• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.805 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens denk ik dat Duitsland gaat floppen. Daar is de druk nu zo groot en al meerdere toernooien tonen ze aan dat ze daar niet goed genoeg mee om kunnen gaan. Daarnaast hebben weinig Duitse spelers internationaal uitgeblonken.

Maar die hebben zo'n enorme brede selectie, daar kan geen land tegenop. Die Volland is echt een fantastische speler.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jij blijft maar roepen dat Blind slecht is. Speler vh jaar geworden

Hij troefde Lex Immers, Ramon Leeuwin en Martijn van der Laan af...

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Wat lees ik nu? Sigthorsson wilt ''verder kijken'', hey doei he Bedankt voor je 3 belangrijke goals.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

j0enne schreef:

(quote)

FORWARDS - Bernard, Fred, Hulk, Jo, Neymar.

MIDFIELD - Fernandinho, Hernanes, Luiz Gustavo, Oscar, Paulinho, Ramires, Willian.

FULLBACKS - Dani Alves, Maicon, Marcelo, Maxwell.

CENTER BACKS - Dante, David Luiz, Thiago Silva, Henrique.

KEEPERS - César, Jefferson, Victor.

Geen Kaka, Ronaldinho, Pato, Marquinhos, Lucas Moura, Alex, Miranda, Robinho, Coutinho, Rafinha, Filipe Luis en Diego Alves.

Ik had toch echt Coutinho meegenomen hoor in plaats van Luiz Gustavo.

Willian is nou ook niet het type speler wat in die selectie thuishoort.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

j0enne schreef:

Braziliaanse selectie

Hm, typisch. De meeste keuzes zijn begrijpelijk, maar Filipe Luis en Rafinha zijn toch een stuk beter dan Maxwell en Maicon imo. Maar misschien passen ze niet in zijn systeem. Dat Lucas Moura niet meegaat vind ik verder ook vreemd. Dat hij niet start kan ik me voorstellen, maar hij biedt wel andere kwaliteiten dan de spelers die nu geselecteerd zijn en zou dus een goede wisselspeler kunnen zijn. Miranda of Marquinhos zou ik ook geselecteerd hebben, maar ik ken Henrique eerlijk gezegd niet.

Dat Coutinho niet geselecteerd is vind ik overigens wel logisch. Hij speelt op de plek van Oscar en William (al kunnen zij ook op de vleugels spelen), dus hij zou waarschijnlijk toch niet gespeeld hebben. Luiz Gustavo is een verdedigende middenvelder die een goede kans maakt op een startpositie. Geen vergelijking. Al zou hij misschien (evenals Lucas) wel een nuttige wisselspeler geweest zijn om een goal te forceren.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

horizons schreef:

(quote)

Willian is nou ook niet het type speler wat in die selectie thuishoort.

Onzin, Willian speelt de laatste maanden uitstekend bij Chelsea en verdient het iig meer dan Oscar.

Onbegrijpelijk dat Lucas en de twee van Atletico Madrid thuis moeten blijven. Man, wat was ik als Nederland zijnde blij geweest met zulke spelers

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Blessureproblemen bij AZ: "Succes gaat ons nu opbreken" - FCUpdate.nl

Het ligt weer aan alles en iedereen behalve aan De Man Zonder Ballen. Misschien even wat meer rouleren en jeugdspelers laten spelen? Man man man, nog twee wedstrijden uitzitten en dan is ie gelukkig weg. Wat een egoïstisch mannetje is het eigenlijk, altijd de schuld aan anderen geven.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Het blijft een favoriet, maar de selectie van Brazilië wordt per linie zwakker. Dit is het eerste Brazilië in honderd jaar tijd waarin iemand als Fred wordt opgenomen in de WK selectie. Ik tel maar weinig 'doelpunten' in die selectie. Dat kan ze weleens opbreken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Tonypulp schreef:

Wat lees ik nu? Sigthorsson wilt ''verder kijken'', hey doei he Bedankt voor je 3 belangrijke goals.

3 tegen Feyenoord in 2 duels.

1 tegen PSV

1 tegen Twente

1 tegen Vitesse

Oa nog de winnende thuis tegen Groningen 5 minuten voor tijd.

