- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Pieters speelt tenminste tegen fatsoenlijke spelers, BMI en Kongolo moeten het doen met Lukoki, Antonia, Hupperts en Beerens.
Dat is zo, maar opnieuw: ervaring is een pluspunt, maar niet het enige punt van belang. Misschien past hij niet in LVG's systeem. Of misschien is hij minder dan de rest. Veel zal het in ieder geval niet schelen, toch? Nederland heeft in haar verdediging gewoon geen echte topspelers. Zoveel maakt het dus niet uit wie Van Gaal selecteert denk ik. Zolang ze maar in vorm zijn en in zijn systeem passen.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
2-1 en Giggs die zelf maar het klusje komt klaren.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Gewoon Pieters. Helaas denkt die flapdrol daar anders over.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
'Nieuwe bom onder transfersysteem in voetbal' - AD.nl
Dat heeft die mafketel van het Bosman-arrest weer voor elkaar gekregen. Dat is dus iemand die de teleologische methode van rechtsinterpretatie nooit gebruikt omdat dat hem beter uitkomt, maar wat mij betreft dienen wetten toch ook vooral langs die meetlat gelegd te worden. Jammer alleen dat rechters daar ook in meegaan.
Enfin, Belgisch arrest nog, maar er zal vast een gek richting een Europees Hof gaan. En die verzinnen van alles. Al ken ik de Belgisch wet niet echt goed, dus geen idee hoe dit zal vallen in andere landen. Maar als dit echt alleen voor België telt, dan is het daar gedaan met topvoetbal.
Tijd om dit eens bij wetgeving op Europees niveau aan te pakken, en dan gelijk Bosman erin meenemen, al zal het inmiddels ook dar wel te laat voor zijn dat dat echt nog effect zal hebben. Sport is nu eenmaal een andere teak voor werknemers dan heel veel andere bedrijven waar die regels voor gemaakt worden.
Bovendien hoef je niet meer met de club om de tafel. Stel dat Chelsea interesse heeft in iemand, en die speler wil ook naar Chelsea, dan laten ze 'm gewoon z'n contract afkopen en dat ze 'm later weer dat geld teruggeven en een eventuele tekenbonus.
Talenten zijn dus voor een schijntje op te halen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Onze eigen Bjorn Kuipers mag op 24 mei de Champions League finale fluiten tussen de twee Madrileense grootmachten.
Mooi voor hem.
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Wauw, goed zeg!! Sta je toch maar mooi op de kaart als Nederland zijnde.
De laatste keer dat een Nederlander floot kan ik me ook nog goed herinneren, na 3 minuten al een pingel gegeven
.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wauw, goed zeg!! Sta je toch maar mooi op de kaart als Nederland zijnde.
Ik heb weinig patriottistisch eergevoel hoor, mocht dat uit bovenstaande zo overkomen. Moet ook altijd kotsen wanneer tijdens een wedstrijd de commentator begint over 'de enige Nederlander' op het veld. Of laatst bij de Oscars, dat die een 'Nederlands tintje' had omdat de vrouw van een winnende regisseur Nederlandse roots had 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Staat er duidelijk goed op bij de UEFA, en terecht.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De KNJB heeft het AD omgekocht betreffende dit artikel, dat weet je toch.... Ajax kan namelijk nooit benadeeld zijn, volgens Rotterdamse filosofie.
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Goed geslapen mijn waarde Materny?
Ik vind het wel mooi dat een Nederlander de belangrijkste Europese wedstrijd van het jaar fluit.
Ik ben verder totaal niet patriottistisch maar dit soort dingen doen me wel goed.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Volgens mij is Materny sarcastisch Joy4ever
Ben benieuwd hoe Kuipers die titanenstrijd in goede banen gaat leiden. Hopen dat het niet uit de hand gaat lopen (los van het feit wie de scheidsrechter is).
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Volgens mij is Materny sarcastisch Joy4ever
Ik doelde op een bericht eerder 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Staat er duidelijk goed op bij de UEFA, en terecht.
Om de een of andere reden fluit hij internationaal altijd beter dan nationaal. Maar toegegeven, hij is wel een stuk beter dan de rest.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Internationaal inderdaad altijd beter dan nationaal waar die ook vrolijk meedoet aan niet gegeven penalty's, lachwekkende gegeven penalty's en voor elke scheet fluit.
Raar.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
KNJB!
