• 15.803 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.376.964 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Volgens Muller is Oranje een gevaarlijke outsider voor de titel.

Overigens denk ik dat Duitsland gaat floppen. Daar is de druk nu zo groot en al meerdere toernooien tonen ze aan dat ze daar niet goed genoeg mee om kunnen gaan. Daarnaast hebben weinig Duitse spelers internationaal uitgeblonken.

Ik zou overigens Uruguay niet uitvlakken. Met Cavani en Suarez hebben ze 1 van de beste voorhoedes van de wereld.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Volgens Muller is Oranje een gevaarlijke outsider voor de titel.

Gevaarlijk oké, maar een outsider voor de titel vind ik ze niet. Het kan, maar waarschijnlijk is het niet.

Overigens denk ik dat Duitsland gaat floppen. Daar is de druk nu zo groot en al meerdere toernooien tonen ze aan dat ze daar niet goed genoeg mee om kunnen gaan. Daarnaast hebben weinig Duitse spelers internationaal uitgeblonken.

Wat versta je onder floppen? Ik denk dat ze wederom ver gaan komen. Of ze het gaan winnen weet ik niet, maar ik plaats ze wel in de top 4 (samen met Brazilië, Argentinië en Spanje dus).

Ik zou overigens Uruguay niet uitvlakken. Met Cavani en Suarez hebben ze 1 van de beste voorhoedes van de wereld.

Maar de rest van hun team is ondermaats (Diego Godin uitgezonderd). Op hun dag kunnen ze iedereen verslaan (Nederland ook overigens), maar serieuze kanshebbers vind ik ze niet. En vergeet niet dat Suarez dit jaar nul doelpunten heeft gescoord tegen de top 4: met verdedigingen die goed georganiseerd zijn heeft hij dus moeite, en dat kan hem tegen de grote landen wel eens gaan opbreken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

nclo schreef:

Klich naar alle waarschijnlijkheid terug naar Wolfsburg. Materny en Ajax&Litmanen1, ik heb ergens het gerucht gehoord dat jullie naar Mokotjo hebben gevraagd. Kunnen jullie dit bevestigen/ontkrachten?

Zo goed als zeker nonsens. Blind staat op die positie, en volgend seizoen moet Bazoer zijn eerste minuten gaan maken op die positie; die jongen kneden ze nu al anderhalf jaar volledig voor CVM. Dus als er al iemand gehaald wordt voor die positie zal het een ervaren oudere kracht zijn, om bovengenoemde namen niet in de weg te lopen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk dat Duitsland, uiteraard wel afhankelijk van de loting, wel eens voor de halve finale al kan sneuvelen. Het flitsende is er wel vanaf, ze krijgen veel tegengoals en voorin loopt niemand die dit seizoen nou echt weergaloos was. En het is altijd maar afwachten of Ozil inzetbaar is. Ik vlak ze niet uit, maar ze zijn zeker geen grote favoriet voor me.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Wilson! Toptrainer die Giggs!

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Animosh schreef:

En nu de echt interessante teams! (De grootste kanshebbers maw.)

Brazilië:

GK: Julio Cesar (?)

RB: Dani Alves (Rafinha)

CB: Thiago Silva

CB: David Luiz / Dante (Marquinhos)

LB: Marcelo (Filipe Luis)

DM: Luiz Gustavo

CM: Fernandinho (Paulinho, Ramires)

AM: Willian / Oscar

RW: Hulk / Lucas Moura

ST: Fred (?)

LW: Neymar (?)

Duitsland (otherfool?):

GK: Neuer (Weidenfeller, Ter Stegen)

RB: Lahm (Grosskreutz)

CB: Hummels

CB: Boateng / Mertesacker (Ginter)

LB: Schmelzer (?)

DM: Khedira (Lars Bender)

CM: Schweinsteiger (Kroos)

AM: Özil (Götze)

RW: Müller (Schürrle)

ST: Kruse / Lasogga (Klose)

LW: Reus (Podolski)

Spanje (Naomi Watts?):

GK: Casillas (De Gea)

RB: Carvajal (Juanfran)

CB: Sergio Ramos (?)

CB: Piqué (?)

