• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.333 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.249 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Wat vind jij de bank van Ajax? Aan het begin van het seizoen zaten o.a. Veltman, Cillessen en Schöne nog op de bank. En volgens mij waren spelers als Boilesen en Klaassen ook nog wisselspelers.
Op papier heeft PSV de beste bank met spelers als Maher, Tyton, Narsingh, Matavz, Bakkali, Jozefzoon en iemand uit 't rijtje Wijnaldum, Schaars, Park en Hiljemark.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Hehe, en vrees dat er nog wel eens een jaartje zal bijkomen. Brugge laat al in 2 matchen punten liggen (uit in Zulte en thuis tegen Standard) waarin ze eigenlijk aanspraak konden maken op meer. Zo wordt je geen kampioen natuurlijk.

Vind dat er vooral een probleem in de spits is. En jammer dat Lestienne nog maar in schim is van de speler die hij vorig jaar was.

Misschien was mijn post wel wat voorbarig. Jullie staan immers eerste nu. En met volgende week Anderlecht thuis ziet het er goed uit voor Brugge.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Op papier heeft PSV de beste bank met spelers als Maher, Tyton, Narsingh, Matavz, Bakkali, Jozefzoon en iemand uit 't rijtje Wijnaldum, Schaars, Park en Hiljemark.

Zeker. Jammer dat ze er niks van bakken, inclusief de basiself. Naja... jammer... erg amusant, bedoel ik.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Net zoals bij Ajax toch ook bepaald geen imposante bank? Ook niet naar Eredivisie-maatstaf. Ik vind die bank eigenlijk gelijkwaardig aan die van Ajax.

Als het werkelijk zo'n goede bank was, waarom staat PSV dan 4e op 14(!) punten van Ajax? Of wilde je dat schuiven op de vele blessures (die er bij Ajax ook waren/zijn, in mindere mate)?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

@ chevy93 Noem eens een paar goede spelers op de bank van Ajax dan.

Zoals ik eerder al zei: ik kom niet eens aan 14 goede spelers in hun gehele selectie.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Animosh schreef:

Dani Alves eet de banaan die naar hem gegooid wordt.

(embed)

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zoals ik eerder al zei: ik kom niet eens aan 14 goede spelers in hun gehele selectie.

Niet eens uit de gehele eredivisie.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Als je een fitte selectie hebt, zitten spelers als Schöne, Poulsen en Duarte op de bank. Dat zijn naar Eredivisie-maatstaf prima spelers. Over Duarte wordt vaak lacherig gedaan, maar bij Heracles was het echt een goede speler. Maar wat wil je dan als je amper speeltijd, c.q. vertrouwen, krijgt en dan ook nog eens linksachter gezet wordt.

Niettemin ontken ik zeker niet dat Ajax geen (relatief) matige selectie heeft, maar PSV en Feyenoord hebben m.i. echt geen betere selectie. Met name PSV is dit jaar echt volledig door het ijs gezakt. Datzelfde geldt voor Vitesse, wie een paar maanden geleden nog een grote titelkandidaat was.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Als je een fitte selectie hebt, zitten spelers als Schöne, Poulsen en Duarte op de bank. Dat zijn naar Eredivisie-maatstaf prima spelers. Over Duarte wordt vaak lacherig gedaan, maar bij Heracles was het echt een goede speler. Maar wat wil je dan als je amper speeltijd, c.q. vertrouwen, krijgt en dan ook nog eens linksachter gezet wordt.

Niettemin ontken ik zeker niet dat Ajax geen (relatief) matige selectie heeft, maar PSV en Feyenoord hebben m.i. echt geen betere selectie. Met name PSV is dit jaar echt volledig door het ijs gezakt. Datzelfde geldt voor Vitesse, wie een paar maanden geleden nog een grote titelkandidaat was.

De discussie ontstond toen Materny zei dat de selectie van Ajax in de breedte veel sterker is en dat Feyenoord nooit mee zal doen om de titelstrijd als ze ook een Europees programma hebben.

