- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Ik vind al die selecties van Adriaanse, Pi-Air, Borst, Kraay Jr. en anderen wel leuk. Misschien leuk om hier ook eens te peilen wie er wel of niet naar het WK zouden moeten gaan. Ik trap zelf wel af:
Ik pleit voor het Feyenoord-systeem van 5-3-2 (in ieder geval tegen Spanje en Chili).
Cillessen
Van der Wiel - Veltman - Vlaar - Martins Indi - Emanuelson
Nigel de jong - Blind - Sneijder
Robben - van Persie
Van Gaal heeft door al zijn geprobeer en raar geselecteer maar 30 dagen de tijd om een beetje een systeem erin te krijgen, om dan ook nog naar een systeem over te stappen waar de overgrote meerderheid nog nooit in gevoetbald heeft lijkt me iets teveel van het goede.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
-Keeper-
Wiel-Vlaar-Mathijsen-Urby
Jong-Blind
-Sneijder-
Robben-Persie-Huntelaar
Ik noem het de 'Martin-Jol-variant', zoveel mogelijk doelpunten opstellen en de rest moet ervoor zorgen dat we er zo min mogelijk tegen krijgen. Ik kies voor Blind omdat dit een goede tandem kan vormen met Emanuelson. Wanneer Urby opkomt om in de ruimte op linksvoor te spelen dan kan Blind de back positie overnemen. Daarnaast kan Blind redelijk opbouwen, iets wat Vlaar, Mathijsen en De Jong niet kunnen. Mathijsen is weliswaar te traag, maar dit acht ik minder belangrijk omdat Nederland toch kort voor de eigen 16 zal staan. Mathijsen is de enige verdediger in Nederland die een echte klootzak kan zijn en weet wat er van hem gevraagd wordt tegen de beste aanvallers ter wereld. Vorm en Krul heb ik te weinig gezien om te bepalen of zij beter zijn dan Cillissen.
De selectie wordt dan als volgt:
Keeper: Cillissen, Krul en Vorm
Verdediging: VD Wiel, Janmaat, Vlaar, Veltman, Mathijsen, Rekik, Urby.
Middenveld: De Jong, Blind, Sneijder, De Guzman, Clasie, Van der Vaart, Fer, Van Ginkel.
Aanvallers: Robben, Huntelaar, Van Persie, Depay, Kuyt.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Krul
Janmaat, Vlaar, Heitinga, Pieters
De Jong, Fer
Robben, Van der Vaart, Depay
Van Persie
+selectieleden
Vorm, Cillessen
Van der Wiel, Rekik, Van Dijk, Emanuelson
De Guzman, Anita
Lens, Sneijder, Elia
Huntelaar
Zoveel mogelijk spelers uit Europese topcompetities dus, bijna het tegenovergestelde van Louis.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik vind al die selecties van Adriaanse, Pi-Air, Borst, Kraay Jr. en anderen wel leuk. Misschien leuk om hier ook eens te peilen wie er wel of niet naar het WK zouden moeten gaan. Ik trap zelf wel af:
Ik pleit voor het Feyenoord-systeem van 5-3-2 (in ieder geval tegen Spanje en Chili).
Cillessen
Van der Wiel - Veltman - Vlaar - Martins Indi - Emanuelson
Nigel de jong - Blind - Sneijder
Robben - van Persie
Om eventueel toch over te kunnen schakelen naar de 4-3-3 als het moet (bijvoorbeeld tegen Australië) heb ik de volgende wisselspelers meegenomen:
Krul-Vorm
Janmaat - De Vrij - Heitinga - Pieters
Clasie - Fer - Klaassen
Lens - Huntelaar - Depay
Niet meegenomen :
Van der Vaart - Kuyt (over the hill)
Wijnaldum - Narsingh - Van Ginkel - Afellay - Elia - Siem de Jong - Willems - Strootman (niet fit)
Rekik - Kongolo - Boetius - Vilhena - Pröpper - Van Aanholt (nog niet goed genoeg)
Vermeer - Schaken - Bruma (pffft)
Who's next?
Kongolo nog niet goed genoeg en Veltman wel? 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Ik ga voor:
------------------------------- Krul ---------------------------
- van der Wiel - Vlaar - van Dijk - Pieters -
- Nigel de Jong -------------------- De Guzman -
--------------------------- Sneijder -------------------------
----------- Robben - van Persie - Lens -----------
Wissels: Vorm, Cillessen, Janmaat, Heitinga, Rekik, Emanuelson, Blind, Fer, van der Vaart, Huntelaar, Depay en dan toch maar Narsingh.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
We hebben het hier over Kongolo, niet over mij. 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Narsingh.
Hoeveel wedstrijden heeft hij gespeeld dit seizoen?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Al verdien jij er ook één hoor.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Dank je.