LB: Azpilicueta (Alba)

DM: Busquets (Javi Martinez)

CM: Alonso (Koke)

AM: Fabregas / Thiago (Xavi voor controle)

RW: Pedro (Silva? Navas? Cazorla?)

ST: Diego Costa (Llorente? Negredo? Villa?)

LW: Iniesta (Isco)

Argentinië hoort hier eigenlijk ook bij, maar daarvan ken ik te weinig spelers. Portugal, Frankrijk, Italië, Chili, Colombia en Urugay beschouw ik als dark horses.

Die voorhoede waar hun uit kunnen kiezen is echt krankzinnig.

Messi, Aguero, Higuain, Tevez, Di Maria, Lavezzi, Palacio, Icardi, Lamela.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zijn figuren als Palacio en Icardi ook al topspelers ja? Dan kunnen we bij Oranje ook wel Bas Dost en Siem de Jong noemen.

Overigens heeft Argentinie wel eeuwig een zwakke achterhoede en een kutkeeper. Gaat ze vast opbreken.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik denk dat Duitsland, uiteraard wel afhankelijk van de loting, wel eens voor de halve finale al kan sneuvelen.

Dat kan altijd, maar tegen landen als Portugal, Frankrijk, Italië, Chili, Colombia en Urugay zijn ze de favorieten imo. Maar dat zijn uiteraard allemaal moeilijke tegenstanders, dus verliezen kunnen ze ook.

ze krijgen veel tegengoals

Hun verdediging is inderdaad niet de beste van de wereld, maar klagen mogen ze toch ook zeker niet. Lahm en Hummels zijn top notch en Boateng en Mertesacker zijn ook prima. LB is wel een zwaktepunt.

en voorin loopt niemand die dit seizoen nou echt weergaloos was.

Reus! En Müller en Kruse hadden ook prima seizoenen (al werd Müller te weinig gebruikt). Een weergaloze aanval hebben ze misschien niet, maar wie wel? Alleen Argentinië heeft duidelijk een betere aanval.

Edit: plus, Duitsers doen het vrijwel altijd uitstekend op toernooien!

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Janmaat is echt op elk vlak minder. Mag mee als backup. Verder hoef ik nog geen Kongolo op het WK te zien. Zijn tijd komt wel. Ik vergeet wel de Guzman ja. Die zou eventueel wel op mijn vraagteken kunnen.

(quote)

Ik kan bevestigen dat ik niet naar Mokotjo heb gevraagd, behalve in dit topic

Kongolo is nog te onervaren idd. Maar wel al beter dan Blind op de backpositie. Dus wie neem je mee? De betere of de ervaren speler?

Janmaat is aanvallend beter dan Wiel. Daarnaast ook explosiever. Verdedigend doen ze niet voor elkaar onder. Wiel heeft weer meer techniek.

Denk dat Janmaat speelt op het WK.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

j0enne schreef:

Die voorhoede waar hun uit kunnen kiezen is echt krankzinnig.

Tevez gaat niet mee en Di Maria speelt op het middenveld bij Argentinië. Maar de aanval van Argentinië is inderdaad fantastisch! Garay, Zabaleta en Mascherano zijn ook uitstekend, maar de rest is een stuk minder imo. Dat Caballero nooit opgeroepen wordt slaat overigens nergens op.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zijn figuren als Palacio en Icardi ook al topspelers ja? Dan kunnen we bij Oranje ook wel Bas Dost en Siem de Jong noemen.

Overigens heeft Argentinie wel eeuwig een zwakke achterhoede en een kutkeeper. Gaat ze vast opbreken.

Messi & Co. zijn natuurlijk echte toppers maar dat zijn echt uitstekende spelers hoor en 100 keer beter dan figuren als Dost en Siem de Jong.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Kongolo is nog te onervaren idd. Maar wel al beter dan Blind op de backpositie. Dus wie neem je mee? De betere of de ervaren speler?

Janmaat is aanvallend beter dan Wiel. Daarnaast ook explosiever. Verdedigend doen ze niet voor elkaar onder. Wiel heeft weer meer techniek.

