• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.995 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.256 gebruikers
  • 9.388.998 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

wavanbuuren schreef:

Messi geeft ene christiano Ronaldo toch ook wel weer het nakijken vanavond. Een aardige speler die Ronaldo, maar hij mag nog niet in de schaduw staan van die kleine.

Dat daar nog een discussie over moet zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

AFGELOPEN. Prachtige pot met fijn scoreverloop, met de juiste winnaar en dé club van madrid staat weer bovenaan. Mooier kan het niet.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Pffff. 70. 70. 69.

Bedankt scheids. Zet hier gewoon eens een buitenlandse scheids op.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Jammer dat zo'n mooie wedstrijd die geen winnaar verdiend volledig om zeep geholpen wordt door de scheidsrechter.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

ATLETI, word weer een mooi seizoen voor je NW.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

Messi geeft ene christiano Ronaldo toch ook wel weer het nakijken vanavond. Een aardige speler die Ronaldo, maar hij mag nog niet in de schaduw staan van die kleine.

Je zegt het al; vanavond. Erg kort door de bocht hier dergelijke conclusies aan te verbinden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Jammer van die onterechte rode kaart. Verkloot toch de match voor Real. De onterechte penalty's cancellen elkaar uit en die 3e was gewoon terecht.

Spannend wel nu die titelstrijd, maar een gelijkspelletje vandaag was wellicht meer terecht geweest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

stfuympos schreef:

ATLETI, word weer een mooi seizoen voor je NW.

Dat zonder meer. Gaan nog wat spannende weken worden en als je dan nog naar Camp Nou moet kan dat ook nog zomaar een kampioenswedstrijd worden. Als het mee zit .

mjk87 (moderator films)

• 14575 berichten
  • 4537 stemmen

Heerlijke pot, flutscheids, zeer matige Ronaldo en ook geen echt briljante Messi (ja, twee heerlijke passes en een knappe goal maar daar hield het ook wel bij op). Wel genoten van Benzema, Di María, Iniesta en Sierd.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Je zegt het al; vanavond. Erg kort door de bocht hier dergelijke conclusies aan te verbinden.

Is toch al jaren het geval.

Het is niet erg ofzo! Maar het is toch overduidelijk.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Na Messi komt er heel lang niets, vervolgens Ronaldo en dan weer een tijd niets.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ronaldo is een geweldige voetballer. Op de momenten dat het er echt om gaat geeft ie echter regelmatig niet thuis. Messi staat er dan altijd. Ronaldo is meer iemand die er drie maakt tegen betis thuis.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Kai schreef:

Na Messi komt er heel lang niets, vervolgens Ronaldo en dan weer een tijd niets.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Heerlijke pot, flutscheids, zeer matige Ronaldo en ook geen echt briljante Messi (ja, twee heerlijke passes en een knappe goal maar daar hield het ook wel bij op). Wel genoten van Benzema, Di María, Iniesta en Sierd.

Messi gaf geloof ik ook die diagonale steekpass op Iniesta waaruit de 0-1 viel.

Dan ben je toch bij bijna alles betrokken.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

wavanbuuren schreef:

Een aardige speler die Ronaldo, maar hij mag nog niet in de schaduw staan van die kleine.

Wat, omdat hij vanavond niet goed speelde? Messi is mijns inziens inderdaad beter (hij scoort doorgaans meer - zijn blessures buiten beschouwing gelaten - en geeft meer assists), maar dat Ronaldo "niet in de schaduw mag staan" van Messi is enorm overdreven. Vorig jaar was Ronaldo zelfs duidelijk beter. En daar komt nog bij dat Barcelona veel meer dan Real Madrid om Messi heen is gebouwd.

Ronaldo en Messi behoren beide tot de beste spelers in de geschiedenis van het voetbal - daarover is vrijwel iedereen het wel eens. Dus geniet gewoon van ze in plaats van één van beide omlaag te praten.

wavanbuuren schreef:

Ronaldo is een geweldige voetballer. Op de momenten dat het er echt om gaat geeft ie echter regelmatig niet thuis. Messi staat er dan altijd. Ronaldo is meer iemand die er drie maakt tegen betis thuis.

Ook niet waar. Messi staat er lang niet altijd in de grote wedstrijden (hij is soms gewoon onzichtbaar), en Ronaldo staat er vaak evengoed. Ronaldo heeft niet voor niets al 13 doelpunten gescoord in de Clasico's.

mjk87 (moderator films)

• 14575 berichten
  • 4537 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Messi gaf geloof ik ook die diagonale steekpass op Iniesta waaruit de 0-1 viel.

Dan ben je toch bij bijna alles betrokken.

Dat was één van die twee passes. Allicht heb ik er dan één nog niet geteld nu. Maar toch, de man heb ik weleens veel en veel betere potten zien spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Niet mee eens. Zowel Ronaldo als Messi hebben wedstrijden gehad dat ze er niet staan, vooral Messi grossiert daarin dit seizoen. Ronaldo wist regelmatig zijn stempel niet te drukkken bij het magistrale Barcelona (maar dat kon niemand). Ronaldo toont de laatste tijd juist wel beslissend te zijn in de grote wedstrijden, altijd de 1-0 te maken en ook anderen meetrekken naar zijn niveau.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Dat was één van die twee passes. Allicht heb ik er dan één nog niet geteld nu. Maar toch, de man heb ik weleens veel en veel betere potten zien spelen.

