- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
Joy4ever
-
- 4612 berichten
- 1835 stemmen
Van Gaal dus naar Man United. Krijgt een budget van € 100 mln voor transfers. Ben benieuwd of het Louis wederom lukt zijn kunstje te flikken en ook Man United kampioen te maken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
He damn, net te laat. Ben benieuwd naar Lowie zijn laatste kunstje.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Van Gaal dus naar Man United. Krijgt een budget van € 100 mln voor transfers. Ben benieuwd of het Louis wederom lukt zijn kunstje te flikken en ook Man United kampioen te maken.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Het zal toch moeilijk worden om de echte toppers aan te trekken. Man U zal immers geen Champions League gaan spelen. Ik ben wel benieuwd wat Louis zou gaan doen als Chelsea weer voor Rooney komt. Louis zal toch naar de 4-3-3 school willen en dan kun je eigenlijk niet met Van Persie, Mata én Rooney spelen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Finisterra: meen ergens gelezen te hebben dat jij Brugge-supporter bent...
Bij deze: http://isclubbruggealkampioen.be/
Hehe, en vrees dat er nog wel eens een jaartje zal bijkomen. Brugge laat al in 2 matchen punten liggen (uit in Zulte en thuis tegen Standard) waarin ze eigenlijk aanspraak konden maken op meer. Zo wordt je geen kampioen natuurlijk.
Vind dat er vooral een probleem in de spits is. En jammer dat Lestienne nog maar in schim is van de speler die hij vorig jaar was.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Ook wel lekker daar bij ManU, Moyes schepen ze op met zo'n baggerteam, en die ontslaan ze, en de volgende mag dik investeren.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Moyes heeft ook nog bijna 70m pond uitgegeven.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Heeft die Louis het toch voor elkaar: en met Nederland naar WK en als afsluiter een Engelse topclub (ja dat is Manchester nog steeds, 1 slecht seizoen doet daar niet aan af).
Benieuwd naar hoe hij die 100 miljoen gaat uitgeven en hoe hij het elftal zal vormgeven.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Kan niet wachten op zijn aanvaringen met de Engelse pers. 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Er zijn clubs die al in de dubbele cijfers gaan: http://www.isfeyenoordalkampioen.nl/
Overigens is het vandaag exact anderhalf decennium terug dat Feyenoord zich tot kampioen kroonde.
Hoort dat geen 15 jaar te zijn ipv 14 jaar vraag ik me af? 1999 naar 2014 is 15 jaar... En Frenk de Boer berichtte ook al 15 jaar..
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Kan niet wachten op zijn aanvaringen met de Engelse pers.
Ik voorspel alvast de legendarische uitspraak: "the death or the gladiators".
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Am I now the one who is so stupid or...
Joy4ever
-
- 4612 berichten
- 1835 stemmen
We are the best from Manchester, We are also the best from London, We are also the best from England...
Man United blijft voor mij wel de mooiste club van Engeland. En ik ben fan van Van Gaal. Je kan over hem zeggen wat je wilt: hij is een op en top vakman. En hij is daarnaast een verre van kleurloos figuur. Ook mooi dat ie minimaal twee keer de degens mag gaan kruisen met Mourinho (mits die blijft).
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
En natuurlijk cheering down the sideline. Zou idd wel eens het einde van Rooney kunnen zijn.
Hoort dat geen 15 jaar te zijn ipv 14 jaar vraag ik me af?
Je bent een jaar lang (regerend) kampioen he...
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Moyes heeft ook nog bijna 70m pond uitgegeven.
Ja? Alleen Feillani toch in het begin? Baines kregen ze niet voor elkaar. Mata was ook al een beetje een noodgreep in de winter.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Nou, 38 mensen opgepakt in Den Haag vannacht. Worden deze belastingslurpende Koningsnacht hooligans die het verpesten voor de anderen ook veroordeeld? Oh nee, men spreekt van een feestelijk verlopen nacht 
Ter vergelijking.. Bij de "dramatische" huldiging in 2011 op het Museumplein waar men het nog over heeft werden 62 mensen opgepakt en dat kwam vooral door verdrukking(waardoor vechtpartijen ontstonden) omdat de gemeente/politie een grove inschattingsfout hadden gemaakt.
In Amsterdam zelfs 77 mensen aangehouden. Men spreekt hierbij zelfs van een daling! Weg met die Kinghooligans! Koningsnacht: 77 aanhoudingen, 108 ambulanceritten - AT5 Nieuws - m.at5.nl
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Fellaini + Mata dan zit je al op 70 miljoen toch?
DIe selectie is ook helemaal niet zo slecht, vorig jaar simpel kampioen en met Rooney, Van Persie, Mata, Nani, Kagawa, Januzaj en Wellbeck heb je toch een aardig voorste gedeelte. Plus dan nog De Gea, Rafael en Evra. Alleen centraal achterin en op de holding positions moeten ze echt wat halen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
He damn, net te laat. Ben benieuwd naar Lowie zijn laatste kunstje.
Als Louis een beetje zichzelf blijft en wat tijd krijgt van het bestuur, dan lukt hem dat zeer zeker. Van Gaal faalt eigenlijk nooit.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Ja? Alleen Feillani toch in het begin? Baines kregen ze niet voor elkaar. Mata was ook al een beetje een noodgreep in de winter.
Dus hij mocht wel uitgeven het is hem alleen niet gelukt.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Nou, 38 mensen opgepakt in Den Haag vannacht. Worden deze belastingslurpende Koningsnacht hooligans die het verpesten voor de anderen ook veroordeeld? Oh nee, men spreekt van een feestelijk verlopen nacht 
Ter vergelijking.. Bij de "dramatische" huldiging in 2011 op het Museumplein waar men het nog over heeft werden 62 mensen opgepakt en dat kwam vooral door verdrukking(waardoor vechtpartijen ontstonden) omdat de gemeente/politie een grove inschattingsfout hadden gemaakt.
