- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Ik snap die haat op Jack niet; volgens mij gaat men op een gegeven moment ieder moment zo verdraaien dat hij er als Ajax-fan uit komt. AFC is nog altijd een andere club dan AFC Ajax. Verder is zo'n beetje ieder weldenkend mens voor Ajax, dus dat die ook in het journalistenkorps zitten lijkt me statistisch gezien ook onvermijdelijk.
Toch wel grappig dat ik nooit iemand hoor over commentatoren die iets te hard juichen bij Feyenoord. De enige club die zich kan meten aan de supportersschare van Ajax. Wellicht omdat er minder te juichen valt en het dus veel minder opvalt, hmm...
On a more serious note: schrijnend slecht Feyenoord. Met name na de 1-2 was het tekenend dat Feyenoord werkelijk niets wist te creëren. Hooguit wat vrije trappen door de schuld van Ajax (Veltman maakt tweemaal hands, omdat Graziano zijn handjes niet thuis kan houden
). Was Feyenoord nou zo matig of snapte Ajax ineens dat druk zetten toch wel de beste manier was om dit Feyenoord lam te leggen?
Eerste deel van de tweede helft was mooi, vooral omdat het even een echte knokwedstrijd leek te worden. Vervolgens wat hopeloze pogingen van Feyenoord en Ajax die het allemaal wel prima vond. Uiteindelijk die ene kans waar Ajax op wacht en als ze het beter uitspelen, win je ook nog zo met 1-3 of 1-4. Opeens leek iedere afvallende bal voor Ajax.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Het zijn waarschijnlijk geen Feyenoorders.
Daar zal Rep ook wel stevig van balen.
Niet eens? Zeker eronder geduwd door Rico en zijn kameraden...
Wel flauw allemaal.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Haha, ik vind het wel mooi eigenlijk. Iemand die totaal niet tegen zijn verlies kan. Ik wou dat we meer van dat soort spelers hadden. Mooi, zo'n trotse Italiaan. 
Al moet je dat als aanvoerder niet zeggen en zou je er boven moeten staan.
Ah, en ik lees hier nu ook dat iedere commentator voor Ajax is? (althans, iedereen die hier genoemd wordt blijkt Ajacied).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Verder is zo'n beetje ieder weldenkend mens voor Ajax, dus dat die ook in het journalistenkorps zitten lijkt me statistisch gezien ook onvermijdelijk.
Des te gekker is het natuurlijk dat werkelijk alle scheidsrechters zo vreselijk anti-Ajax zijn.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
"Verder bepaalde de regelcommissie dat het voortaan is toegestaan om hoofddoeken en tulbanden te dragen tijdens officiële wedstrijden."
Voorlopig geen videoscheidsrechter - NOS Sport
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Iemand met een tulband van 2 meter zodat ie elke corner erin kan knikken?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
On a more serious note: schrijnend slecht Feyenoord. Met name na de 1-2 was het tekenend dat Feyenoord werkelijk niets wist te creëren. Hooguit wat vrije trappen door de schuld van Ajax (Veltman maakt tweemaal hands, omdat Graziano zijn handjes niet thuis kan houden
). Was Feyenoord nou zo matig of snapte Ajax ineens dat druk zetten toch wel de beste manier was om dit Feyenoord lam te leggen?
Eerste deel van de tweede helft was mooi, vooral omdat het even een echte knokwedstrijd leek te worden. Vervolgens wat hopeloze pogingen van Feyenoord en Ajax die het allemaal wel prima vond. Uiteindelijk die ene kans waar Ajax op wacht en als ze het beter uitspelen, win je ook nog zo met 1-3 of 1-4. Opeens leek iedere afvallende bal voor Ajax.
Hey, Jan-Joost is gespot.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
"Verder bepaalde de regelcommissie dat het voortaan is toegestaan om hoofddoeken en tulbanden te dragen tijdens officiële wedstrijden."
Voorlopig geen videoscheidsrechter - NOS Sport
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Iemand met een tulband van 2 meter zodat ie elke corner erin kan knikken?