Wel een goed idee van je, zo'n Kongolo-fanclub. Nogmaals dank.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Opstelling Oranje in Brazilie als we een beetje ver willen komen
Mulder
Janmaat- de Vrij - Indi - Kongolo
Clasie
Vilhena - Immers
Schaken - Van Persie - Boetius
Bank: Graafland, Nelom, Mathijsen, Van Beek, Sleegers, Vormer, Verhoek, Bakkal, Goossens en Te Vrede (is nog nét wat minder dan VP)
Heerlijk altijd die totaal objectieve Oranje opstellingen in dit topic
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Je favoriete opstelling is nooit objectief, natuurlijk. 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Heeft de archivaris van dienst, otherfool, al een artikel gevonden waarin staat dat ´Seniele Jopie´ heeft gezegd dat Ajax binnen nu en twee jaar de CL gaat winnen; zoals jij claimde? We zijn een week verder, je dacht toch niet dat ik het vergeten was he
Adequaat en minutieus bronnenonderzoek vergt nu eenmaal tijd, waarde Materny...
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Robben?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
De enige juiste voorhoede voor de Sinaasappeltjes (al zou ik Prince op de zijkant zetten ipv Hamster). Die schieten er met z'n drieën altijd wel per ongeluk ééntje in en dan Sneijdertje erachter, dat kan wat worden.
De rest van het elftal is, met alle respect, compleet inwisselbaar, WK onwaardig en ronduit droevig.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik heb die Kongolo volgens mij nog nooit ook maar 1 seconde in actie gezien maar zelfs als hij helemaal niet bestaat is-ie nog 10 klassen beter dan Joel 'mag ik effe vangen foutje bedankt' Veltman.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
'Nieuwe bom onder transfersysteem in voetbal' - AD.nl
Dat heeft die mafketel van het Bosman-arrest weer voor elkaar gekregen. Dat is dus iemand die de teleologische methode van rechtsinterpretatie nooit gebruikt omdat dat hem beter uitkomt, maar wat mij betreft dienen wetten toch ook vooral langs die meetlat gelegd te worden. Jammer alleen dat rechters daar ook in meegaan.
Enfin, Belgisch arrest nog, maar er zal vast een gek richting een Europees Hof gaan. En die verzinnen van alles. Al ken ik de Belgisch wet niet echt goed, dus geen idee hoe dit zal vallen in andere landen. Maar als dit echt alleen voor België telt, dan is het daar gedaan met topvoetbal.
Tijd om dit eens bij wetgeving op Europees niveau aan te pakken, en dan gelijk Bosman erin meenemen, al zal het inmiddels ook dar wel te laat voor zijn dat dat echt nog effect zal hebben. Sport is nu eenmaal een andere teak voor werknemers dan heel veel andere bedrijven waar die regels voor gemaakt worden.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Het is een leuke vingeroefening en zo, maar bij de meeste posities zou ik het echt niet weten. Inwisselbaar zou ik de spelers niet noemen, maar ik kan niet beoordelen wie het beste in Van Gaal's systeem passen.
Nu ja:
GK: Cillessen (met Vorm en één van Krul en Zoet als vervangers)
RB: Van der Wiel? Janmaat? Verhaegh? Het maakt me weinig uit. Laat Van Gaal maar kiezen.
CB: Vlaar? Martins Indi? De Vrij? Veltman? Van Dijk? Geen idee wederom.
CB: idem.
LB: Blind denk ik. Pieters of Kongolo zou ook kunnen, maar hoe die het zullen doen is onzeker.
DM: Nigel de Jong. Goede vervangers zijn er niet zoveel.
CM: De Guzman denk ik. Fer, Clasie, Vilhena en Van Ginkel zouden ook kunnen.
AM: Sneijder? Van der Vaart? Klaassen? Allemaal niet ideaal. Één van de eerste twee dan maar.
RW: Robben
ST: Huntelaar verdient het eigenlijk meer (fitter, betere vorm), maar Van Persie gaat starten.
LW: Lens, Depay (geen sterke voorkeur). Boëtius zou ook kunnen.
Conclusie? Cillessen mag keepen, Blind linksachter, De Jong in het middenveld, Robben rechtsvoor en één van Huntelaar en Van Persie in de spits. De rest maakt me niet zoveel uit.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Boetius? Elia? Boetius in de toekomst natuurlijk, maar nu is 't nog te vroeg.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Boetius? Elia? Boetius in de toekomst natuurlijk, maar nu is 't nog te vroeg.
Narsingh sowieso niet natuurlijk.