Jij blijft maar roepen dat Blind slecht is. Speler vh jaar geworden, kampioen geworden, stabiel seizoen gespeeld, in Nederland en buiten Salzburg ook in Europa. Dus nee, Kongolo heeft het niet beter gedaan al maakt hij wel een aardige indruk. Overigens hoop ik dat Oranje na het WK Blind op het middenveld zet, kan een andere LB het achterin proberen. Zou Oranje voetballend ook wat beter worden op het middenveld.

Janmaat aanvallend beter? Ik ken niet de exacte cijfers, maar vd Wiel heeft flink wat assists op zijn naam dit seizoen in de CL en Ligue 1. Ik vind vd Wiel atletischer, fysiek sterker, meer volwassen, stabieler en gewoon als voetballer beter. Ik snap nog altijd niet waarom mensen net doen alsof Janmaat zo goed is. Nuttige Eredivisie kracht tegenover een basiskracht bij een Europese topclub.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Kongolo heeft zich alleen kunnen meten met de Antonia's en Hupperts van de wereld, in een half jaartje Eredivisie. Blind heeft de afgelopen seizoenen de absolute wereldtop tegenover zich gehad. Tevens is Blind op back gewoon stabiel, en echt niet zoveel minder als Kongolo (als hij niet beter is).

Blind of Kongolo; alleen de vraag is al belachelijk.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Vidal is 5 weken out, dat wordt krap.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Vidal is 5 weken out, dat wordt krap.

Bron?

Als dat zo is, dan is het WK wel voorbij zou je denken? Dan is hij pas weer überhaupt fit bij de start van het WK, maar niet wedstrijdfit.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Die Domenico Berardi is me trouwens de speler wel! 4 goals tegen Milan, 3 (plus een assist) tegen Fiorentina. En hij is 19 jaar. Hij is nog niet consistent genoeg en zo, maar potentieel heeft 'ie zeker.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Bron?

Als dat zo is, dan is het WK wel voorbij zou je denken? Dan is hij pas weer überhaupt fit bij de start van het WK, maar niet wedstrijdfit.

Suleyman Ozturk, Sander Jonkman, heel twitter.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Kongolo heeft zich alleen kunnen meten met de Antonia's en Hupperts van de wereld, in een half jaartje Eredivisie. Blind heeft de afgelopen seizoenen de absolute wereldtop tegenover zich gehad. Tevens is Blind op back gewoon stabiel, en echt niet zoveel minder als Kongolo (als hij niet beter is).

Blind of Kongolo; alleen de vraag is al belachelijk.

Zou Nicolage bepaalde gekleurde voorkeuren hebben fso ? Compleet idioot inderdaad. De optie Blind is alles behalve ideaal, maar een "NOOB" neerzetten op een WK is lachwekkend.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)
Zou Nicolage bepaalde gekleurde voorkeuren hebben fso ? Compleet idioot inderdaad. De optie Blind is alles behalve ideaal, maar een "NOOB" neerzetten op een WK is lachwekkend.

Krijg daar Willems - 2012 gedachten bij ja. Vreselijk.

Het is sowieso al bezopen dat we nog aan nieuwe spelers denken 1 maand voor het WK. Eigenlijk had er in november al een vaste groep moeten staan bij de laatste interland van 2013. Dan had je alleen Strootman maar hoeven te vervangen en had 80% van de ploeg wel vast gestaan.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Tonypulp schreef:

De optie Blind is alles behalve ideaal, maar een "NOOB" neerzetten op een WK is lachwekkend.

Willems deed het op het WK in 2010 toch ook uitstekend? Als Van Gaal denkt dat Kongolo beter is of beter in zijn systeem past (en er klaar voor is) moet 'ie hem opstellen (dat betwijfel ik overigens, maar soit).

Edit: never mind. Dat was het EK in 2012, en dat was geen succes. Maar het punt blijft wel staan. Meer ervaring is een voordeel, maar het is geen reden om andere spelers categorisch uit te sluiten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Willems deed het op het WK in 2010 toch ook uitstekend? Als Van Gaal denkt dat Kongolo beter is of beter in zijn systeem past (en er klaar voor is) moet 'ie hem opstellen (dat betwijfel ik overigens, maar soit).

