- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Sparta
.
Atleti van de eredivisie!
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Ik zie dat de NOS weer ouderwets kiest voor de saaiste match van de avond. Wat een verrassing.. 
Toch maar eens over Sport 1 gaan nadenken
Was even bang dat ze geen Barca - PSG gingen uitzenden naar aanleiding van jouw opmerking. Maar gelukkig blijk jij alleen over een slechte smaak te bezitten 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Gewoon die troep niet kijken. Met het concept an sich is niks mis, alleen wel met de club. Sparta is best sympathiek, maar al dat video analyseer gedoe rondom zo'n minderwaardig Jupiler/kelder van de Eredivisie clubje dat er geen balzak aan heeft. Lachwekkend! Ben zelf niet verder gekomen dan de voorstukjes in de reclameblokken.
Maar als het concept zo interessant is, maakt het toch niet uit welke club dan centraal staat? Ik vind het erg interessant. Er valt heel veel te halen uit statistiek, terwijl de voetbalwereld er erg weinig mee doet.
Al was het blijkbaar geen daverend succes, want ze hebben vandaag trainer Vonk op non-actief gezet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Was even bang dat ze geen Barca - PSG gingen uitzenden naar aanleiding van jouw opmerking. Maar gelukkig blijk jij alleen over een slechte smaak te bezitten
Tja, smaak.. Wat is dat?
Wat zie je liever? Een eentonige wedstrijd waar een stel over het paard getilde Fransen helemaal scheel worden getikt met vrij doeloos getik op eigen helft (balbezit 80 om 20%) of de enige spannende wedstrijd van de kwartfinales met daarin twee grote clubs?
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4548 stemmen
Ik zie dat de NOS weer ouderwets kiest voor de saaiste match van de avond. Wat een verrassing.. 
Toch maar eens over Sport 1 gaan nadenken
Daar hadden ze het met Studio Voetbal nog over. Vissers vroeg zich heel juist af waarom men tot deze keuze kwam. Jack wilde zeggen dat ze bij de NOS allemaal een harde plasser hebben van Barcelona, maar hij mompelde iets over keuze's maken en dat hij daar niet over ging. Maar het was een terechte vraag, want normaal gesproken zou Bayern - Juventus een spannendere gelijkwaardigere wedstrijd moeten zijn.
Ik kijk Sport 1 vanavond in ieder geval, volgende keer wellicht wel de terugwedstrijd in Camp Nou.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Qua wedstrijd is het makkelijk, dan kies je Bayern - Juve. Ik neig er ook naar maar Sierd zal wel Barca doen, die roeping kan ik vast niet weerstaan.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Vanavond PSG - Barcelona, volgende week Juventus - Bayern Munchen.
Moet Bayern vandaag niet al met 3-0 winnen ofzo.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Maar als het concept zo interessant is, maakt het toch niet uit welke club dan centraal staat? Ik vind het erg interessant. Er valt heel veel te halen uit statistiek, terwijl de voetbalwereld er erg weinig mee doet.
Al was het blijkbaar geen daverend succes, want ze hebben vandaag trainer Vonk op non-actief gezet.
Tuurlijk wel, want het mooiste is dat ze met al die apparatuur ook daadwerkelijk iets kunnen doen. Oftewel, het gebruik van al die techniek zie je terug op het veld. Met alle respect voor Sparta, het is en blijft een club met armoedige spelers. Kan je zoveel techniek op loslaten wat je wilt, beter voetballen gaan ze toch niet.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Barca trekt gewoon de meeste kijkcijfers en het draait alleen om het geld maar als er een onderzoekje komt waatuit blijkt dat dat Bayern meer kijkers trekt word dat uitgezonden!
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Tja, smaak.. Wat is dat?
Wat zie je liever? Een eentonige wedstrijd waar een stel over het paard getilde Fransen helemaal scheel worden getikt met vrij doeloos getik op eigen helft (balbezit 80 om 20%) of de enige spannende wedstrijd van de kwartfinales met daarin twee grote clubs?
Eigenlijk wel ja. Ik kijk die Champions League niet voor de spanning, want het zou me een worst wezen wie er allemaal doorgaan. Ik heb eerlijk gezegd niets met Bayern en al he-le-maal niets met die Italiaanse hagenezen. Kijk ik toch liever naar Barca dat inderdaad een stel over het paard getilde Fransmannetjes gaat wegtikken 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Hier idemdito geen voorkeur. Juist daarom zie ik liever een wedstrijd met twee gelijkwaardige tegenstanders dan een wedstrijd waarin het krachtsverschil zo onmenselijk groot zal zijn dat er geen reet aan is om het te kijken.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Probleem is dan dat ik geen voorkeuren heb, dus verdwijnt de spanningsboog ook. Zie ik bijvoorbeeld liever een 6-0'tje dan een "spannende" 0-0..
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ik voel nooit spanning bij andere clubs. 
Eens met rep.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4548 stemmen
Maar de kans is aanwezig dat Barcelona, nu zij eerst uit spelen, geen 0-6 gaat winnen maar dat pas volgende week zal doen. Bayern dat nu wel thuis speelt zal er vol voor willen gaan en met hun vorm biedt dat alle mogelijkheden tot meer goals dan PSG-Barça.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Zo gaat mijn avond eruit zien:
18:30 uur: Fifa spelen, lekker vloeken en met controllers smijten
20:45 uur: PSG-Barca
Stream: Bayern - Juve..