Boëtius mag je meenemen als 4e keus. Kan als het moet aan beide kanten spelen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik heb die Kongolo volgens mij nog nooit ook maar 1 seconde in actie gezien maar zelfs als hij helemaal niet bestaat is-ie nog 10 klassen beter dan Joel 'mag ik effe vangen foutje bedankt' Veltman.

j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
De Gea; Lawrence, Jones, Smalling, Büttner; Carrick, Fellaini, Kagawa; Valencia, Wilson, Januzaj.

The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Op dit moment zou ik Cillessen, vd Wiel, Vlaar, Indi, Blind, Nigel de Jong, ????, Sneijder, Robben, Persie, Lens doen.
Ik zou het liefste zoveel mogelijk spelers uit het buitenland kiezen, tenzij ze hier echt uitblinken zoals bv Cillessen of als er nauwelijks echte uitblinkers zijn, zoals achterin.
Je zou ook Blind op het middenveld kunnen zetten. En jammer dat het niet getest is, maar Persie op 10 en Huntelaar spits was ook mooi geweest. Dan zou Sneijder een linie kunnen zakken op de plek van bv mijn vraagteken. Eigenlijk is het bezopen dat Huntelaar wissel staat terwijl hij wel presteert terwijl er verderop in het elftal vrij beperkte spelers wel basisplaatsen krijgen. Vlaar is je beste optie achterin, how sad. Ik verwacht niet dat Heitinga nog erbij komt, maar anders zou ik hem naast Vlaar dan zetten, Indi LB en Blind op het middenveld.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
De jeugd krijgt een kans. Lawrence en Wilson.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Op dit moment zou ik Cillessen, vd Wiel, Vlaar, Indi, Blind, Nigel de Jong, ????, Sneijder, Robben, Persie, Lens doen.
Janmaat op de plek van van der Wiel (hoewel v/d Wiel ook zou kunnen), De Vrij ipv Indi, Kongolo ipv Blind en op de vraagtekens... tja... De Guzman? Erg balen dat Strootman er niet bij is.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Klich naar alle waarschijnlijkheid terug naar Wolfsburg. Materny en Ajax&Litmanen1, ik heb ergens het gerucht gehoord dat jullie naar Mokotjo hebben gevraagd. Kunnen jullie dit bevestigen/ontkrachten?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Janmaat op de plek van van der Wiel (hoewel v/d Wiel ook zou kunnen), De Vrij ipv Indi, Kongolo ipv Blind en op de vraagtekens... tja... De Guzman? Erg balen dat Strootman er niet bij is.
Janmaat is echt op elk vlak minder. Mag mee als backup. Verder hoef ik nog geen Kongolo op het WK te zien. Zijn tijd komt wel. Ik vergeet wel de Guzman ja. Die zou eventueel wel op mijn vraagteken kunnen.
Klich naar alle waarschijnlijkheid terug naar Wolfsburg. Materny en Ajax&Litmanen1, ik heb ergens het gerucht gehoord dat jullie naar Mokotjo hebben gevraagd. Kunnen jullie dit bevestigen/ontkrachten?
Ik kan bevestigen dat ik niet naar Mokotjo heb gevraagd, behalve in dit topic 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
En nu de echt interessante teams!
(De grootste kanshebbers maw.)
Brazilië:
GK: Julio Cesar (?)
RB: Dani Alves (Rafinha)
CB: Thiago Silva
CB: David Luiz / Dante (Marquinhos)
LB: Marcelo (Filipe Luis)
DM: Luiz Gustavo
CM: Fernandinho (Paulinho, Ramires)
AM: Willian / Oscar
RW: Hulk / Lucas Moura
ST: Fred (?)
LW: Neymar (?)
Duitsland (otherfool?):
GK: Neuer (Weidenfeller, Ter Stegen)
RB: Lahm (Grosskreutz)
CB: Hummels
CB: Boateng / Mertesacker (Ginter)
LB: Schmelzer (?)
DM: Khedira (Lars Bender)
CM: Schweinsteiger (Kroos)
AM: Özil (Götze)
RW: Müller (Schürrle)
ST: Kruse / Lasogga (Klose)
LW: Reus (Podolski)
Spanje (Naomi Watts?):
GK: Casillas (De Gea)
RB: Carvajal (Juanfran)
CB: Sergio Ramos (?)
CB: Piqué (?)
LB: Azpilicueta (Alba)
DM: Busquets (Javi Martinez)
CM: Alonso (Koke)
AM: Fabregas / Thiago (Xavi voor controle)
RW: Pedro (Silva? Navas? Cazorla?)
ST: Diego Costa (Llorente? Negredo? Villa?)
LW: Iniesta (Isco)
Argentinië hoort hier eigenlijk ook bij, maar daarvan ken ik te weinig spelers. Portugal, Frankrijk, Italië, Chili, Colombia en Urugay beschouw ik als dark horses.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.