- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Zucht, dat men niet gewoon kan zien dat Messi beter is blijft voor mij onbegrijpelijk!
Maar soit.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Ach het WK zal ook veel duidelijk maken hoewel ik denk dat dan Neymar de man van het toernooi word.
Ronaldo speelt voor Portugal, Messi voor Argentinië. Da's nogal een verschil natuurlijk. Argentinië heeft niet alleen een betere selectie, maar ook nog eens een veel betere trainer. En dat WK wordt sowieso schromelijk overschat. De Champions League is kwalitatief veel beter (de beste spelers zitten er vrijwel allemaal in, en de spelers zijn veel beter op elkaar ingespeeld) en geluk speelt een veel minder grote rol omdat er twee wedstrijden worden gespeeld en thuisvoordeel (daardoor) geen rol speelt.
Messi scoort dus iets meer, maar heeft daar ook 15 wedstrijden meer voor gehad.
Oké, maar Messi is dus wel bijna 2.5 jaar jonger. En hij geeft veel meer voorzetten.
Zucht, dat men niet gewoon kan zien dat Messi beter is blijft voor mij onbegrijpelijk!
Messi is mijns inziens beter. Maar het verschil is naar mijn visie niet zo groot als jullie lijken te denken.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Oké, maar Messi is dus wel bijna 2.5 jaar jonger. En hij geeft veel meer voorzetten.
Het grootste verwijt dat men Messi maakt, is nog altijd dat hij het alleen bij Barça laat zien. Internationaal komt het er echt zeer sporadisch uit. Bij Ronaldo overigens ook.
Messi v. Ronaldo is een beetje geworden als Apple v. Android en Federer v. Nadal. Het geeft ook gewoon aan hoe geweldig en op eenzame hoogte deze toppers staan.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Dat laatste is de laatste twee jaar ook een stuk minder
Ronaldo gaf de laatste twee jaar 21 assists (in 74 starts), Messi 24 (in 62 starts). Beide hebben dus zeer goede statistieken, maar die van Messi zijn duidelijk beter (meer assists in een stuk minder starts).
Die opmerking begrijp ik niet. Waarom zou Ronaldo vaker een eigen kans moeten creëren? Volgens mij is het vrij onomstreden dat Messi een veel betere passer en dribbelaar is dan Ronaldo. Ronaldo heeft andere sterktepunten (hij is sterker, beter met het hoofd, iets sneller), maar wat voorzetten betreft is Messi beter.
Dat is niet waar. Hij heeft 14 doelpunten gescoord in de kwalificatiereeks (na Suarez de meeste, maar wel in een stuk minder minuten en ondanks het feit dat hij veel verder op het middenveld speelt dan bij Barcelona), en is momenteel simpelweg veruit de belangrijkste speler van Argentinië. Ronaldo en Messi zijn niet op hun best bij hun nationale elftallen, maar zijn wel regelmatig bepalend.
Ik ben het wel met je eens dat het interessant zou zijn om te zien of Messi in een andere competitie even briljant kan zijn als bij Barcelona. Maar dat gaat vrijwel zeker niet gebeuren.
De statistieken van WhoScored voor La Liga en de Champions League sinds 2009/10 zijn trouwens als volgt:
Messi: 191 starts (18 invalbeurten): 232 doelpunten en 76 assists, met een gemiddelde rating van 8.7.
Ronaldo: 203 starts (9 invalbeurten): 223 doelpunten en 58 assists, met een gemiddelde rating van 8.24.
Beide statistieken zijn natuurlijk fenomenaal, maar Messi heeft duidelijk betere statistieken, toch?
Edit: en Messi schijnt ook verdedigend de betere te zijn van de twee.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Probleem van Messi is dat als het bij Barcelona niet loopt hij veels te veel individueel wil doen. Ja, daarom scoort hij ook vaker dan menigeen maar hij verspeelt dan ook heel vaak de bal.
Nu ja, daar kun je om zeuren, hij blijft een uitstekende voetballer.
En inderdaad C.Ronaldo heeft zich bij meerdere clubs bewezen, dat is ook wel knap.
Net als Ibrahimovic, die altijd kampioen wordt bij welke club hij ook speelt.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Weer een seizoen Clasico verneukt door Schwalbelona. Jammer.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Ik heb Real - Barca niet gezien, maar als je leest dat Real een pingel krijgt voor een overtreding nota bene buiten de 16 dan past alleen maar stilte, ipv te zeiken over de arbitrage.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Prachtige wedstrijd die helaas niet de scheidsrechter(-lijke beslissingen) had die het verdiende. Ik vind deze scheids over het algemeen best een prima fluiter, dat hij zou bezwijken onder de immense druk en het schwalbe geweld (van beide kanten) verbaast me echter niet. Beide ploegen maken het er een beetje naar dat de wedstrijden vrijwel standaard in zo'n slachtveld van verkeerde beslissingen veranderen en dat is ontzettend zonde. Zou er haast voor pleite dat als we videobeelden niet toestaan we voor deze wedstrijd een uitzondering maken.