Lezen ze in rotjeknor mee?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Om de een of andere reden fluit hij internationaal altijd beter dan nationaal. Maar toegegeven, hij is wel een stuk beter dan de rest.
Hij fluit nu eenmaal vaker nationaal, dus maak je ook vaker fouten.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Hij past zich nationaal moeiteloos aan het niveau van de eredivisie.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Duitsland (otherfool?):
GK: Neuer (Weidenfeller, Ter Stegen)
RB: Lahm (Grosskreutz)
CB: Hummels
CB: Boateng / Mertesacker (Ginter)
LB: Schmelzer (?)
DM: Khedira (Lars Bender)
CM: Schweinsteiger (Kroos)
AM: Özil (Götze)
RW: Müller (Schürrle)
ST: Kruse / Lasogga (Klose)
LW: Reus (Podolski)
Vooral de spitspositie is het interessantst, gaan we daar met een goalgetter, een loper of een technicus spelen, gaat Klose nog een keer mee, is Gomez fit genoeg... de rest van de selectie kun je wel redelijk zo invullen inderdaad, al ben ik benieuwd hoe Khedira er opstaat na zijn lange blessure.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Of laatst bij de Oscars, dat die een 'Nederlands tintje' had omdat de vrouw van een winnende regisseur Nederlandse roots had
Naja Nederlandse roots, ze is gewoon Nederlandse (buiten dat zoiets idd uitgemolken wordt).
Barca Bjorn in de finale, wie had dat gedacht. Helaas niet met zijn favoriete team.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Vooral de spitspositie is het interessantst, gaan we daar met een goalgetter, een loper of een technicus spelen, gaat Klose nog een keer mee, is Gomez fit genoeg... de rest van de selectie kun je wel redelijk zo invullen inderdaad, al ben ik benieuwd hoe Khedira er opstaat na zijn lange blessure.
Klose gaat sowieso mee (voor zijn ervaring, en Löw is een fan), maar of Gomez meegaat is een goede vraag. Ik zie persoonlijk liever Kruse of Lasogga (want Gomez had een seizoen om te vergeten en is niet fit / in vorm), maar die hebben wel een stuk minder ervaring. Kießling zou ook een goede keuze zijn, maar die wordt om de een of andere reden nooit geselecteerd (hij zal wel in conflict gekomen zijn met Löw). Götze en Müller kunnen trouwens eventueel ook nog in de spits spelen. Dat zie ik ook nog wel werken (ihb Götze).
Of Khedira op tijd weer in vorm raakt is inderdaad ook belangrijk. Gündogan gaat niet mee, dus Duitsland zal Khedira waarschijnlijk hard nodig gaan hebben. Lars Bender schat ik nog iets lager in.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Het probleem bij Duitsland op dit moment is de vorm, aantal spelers komen net terug van blessure of zijn nog maar enkele wedstrijden weer aan het spelen.
Echter, het is een wk en dus zullen ze altijd wel een kanshebber zijn. En als ze allemaal in vorm komen zijn ze zeker een topfavoriet.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Het probleem bij Duitsland op dit moment is de vorm, aantal spelers komen net terug van blessure of zijn nog maar enkele wedstrijden weer aan het spelen.
Echter, het is een wk en dus zullen ze altijd wel een kanshebber zijn. En als ze allemaal in vorm komen zijn ze zeker een topfavoriet.
Het is ook nog 40 dagen. Wel meteen openen tegen Ronnie en z'n makkers... De enige favoriet voor mij is Brazilië, maar wie weet als dit keer eens alles mee zit...
Klose gaat sowieso mee (voor zijn ervaring, en Löw is een fan), maar of Gomez meegaat is een goede vraag. Ik zie persoonlijk liever Kruse of Lasogga (want Gomez had een seizoen om te vergeten en is niet fit / in vorm), maar die hebben wel een stuk minder ervaring. Kießling zou ook een goede keuze zijn, maar die wordt om de een of andere reden nooit geselecteerd (hij zal wel in conflict gekomen zijn met Löw). Götze en Müller kunnen trouwens eventueel ook nog in de spits spelen. Dat zie ik ook nog wel werken (ihb Götze).
Of Khedira op tijd weer in vorm raakt is inderdaad ook belangrijk. Gündogan gaat niet mee, dus Duitsland zal Khedira waarschijnlijk hard nodig gaan hebben. Lars Bender schat ik nog iets lager in.