Die gozer kan er weinig van, maar zijn aandeel in de titel was gigantisch. Vorig jaar trouwens ook toen hij weer topfit was. Goaltje of 6 in de laatste 8 duels geloof ik, oa de 0-1 uit bij PSV en nog een stel bepalende goals. Hij heeft wel die gave om een cruciale goal te maken.

Maar verder eens, weg ermee. Je gaat met hem slechter spelen en ik had ondertussen ook wel eens 20 goals van een Ajax spits verwacht.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Haha Bizot pakt de penalty van Vitesse effe!

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Is er toevallig iemand die weet of Wijnaldum nog basis staat bij FC Groningen ?

Bij AZ deed hij het namelijk prima toen hij tot de basis was doorgedrongen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

.

Maar verder eens, weg ermee. Je gaat met hem slechter spelen en ik had ondertussen ook wel eens 20 goals van een Ajax spits verwacht.

Vergeet niet dat de voorhoede van Ajax een constante positiewisseling heeft binnen het veld. Ajax heeft geen statische spits die nooit uitwijkt naar de flanken, zoals een Pelle. In het huidige systeem is het dan ook niet verwonderlijk dat Ajax al vier jaar geen topscorers meer levert.

Al sluit ik niet uit dat een voorhoede speler komend seizoen de 20 weet aan te tikken, mits hij goed genoeg is om daadwerkelijk 30+ competitieduels te spelen.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Kai schreef:

Het blijft een favoriet, maar de selectie van Brazilië wordt per linie zwakker. Dit is het eerste Brazilië in honderd jaar tijd waarin iemand als Fred wordt opgenomen in de WK selectie. Ik tel maar weinig 'doelpunten' in die selectie. Dat kan ze weleens opbreken.

Maar met dezelfde selectie hebben ze ook de Confederations Cup gewonnen (waarin ze Spanje met 3-0 versloegen). En die spelers hebben nu een jaar meer ervaring. Ik ben het met je eens dat Brazilië niet de beste selectie heeft en zeker niet onverslaanbaar is, maar door hun thuisvoordeel zijn ze toch de favoriet imo. Doelpunten kunnen Neymar, Hulk, Oscar, Willian en Fred allemaal maken. In vergelijking met een land als Argentinië is hun aanval misschien weinig indrukwekkend, maar die doelpunten komen er wel denk ik.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

%%%%%% schreef:

Is er toevallig iemand die weet of Wijnaldum nog basis staat bij FC Groningen ?

Bij AZ deed hij het namelijk prima toen hij tot de basis was doorgedrongen.

Speelt al een half jaar of zo niet meer in de basis. Vrienden(Groningen supporters) naast me vertellen dat toen ik het aan ze vroeg. Waardeloze speler.

Kappelhof en Burnet hebben zelfs de voorkeur boven hem

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Hm, typisch. De meeste keuzes zijn begrijpelijk, maar Filipe Luis en Rafinha zijn toch een stuk beter dan Maxwell en Maicon imo. Maar misschien passen ze niet in zijn systeem. Dat Lucas Moura niet meegaat vind ik verder ook vreemd. Dat hij niet start kan ik me voorstellen, maar hij biedt wel andere kwaliteiten dan de spelers die nu geselecteerd zijn en zou dus een goede wisselspeler kunnen zijn. Miranda of Marquinhos zou ik ook geselecteerd hebben, maar ik ken Henrique eerlijk gezegd niet.

Dat Coutinho niet geselecteerd is vind ik overigens wel logisch. Hij speelt op de plek van Oscar en William (al kunnen zij ook op de vleugels spelen), dus hij zou waarschijnlijk toch niet gespeeld hebben. Luiz Gustavo is een verdedigende middenvelder die een goede kans maakt op een startpositie. Geen vergelijking. Al zou hij misschien (evenals Lucas) wel een nuttige wisselspeler geweest zijn om een goal te forceren.

Van die middenvelders zijn er 5 verdedigende en maar 2 aanvallende, Willian maakt dan ook nog eens een hele grote kans op een basisplaats op de flanken aangezien ze daar alleen Hulk hebben die sowieso in de basis speelt. Neymar, Jo en Fred zijn allen spitsen. Over die Bernard kan ik niet oordelen, weet alleen dat die talentvol is.