Probleem opgelost 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Hopen dat Zlatan vanavond wat kan doen tegen z'n oude ploeg, zou heerlijk zijn! 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Klopt. Ik verwacht dan ook niet dat Barcelona ruim gaan winnen. Sterker nog, volgens mij heb ik een gelijkspel voorspeld. Maar ik verwacht wel dat de wedstrijd ontzettend saai wordt.
Maar vreemde manier van redeneren zeg? Een walkover tussen twee teams met welke je niets hebt of een kwartfinale tussen twee teams op het scherpst van de snede.. Ik zou het wel weten.
Maar goed, ik heb geen Sport1 dus het wordt het eerste. Hopelijk vergis ik me en is de wedstrijd wel degelijk spannend of laat Messi weer wat geniaals zien.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Alleen bij PSV.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Tuurlijk wel, want het mooiste is dat ze met al die apparatuur ook daadwerkelijk iets kunnen doen. Oftewel, het gebruik van al die techniek zie je terug op het veld. Met alle respect voor Sparta, het is en blijft een club met armoedige spelers. Kan je zoveel techniek op loslaten wat je wilt, beter voetballen gaan ze toch niet.
Waarom zou statistiek alleen maar relevant zijn in balbezit? 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Wie heeft het daar over dan? Ik zeg alleen dat je zoveel kunt toepassen als je wilt, maar deze (Sparta) spelers blijven allemaal beperkt. Je gaat het toch ook niet bij de amateurs toepassen? Kunnen ze wel gaan zeggen "je loopt zo en zoveel en je moet minder zus en zo doen". Maar uiteindelijk zijn het nog steeds middelmatige voetballers en verliezen ze dus van een inferieur Jupiler League clubje...
Daarom vind ik het idee leuk, maar zien we het bij de verkeerde club.
Joy4ever
-
- 4623 berichten
- 1844 stemmen
PSG - Barca. Wat kansloos is die NOS ook
. Tuurlijk kies je voor de Rekordmeister Bayern (met Robben!) tegen de Italiaanse recordkampioen Juventus. Juventus ongeslagen deze CL, laatste vijf wedstrijden gewonnen. Bayern die afgelopen weekend met 9-2 wint. Dat wordt een geweldige pot.
FORZA JUVE!!
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Verkochte wedstrijd! Juve heeft vast al wat geregeld met de scheidsrechter. Calciopoli! 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ik zie gewoon het liefst Messi of CR. 
Joy4ever
-
- 4623 berichten
- 1844 stemmen
Ik zie gewoon het liefst Messi of CR.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Of Rijkaard.. oh nee, wacht.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Wie heeft het daar over dan? Ik zeg alleen dat je zoveel kunt toepassen als je wilt, maar deze (Sparta) spelers blijven allemaal beperkt. Je gaat het toch ook niet bij de amateurs toepassen? Kunnen ze wel gaan zeggen "je loopt zo en zoveel en je moet minder zus en zo doen". Maar uiteindelijk zijn het nog steeds middelmatige voetballers en verliezen ze dus van een inferieur Jupiler League clubje...
Daarom vind ik het idee leuk, maar zien we het bij de verkeerde club.
Dat vind ik te simpel. Het is natuurlijk ook mogelijk om te analyseren hoe tegenstanders spelen. Als blijkt dat 65% van de goals van de komende tegenstander via de rechterkant tot stand komt, kun je daar toch als ploeg op anticiperen? Daar hoef je echt geen wereldster voor te zijn hoor. Dat is een kwestie van een paar meter verschuiven. Hetzelfde geldt voor standaardsituaties. Misschien scoor je als ploeg wel significant meer of incasseer je er minder als Pietje of Klaasje bij de eerste paal staat. Dat is heel relevante data, waarbij het echt niet uitmaakt of je bij Sparta of Valencia speelt.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Dat vind ik te simpel. Het is natuurlijk ook mogelijk om te analyseren hoe tegenstanders spelen. Als blijkt dat 65% van de goals van de komende tegenstander via de rechterkant tot stand komt, kun je daar toch als ploeg op anticiperen? Daar hoef je echt geen wereldster voor te zijn hoor. Dat is een kwestie van een paar meter verschuiven. Hetzelfde geldt voor standaardsituaties. Misschien scoor je als ploeg wel significant meer of incasseer je er minder als Pietje of Klaasje bij de eerste paal staat. Dat is heel relevante data, waarbij het echt niet uitmaakt of je bij Sparta of Valencia speelt.
En toch drie keer op rij verliezen en je coach ontslaan
Blijkbaar doen ze er niet veel mee...
Oftewel, je ploeg moet ook in staat zijn om met dit soort informatie om te kunnen gaan. Hoe lager de divisie, hoe minder voetbalintelligentie de spelers hebben(op de talentjes na, maar die leveren de Jupiler League op dit moment ook niet echt af). Dus kom je al sneller uit op het feit dat de spelers de informatie, vergaard uit dit soort onderzoekjes, niet goed kunnen uitvoeren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.