2012. En het was een ramp. Wat ik Willems overigens niet kwalijk neem, maar wel de coach die een debutant op een eindtoernooi opstelt. En dan niet iemand met 10 jaar ervaring die heel laat in Oranje is gekomen, maar iemand met 10 potjes Eredivisie ervaring.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Gewoon Pieters. Helaas denkt die flapdrol daar anders over.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Gewoon Blind en anders als hij middenvelder wordt gezet Indi. Dat zijn de enige 2 die echt minuten de afgelopen 2 jaar op linksback hebben gemaakt. Pieters blijft ook maar een matige speler, al baseer ik dat op de Eredivisie tijd van hem. Daarna niet meer gevolgd.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)

Oké, dus Veltman blijft ook thuis. Prima hoor.

Het zegt ook meer over het niveau van de rest. Blind is Eredivisiemateriaal qua niveau en ben "bang" dat dat altijd zo zal blijven.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jij blijft maar roepen dat Blind slecht is. Speler vh jaar geworden, kampioen geworden, stabiel seizoen gespeeld, in Nederland en buiten Salzburg ook in Europa. Dus nee, Kongolo heeft het niet beter gedaan al maakt hij wel een aardige indruk. Overigens hoop ik dat Oranje na het WK Blind op het middenveld zet, kan een andere LB het achterin proberen. Zou Oranje voetballend ook wat beter worden op het middenveld.

Janmaat aanvallend beter? Ik ken niet de exacte cijfers, maar vd Wiel heeft flink wat assists op zijn naam dit seizoen in de CL en Ligue 1. Ik vind vd Wiel atletischer, fysiek sterker, meer volwassen, stabieler en gewoon als voetballer beter. Ik snap nog altijd niet waarom mensen net doen alsof Janmaat zo goed is. Nuttige Eredivisie kracht tegenover een basiskracht bij een Europese topclub.

Ik heb het over Blind als back. Matig ja. Als middenvelder is ie al wat beter. Voetballend redelijk, verdedigend veel te matig. En dat gaan we doen dit WK. Daarom lijkt Kongolo me een betere optie voor die positie.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Oké, dus Veltman blijft ook thuis. Prima hoor.

Yup.. Lijkt me wel. Zulke spelers zijn leuk, potentie blabla.. Maar laten we gewoon voor de logische (veilige) keuze gaan.

Ik zou overigens Urby er neerzetten, anders Blind en dan Pieters.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

The Oceanic Six schreef:

2012. En het was een ramp. Wat ik Willems overigens niet kwalijk neem, maar wel de coach die een debutant op een eindtoernooi opstelt. En dan niet iemand met 10 jaar ervaring die heel laat in Oranje is gekomen, maar iemand met 10 potjes Eredivisie ervaring.

Ja, ik heb het al gewijzigd. Maar Nederland had en heeft linksachter ook gewoon weinig opties. Ik ga ook voor Blind, maar als Van Gaal écht denkt dat Kongolo het beter zal doen (wat ik niet verwacht) ... waarom niet? Martins Indi zou ook nog kunnen inderdaad. Maar het zijn allemaal geen topspelers. Pieters idem.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik heb het over Blind als back. Matig ja. Als middenvelder is ie al wat beter. Voetballend redelijk, verdedigend veel te matig. En dat gaan we doen dit WK. Daarom lijkt Kongolo me een betere optie voor die positie.

We gaan geloof ik 532 spelen als ik het van de week las. Met opkomende backs. Dan heb je Blind juist nodig. En nogmaals, Kongolo heeft zich een paar potjes gemeten en dan ook alleen nog in Nederland. Je weet niet eens of hij beter kan verdedigen.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Pieters speelt tenminste tegen fatsoenlijke spelers, BMI en Kongolo moeten het doen met Lukoki, Antonia, Hupperts en Beerens.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

We gaan geloof ik 532 spelen als ik het van de week las. Met opkomende backs. Dan heb je Blind juist nodig. En nogmaals, Kongolo heeft zich een paar potjes gemeten en dan ook alleen nog in Nederland. Je weet niet eens of hij beter kan verdedigen.

Blind en opkomen. Lol.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.