Ging om vrouwenelftallen uit moslimlanden.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Een ontzettend slecht en slordig Juventus vanavond, een wonder dat Milan niet op voorsprong kwam.
Op slag van rust toch een geweldige aanval van Juve en tegrn de verhouding in 0-1.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Daryl Janmaat stond in de Klassieker tegenover een debutant, Ricardo Kishna. "Ik vond het een rare gozer", zo stelt hij tegenover FCUpdate.nl. "Hij loopt er een beetje bij alsof hij Cristiano Ronaldo is. Na de rust liep hij ook zo enorm langzaam het veld op. Dan denk ik: doe gewoon normaal en loop een beetje door. Kishna zal vast een goede voetballer zijn, maar hij gedraagt zich een beetje provocerend.
Haha goeie opmerking. Dat Kishna zo'n type was zag je al na zijn goal tegen AZ. Typische Amsterdamse arrogantie van iemand die er nog lang niet is, daar hoef je niet mee aan te komen in Rotterdam.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
En bij PSV schijnen dat 'maniertjes' te zijn...
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Tsja, wat moeten we over de wedstrijd van vanmiddag zeggen. Kut met peren natuurlijk. Spelers die normaal gesproken vrij stabiel zijn, faalden nu, of waren op zijn minst slordig. Boetius, Janmaat en Clasie.
Na de gelijkmaker was het al over trouwens.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zo, A&L is weer terug uit Salzburg. Gister al trouwens, kon niet eerder online komen. Prima stadje voor een feestje, verder was het weinig genieten qua voetbal. Maar ach, dat we eruit vlogen wist ik na vorige week al. Jammer dat het wederom kansloos en slecht was. Dat Salzburg is trouwens wel heel goed zeg. Ze waren 2x subliem. Zo'n goede ploeg loopt in Nederland ieder geval niet rond.
Gelukkig is alles goedgemaakt met de 1-2 van vandaag. Een zakelijk en effectief Ajax pakt de 3 punten in de Kuip. Oude tijden herleven weer, was alweer even geleden. Mooi om te zien hoe gefrustreerd sukkeltjes als Clasie, Te Vrede en Pelle na de rust waren. Die waren allemaal bezig met het proberen te blesseren van Ajacieden. Te idioot voor woorden. Dat maakt de zege nog mooier.
Twente ook gelijk, dus we gaan aftellen richting de vierde titel op rij. Als Ajax zo door blijft gaan komt dat wel goed.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
@sandervanhal: Op deze foto heeft Jan Joost van Gangelen wel iets weg van een Ajax-supporter.
https://pbs.twimg.com/media/Bhv5_FpCUAAUO9l.jpg

chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Overigens komt JJ wel eveneens uit Hilversum. En waarschijnlijk heb ik ook wel zo'n Ajax-hoofd. Ik nu zelfs een rood vest aan met witte touwtjes!
Barcelona thuis 'slechts' 2-1 voor tegen Almeria. Ondanks een behoorlijk overwicht.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Haha goeie opmerking. Dat Kishna zo'n type was zag je al na zijn goal tegen AZ. Typische Amsterdamse arrogantie van iemand die er nog lang niet is, daar hoef je niet mee aan te komen in Rotterdam.
En dat allemaal gebaseerd op een jankbek interview van Janmaat. Slechte verliezers. Stuk voor stuk. Had ie ook nog wat zinnigs te melden, behalve dat hij er niets van bakte?
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Na Van Gaal nu ook een 'nee' van Adriaanse voor Feyenoord.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Vervolgens wat hopeloze pogingen van Feyenoord en Ajax.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Na Van Gaal nu ook een 'nee' van Adriaanse voor Feyenoord.
Was van tevoren al duidelijk.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
En dat allemaal gebaseerd op een jankbek interview van Janmaat. Slechte verliezers. Stuk voor stuk. Had ie ook nog wat zinnigs te melden, behalve dat hij er niets van bakte?