Bovendien vind ik Gustavo dan ook nog eens de minste van Fernandinho, Paulinho, Ramires en Hernandes. Daarom had ik 'm mooi thuis gelaten en Coutinho geselecteerd voor wat aanvallende impulsen als aanvallende middenvelder.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

3 tegen Feyenoord in 2 duels.

1 tegen PSV

1 tegen Twente

1 tegen Vitesse

Oa nog de winnende thuis tegen Groningen 5 minuten voor tijd.

Oh ja, 3 was ook meer natte vinger werk Heeft ons genoeg gebracht als je het zo bekijkt, maar was verder qua spel gewoon te beroerd voor woorden. Zo langzaam en slap ook voor een vrij lange, forse kerel.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Net als Engelaar.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

j0enne schreef:

Van die middenvelders zijn er 5 verdedigende en maar 2 aanvallende

Hoe kom je daar bij? Hernanes is ook een aanvallende middenvelder, Paulinho en Fernandinho zijn meer box-to-box / centrale middenvelders dan pure verdedigers, en hetzelfde geldt voor Ramires. De enige pure verdedigende middenvelder is Luiz Gustavo. Ik vind het vrij goed gebalanceerd (3 voor AM, 4 voor DM/CM), al kun je er wel vraagtekens bij zetten waarom Hernanes opgeroepen is in plaats van Coutinho.

Willian maakt dan ook nog eens een hele grote kans op een basisplaats op de flanken aangezien ze daar alleen Hulk hebben die sowieso in de basis speelt.

Neymar speelt linksvoor en start sowieso. Willian kan dus hoogstens Hulk of Oscar vervangen.

Bovendien vind ik Gustavo dan ook nog eens de minste van Fernandinho, Paulinho, Ramires en Hernandes.

Ik niet. Hij is een prima verdedigende middenvelder, en die heeft Brazilië gewoon nodig. Fernandinho is beter, maar Paulinho en Ramires schat ik eerlijk gezegd lager in. Hernanes ken ik niet goed.

PS: Luis Suarez: One day I will return to Ajax. Dan hebben de Ajacieden weer iets om over te dromen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Pff, vind die Braziliaanse selectie niet eens zo overweldigend. Geen slechte spelers natuurlijk, maar ik zie geen Romario, Rivaldo of Ronaldo rondlopen. Maar ze zullen er wel staan natuurlijk, ze spelen thuis.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Pff, vind die Braziliaanse selectie niet eens zo overweldigend. Geen slechte spelers natuurlijk, maar ik zie geen Romario, Rivaldo of Ronaldo rondlopen. Maar ze zullen er wel staan natuurlijk, ze spelen thuis.

Rivaldo, Romario en Ronaldo zijn dan ook gestopt met voetballen....

Defensief is dit Brazilie sterk, verder moeten ze het hebben van teamspel en thuisvoordeel. Individueel gezien kunnen genoeg landen met sterkere selecties aankomen denk ik.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Hup City. Nu 3 punten pakken en de titel is zo goed als zeker binnen!

Hopen dat AZ ook nog wint, maar gezien de gemiste spelers...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Je zou toch compleet impotent worden van Groningen-Vitesse zeg. Zaaddodend slecht, vervelend en niet vermakelijk.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Wint dat Groningen ook nog, weer dankzij die prutser van een van der Heijden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Blundertje vd Heijden; 1-0:)

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Elm gaat op de flanken spelen en Gudmundssonn samen met Berghuis in de spits

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

The Oceanic Six schreef:

. Zaaddodend slecht,

Dan is die reclame op de borden dus ook niet meer nodig.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Bedankt Arie!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zo ben je op 1 puntje na geen winterkampioen en zo ben je over enkele dagen gewoon klaar zonder Europees voetbal te hebben

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zo ben je op 1 puntje na geen winterkampioen en zo ben je over enkele dagen gewoon klaar zonder Europees voetbal te hebben

Maar ze hebben wel een kek ' Winterkampioen 13/14' shirt

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

PEC Zwolle ‏@ForzaPECZwolle 5 u

Ajax heeft bij PEC Zwolle geïnformeerd naar vraagprijs Mokotjo. PEC wil absolute hoofdprijs voor de speler met nog een tweejarig contract.

Verrassend. Ze mogen hem volgend jaar hebben. Twee spelmakers in één keer weg vind ik een beetje veel van het goede. Zo'n speler haal je nooit meer terug.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.