• 15.764 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.026 gebruikers
  • 9.373.140 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Denk je dat ik dat van jou had verwacht? De dag dat jij toegeeft misplaatst bezig te zijn geweest is de dag dat pasen en pinksteren op 1 dag vallen.

Een supporter die een andere supporter aangaande dit onderwerp sterkte wenst met zijn club. Gekker kan vrijwel niet.

Mocht je denken dat iemand om je mening geeft, dan think again.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

ik kijk zelden die 10km's, maar ik snap echt niet hoe die twee commentatoren nu zo lyrisch kunnen doen over 12:44, terwijl het wereldrecord ruim 10s sneller is?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Omdat dit een laaglandbaan is denk ik.

Ik vind de 10km eigenlijk het mooiste onderdeel van het schaatsen op een OS. Heerlijk contemplatief dat volgen van de rondetijden.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Heerenveen, waar het wereldrecord is gereden, is ook een laaglandbaan.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Maar was dat toen niet onder heel bijzondere omstandigheden? Lage luchtdruk of iets dergelijks?

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Dit gaat Van Der Poel met twee vingers in de neus winnen. 12:44 gaat zeker niet genoeg zijn.

De 10km vind ik juist de minste afstand. Er doen 12 schaatsers mee, maar 8 rijden eigenlijk voor spek en bonen mee. Andere landen nemen het ook niet serieus. De Noren waren er goed in, maar die gaan zich ook steeds meer focussen op de korte afstanden. Voor Swings is dit gewoon een oefenritje voor de massastart straks.

Rick18

• 232 berichten
  • 5299 stemmen

eRCee schreef:

Omdat dit een laaglandbaan is denk ik.

Ik vind de 10km eigenlijk het mooiste onderdeel van het schaatsen op een OS. Heerlijk contemplatief dat volgen van de rondetijden.

Ik heb er daarom juist helemaal niks mee. Veel teveel ritten om des keizer baard. En die duren dan ook nog eens veel te lang met bijna een kwartier. Ook tijdens de topritten kun je tussendoor makkelijk een filmpje kijken of even naar de supermarkt en als je dan terug komt heb je nog niets gemist. Iemand nog suggesties voor sportfilms met een olympische sport als onderwerp die ik kan kijken tijdens de ritten om des keizers baard of als zoek de puck op de tv is.?

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

eRCee schreef:

Maar was dat toen niet onder heel bijzondere omstandigheden? Lage luchtdruk of iets dergelijks?

daar weet ik er te weinig van af. Maar dan nog vind ik 11 seconden veel. Dat is nog haast een halve tel per ronde wat Van der Poel dan kan inleveren t.o.v. het wereldrecord.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Ben ook benieuwd wat de ISU gaat doen na de Spelen met de 10km. Want dit kan echt niet. Je hebt gewoon vier schaatsers (waarvan Bloemen en Bergsma al 35/36 zijn) die de dienst uitmaken. En een tweestrijd tussen Roest en VDP klinkt leuk, maar dat gaat uiteindelijk ook vervelen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Van der Poel is ook niet echt het referentiepunt denk ik. Zeker niet die tijd. Die rijd hij vrijwel nooit. Dus voor hem is dit wel een goede tijd. Zie Bergsma en Bloemen ook niet ruim daaronder duiken.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

IH88 schreef:

Ben ook benieuwd wat de ISU gaat doen na de Spelen met de 10km. Want dit kan echt niet. Je hebt gewoon vier schaatsers (waarvan Bloemen en Bergsma al 35/36 zijn) die de dienst uitmaken. En een tweestrijd tussen Roest en VDP klinkt leuk, maar dat gaat uiteindelijk ook vervelen.

Behalve in Nederland, zit er niemand voor deze ritten voor de tv inderdaad volgens mij. Je kunt over smaak twisten maar de aandacht is gewoon gering.

Ze kunnen misschien nog beter de 3km toevoegen en de 10 schrappen voor de aantrekkingskracht van de sport.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Behalve in Nederland, zit er niemand voor deze ritten voor de tv inderdaad volgens mij. Je kunt over smaak twisten maar de aandacht is gewoon gering.

Ze kunnen misschien nog beter de 3km toevoegen en de 10 schrappen voor de aantrekkingskracht van de sport.

Morgen en overmorgen zijn de 500m mannen en vrouwen. Dan worden de andere landen ook weer wakker . Daar heb je tenminste wat meer spanning.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Denk dat het Allround toernooi bij de mannen met een 3 ipv een 10 ook wel leuker word.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

happie schreef:

Van der Poel is ook niet echt het referentiepunt denk ik. Zeker niet die tijd. Die rijd hij vrijwel nooit. Dus voor hem is dit wel een goede tijd. Zie Bergsma en Bloemen ook niet ruim daaronder duiken.

Het PR van Roest is 2,5s langzamer dan van het wereldrecord van Van der Poel, ook gereden in Heerenveen. Een tiende per rondje dus. Lijkt me vooraf echt een behoorlijk open strijd, zeker na het geringe verschil op de 5km.