Verder vond ik Di Maria de beste man aan Madrid zijde en Iniesta aan Barca zijde. Wel lekker spannend in Spanje, gelukkig nog twee competities (Esp, Eng) die wel boeiend zijn om te volgen wie er kampioen gaat worden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb Real - Barca niet gezien, maar als je leest dat Real een pingel krijgt voor een overtreding nota bene buiten de 16 dan past alleen maar stilte, ipv te zeiken over de arbitrage.
Haha, ach. Je weet wie het zegt he. Ik zei gister al dat hij vandaag ging klagen. Al zou Real 10 penalty's onterecht krijgen en Barcelona 1, dan nog zou Barcelona geholpen zijn. Lekker laten gaan zou vd Gijp zeggen.
Die reacties uit het Madrid kamp zijn sowieso heerlijk 
Ronaldo woedend: 'Na vijf jaar in Spanje weet ik wel hoe het hier werkt' - voetbalzone.nl
Ramos: 'Ik hield juist in omdat ik liever de 3-3 had dan een penalty en rood' - voetbalzone.nl
'Undiano's optreden was een schande, hij zou ontslagen moeten worden' - voetbalzone.nl
Wat een super sneue reacties zeg. Dit gebeurt echt altijd als Real de Clasico verliest. Het ligt aan iedereen, maar nooit aan Real.
Alleen Ancelotti bezit stijl en fatsoen. Die man zoekt het tenminste bij Real zelf.
'Uit bij Barcelona verdienden we het om te verliezen, maar nu niet' - voetbalzone.nl
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nou ja. Ze hebben gewoon gelijk natuurlijk, en vooral Ramos is iemand die wel objectief is. De twee onterechte penalties kan je tegen elkaar wegstrepen maar door het onterechte rood van Ramos wordt je wel enorm benadeeld. Als Ramos geen rood had gekregen had je minder van dergelijke reacties gehad. Ancelotti moet natuurlijk niet te veel zeggen met zijn Benzema wissel.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nou ja. Ze hebben gewoon gelijk natuurlijk, en vooral Ramos is iemand die wel objectief is. De twee onterechte penalties kan je tegen elkaar wegstrepen maar door het onterechte rood van Ramos wordt je wel enorm benadeeld. Als Ramos geen rood had gekregen had je minder van dergelijke reacties gehad. Ancelotti moet natuurlijk niet te veel zeggen met zijn Benzema wissel.
Het gaat er natuurlijk niet om dat ze benadeeld zijn, maar dat ze het allemaal gooien op moedwillige complotten. Dat de scheids gister naar Madrid is gegaan met het idee om Barcelona terug in de strijd te gooien. Als nou 1 club de historische achtergrond heeft jaren gematst te zijn door de overheid of wat ook, dan is het RM wel 
Verder, de eerste onterechte penalty ging naar Madrid, dus de scheids lijkt me objectief zat. Dat daarna een penalty voor Barca onterecht wordt gegeven is zuur, maar gezien de actie en wat de scheids dacht te hebben gezien valt die rode kaart gewoon te geven. Achteraf onterecht, maar als je op dat moment fluit voor die pingel, dan is het ook rood voor neerhalen. En die 3e penalty was, zoals al gezegd, gewoon hartstikke terecht.
Het is vooral grappig dat ze bij Real nooit eens in stijl kunnen verliezen. Je krijgt 4 goals tegen in eigen stadion in de belangrijkste competitiewedstrijd van het seizoen. Zoek de fout dan vooral bij jezelf lijkt me.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Dat is gewoon een fout van de scheids, heeft weinig met schwalbe te maken.
daarnaast klaag ik helemaal niet over de scheids, wel om de jankerdjes en dominosteentjes van Barfa.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Schwalbelona
Barfa 
Ik maar denken dat we hier met een 25+er te maken hebben 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Het is vooral grappig dat ze bij Real nooit eens in stijl kunnen verliezen.
het is vooral grappig dat Barca nooit een wedstrijd uit speelt tegen 11 man.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Klopt. Dat ligt dan ook meestal aan de tegenstanders die dit Barca alleen met overtredingen kunnen stoppen. Treurig dat ze na een kleine 10 jaar nog steeds geen oplossing weten te bedenken.
Overigens is die Neymar een irritante kut, dat ben ik wel met je eens hoor. Neem aan dat je hem bedoelde qua schwalbe. Dat is ook een irritante duikelaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het gaat er natuurlijk niet om dat ze benadeeld zijn, maar dat ze het allemaal gooien op moedwillige complotten. Dat de scheids gister naar Madrid is gegaan met het idee om Barcelona terug in de strijd te gooien. Als nou 1 club de historische achtergrond heeft jaren gematst te zijn door de overheid of wat ook, dan is het RM wel 
Verder, de eerste onterechte penalty ging naar Madrid, dus de scheids lijkt me objectief zat. Dat daarna een penalty voor Barca onterecht wordt gegeven is zuur, maar gezien de actie en wat de scheids dacht te hebben gezien valt die rode kaart gewoon te geven. Achteraf onterecht, maar als je op dat moment fluit voor die pingel, dan is het ook rood voor neerhalen. En die 3e penalty was, zoals al gezegd, gewoon hartstikke terecht.