Lahm kan ook nog DM spelen en tegen een mindere tegenstander kun je zelfs wel Schweini - Kroos - Ozil op het middenveld spelen. De voorhoede kan Reus - Gotze - Muller worden dan, die laatste 2 kun je dan altijd nog omdraaien als je iets anders moet spelen. Maar met Ozil erachter heb je dan misschien wel iets teveel nummer tientjes in je ploeg. In dat kader zou Kopfball Klose inderdaad wel weer eens een sleutelrol kunnen gaan spelen, en ik moet zeggen, de oude krijger faalt eigenlijk nooit in het Schwarz Weiß.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Wel mee eens, en met de creatieve middenvelders om hem heen is Klose nog altijd een hele goede afmaker voor de Duitse ploeg.
En ja, Brazilie is in Brazilie topfavoriet nummer 1. Stel je eens voor als Brazilie al in een achtste finale eruit zou vliegen in eigen land.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Stel je eens voor als Brazilie al in een achtste finale eruit zou vliegen in eigen land.
Hoe geweldig zou dat zijn 
Mooi scenario is Nederland dat wint van Spanje en dan moet Spanje het maar doen, één van de weinige ploegen die het misschien zal kunnen (Nederland is compleet kansloos tegen Brazilië). Ik zal om deze reden dan ook juichen voor de Sinaasappeltjes tijdens de eerste wedstrijd.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Lahm kan ook nog DM spelen
Dat kan, maar dat zou jullie verdediging wel aanzienlijk verzwakken. Tegen een mindere tegenstander kom je daar wel mee weg, maar tegen de toplanden lijkt me dat niet verstandig.
Ja, maar inderdaad alleen tegen een veel mindere tegenstander, want dat middenveld is enorm fragiel. Dat middenveld (met Müller in plaats van Özil) werd niet voor niets compleet omvergelopen door RM.
Dat werkt waarschijnlijk inderdaad niet tegen iedere tegenstander. Al denk ik dat het meestal wel zal werken. Götze en Müller zijn enorm flexibel. En anders kun je altijd nog een pure spits laten invallen.
(Of je zet Lahm er neer! Volgens Guardiola kan 'ie overal spelen.
)
Een sleutelrol verwacht ik niet (of beter: hoop ik niet). Zijn ervaring kan goed van pas komen, maar hij is niet goed genoeg meer om regelmatig te starten imo. Götze, Kruse en Lasogga zie ik allemaal liever in de spits starten. Wie van hen maakt me niet zoveel uit. Whatever works.
Ik beschouw Brazilië trouwens ook als de grote favoriet. De beste selectie hebben ze niet, maar ze hebben thuisvoordeel. Maar Argentinië, Spanje en Duitsland maken ook een goede kans. Al hebben die landen ook hun problemen. Argentinië heeft een ondermaatse verdediging, Spanje is wat voorspelbaar geworden en Duitsland mist een echte topspits en een uitstekende LB (en te veel spelers zijn niet in topvorm).
Wel mee eens, en met de creatieve middenvelders om hem heen is Klose nog altijd een hele goede afmaker voor de Duitse ploeg.
Sinds oktober 2012 heeft hij één doelpunt gescoord voor Duitsland. Klose is ver over zijn piek heen.
Edit: en 8 doelpunten in 26 wedstrijden voor Lazio. Het kan er mee door, maar dat is niet goed genoeg.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
En nu de echt interessante teams!
(De grootste kanshebbers maw.)
Brazilië:
GK: Julio Cesar (?)
RB: Dani Alves (Rafinha)
CB: Thiago Silva
CB: David Luiz / Dante (Marquinhos)
LB: Marcelo (Filipe Luis)
DM: Luiz Gustavo
CM: Fernandinho (Paulinho, Ramires)
AM: Willian / Oscar
RW: Hulk / Lucas Moura
ST: Fred (?)
LW: Neymar (?)
FORWARDS - Bernard, Fred, Hulk, Jo, Neymar.
MIDFIELD - Fernandinho, Hernanes, Luiz Gustavo, Oscar, Paulinho, Ramires, Willian.
FULLBACKS - Dani Alves, Maicon, Marcelo, Maxwell.
CENTER BACKS - Dante, David Luiz, Thiago Silva, Henrique.
KEEPERS - César, Jefferson, Victor.
Geen Kaka, Ronaldinho, Pato, Marquinhos, Lucas Moura, Alex, Miranda, Robinho, Coutinho, Rafinha, Filipe Luis en Diego Alves.
Ik had toch echt Coutinho meegenomen hoor in plaats van Luiz Gustavo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.