De conclusie is dat Ajax helemaal geen sterke bank heeft. Als je Duarte en Poulsen al moet benoemen als 2 van de 3 beste bankspelers...

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Poulsen is gewoon een prima speler die je goed kan gebruiken vanwege zijn ervaring en doorzettingsvermogen. Voetballend duidelijk minder, maar compenseert dat door slim te voetballen.

Ik herinner me nog wel een compleet gefrustreerde Toivonen (sleutelwedstrijd voor vorig kampioenschap). Of de wedstrijd tegen Barcelona, waarbij hij echt een dijk van een wedstrijd speelde. Dat soort spelers hebben PSV en Feyenoord niet (meer).

Maar de vraag is dus niet of Ajax een sterke bank heeft, maar of Ajax een sterkere bank heeft dan de concurrenten. En dat denk ik wel. Alleen PSV acht ik gelijkwaardig.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Feyenoord heeft niemand op de bank die beslissend is geweest of ooit zal zijn, met Poulsen hebben wij dat in ieder geval al wel. Sporadisch..

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Tonypulp schreef:

Feyenoord heeft niemand op de bank die beslissend is geweest of ooit zal zijn, met Poulsen hebben wij dat in ieder geval al wel. Sporadisch..

Als jullie Poulsen mogen noemen (pff), dan mogen wij Vormer noemen, die in een paar van de laatste wedstrijden beslissend is geweest.

Verder is Te Vrede dat zelfs een aantal maal geweest, bij absentie van Pellè.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

chevy93 schreef:

Poulsen is gewoon een prima speler die je goed kan gebruiken vanwege zijn ervaring en doorzettingsvermogen. Voetballend duidelijk minder, maar compenseert dat door slim te voetballen.

Ik herinner me nog wel een compleet gefrustreerde Toivonen (sleutelwedstrijd voor vorig kampioenschap). Of de wedstrijd tegen Barcelona, waarbij hij echt een dijk van een wedstrijd speelde. Dat soort spelers hebben PSV en Feyenoord niet (meer).

Maar de vraag is dus niet of Ajax een sterke bank heeft, maar of Ajax een sterkere bank heeft dan de concurrenten. En dat denk ik wel. Alleen PSV acht ik gelijkwaardig.

Ajax heeft een belabberde bank, ik snap niet hoe je erbij komt. PSV heeft op papier verreweg de beste bank. Gelukkig bleef dat bij papier.

En je hebt het over "als ze fit zijn..." Tja, als Bakkal fit is, is hij ook best een leuke speler.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Tsja, vraag is dan of je liever Vormer of Poulsen wilt hebben. ''Pfffrt''...

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Tonypulp schreef:

Tsja, vraag is dan of je liever Vormer of Poulsen wilt hebben. ''Pfffrt''...

De Poulsen van 10 jaar geleden wellicht. De Poulsen van nu is waardeloos. Vormer kan tenminste nog een bal over 10 meter in de voeten van een teamgenoot spelen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Waardevol genoeg voor de kampioen . Al ben ik ook geen fan, hoor.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Kom op, je kunt nog niet tevreden zijn dat er spelers als Poulsen in je selectie zitten?

Al geruime tijd op zijn retour, hoort nu bij clubs als NAC te spelen.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De Poulsen van 10 jaar geleden wellicht. De Poulsen van nu is waardeloos. Vormer kan tenminste nog een bal over 10 meter in de voeten van een teamgenoot spelen.

Volgens mij is dit gewoon een kwestie van beeldvorming. Poulsen kan prima passen. Het doet me denken aan dit bericht uit 2011:

Christian Poulsen: Defending The Indefensible? | Bass Tuned To Red - basstunedtored.com

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Kom op, je kunt nog niet tevreden zijn dat er spelers als Poulsen in je selectie zitten?

Al geruime tijd op zijn retour, hoort nu bij clubs als NAC te spelen.

Mja. Ben ontevreden met de helft van de selectie, maar ik zou er geen één ruilen met de bank(!) van Feyenoord. En zo lang Poulsen af en toe bepalend is (een kwaliteit die niemand behalve Schöne bezit), degradeer ik hem niet tot NAC-niveau. Dat is meer iets voor Rhijn, Siggi of De Sa (@#&@$!@).

