederlander die de een Grand-Prix wint, nu een Nederlander die het roze dreigt te pakken in een bergrit in de Giro. Spannend.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22563 berichten
  • 5229 stemmen

Man, man ik zit m'n nagels op te vreten


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22563 berichten
  • 5229 stemmen

Wow!


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18945 berichten
  • 16694 stemmen

Ongelofelijk wat een rit. Het begon als 'sans histoire' maar laatste uur was meer dan geweldig.

Inclusief een spannende ultimo chilometro.


avatar van SergioMalick

SergioMalick

  • 1277 berichten
  • 1955 stemmen

Fantastisch!! Wat een geweldige slag van Kruiswijk en Chaves! Lang geleden dat een Nederlander in een dergelijke etappe de beste was.


avatar van Joy4ever

Joy4ever

  • 4653 berichten
  • 1874 stemmen

Meesterlijke rit.


avatar van MaartenTuinstra

MaartenTuinstra

  • 251 berichten
  • 0 stemmen

Hij pakt het roze. Fantastisch!


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22563 berichten
  • 5229 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ongelofelijk wat een rit. Het begon als 'sans histoire' maar laatste uur was meer dan geweldig.

Inclusief een spannende ultimo chilometro.

Precies. Eerst fijne achtegrond-TV, maar het afgelopen uur zat ik aan de buis gekluisterd.


avatar van SergioMalick

SergioMalick

  • 1277 berichten
  • 1955 stemmen

Wel weer geestig dat tijdens de koers de heren van Sporza de heren van de NOS moeten motiveren om te juichen. Vervolgens gaat Ducrot na de rit speciaal een interview met Kruiswijk houden en zend alleen Sporza het interview uit. Belooft weer weinig voor de Tour. Of gaat Herman de schermman nog iets betekenen?


avatar van lucdecoster

lucdecoster

  • 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Ik denk dat de giro nu voor de Nederlanders echt een Hitchcock thriller word. Het zou mooi zijn mocht Kruysw. de giro winnen in plaats van Nibali.


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18945 berichten
  • 16694 stemmen

Nog niet gezocht in de statistieken en de fora. Wanneer was het voor het laatst dat twee verschillende Nederlanders de leiderstrui droegen in een grote ronde??

Geen idee eigenlijk. 1980 of was het in de tijd Nijdam/Breukink?

edit: Tour de France 1988 Van Vliet / Lubberding / Nijdam (en daarvoor in 1984) - in de Giro en Vuelta gebeurde het trouwens nog nooit!!!


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22563 berichten
  • 5229 stemmen

Even nagezocht, dat was in de Tour van 1988. Toen waren er drie: Van Vliet. Lubberding en Nijdam.

In Vuelta en tot vandaag in de Giro is het nog nooit voorgekomen. Dumoulin was sowieso pas de zevende en Kruijswijk is de achtste drager.


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18945 berichten
  • 16694 stemmen

check!


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22563 berichten
  • 5229 stemmen


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18945 berichten
  • 16694 stemmen

Primeur dus voor McSavah (o.a.)

Toch wel serieuze verschillen vandaag. Als je ziet hoeveel bijv. Majka en Zakarin nog achter zitten, terwijl die op de klim nog bij Chaves/Kruijswijk kwamen. Benieuwd wat Chaves nog kan/wil. En hoe sterk Astana zal blijken te zijn. Battaglin en Roglic nog van goudwaarde ???


avatar van eRCee

eRCee

  • 13453 berichten
  • 1981 stemmen

Geweldige rit. Eerst een schaakspel in een prachtige omgeving, en dan ineens eindelijk de koers tussen de toppers waar we al twee weken op wachten. En dat dan Kruijswijk zo uitpakt, schitterend.

Zeer goeie Battaglin ook gezien vandaag, kan weleens van grote waarde gaan worden deze Giro.

Scarponi ouderwets op kop sleurend vond ik ook heerlijk, en ik heb zelfs genoten van de opeenvolging van idiote kostuums langs de kant. Top!


avatar van otherfool

otherfool

  • 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Manmanman... zó jammer dat ik dit weekend niet kan kijken (om over volgende week maar te zwijgen), de Kleerhanger schudt gewoon alle schroom van zich af...

Gaan we jandorie straks wéér een 3e week van een Grand Tour in met een Nederlander op pole position.


avatar van Zwolle84

Zwolle84

  • 8022 berichten
  • 0 stemmen

Megacrash vandaag in de F3:

(Slowmotion rond de 2 minuten)


avatar van McSavah

McSavah

  • 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Erg blij voor Chavito en de Kleerhanger, alleen wel teleurgesteld in Majka. Ben bang dat hij nooit de stap naar de echte top gaat zetten. Nu hopen dat Nibali niet sterker wordt (of minder verslechterd) en moeten Kruijswijk en Chaves oppassen voor een putsch van Astana en Movistar.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 10085 berichten
  • 1523 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Nog niet gezocht in de statistieken en de fora. Wanneer was het voor het laatst dat twee verschillende Nederlanders de leiderstrui droegen in een grote ronde??

Geen idee eigenlijk. 1980 of was het in de tijd Nijdam/Breukink?

edit: Tour de France 1988 Van Vliet / Lubberding / Nijdam (en daarvoor in 1984) - in de Giro en Vuelta gebeurde het trouwens nog nooit!!!

In de Giro 1989 won JP Van Poppel de eerste etappe, en later die ronde droeg Breukink ook nog roze.


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18945 berichten
  • 16694 stemmen

Je hebt gelijk, het staat hier nogal onoverzichtelijk, dus dat had ik in de gauwigheid niet gezien.


Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.