Rick18

• 232 berichten
  • 5299 stemmen

IH88 schreef:

Denk dat het al boeiender wordt als je ze man tegen man laat rijden via een knockout systeem. Dan doet elke rit er tenminste toe. En waarom niet wat meer man tegelijkertijd de baan op, kunnen we misschien ook wat inhaalacties of andere tactieken zien.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Rick18 schreef:

(quote)

Denk dat het al boeiender wordt als je ze man tegen man laat rijden via een knockout systeem. Dan doet elke rit er tenminste toe. En waarom niet wat meer man tegelijkertijd de baan op, kunnen we misschien ook wat inhaalacties of andere tactieken zien.

Dat hebben ze al in de vorm van de massstart.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Rick18 schreef:

(quote)

Knockout systeem is toch ook voorspelbaar? Dan blijven ook VDP en Roest over.

Rick18

• 232 berichten
  • 5299 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Dat hebben ze al in de vorm van de massstart.

Thx, zal dat eens checken van de week

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Maar idd, een 3km bij de mannen ipv een 10km zou al veel schelen. Veel meer landen die mee kunnen doen en daardoor veel meer concurrentie.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Het PR van Roest is 2,5s langzamer dan van het wereldrecord van Van der Poel, ook gereden in Heerenveen. Een tiende per rondje dus. Lijkt me vooraf echt een behoorlijk open strijd, zeker na het geringe verschil op de 5km.

Dat is op basis van één race. Laatste races komt Bergsma dichterbij van der Poel, dan Roest. Van der Poel heeft vaker onder 12.40 gezeten dan Roest.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Er staan 3 voormalig wereldrecordhouders aan de start. Geen enkele daarvan is Nederlander.

Er zijn wel meer sporten waar je 2 of 3 topfavorieten hebt en de rest eigenlijk geen kans maakt op goud. Vooral in duursporten is dat zo, daar is het element van geluk/verrassing gewoon klein. Zie niet wat daar mis mee is.

Het mooie aan schaatsen blijft de grote invloed van techniek en de omstandigheden op de vorm van de dag.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Grappig, de 500 meter schaatsen vind ik dus echt niks aan en de 1000 meter is ook niet bijster interessant. Pas als ze over de finish komen weet je of het achteraf een goede rit was. Kan je net zo goed alleen naar de uitslag kijken.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

eRCee schreef:

Er staan 3 voormalig wereldrecordhouders aan de start. Geen enkele daarvan is Nederlander.

Er zijn wel meer sporten waar je 2 of 3 topfavorieten hebt en de rest eigenlijk geen kans maakt op goud. Vooral in duursporten is dat zo, daar is het element van geluk/verrassing gewoon klein. Zie niet wat daar mis mee is.

Het mooie aan schaatsen blijft de grote invloed van techniek en de omstandigheden op de vorm van de dag.

Zou dit in een van die drie landen live op de nationale tv worden uitgezonden? Als dat al zo is dan is dat alsnog in geen enkele verhouding tot de kijkers in Nederland.

Helemaal niks mis mee maar je moet ook kunnen leven van die sport. Dat is eigenlijk alleen in Nederland aan de orde. Je ziet toch vaak dat op zulke afstanden de niet-Nederlandse toppers komen en gaan. Van der Poel studeerde 3 jaar terug nog, Fish, van wat ik er net van hoorde, is een halve nomade die na een wereldrecord nu weinig meer laat zien. Die Koreaan die ooit Kramer versloeg, heeft denk ik ook een jaar of 5 aan de top gestaan.

Rick18

• 232 berichten
  • 5299 stemmen

IH88 schreef:

Maar idd, een 3km bij de mannen ipv een 10km zou al veel schelen. Veel meer landen die mee kunnen doen en daardoor veel meer concurrentie.

Is er eigenlijk een reden waarom de vrouwen op de olympische spelen 3km en 5km rijden en de mannen 5km en 10km. Kan nergens vinden waarom het niet allebei 3 en 5 of allebei 5 en 10 is.

Zelfde voor rodelen. Waarom is de baan voor vrouwen korter. Denkt men daar nog steeds dat vrouwen niet kunnen rijden

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Hier komt weer een mooi schema aan. Bergsma. Wanneer duikt hij de dertigers in?

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

happie schreef:

(quote)

Dat is op basis van één race. Laatste races komt Bergsma dichterbij van der Poel, dan Roest. Van der Poel heeft vaker onder 12.40 gezeten dan Roest.

Dan is het toch juist zo gek dat ze lyrisch zijn over deze tijd?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Montorsi schreef:

Dan is het toch juist zo gek dat ze lyrisch zijn over deze tijd?

Herbert Dijkstra gooide na vijf rondes ofzo al de handdoek voor Roest, dus voor hem was het een grote verrassing volgens mij. Ik begrijp nooit dat je zoveel sport kan kijken en dan nog zo de plank kan misslaan (Dijkstra bedoel ik dan), maar dat zal wel aan mij liggen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

eRCee schreef:

Grappig, de 500 meter schaatsen vind ik dus echt niks aan en de 1000 meter is ook niet bijster interessant. Pas als ze over de finish komen weet je of het achteraf een goede rit was. Kan je net zo goed alleen naar de uitslag kijken.

Ik vind de 10km persoonlijk ook wel mooi, zit een mooi opbouw in, maar het moet voor mij wel ergens om gaan. Dat voelt eigenlijk alleen echt op de OS zo, en vooruit, op een WK afstanden.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Idem. No way dat ik een wereldbeker ga kijken.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Biljartvlak ritje van Jorrit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.