• 15.897 nieuwsartikelen
  • 178.633 films
  • 12.251 series
  • 34.041 seizoenen
  • 648.426 acteurs
  • 199.171 gebruikers
  • 9.382.739 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

wie is Cavanel?

Erg jammer van Lieuwe, had nooit gedacht dat Chavanel nog onder die 17.53 zou komen

Jammer dat Lieuwe in de RVV waarschijnlijk moet gaan knechten

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

otherfool schreef:

Potjandikke, Lieuwe weer op het nippertje verslagen...

Hij is in de afsluitende tijdrit n deze Driedaagse al vier jaar na elkaar tweede.

happie

• 6241 berichten
  • 426 stemmen

Kobe 0 uit 10 field goals na 24 minuten

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Zal me benieuwen, die nieuwe Ronde...

Toch maar Tommeke spelen zeker?

happie

• 6241 berichten
  • 426 stemmen

Kobe. Bijna de hele game prut schieten en vervolgens met 11 punten in the fourth belangrijk zijn. Waaronder zijn laatste driepunter, waarin hij de lakers op voorsprong schiet.

Blijft toch wel een fenomeen, die Kobe.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

otherfool schreef:

Zal me benieuwen, die nieuwe Ronde...

Toch maar Tommeke spelen zeker?

Natuurlijk, de Bom van Balen en de Beer van Bern.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ga ook maar eens supporteren voor Tommeke Boonen. Goed bezig de laatste tijd, hopen dat hij het vandaag waar kan maken. Toch blijft het spijtig dat de Muur geschrapt is in de Ronde van Vlaanderen. Bestaat een Ronde zonder Muur? Ik vrees van niet.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Hoogmis.

Het wordt Cancellara of Sagan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Sagan rijdt mee om te 'leren' maar goed dat wil waarschijnlijk niet zoveel zeggen. Denk gewoon Cance (solo) of Boonen (als Cance hem er niet afkrijgt). Ik dicht verder ook vooral Chavanel wel kansen toe, als de 2 topfavorieten te hard naar elkaar kijken. Verder verwacht ik als zekere namen vooraan: Pozzato, Vanmarcke en Ballan.

Groep van 15 man 4 minuten voorop zonder een ploegmaat van Cance en Boonen. Interessante namen erbij: Lastras, Farrar, Isajtsjev en Tjallingi.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Ik heb een onbeperkt vertrouwen in Sagan.

Daarbij, ik denk dat het allereerst een illusie is om te denken dat Cancellara Boonen er niet af kan rijden, en áls hij Boonen er niet af kan rijden kan hij Sagan er waarschijnlijk ook niet afrijden en dan zie ik Sagan in de sprint wel winnen van Boonen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Stu-Pot schreef:

Bestaat een Ronde zonder Muur? Ik vrees van niet.

Voor ons (waar de aankomst ligt) niet. Het zal een harde en moeilijke Ronde worden, maar met de muur en de aankomst hier in Meerbeke-Ninove is de ziel eruit gehaald vrees ik.

Het is de Muur ( en natuurlijk de renners) die de Ronde gemaakt hebben tot wat zij nu is en niet omgekeerd.

Edit: zelfs gisteren bij de wielertoeristen waren er 'slechts 15.000 liefhebbers, tegen 21.000 vorig jaar. En het had niets met het weer te maken.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Niet helemaal eens met speedy en Stu-Pot. De Muur zat er pas in vanaf 1975 (op die plaats van het parcours). Dat betekent dat de Muur dus vaker niét dan wél in de Ronde is opgenomen. En ook voor 1975 was het toch een mooie wedstrijd met indrukwekkende winnaars. Verder worden alle finales van klassiekers wel eens hertekend (anders zou de Muur er zelfs nooit hebben ingezeten).