Geen idee, heb het niet gezien. Maar dat staat natuurlijk los van de wedstrijd. Dit soort bluffertjes die net drie potjes mogen mee doen mogen best op hun nummer gezet worden, daar worden ze echt niet slechter van.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Geen idee, heb het niet gezien. Maar dat staat natuurlijk los van de wedstrijd. Dit soort bluffertjes die net drie potjes mogen mee doen mogen best op hun nummer gezet worden, daar worden ze echt niet slechter van.
Die jongen is pedant en zelfingenomen, maar man, wat een flair en wat een voetballer. Heerlijk om hem in je team te hebben. De Boer moet wel zorgen dat hij met beide benen op de grond blijft.
Dat interview van Janmaat was wel sneu. Wat een treurige verliezer. Speelde al matig en dan gaat hij janken over zijn tegenstander. Dat is een beetje het Feyenoord syndroom van dit seizoen. Altijd wijzen naar de tegenstander. Doet Koeman, Pelle, Janmaat en bijna allemaal constant. Ze missen vooral zelfkritiek.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Over Kishna's kwaliteiten bestaat geen twijfel wmb. Dat zie je eigenlijk al bij de eerste balaanname. De enige op het veld die vandaag die een fatsoenlijk niveau haalde eigenlijk.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik wacht nog altijd op de dag dat er steevast een pieptoon en zwart beeld verschijnt bij het woord 'Ajax' bij Studio Voetbal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik wacht nog altijd op de dag dat er steevast een pieptoon en zwart beeld verschijnt bij het woord 'Ajax' bij Studio Voetbal.
Echt he. Te sneu voor woorden. Ik zit nu ook te kijken. Jack met zijn ''maar nu praten we weer over Ajax en dat wil ik niet'' (insert Joenne smiley)
Sad.
Lekker morgen weer VI kijken. Het is dat Ronald de Boer en Co bij SV nog analyseren. De rest is echt lachwekkend.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Die jongen is pedant en zelfingenomen, maar man, wat een flair en wat een voetballer. Heerlijk om hem in je team te hebben. De Boer moet wel zorgen dat hij met beide benen op de grond blijft.
Dat interview van Janmaat was wel sneu. Wat een treurige verliezer. Speelde al matig en dan gaat hij janken over zijn tegenstander. Dat is een beetje het Feyenoord syndroom van dit seizoen. Altijd wijzen naar de tegenstander. Doet Koeman, Pelle, Janmaat en bijna allemaal constant. Ze missen vooral zelfkritiek.
Vergeet de scheids niet he 
" Wij worden weer genaaid"
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha, ja. Hilarisch.
Kuipers vergat vandaag trouwens eventueel rood aan Clasie, Pelle en Te Vrede te geven na de rust. Maar daar zul je ze wel niet over horen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Clasie gaf op het middenveld een flinke ram, maar goed, dat is nog een twijfel. Te Vrede ramt gewoon op Cillessen in terwijl daar helemaal geen spel bezig was.
Overigens mooi van Mulder net bij Vermeulen
Zet hij hem even op zijn plaats. ''Had dat dan bij de persconferentie gezegd als een echte man'' Haha.
Edit: Heeft depri nu zijn post gewist waar ik op reageer?
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Clasie gaf op het middenveld een flinke ram, maar goed, dat is nog een twijfel. Te Vrede ramt gewoon op Cillessen in terwijl daar helemaal geen spel bezig was.
Overigens mooi van Mulder net bij Vermeulen
Zet hij hem even op zijn plaats. ''Had dat dan bij de persconferentie gezegd als een echte man'' Haha.
Edit: Heeft depri nu zijn post gewist waar ik op reageer?
Excuus, mijn tabelt weigert weer eens dienst.
Dat waren geen rode kaarten waard die overtredingen (waarvan Poulsen er trouwens ook een had)
En de witte Chinees heeft groot gelijk over V Gaal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hoe wil je die overtreding op Cillessen dan benoemen? Niks aan de hand, speler loopt door en gaat fors hard op de keeper in terwijl daar geen enkele aanleiding toe was. Gewoon een overtreding uit pure frustratie. Gewoon rood. Puur bedoeld om Cillessen te willen blesseren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.