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Of hier wat uit de reacties op dit bericht: Poulsen in zomer wellicht weg bij Ajax: ?Hij mag niet in de weg zitten? - voetbalzone.nl

Nog even wat cijfers uit diezelfde vi: Nauwkeurigheid van de passes: Poulsen: 86.9 Blind 87.2, scheelt dus ook nauwelijks iets. Assists: Poulsen 0.2 per wedstrijd Blind 0.1 per wedstrijd. Schoten op doel: beiden 0.2 per wedstrijd. Alleen bij de nauwkeurigheid vd passen zit een ietsje groter verschil: Poulsen 65,9% Blind 69,3%. Hier tegenover staat dat Poulsen 58.8 van Blind 55.6 van de persoonlijke duels wint. Conclusie: beiden schelen nauwelijks met elkaar. Het valt dus nogal mee met het slechte spel van Poulsen.

Als bankzitter/stofzuiger/breekijzer (maar dan anders... ) vind ik hem een prima speler. Om nog maar te zwijgen van zijn (in)directe rol buiten het veld.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Tonypulp schreef:

Mja. Ben ontevreden met de helft van de selectie, maar ik zou er geen één ruilen met de bank(!) van Feyenoord.

Tja. Dat geldt ook andersom.

BMI zou overigens wel een versterking zijn voor Ajax. Zit vaak genoeg op de bank.

En zo lang Poulsen af en toe bepalend is (een kwaliteit die niemand behalve Schöne bezit), degradeer ik hem niet tot NAC-niveau. Dat is meer iets voor Rhijn, Siggi of De Sa (@#&@$!@).

Siggi en van Rhijn zijn zelfs basisspelers (Siggi niet altijd). Zegt ook veel over de bank.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

chevy93 schreef:

Of hier wat uit de reacties op dit bericht: Poulsen in zomer wellicht weg bij Ajax: ?Hij mag niet in de weg zitten? - voetbalzone.nl

(quote)

Als bankzitter/stofzuiger/breekijzer (maar dan anders... ) vind ik hem een prima speler. Om nog maar te zwijgen van zijn (in)directe rol buiten het veld.

Haha, ja van die passes die we gisteren het laatste half uur tegen Heracles zagen.

Dat doelloos rondtikken op de eigen helft. Zulke cijfers zeggen dan heel weinig. Je ziet het bij Poulsen vooral als hij onder druk staat. Geen idee wat hij dan moet doen.

Buiten het veld is hij vast een prima kerel. Misschien moet-ie na dit seizoen maar assistent trainer worden dan.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Siggi en van Rhijn zijn zelfs basisspelers (Siggi niet altijd). Zegt ook veel over de bank.
Over die posities zegt dat veel ja, maar dat is al rechtgetrokken voor volgend seizoen Kishna en Fischer voor de flanken, Zivkovich ertussen.. Kan niet slechter dan dit seizoen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Dan heb je nog geen oplossing voor de positie van van Rhijn.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Als we die zouden hebben, dan worden we in December al kampioen. We blijven hopen

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Tonypulp schreef:

Als we die zouden hebben, dan worden we in December al kampioen. We blijven hopen

Winterkampioen misschien.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

V. Rhijn was een prima speler toen v.d. Wiel er nog was. Gregory heeft zich ook op kunnen richten bij PSG, dus ik hoop (tevergeefs?) dat Ricardo dat ook nog kan.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zeker. Jammer dat ze er niks van bakken, inclusief de basiself. Naja... jammer... erg amusant, bedoel ik.

Zorg er nou maar eens voor dat jullie eens Europees gaan spelen...

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Sowieso 2 wedstrijden weer.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Hoe is het eigenlijk met de door de MoMeKenners tot 'sensatie' gebombardeerde Sana afgelopen? Daar lees ik hier al tijden niks meer over (om over 'de nieuwe Van Basten' HiHaHoesen nog maar te zwijgen).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.