Versta me niet verkeerd, ik vond de Muur ook een hele mooie scherprechter maar om nu al meteen te denken dat de Kwaremont-Paterberg zoveel minder is. Al vaak gelezen dat het parcours waarschijnlijk zwaarder is dan ervoor.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ja maar net zoals Speedy ook al zegt, voor de mensen wie dicht bij de Muur van Geraardsbergen wonen of de aankomst is het toch al een pak minder interessant om te kijken. Ik heb de Muur altijd al essentieel gevonden voor het verdere verloop van de koers. Door het verdwijnen daarvan heeft de Ronde toch iets minder aantrekkingskracht dan andere koersen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Dat eerste wil ik best wel aannemen maar vind de aantrekkingskracht op voorhand niet echt minder geworden. Benieuwd als het gaat ontploffen vandaag, voorlopig koersen de favorieten erg behoudend. Er wordt niet echt doorgetrokken op de heuveltjes, al zal het bij velen toch al serieus beginnen wegen.

Oei, ramp. Cancellara tegen de grond. Jammer jammer...

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Doodzonde. Ziet er niet goed uit ook.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Shit.

Ook zonde van de koers.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Pffff Langeveld... ik zit te shaken op de bank...

Mensen wat ging dat hard

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Je zag het gebeuren, vreselijk. Maar hij zag er verder niet slecht uit, misschien gebroken sleutelbeen.

En Sagan mensen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Ja, in de komende jaren vrees ik in véél koersen een Sagan-hegemonie. Misschien dit jaar al zelfs.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Sterke Boonen troeft de Italianen af. Mooie koers toch, ondanks lang afwachtend koersen. Pozzato was wel de beste op de heuvels, denk ik.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Wat een voorjaar voor Tommeke, chapeau!

En Sagan... klasbak...

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Achteraf gezien hadden Ballan en Pozzato omstebeurt moeten demarreren. Jammer, ik had het Pozzato erg gegund.

Verder erg genoten van Sagan, en nogmaals zeer zonde van Cancellara.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Niet helemaal eens met speedy en Stu-Pot. De Muur zat er pas in vanaf 1975 (op die plaats van het parcours). Dat betekent dat de Muur dus vaker niét dan wél in de Ronde is opgenomen. En ook voor 1975 was het toch een mooie wedstrijd met indrukwekkende winnaars. Verder worden alle finales van klassiekers wel eens hertekend (anders zou de Muur er zelfs nooit hebben ingezeten)..

Ik blijf erbij: de Muur heeft de Ronde gemaakt tot wat hij nu is. Niemand die iets afdoet aan de vroegere winnaars en edities, maar de mooiste jaren zijn pas gekomen toen de Muur en de Bosberg de scherprechters waren.

Oh ja, en de muur zit al in het parcours van 1973.

En nog een weetje: Boonen wint als eerste renner ooit het drieluik Harelbeke-Wevelgem-Vlaanderen in hetzelfde seizoen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Ook nog een bekkenbreuk voor Cancellara. Dat wordt een lange revalidatie. Echt jammer. Hij zou ook over een bidon zijn gevallen, dixit Chavanel die achter hem reed.

Hoe vond je het vandaag dan, speedy? Ook veel minder? De koers zelf dan, niet dat het niet meer in je eigen stad is (wat natuurlijk een andere beleving met zich meebrengt). Zelf vind ik die opeenvolging van Kwaremont en Paterberg ook wel goed. Eerst zo een langere heuvel en dan kort erna zo een steile puist. Zorgde toch telkens voor schifting, ondanks dat niemand écht uitpakte tot Ballan en erna Pozzato de laatste keer.

Ik vind zelf de Muur ook leuker. Niet door z'n mytisch karakter maar gewoon doordat ik smul van steile dingen (en de Paterberg is iets te kort). Maar ik vind de Ronde er nu niet echt veel minder door geworden...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Hoe vond je het vandaag dan, speedy? Ook veel minder? De koers zelf dan, niet dat het niet meer in je eigen stad is (wat natuurlijk een andere beleving met zich meebrengt). Zelf vind ik die opeenvolging van Kwaremont en Paterberg ook wel goed. Eerst zo een langere heuvel en dan kort erna zo een steile puist. Zorgde toch telkens voor schifting, ondanks dat niemand écht uitpakte tot Ballan en erna Pozzato de laatste keer.

