- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
2 keer tops. Blijft bizar als iemand dat doet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een genot dit.
Van Gerwen is de Lionel Messi van het darten. Onaantastbaar geworden.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Houdoe Phil.
Wat een niveau weer. Bizar.
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Die blik ook van Taylor naar het publiek
. Kansloze missie voor hem vanavond.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Eerst uitgefloten door een vol Ahoy en een week later afgemaakt door onze landgenoot. Lekker zeg.
Heb echt niks met Taylor, ondanks dat ik hem een geweldige darter vind. Beetje wat ik in het voetbal met Cristiano Ronaldo heb.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Voorspelbaar, maar verre van saaie avond.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Uitzonderlijk dat Federer niet aan een GS mee doet. Zal wel wennen zijn. Is dit dan toch echt het begin van het naderende afscheid? Of komt hij straks toch weer terug.
Misschien houd hij ook wel rust voor het grasseizoen. Althans dat geeft hij ook wel aan voor het verdere seizoen, dat hij Roland Garros overslaat. Gezien zijn prestaties in Monte Carlo en Rome is dat een verstandige keuze, want hij gaat hooguit 2 misschien 3 rondes ver komen, als hij Parijs mee zou pikken.
Dichterbij huis: Kiki Bertens in de halve finale van een WTA toernooi, die slaat de laatste weken aardig wat punten bij elkaar.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Zo. Valverde eraf. Kruijssie erg sterk. Die gaat podium rijden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Vorige week een Nederlander die de een Grand-Prix wint, nu een Nederlander die het roze dreigt te pakken in een bergrit in de Giro. Spannend.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Man, man ik zit m'n nagels op te vreten
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ongelofelijk wat een rit. Het begon als 'sans histoire' maar laatste uur was meer dan geweldig.
Inclusief een spannende ultimo chilometro.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Fantastisch!! Wat een geweldige slag van Kruiswijk en Chaves! Lang geleden dat een Nederlander in een dergelijke etappe de beste was.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Ongelofelijk wat een rit. Het begon als 'sans histoire' maar laatste uur was meer dan geweldig.
Inclusief een spannende ultimo chilometro.
Precies. Eerst fijne achtegrond-TV, maar het afgelopen uur zat ik aan de buis gekluisterd.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Wel weer geestig dat tijdens de koers de heren van Sporza de heren van de NOS moeten motiveren om te juichen. Vervolgens gaat Ducrot na de rit speciaal een interview met Kruiswijk houden en zend alleen Sporza het interview uit. Belooft weer weinig voor de Tour. Of gaat Herman de schermman nog iets betekenen?
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ik denk dat de giro nu voor de Nederlanders echt een Hitchcock thriller word. Het zou mooi zijn mocht Kruysw. de giro winnen in plaats van Nibali.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Nog niet gezocht in de statistieken en de fora. Wanneer was het voor het laatst dat twee verschillende Nederlanders de leiderstrui droegen in een grote ronde??
Geen idee eigenlijk. 1980 of was het in de tijd Nijdam/Breukink?
edit: Tour de France 1988 Van Vliet / Lubberding / Nijdam (en daarvoor in 1984) - in de Giro en Vuelta gebeurde het trouwens nog nooit!!!
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Even nagezocht, dat was in de Tour van 1988. Toen waren er drie: Van Vliet. Lubberding en Nijdam.
In Vuelta en tot vandaag in de Giro is het nog nooit voorgekomen. Dumoulin was sowieso pas de zevende en Kruijswijk is de achtste drager.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Primeur dus voor McSavah (o.a.) 
Toch wel serieuze verschillen vandaag. Als je ziet hoeveel bijv. Majka en Zakarin nog achter zitten, terwijl die op de klim nog bij Chaves/Kruijswijk kwamen. Benieuwd wat Chaves nog kan/wil. En hoe sterk Astana zal blijken te zijn. Battaglin en Roglic nog van goudwaarde ???
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Geweldige rit. Eerst een schaakspel in een prachtige omgeving, en dan ineens eindelijk de koers tussen de toppers waar we al twee weken op wachten. En dat dan Kruijswijk zo uitpakt, schitterend.
Zeer goeie Battaglin ook gezien vandaag, kan weleens van grote waarde gaan worden deze Giro.
Scarponi ouderwets op kop sleurend vond ik ook heerlijk, en ik heb zelfs genoten van de opeenvolging van idiote kostuums langs de kant. Top!
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Manmanman... zó jammer dat ik dit weekend niet kan kijken (om over volgende week maar te zwijgen), de Kleerhanger schudt gewoon alle schroom van zich af...
Gaan we jandorie straks wéér een 3e week van een Grand Tour in met een Nederlander op pole position.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Megacrash vandaag in de F3:
(Slowmotion rond de 2 minuten)
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Erg blij voor Chavito en de Kleerhanger, alleen wel teleurgesteld in Majka. Ben bang dat hij nooit de stap naar de echte top gaat zetten. Nu hopen dat Nibali niet sterker wordt (of minder verslechterd) en moeten Kruijswijk en Chaves oppassen voor een putsch van Astana en Movistar.
Graaf Machine
-
- 9797 berichten
- 1412 stemmen
Nog niet gezocht in de statistieken en de fora. Wanneer was het voor het laatst dat twee verschillende Nederlanders de leiderstrui droegen in een grote ronde??
Geen idee eigenlijk. 1980 of was het in de tijd Nijdam/Breukink?
edit: Tour de France 1988 Van Vliet / Lubberding / Nijdam (en daarvoor in 1984) - in de Giro en Vuelta gebeurde het trouwens nog nooit!!!
In de Giro 1989 won JP Van Poppel de eerste etappe, en later die ronde droeg Breukink ook nog roze.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Je hebt gelijk, het staat hier nogal onoverzichtelijk, dus dat had ik in de gauwigheid niet gezien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.