Het is vooral grappig dat ze bij Real nooit eens in stijl kunnen verliezen. Je krijgt 4 goals tegen in eigen stadion in de belangrijkste competitiewedstrijd van het seizoen. Zoek de fout dan vooral bij jezelf lijkt me.
Wat dat betreft wel eens natuurlijk, al worden ze vaker door arbiters geholpen (Real - Atleti anyone?) in eigen huis dan dat ze tegengewerkt worden. Verbaasde me er echt over dat zo'n angsthaas als Mallenco Ramos er af durfde te sturen. Al moeten ze in stijl leren te verliezen. Ancelotti haalt dat er wel uit, vind ze nu al opvallend minder smerig. Op randdebiel Pepe na dan, gewoon Varane daar neerzetten.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Neymar, Dani Alves, Busquets uiteraard, Pique etc etc.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Spanjaarden zijn duikelaars, ja, zie de afgelopen wk's en ek's. 
Daarnaast: Financial Fair Play zou belangrijker moeten worden, en niet alleen in Nederland. Dan waren Barcelona & Madrid al jaren geleden teruggezet naar amateur niveau. 
merijn82
-
- 1932 berichten
- 460 stemmen
Inderdaad ja, gewoon aan beide kanten werd continue geduikeld en 'aannaaiend' gedrag vertoond.
Alleen al die belachelijke, onnatuurlijke duik de 16 in van Ronaldo is een voorbeeld dat niet alleen Barca zich hier schuldig aan maakt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Alleen de selectievev erontwaardiging. Zowel Barca als Real zijn duikelaars, inderdaad iets wat structureel voorkomt in Zuid-Europa.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Heeft de Classico al inderdaad jaren last van. Ik irriteer me er inderdaad ook al mateloos aan.
Maarja, ik vind vrijwel alle argumenten die Barca én Real fans tegen elkaar gebruiken zo algemeen dat de hypocrisie er vanaf spat. Barca en Real verschillen qua club amper IMHO.
Mooiste zou toch zijn als Atleti eens kampioen wordt 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Spanjaarden zijn duikelaars, ja, zie de afgelopen wk's en ek's. 
Daarnaast: Financial Fair Play zou belangrijker moeten worden, en niet alleen in Nederland. Dan waren Barcelona & Madrid al jaren geleden teruggezet naar amateur niveau.
Real en Barca voldoen juist allebei heel wat beter aan de Financial Fair Play regels dan een hoop Nederlandse clubs.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Volgens mij heeft Real Madrid gewoon recht van klagen, hoor. De teams gingen (naar wat ik gelezen heb) gelijk met elkaar op in één van de beste wedstrijden van het seizoen totdat de scheidsrechter zich met de wedstrijd ging bemoeien. Alle penalty's waren twijfelachtig, en de rode kaart voor Ramos sloeg nergens op. De spelers van Real Madrid zouden inderdaad wel wat volwassener (een complot van Barcelona ... kom aan, Ronaldo) kunnen reageren, maar ik kan me hun frustratie wel voorstellen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ Pitakaas:
Dat is wat de echte voetballiefhebbers willen idd
.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Barca en Real verschillen qua club amper IMHO.
Dat is niet waar. Barcelona heeft een behoorlijk andere filosofie: minder kosmopolitisch (meer Catalaans), veel meer nadruk op jeugdopleiding, veel minder "Galacticos"-aankopen, een andere speelstijl, etc.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Met Pepe en Ramos in je elftal is dat niet iets dat je Barca kwalijk kan nemen. Sowieso raar om Barca van schwalbes te betichten terwijl de grootste rat op de Europese velden in jouw elftalletje speelt.
Schopt en slaat er continu op los en gaat terwijl hij dit doet zelf ook op de grond liggen rollebollen om tegelijk iemand een (rode)kaart aan te naaien. Hiervoor moet je wel een groot acteur zijn natuurlijk.
Het verbaast mij ook altijd bij deze bekende beelden dat hij na die twee schoppen en het knietje op het gezicht zelf niet ging rollebollen. Misschien omdat hij toen nog jonger was, intussen is hij natuurlijk al afgestudeerd aan de toneelschool.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Andere speelstijl inmiddels niet meer, van tiki taka is niets meer over. Hopelijk kan Del Bosque dit in de kiem smoren straks.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Dat is gewoon een fout van de scheids, heeft weinig met schwalbe te maken.
daarnaast klaag ik helemaal niet over de scheids, wel om de jankerdjes en dominosteentjes van Barfa.
Het ging me niet om jou, maar vooral om de klaagzang van CR.
Maargoed, alsof de Ronaldo's en Di Maria's van deze wereld niet makkelijk naar de grond gaan...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Randdebiel die Pepe idd. Echt een spuug in het gezicht van het voetbal. Gelukkig zijn er dan nog zulke helden 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.