Deze opeenvolging van hellingen kon men vroeger ook laten rijden hebben. En tot Burghardt even aan de haal ging, zaten er op 18 km van de meet nog 50, 60 renners samen, wat ongezien is. Iedereen keek naar iedereen. Er werd veel te afwachtend gekoerst. Als ik eerlijk ben, heb ik tot op enkele kilometers van de meet geen enkel 'wow-gevoel' gehad. Wat ik wel gezien heb, is dat dit pacours veel gevaarlijker is dan vroeger.

En het enige doel van de de drie verschillende 'lussen' is niet om de renners driemaal te kunnen zien over dezelfde hellingen rijden, zoals de CEO-inrichter, de heer Vandenhoute beweerd, maar op termijn toegangsgeld te vragen, zoals alles bij wat deze man doet. Je moet het een beetje vergelijken met die hele grote multinationals: de Ronde was goed winstgevend, maar voor de aandeelhouders is het nooit genoeg.

Hier is het 9 à 10 maand niet meer 'Vlaanderens Mooiste' maar 'Vlaanderens Mooiste Kermiskoers'.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

ik ben het eens met speedy en stu-pot, als mede-wettel doet dit toch wel pijn. Afschuwelijk trouwens die laatste kilometer, waar stonden de supporters? Pas de laatste 400 meter zag ik er mensen staan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Dat ze het om het geld doen, vind ik zelf ook maar niks. Let op, ik blijf de Muur ook mooier vinden maar ik vind het zeker niet zo dat het nu allemaal zoveel minder is.

En dat ze afwachtend koersen heeft vooral te maken met de onbekendheid en de zwaarheid van het parcours. Ook mét Cancellara zou er wel vroeger gekoerst zijn tussen de grote mannen, denk ik. En dat er terug zo een grote groep samenkwam, was ook volledig toe te schrijven aan de OPQS tactiek toen ze met 3 man voorop zaten. Als er toen een klein beetje cohesie was in die kopgroep was die grote groep erachter niet meer terug gekomen. Verder zat er vorig jaar, achter Cancellara en Chavanel, ook nog een groep van 60 man op de Muur. Dus ik zie hierin weinig verschil.

Boonen geeft zelf nu ook aan dat het een veel zwaardere finale is en dat ze vaak nog met 50 man aan de Muur begonnen.

En dat van die kermiskoers vind ik echt een non-argument. In de Classica San Sebastian rijden ze bijvoorbeeld ook enkele keren over de Jaizkibel. Ik had vandaag in ieder geval niet het gevoel constant naar hetzelfde te kijken.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

En dat van die kermiskoers vind ik echt een non-argument. In de Classica San Sebastian rijden ze bijvoorbeeld ook enkele keren over de Jaizkibel. Ik had vandaag in ieder geval niet het gevoel constant naar hetzelfde te kijken.

De Classica is voor velen geen geen echte 'Classica'. De eerste maal gereden in '81, eerste maal voor de wereldbeker in '89 en altijd in discussie om wel of niet te laten doorgaan... Het is maar dat Spanje ook een grote wielerklassieker moest hebben. Met San Sebastian hebben de meeste wielerliefhebbers geen 'voeling'.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3569 stemmen

Schrijf Boonen maar op voor volgende zondag

Doet me plezier om Pozzato een keer te zien koersen !

El Loco

• 1114 berichten
  • 2390 stemmen

Muur of geen Muur, Cancellara of geen Cancellara. Tom Boonen wint voor de 3de keer en dat is wat telt.

Proficiat Tom en op naar 4x Roubaix!!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.