- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Skinheads
Skinheads
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Heb ik wat gemist ?
Waarom opeens al die lappen tekst over Skinheads ? enige aanleiding ?
U-96
-
- 11870 berichten
- 1857 stemmen
Waarom opeens al die lappen tekst over Skinheads ? enige aanleiding ?
Topics kunnen weleens doodbloeden.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
De naam van die band was `discipline?
Op zich is dat geen `enge` naam, overal en in elke subcultuur komt `discipline` en een rang-orde voor.
in de krakers scene van de jaren 80 had de `opper` kraker de beste kraak-kamer.
Bij de punks die nu in berlijn bedelen is er ook een duidelijke rangorde van `opper` -punker die de andere punks verteld waar ze deze dag moeten gaan bedelen.
Bij schoolkinderen tel je meer mee ,als je meer van de in de mode zijnde merk-kleding draagt en het vaakst opgebeld wordt.
In dat opzicht is een discipline in de nazi/skin-head wereld niet vreemd, en dus de naam van die band al helemaal niet.
Om tegen joden of welke andere bevolkingsgroep te zijn,hoef je geen erkend nazi te zijn.
Op feestjes en tussen brave burgers onderling worden er zat grappen en ernstige beledigingen over joden- of andere bevolkinsgroepen gemaakt.
lui die dat binnenshuis doen,en die er open en bloot nooit voor uit zouden durven komen,dat ze zulke verderfelijke gedachten hebben.
een boel mensen zijn bang voor de islam, maar lef om tegen hun turkse buurman te zeggen: `rot op naar turkije,hebben ze niet.`
Of dat ze die `grappen` dan afdoen als dronkemansgelul
Tevens zijn er zat mensen die, als ze zelf de macht zouden krijgen,misschien ook wel nastreven een land met inwoners te krijgen,die ze zelf begrijpen,en dat de rest maar `weg` of `dood` moet.
Het grote verschil met nazi`s/skins , is denk ik dat zij als groep aan een soort onderlinge manipulatie doen,en dat als je er eenmaal in zit, deel van uit maakt, je niet zo gemakkelijk weer weg komt.
Een ander (zelf meegemaakt) kenmerk is dat een nazi/skin een soort enorm grote dierlijke agressie uitstraalt.
Als of het jagers zijn,die continu op scherp staan, en die de kleinste reden aangrijpen om iemand bijvoorbeeld verrot te slaan.
er wordt ergens iets over symbolen gezegd,maar het zijn niet de symbolen die verkeerd zijn,net als bijvoorbeeld het hakenkruis.
Het hakenkruis op zich heeft niks met het uitmoorden van joden te maken.
Het is wat de mens ermee gedaan heeft,en de betekenis die er later aan gegeven is.
sinterklaas
-
- 11668 berichten
- 3239 stemmen
Eigenlijk ben ik zwaar tegen racisme en neo-nazi's
Om nou zomaar een Jood of een neger in elkaar te slaan, dan ben je toch eigenlijk ziek in je hooft. Alleen maar omdat diegene een ander huidskleur heeft. Of negers als vuil behandelen. Waar is dat nou voor nodig???
Negers of Joden zijn toch ook maar mensen.
sherena
-
- 261 berichten
- 123 stemmen
Akelige mensen, met rare ideeën als je het mij vraagt. Ze zouden ns aan de levende lijve moeten ondervinden wat de mensen hebben meegemaakt tegen wie zij zo'n grote haat voelen.
U-96
-
- 11870 berichten
- 1857 stemmen
Eigenlijk ben ik zwaar tegen racisme en neo-nazi's
Om nou zomaar een Jood of een neger in elkaar te slaan, dan ben je toch eigenlijk ziek in je hooft. Alleen maar omdat diegene een ander huidskleur heeft. Of negers als vuil behandelen. Waar is dat nou voor nodig???
Negers of Joden zijn toch ook maar mensen.
Alsof elke neo-nazi dat doet...
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Alsof elke neo-nazi dat doet...
Misschien niet, maar elke neo-nazi DENKT wel zo.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Op feestjes en tussen brave burgers onderling worden er zat grappen en ernstige beledigingen over joden- of andere bevolkinsgroepen gemaakt.
lui die dat binnenshuis doen,en die er open en bloot nooit voor uit zouden durven komen,dat ze zulke verderfelijke gedachten hebben.
een boel mensen zijn bang voor de islam, maar lef om tegen hun turkse buurman te zeggen: `rot op naar turkije,hebben ze niet.`
Of dat ze die `grappen` dan afdoen als dronkemansgelul
Scherp.
Zowaar iets nuttigs gehoord toen ik een keer zapte langs Big Brother:
"Het kwalijke is niet dat je het hebt gezegd, maar dat je zo denkt."
sinterklaas
-
- 11668 berichten
- 3239 stemmen
Daarmee bedoelde ik natuurlijk: Negers en Joden als vuil behandelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.