In Amsterdam zelfs 77 mensen aangehouden. Men spreekt hierbij zelfs van een daling! Weg met die Kinghooligans! Koningsnacht: 77 aanhoudingen, 108 ambulanceritten - AT5 Nieuws - m.at5.nl
Ik heb begrepen dat die opgepakten morgen ook niet naar Almelo mogen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
DIe selectie is ook helemaal niet zo slecht, vorig jaar simpel kampioen en met Rooney, Van Persie, Mata, Nani, Kagawa, Januzaj en Wellbeck heb je toch een aardig voorste gedeelte. Plus dan nog De Gea, Rafael en Evra. Alleen centraal achterin en op de holding positions moeten ze echt wat halen.
Nee, dat United heeft zo'n armoedige selectie. Verschrikkelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dit ja. Ik snap al die berichten niet dat men vind dat Moyes een vreselijke selectie heeft. Daar loopt zeker voorin heel veel klasse rond. Plus ze hebben een topkeeper. Achterin en middenveld mist wel klasse, maar niet zoveel dat je schaamteloos 7e kan worden met die club zonder ontslagen te worden.
En daarbij, die man haalde zelf voor belachelijk veel geld een matige speler als Fellaini en krijgt een geweldenaar als Mata niet lekker aan het voetballen. Vorig jaar ''gewoon'' kampioen geworden met dit materiaal, dan is de prestatie van Moyes echt onacceptabel. Een Arsenal is zeker niet beter, maar die spelen wel top 4.
Van Gaal lijkt me een prima keuze. Ervaren, iemand met visie, iemand die mooi wil spelen, iemand die kan presteren en iemand die niet bang voor vedetten is. Met 100 miljoen haal je mooi een goede CV, linksback, controleur en aanvallende middenvelder.
Je kan er de donder op zeggen dat hij vol voor Strootman zal gaan. Hoop ik ook op. Zou mooi zijn als hij door deze baan enkele Nederlanders hogerop kan helpen. In de Serie A ligt het niveau ook laag tegenwoordig.
Wat een CV trouwens! Ajax/Barcelona/Bayern/Man Utd/Nederland (plus AZ, maar die club is niet echt een club voor dit rijtje qua uitstraling). Als die man in het 4e grote voetballand kampioen wordt heeft hij echt een briljant slot van zijn loopbaan.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Nee, dat United heeft zo'n armoedige selectie. Verschrikkelijk.
Ach ja, wat een onzin. Dit team werd vorig jaar nog moeiteloos kampioen en heeft net zoveel gekost (zo niet meer) als de teams van pakhembeet Liverpool en Chelsea. Allemaal internationals ook, en niet bij de minste landen. Dat die Moyes er niks van heeft gebakken heeft met de spelers niks te maken.
Ferdinand is te oud en Vidic gaat weg dus een nieuw centrum is het belangrijkste. Voor de rest is het gewoon al een heel goed team waarmee je altijd mee gaat doen voor de prijzen. Lowietje stapt dus slim binnen, want hij kan straks het succes claimen wat mijn overbuurvrouw ook nog wel zou halen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Lowietje stapt dus slim binnen, want hij kan straks het succes claimen wat mijn overbuurvrouw ook nog wel zou halen.
Zoals 1x in 3 jaar tijd een titel met Real Madrid winnen wil je eigenlijk zeggen?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Of Chelsea dat zonder hem WEL de CL en de EL wint 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
5 mei zou een leukere grap zijn geweest 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Ach ja, wat een onzin. Dit team werd vorig jaar nog moeiteloos kampioen en heeft net zoveel gekost (zo niet meer) als de teams van pakhembeet Liverpool en Chelsea. Allemaal internationals ook, en niet bij de minste landen. Dat die Moyes er niks van heeft gebakken heeft met de spelers niks te maken.
Ferdinand is te oud en Vidic gaat weg dus een nieuw centrum is het belangrijkste. Voor de rest is het gewoon al een heel goed team waarmee je altijd mee gaat doen voor de prijzen. Lowietje stapt dus slim binnen, want hij kan straks het succes claimen wat mijn overbuurvrouw ook nog wel zou halen.
Dat team werd kampioen ook met name omdat Van Persie het beste seizoen in zijn carriere had. Toen bleef ook alles heel, én Chelsea en City hadden een matig jaar. Maar het is vooral dat de kern elk jaar ouder wordt en nu niet meer kan. Carrick, Evra, Ferdinand zijn altijd 3 van de belangrijkste spelers geweest maar daar kun je nu niet meer mee aankomen. En dan is aankoop Fellaini een half jaar geblesseerd, Van Persie zelden fit, heeft Rooney niet zijn beste jaar etc. Dan moet je aankomen met het rijtje namen wat j0enne al noemde, en dat is gewoon middelmaat voor PL begrippen. Smalling, Young, Evans etc spelen gewoon bijna wekelijks allemaal, terwijl ze bij Chelsea en City twee topelftallen kunnen opstellen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat is vooral het grootste probleem ja. De reservebank van United was zeer matig, itt de concurrentie. Maar dat is natuurlijk geen excuus om vorig jaar kampioen te worden en nu zevende. Zo groot mag dat verschil niet zijn. Er zat bij Moyes ook 0 visie achter als je ze zag spelen. Toevalsvoetbal was het. Geen opbouw, geen goede veldbezetting op de flanken, geen intelligente looplijnen. Niks.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Scheelt ook de helft dat Van Persie veel gemist heeft dit seizoen. Zonder hem waren ze vorig jaar hoogstwaarschijnlijk ook geen kampioen geworden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.