Nouja, hij gaf dus de pass bij 0-1, schoot 2-2 binnen, maakte 3-3 en 3-4 uit 2 penalty's. Bij alle goals dus betrokken. En die 2 penalty's waren echt briljant ingeschoten. Verder was hij inderdaad wel eens beter, maar hij was vanavond ook goed. Had ook nog een paar kansen die hij niet benutte.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Animosh schreef:

Messi is mijns inziens inderdaad beter (hij scoort doorgaans meer - zijn blessures buiten beschouwing gelaten - en geeft meer assists),

Huh? Messi scoort doorgaans meer? Ronaldo loopt iets meer dan 1 op 1 bij R. Madrid, Messi juist iets minder dan 1 op 1. Niet helemaal eerlijk natuurlijk. Kijkend naar de periode sinds Ronaldo bij Madrid zit, lopen ze nagenoeg gelijk.

mjk87 (moderator films)

• 14575 berichten
  • 4537 stemmen

Jack komt klaar.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Kan me alleen herinneren dat CR er tegen Zweden stond, voor de rest niet eigenlijk.

Ach het WK zal ook veel duidelijk maken hoewel ik denk dat dan Neymar de man van het toernooi word.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Is toch al jaren het geval.

Het is niet erg ofzo! Maar het is toch overduidelijk.

Tegen het magistrale Barca wel maar daar stond voor niemand een maat op, voor de rest heeft ie het buiten tegen Barca en nu in elke grote wedstrijd er gestaan. Het is helemaal niet overduidelijk.

Vreemd dat dergelijke conclusies getrokken worden nadat Messi eindelijk weer eens goed speelde, wat echt al heel lang geleden was.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

mjk87 schreef:

Jack komt klaar.

Kieft ook.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

chevy93 schreef:

Huh? Messi scoort doorgaans meer? Ronaldo loopt iets meer dan 1 op 1 bij R. Madrid, Messi juist iets minder dan 1 op 1.

Hij speelt al bij Barcelona sinds hij, wat, 19 was? 18? En hij begon als een vleugelspeler. Ronaldo scoort meer dan 60 doelpunten per jaar, en dat is enorm knap. Maar Messi heeft er in 2012 meer dan 90 gemaakt. Daar is Ronaldo niet eens bij in de buurt gekomen. En dan laat ik assists nog buiten beschouwing.

mjk87 (moderator films)

• 14575 berichten
  • 4537 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Huh? Messi scoort doorgaans meer? Ronaldo loopt iets meer dan 1 op 1 bij R. Madrid, Messi juist iets minder dan 1 op 1.

Ja, maar Ronaldo speelt bij RMA vanaf zijn top, Messi moest ook nog komen natuurlijk en heeft logischerwijs een lager gemiddelde. Bekijk het even over de hele carrière voor een goed beeld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Huh? Messi scoort doorgaans meer? Ronaldo loopt iets meer dan 1 op 1 bij R. Madrid, Messi juist iets minder dan 1 op 1. Niet helemaal eerlijk natuurlijk. Kijkend naar de periode sinds Ronaldo bij Madrid zit, lopen ze nagenoeg gelijk.

Messi speelt zijn hele loopbaan voor Barca, Ronaldo pas bij RM in zijn beste piekjaren. Wat een totaal rare vergelijking.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Jammer dat die wedstrijd afgelopen is, ik heb er echt van genoten. Ik vraag me wel af wie ik nou de grootste idioot vind. Ancelotti omdat hij Benzema eruit haalt, Sierd de Vos omdat hij "ratatatatata-koekoek, de opa van Neymar en de zus van Ronaldo" irritant is of die scheidsrechter die werkelijk alles fout deed. Ik denk ook dat die scheidsrechter gewoon het tempo niet kon bijbenen en dus maar constant die wedstrijd stil moest leggen om niets. Een aanfluiting die man.

En wat betreft de Gouden Bal. Volgend jaar maar niet naar CRY7 maar naar Suárez, Thiago SIlva, Diego Costa of Ibrahimovic graag.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Hij speelt al bij Barcelona sinds hij, wat, 19 was? 18? En hij begon als een vleugelspeler. Ronaldo scoort meer dan 60 doelpunten per jaar, en dat is enorm knap. Maar Messi heeft er in 2012 meer dan 90 gemaakt. Daar is Ronaldo niet eens bij in de buurt gekomen. En dan laat ik assists nog buiten beschouwing.

Ik had mijn bericht al een toelichting opgenomen.

Maar goed, Ronaldo heeft 243 uit 237 sinds 2009/2010.

Messi heeft 267 uit 252 sinds 2009/2010.

Messi scoort dus iets meer, maar heeft daar ook 15 wedstrijden meer voor gehad.

Ook Ajax&Litmanen1 & mjk87

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dan moet je ook een scheiding maken tussen scoren tegen toppers en scoren tegen de Betissen van deze wereld. Messi scoort voor mijn gevoel veel vaker in allesbepalende potjes. En sowieso dan ook de 1-0 of de gelijkmaker.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Ah, nog meer onderbuikgevoelens. Net wat we nodig hebben... Vooral als ze van een Barça-fan komen.

Overigens reageerde ik alleen op "Messi scoort doorgaans meer" en niet op "Messi scoort doorgaans meer in belangrijke wedstrijden en is vaker bepalend".

Gaan we ook nog alle penalty's en intikkertjes eruit filteren? Of misschien ook nog de keren dat ze tegen een slechte verdediger stonden. Of wellicht alle schoten die van richting veranderd worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.